mistä nimipalvelin

fi-domain varaus

Viestintävirasto vaatii nimipalvelintiedot fi-domainin rekisteröinnissä. Mistä semmoiset saa, kun olisi tarkoitus vain varata domainnimi mahdollista joskus aloitettavaa yrityskäyttöä varten?

Entuudestaan on kotilaajakaista ja siinä tietty sähköposti, mutta ei kotisivuja.

Pitääkö minun siis ostaa erillinen domainin säilytys joltakulta iternetpalveluntarjoajalta siitä nimipalvelinten käyttöoikeudesta, vaikka en tässä vaiheessa tarvise rekisteröitävälle domainille sen paremmin www-sivuja kuin sähköpostiakaan?

4

2714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimipalvelimet
    • Sivuntekijä 9

      Älkää menkö tuohon lankaan, että kaikki on ilmaisena yhtä hyvää kuin vähän tai vähän enemmän maksavana.
      Ilmaiseksi ei saa yhtään mitään järkevää.
      Kun sen jonnekin nimipalvelimelle rekisteröit, se on yleensä myös jatkossa se paikka, minne sivusikin laitat. Varmistu loppuun asti siitä millä hinnalla siellä sivujasi pidät, kuinka pitkäksi aikaa sitoudut kyseisen firman asiakkaaksi, mitä sieltä eroaminen sinulle maksaa jne.
      Onko kyseisellä operaattorilla varmuuskopionti, sillä he tai sinä tai sivuntekijä voi kadottaa vahingossa kaiken mitä sivuilla on näkynyt.
      Ilmaista ei ole vielä keksitty!! Jossain ne sen rahan asiakkaalta pois nyhtää.
      Samoin ei aina ole helppoa saada edes domainia irti joltain palvelimelta, jos haluat vaihtaa opertaattoria.

      • voi olla hyvää

        "Sivuntekijä 9" ei ilmeisesti ole perehtynyt asiaan: itse olen käyttänyt ilmaisia nimipalveluja jo pidemmän aikaa ilman ongelmia tai rahastetuksi tuloa.

        Nimipalvelut ovat yksinkertainen automatisoitu juttu eikä niihin liity asiakaspalvelua. Siksi ilmaisiinkaan nimipalveluihin ei tarvitse liittyä pakollisia "sivukuluja" tai ongelmia.

        On nimenomaan fiksua ottaa nimipalvelut jostain muualta kuin sivutila: niin kaikki langat saa pidettyä omissa hyppysissä eikä tarvitse kärsiä pitkään muiden epäluotettavuudesta.


    • Täältäpä hyvinkin

      Itse aikoinaan tilasin www.riekale.fi.
      Sain vielä alennusta nopeasta maksusta.

      Asiakkaana olen jo reilut toista vuotta ollut, eikä ole mitään huonoa sanottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe