Sisilia vai Sardinia

Ovatko Gardan veroisia?

Gardan seutu on tuttua, mutta nyt olen katellut Sisilian ja Sardinian kohteita. Sisilian Taorminaa/Naxosta ylistetään maisemien takia.Onkohan huhtikuun lopulla esim.Sisiliassa merivesi vielä kylmää, päivällähän jos aurinko paistaa, on varmasti riittävän lämmintä patikointiin.

26

5248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naxos- fani sempre

      Hei! Naxosta ja taorminaa ei turhaan kehuta. Aivan mahtavia paikkoja molemmat. Olen itse käynyt nyt naxosissa 8 kertaa. Ja aina on päästävä uudestaan. Kerran olen ollut siellä maaliskuun lopussa. Päivällä oli kyllä lämmintä ja aurinkoista. Mutta niin kuin arvelit merivesi oli ainakin maaliskuun lopussa jääkylmää. Mutta siellä on todella kauniit ne maisemat! Kukkia todella paljon ja tuntuu, että aina ne siellä kukkivat. Naxosista voi mennä kävellen taorminaan (matkaa sinne on 6km) tai sitten sinne voi mennä linja-autolla. Matka edestakaisin aikuiselta maksaa 2,70e. Että ei kallista. Itse olen tehnyt joskus niin, että olen mennyt linja-autolla ylös ja kävellyt alas. Maisemat ovat todella upeat ja sypressit tuoksuvat ja sirkat sirittävät... Ihanaa. Heinä- elokuussa siellä on todella kuumaa, joidenkin mielestä jopa liian kuumaa. Mutta vielä kun olin syys- lokakuun vaihteessa nyt 07 lämmintä riitti. Hiekka oli polttavan kuumaa ja mieheltä paloi jalat.. Keväällä touko- kesäkuun vaihteessa 07 olin siellä 9 vuotiaan tyttäreni kanssa ja poltimme jo silloin itsemme aika pahasti. Meille sattui tosi lämpimät loma viikot molemmilla kerroilla. ( syksyn matkalla oli mukana myös meidän 3- ja 5 vuotiaat pojat ja hienosti meni reissu. kävimme veneretkellä joka lähtee naxosin rannalta..)Mutta tässä tärkeimmät. Eli mukavat kävely ilmat on aikaisin keväällä. Ja siellähän on markkinat taorminassa keskiviikkoisin ja naxosissa lauantaisin. Siellä kannattaa käydä tekemässä löytöjä; kenkiä alk. 3e puseroita 3,50e, koruja, laukkuja jopa 5e mustia nahkaisia käsilaukkuja, matkalaukkuja 28e... Kyllä siellä on varmasti tekemistä ja näkemistä keväälläkin. Ja retkille pääsee tietysti, etnalle, cataniaan... Vaikka junalla omatoimisesti. HYVÄÄ LOMAA! T: sisilia- fani sempre

      • pikkujuttu

        Kivaa kerrontaa mutta yhtä ihmettelen,paikannimet pienellä ? Naxos, Taormina, Catania, Etna jne. pikkujuttu mutta silmään pistää kurjasti noin hyvässä kirjoituksessa muuten.


      • Nimetön
        pikkujuttu kirjoitti:

        Kivaa kerrontaa mutta yhtä ihmettelen,paikannimet pienellä ? Naxos, Taormina, Catania, Etna jne. pikkujuttu mutta silmään pistää kurjasti noin hyvässä kirjoituksessa muuten.

        Juu, pikku juttu. Mutta kun sitä kirjoittaa kovalla kiireellä ja tekstiä näköjään tuppaa tulemaan. Kun on mieluinen aihe... Ja on lapset hoidettavana. Pitäisi olla monessa paikassa yht`aikaa... Mutta pikku juttujahan kirjoitus virheet ovat. Tässä elämässä on niin paljon isompia asioita. Toivottavasti ei kaikkia haittaa ja ovat iloisia kun saa lukea Naxosista ja Taorminasta juttuja. Itse ainakin luen mielelläni jos joku viitsii edes vaivautua kirjoittamaan... T. naxos- fani sempre


      • pikkujuttuja
        Nimetön kirjoitti:

        Juu, pikku juttu. Mutta kun sitä kirjoittaa kovalla kiireellä ja tekstiä näköjään tuppaa tulemaan. Kun on mieluinen aihe... Ja on lapset hoidettavana. Pitäisi olla monessa paikassa yht`aikaa... Mutta pikku juttujahan kirjoitus virheet ovat. Tässä elämässä on niin paljon isompia asioita. Toivottavasti ei kaikkia haittaa ja ovat iloisia kun saa lukea Naxosista ja Taorminasta juttuja. Itse ainakin luen mielelläni jos joku viitsii edes vaivautua kirjoittamaan... T. naxos- fani sempre

        Asialliseen kysymykseen, asiallinen ja todella intoa pursuava vastaus!
        Matkailusta kyseen, en keskittyisi pilkkujen ja isojen kirjainten sijaintiin (mutta joillakin tuntuu olevan hakusessa tuo luetun ymmärtäminen ilman niitä).
        Pääasia on että kysyjälle vastataan asiasta, eikä sen vierestä. Hieno vastaus ja kuulostaa upealta tuo Sisilia! Kyllä, olen iloinen noin mukavista jutuista! :D
        P.S. en ole käynyt, mutta haaveissa on, varsinkin nyt!


      • Nimetön
        pikkujuttuja kirjoitti:

        Asialliseen kysymykseen, asiallinen ja todella intoa pursuava vastaus!
        Matkailusta kyseen, en keskittyisi pilkkujen ja isojen kirjainten sijaintiin (mutta joillakin tuntuu olevan hakusessa tuo luetun ymmärtäminen ilman niitä).
        Pääasia on että kysyjälle vastataan asiasta, eikä sen vierestä. Hieno vastaus ja kuulostaa upealta tuo Sisilia! Kyllä, olen iloinen noin mukavista jutuista! :D
        P.S. en ole käynyt, mutta haaveissa on, varsinkin nyt!

        Joo, pikku juttuja nuo pilkut, isot kirjaimet... Olin niin innoissani kirjoittaessa Naxosista se kun on niin ihana paikka. Siis TODELLA! Joka sinne kerran menee ei varmasti tule pettymään... Kirjoitin vain mitä päähän pälkähti. Pisteet taisi olla paikallaan, mutta sanomista tuli heti kappalejaosta ja pienistä alkukirjaimisata paikan nimissä. No kyllä minäkin olen äidinkielen tunnilla sen verran ollut, että ymmärrän kyllä miten hankala tekstiä on lukea jos kaikki on kirjoitettu pötköön. Kirjoitus numeroni oli muuten koulu aikaan 9. Mutta tämä tietokoneen käyttö ei minulta vielä oikein onnistu? Yritin laittaa kappalejakoa yhteen kirjoitukseeni, mutta se ei onnistunut... Olen kirjoittanut Naxosista ja Taorminasta monta juttua näille sivuille. En ole itse vielä törmännyt Naxosista tai Taorminasta kertoviin juttuihin. Olisi niin kiva lukea muiden kirjoituksia näistä ihanista paikoista. Toivottavasti nyt edes jokunen kaveri pystyy lukemaan tekstiäni ja innostuu lomasta. Mutta älkää viekö kaikkia paikkoja lentokoneesta!! Minä tahdon mahtua mukaan. :)


      • Nimetön
        pikkujuttu kirjoitti:

        Kivaa kerrontaa mutta yhtä ihmettelen,paikannimet pienellä ? Naxos, Taormina, Catania, Etna jne. pikkujuttu mutta silmään pistää kurjasti noin hyvässä kirjoituksessa muuten.

        Hei! Lukekaa myös kohdasta häämatka italiaan ja lasten kanssa. Siellä olen kirjoittanut myös (ilman kappalejakoja, heh..)Naxosista ja Taorminasta. Niissä vähän tietoa hinnoista. Aika paljonkin, kun tiedän, että joitakin ihmisiä kiinnostaa myös hinnat. Varsinkin jos matkustaa lasten kanssa niin kuin minäkin nyt tein.Niissä osittain samankaltaisia juttuja, mutta ehkä myös jotain erilaista. t. Naxos- fani sempre


      • ei kukaan kaipaa
        Nimetön kirjoitti:

        Hei! Lukekaa myös kohdasta häämatka italiaan ja lasten kanssa. Siellä olen kirjoittanut myös (ilman kappalejakoja, heh..)Naxosista ja Taorminasta. Niissä vähän tietoa hinnoista. Aika paljonkin, kun tiedän, että joitakin ihmisiä kiinnostaa myös hinnat. Varsinkin jos matkustaa lasten kanssa niin kuin minäkin nyt tein.Niissä osittain samankaltaisia juttuja, mutta ehkä myös jotain erilaista. t. Naxos- fani sempre

        täydellistä oikeinkirjoitusta, vaan tietoja kohteista. Kiva kun joku viitsii vastata.
        Olisin vielä kysellyt, missä hotellissa asuitte, tai suosittelet?
        Meitä ei haittaa turistit, patikoimme paljon, käytämme paikallisbusseja ja maisemat ovat ykkösjuttu.


      • naxos- fani sempre
        ei kukaan kaipaa kirjoitti:

        täydellistä oikeinkirjoitusta, vaan tietoja kohteista. Kiva kun joku viitsii vastata.
        Olisin vielä kysellyt, missä hotellissa asuitte, tai suosittelet?
        Meitä ei haittaa turistit, patikoimme paljon, käytämme paikallisbusseja ja maisemat ovat ykkösjuttu.

        Hei! Olin itse viimeksi sant antonio hotellissa. Rannalta muutama sata metriä, vähän sivummalla. Eli ei ihan rantakadulla. Kaikki hotellit ovat kyllä aika lähellä siinä rantakadulla. Sitten (en nyt ole tästä aivan varma mutta) voi olla vähän kauempana myös hotelleja jotka ovat toisella rannalla. Itse olin kerran taisi olla -91 majoittuneena kauemman rannan luo. Suosittelen lähellä Naxosin rantaa olevia hotelleja. Kannattaa katsoa matkatoimistojen sivuilta ja hotellien sijaintia kartalta... Mutta patikointi maisemat ovat kyllä aivan mielettömät!! Suosittelen patikointia Taorminan ja Naxosin välillä. Ja oppailta saa ohjeita esim. castelmolalle kiipeämisestä. Castelmola on vielä Taorminasta korkeammalla. Itse en ole käynyt siellä koskaan. Ja suosittelen myös iltakävelyä kauniissa iltavalastuksessa Taorminassa!! Ja linja-autolla kyllä pääsee helposti (vain 2,70e meno-paluu) Näköalapaikalla Taorminassa maksoin cappuzinosta siis 4,40 ja cola saman hintainen! Normaalisti cappuzino maksaa ainakin Naxosissa n. 2e. Eihän se nyt tietysti maailmaa kaada jos joskus juo "vähän" kalliimpaa... Mutta joissakin paikoissa tuntuu siis hintaa olevan. Mutta maisemat ovat ihanat. Sant antonio hotellinkin vieressä on heti sitruuna lehto, maisemat meidän parvekkeelta oli Etnalle ja myös Naxosin rannalle. Ja markkinoille kannattaa mennä kävelemään. Kun kävelee Naxosin markkinoille jo matkalla on paljon ihasteltavaa = apricoosi puita, sitruspuita, viikunoita ja niin ihania kukkia... Niin ja se veneretki on myös ihan kiva. SE menee ihan rantoja pitkin. HYVÄÄ MATKAA TEILLE! Laitelkaa viestiä jos matkaatte Naxosiin. Ja myöhemmin kommentteja... :) T. Naxos -fani sempre


      • naxos- fani-fani
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei! Olin itse viimeksi sant antonio hotellissa. Rannalta muutama sata metriä, vähän sivummalla. Eli ei ihan rantakadulla. Kaikki hotellit ovat kyllä aika lähellä siinä rantakadulla. Sitten (en nyt ole tästä aivan varma mutta) voi olla vähän kauempana myös hotelleja jotka ovat toisella rannalla. Itse olin kerran taisi olla -91 majoittuneena kauemman rannan luo. Suosittelen lähellä Naxosin rantaa olevia hotelleja. Kannattaa katsoa matkatoimistojen sivuilta ja hotellien sijaintia kartalta... Mutta patikointi maisemat ovat kyllä aivan mielettömät!! Suosittelen patikointia Taorminan ja Naxosin välillä. Ja oppailta saa ohjeita esim. castelmolalle kiipeämisestä. Castelmola on vielä Taorminasta korkeammalla. Itse en ole käynyt siellä koskaan. Ja suosittelen myös iltakävelyä kauniissa iltavalastuksessa Taorminassa!! Ja linja-autolla kyllä pääsee helposti (vain 2,70e meno-paluu) Näköalapaikalla Taorminassa maksoin cappuzinosta siis 4,40 ja cola saman hintainen! Normaalisti cappuzino maksaa ainakin Naxosissa n. 2e. Eihän se nyt tietysti maailmaa kaada jos joskus juo "vähän" kalliimpaa... Mutta joissakin paikoissa tuntuu siis hintaa olevan. Mutta maisemat ovat ihanat. Sant antonio hotellinkin vieressä on heti sitruuna lehto, maisemat meidän parvekkeelta oli Etnalle ja myös Naxosin rannalle. Ja markkinoille kannattaa mennä kävelemään. Kun kävelee Naxosin markkinoille jo matkalla on paljon ihasteltavaa = apricoosi puita, sitruspuita, viikunoita ja niin ihania kukkia... Niin ja se veneretki on myös ihan kiva. SE menee ihan rantoja pitkin. HYVÄÄ MATKAA TEILLE! Laitelkaa viestiä jos matkaatte Naxosiin. Ja myöhemmin kommentteja... :) T. Naxos -fani sempre

        Voisitko vielä tapasi mukaisesti lyhyen lakonisesti kertoa, ovatko ne apricoosi puut ja cappuzinot varmasti ihania?


      • Naxos -fani sempre
        naxos- fani-fani kirjoitti:

        Voisitko vielä tapasi mukaisesti lyhyen lakonisesti kertoa, ovatko ne apricoosi puut ja cappuzinot varmasti ihania?

        MIKSI IHMEESSÄ KÄYT TÄÄLLÄ LUKEMASSA KAIKKI KIRJOITUKSENI??? KUN sinua ei kerran kiinnosta Naxosista kirjoitetut jutut. Muita kiinnostaa sinunkin puolestasi. Ja jokaisesta jutustani on väännettävä jotain outoa ja ihmeellistä. Onko täällä joku yksi ihminen joka käy aukomassa päätään kaikille tasapuolisesti vai minullekko vaan...? Kyllä täytyy paljon sinua ahdistaa jos joku täällä kirjoittaa jotain mukavaa Naxosista!! Etsitkö oikein kaikki kirjoitukseni vain haukkuaksesi?? Ei ole kovin mukava elämä sinulla. Ja oletko itse sitten joku oikeinkirjoittaja ja kirjailija? Mukavia ihmisiä täällä. Osa porukasta kyllä tosi mukavia ja asiallisia, mutta toisia lapsettaa pahasti. Ja onko täällä sitten joku määrä minkäverran saa kirjoittaa? Kai tänne tekstiä mahtuu. Ja jos ei joku jaksa lukea niin nukkumaan.... NÄIN LYHYESTI TÄLLÄ KERTAA? Toisten ihmisten on vaan aika tylsä lukea tälläistä piip. TYLSÄ JUTTU: KUN MUUTEN NIIN IHANA AIHE, harmi. Oletko itse käynyt siis Naxosissa vai muutenko ahdistaa kun et ole päässyt käymään? T. Naxos -fani sempre


      • ...ei saisi lukea?
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        MIKSI IHMEESSÄ KÄYT TÄÄLLÄ LUKEMASSA KAIKKI KIRJOITUKSENI??? KUN sinua ei kerran kiinnosta Naxosista kirjoitetut jutut. Muita kiinnostaa sinunkin puolestasi. Ja jokaisesta jutustani on väännettävä jotain outoa ja ihmeellistä. Onko täällä joku yksi ihminen joka käy aukomassa päätään kaikille tasapuolisesti vai minullekko vaan...? Kyllä täytyy paljon sinua ahdistaa jos joku täällä kirjoittaa jotain mukavaa Naxosista!! Etsitkö oikein kaikki kirjoitukseni vain haukkuaksesi?? Ei ole kovin mukava elämä sinulla. Ja oletko itse sitten joku oikeinkirjoittaja ja kirjailija? Mukavia ihmisiä täällä. Osa porukasta kyllä tosi mukavia ja asiallisia, mutta toisia lapsettaa pahasti. Ja onko täällä sitten joku määrä minkäverran saa kirjoittaa? Kai tänne tekstiä mahtuu. Ja jos ei joku jaksa lukea niin nukkumaan.... NÄIN LYHYESTI TÄLLÄ KERTAA? Toisten ihmisten on vaan aika tylsä lukea tälläistä piip. TYLSÄ JUTTU: KUN MUUTEN NIIN IHANA AIHE, harmi. Oletko itse käynyt siis Naxosissa vai muutenko ahdistaa kun et ole päässyt käymään? T. Naxos -fani sempre

        "MIKSI IHMEESSÄ KÄYT TÄÄLLÄ LUKEMASSA KAIKKI KIRJOITUKSENI???"

        Täh? Miksi ihmeessä sinä sitten kirjoitat tänne, jos niitä ei saa lukea? Hienoa muuten: sinun koneessasi on siis sittenkin myös isot kirjaimet!


      • Älä pahoita mieltäsi "...
        naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei! Olin itse viimeksi sant antonio hotellissa. Rannalta muutama sata metriä, vähän sivummalla. Eli ei ihan rantakadulla. Kaikki hotellit ovat kyllä aika lähellä siinä rantakadulla. Sitten (en nyt ole tästä aivan varma mutta) voi olla vähän kauempana myös hotelleja jotka ovat toisella rannalla. Itse olin kerran taisi olla -91 majoittuneena kauemman rannan luo. Suosittelen lähellä Naxosin rantaa olevia hotelleja. Kannattaa katsoa matkatoimistojen sivuilta ja hotellien sijaintia kartalta... Mutta patikointi maisemat ovat kyllä aivan mielettömät!! Suosittelen patikointia Taorminan ja Naxosin välillä. Ja oppailta saa ohjeita esim. castelmolalle kiipeämisestä. Castelmola on vielä Taorminasta korkeammalla. Itse en ole käynyt siellä koskaan. Ja suosittelen myös iltakävelyä kauniissa iltavalastuksessa Taorminassa!! Ja linja-autolla kyllä pääsee helposti (vain 2,70e meno-paluu) Näköalapaikalla Taorminassa maksoin cappuzinosta siis 4,40 ja cola saman hintainen! Normaalisti cappuzino maksaa ainakin Naxosissa n. 2e. Eihän se nyt tietysti maailmaa kaada jos joskus juo "vähän" kalliimpaa... Mutta joissakin paikoissa tuntuu siis hintaa olevan. Mutta maisemat ovat ihanat. Sant antonio hotellinkin vieressä on heti sitruuna lehto, maisemat meidän parvekkeelta oli Etnalle ja myös Naxosin rannalle. Ja markkinoille kannattaa mennä kävelemään. Kun kävelee Naxosin markkinoille jo matkalla on paljon ihasteltavaa = apricoosi puita, sitruspuita, viikunoita ja niin ihania kukkia... Niin ja se veneretki on myös ihan kiva. SE menee ihan rantoja pitkin. HYVÄÄ MATKAA TEILLE! Laitelkaa viestiä jos matkaatte Naxosiin. Ja myöhemmin kommentteja... :) T. Naxos -fani sempre

        olenkin katellut Sant Antonion majoitusta, mutta vähän mietityttää sen taso. Emme kaipaa luxusta, mutta toisaalta olen katellut finnmatkojen huoneistohotelleja.
        Mitä mieltä olet Antoniasta? Oliko pelkkä kahvi ja nisu aamukahvilla?


      • Naxos -fani sempre
        ...ei saisi lukea? kirjoitti:

        "MIKSI IHMEESSÄ KÄYT TÄÄLLÄ LUKEMASSA KAIKKI KIRJOITUKSENI???"

        Täh? Miksi ihmeessä sinä sitten kirjoitat tänne, jos niitä ei saa lukea? Hienoa muuten: sinun koneessasi on siis sittenkin myös isot kirjaimet!

        Niin siksi kirjoitan, että sellaiset joita Naxos OIKEASTI kiinnostaa saavat paikasta jotakin sellaista tietoa mitä ei välttämättä lue matkaoppaassa, esim. hintoja. Ja joo on koneessa isot ja pienet kirjaimet, voi iik. Haluatko tietää jotakin paikasta vai muutenko täällä pyörit? ET OLE TOSIAAN ITSE KÄYNYT EDES KOKO NAXOSISSA! Turhauttavaa tämmöinen pelleily. Jos nyt antaisit minun vaan kirjoitella juttujani tänne ihan rauhassa. Jos kiinnostaa niin lue. Jos ei, ei voi mitään. Mutta onko ihan pakko joka pilkkua viilata? t. Naxos -fani sempre


      • naxos- fani sempre
        Älä pahoita mieltäsi "... kirjoitti:

        olenkin katellut Sant Antonion majoitusta, mutta vähän mietityttää sen taso. Emme kaipaa luxusta, mutta toisaalta olen katellut finnmatkojen huoneistohotelleja.
        Mitä mieltä olet Antoniasta? Oliko pelkkä kahvi ja nisu aamukahvilla?

        Heipä taas! Sant antonio on siis pienen kävely matkan päässä Naxosin rannalta = keskustasta. Siellä on eritasoisia huoneita. Keväällä kun olin tyttäreni kanssa matkalla kahdestaan meillä oli aika pieni huone. Huoneessa oli vain parisänky ja vaatekaappi sekä pieni wc ja suihku. Ja sitten "iso" = pitkä parveke ja sieltä näkymä Etnalle. Parvekkeen alapuolella oli pihatie ja sitten alkoi sitruuna lehto. Matkalla olimme touko- kesäkuun vaihteessa ja silloin sitruuna lehto oli "täynnä" lintuja. Eli kun istui parvekkeella varmaan sata eri lintulajia lauloi lehdossa. Linnuista ei siis ollut mitään haittaa päinvastoin oli ihana kuunnella linnunlaulua. (oli pesintä aika). No sitten syys- lokakuussa kun olin matkalla mieheni ja 3- ja 5v poikiemme kanssa saimme isomman huoneen. Oli myös lisävuode, ja wc oli paremmassa kunnossa. Näköalat tästä huoneesta oli sekä Etnalle, että Naxosiin päin. Aamupalalla tarjotaan kahvia, teetä tai kaakaota. Sämpylöitä ja marmelaadia sekä myös mozarella juustoa tai kinkkuja/makkaroita vaihdellen. Lisäksi mehuja. Ihan mukava hotelli mielestäni. Ei luxus, mutta minulle riittää. En paljon hotellissa viihdy, kun niin kaunista ulkona sekä päivällä, että yöllä. Milloin olette menossa? Alku keväällä viileää. Touko- kesäkuussa jo kukat kukkii... Ja syksyllä tosi lämmintä vielä syys- lokakuussa joskin voi olla sade päiviä. Ei voi ennustaa... Mutta kyllä viikossa yleensä monta aurinkoista päivää. Finnmatkojen hotelleista en tiedä. Kannattaa katsoa kuvia netistä matkatoimistojen sivuilta. Aika hyviä kuvia siellä on. Ja jos kiinnostaa juttujani on näillä sivuilla (joidenkin mielestä jopa liikaa, liian hyvä aihe...)Katsokaa esim. häät italiassa/ sardinia vai sisilia / hullu unelma... Siellä enemmän tietoa markkinoista, hinnoista. Ja kuvia löytyy kun laittaa hakuun taormina ja menee 2 sivulle siellä lukee muistaakseni taormina foto.. Ja sitten hakuun Giardini Naxos sielläkin jotain kivaa voi olla. Nyt lopetan, ettei tule sanomista taas pilkun asennosta : ). HYVÄÄ LOMAA TEILLE! Laittakaahan viestiä minne päädyitte. Ja jos on vielä kysyttävää autan enemmän kuin mielelläni jos vain osaan. T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        Älä pahoita mieltäsi "... kirjoitti:

        olenkin katellut Sant Antonion majoitusta, mutta vähän mietityttää sen taso. Emme kaipaa luxusta, mutta toisaalta olen katellut finnmatkojen huoneistohotelleja.
        Mitä mieltä olet Antoniasta? Oliko pelkkä kahvi ja nisu aamukahvilla?

        Hei vielä! Muistin, että jotkut keväällä matkalla olleet olivat positiivisesti yllättyneitä hotellin tasosta (vanhempia ihmisiä). Mielestäni oikeastaan ainut "huono" asia on, että linja-auto ei pääse hotellin pihaan. Pitää siis tuoda ja viedä matkalaukut n. 150m itse autolta hotellin ja takaisin. Ei se nyt niin ihmeellinen juttu, mutta näin se on. Hotellin henkilökunta on tosi mukavia. (ainakin nyt minua kohtaan kun jo pari kertaa nähty) Niin ja sitten hotellissa ei ole hissiä. Kerroksia on 4. T. Naxos -fani sempre


      • gelato
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei vielä! Muistin, että jotkut keväällä matkalla olleet olivat positiivisesti yllättyneitä hotellin tasosta (vanhempia ihmisiä). Mielestäni oikeastaan ainut "huono" asia on, että linja-auto ei pääse hotellin pihaan. Pitää siis tuoda ja viedä matkalaukut n. 150m itse autolta hotellin ja takaisin. Ei se nyt niin ihmeellinen juttu, mutta näin se on. Hotellin henkilökunta on tosi mukavia. (ainakin nyt minua kohtaan kun jo pari kertaa nähty) Niin ja sitten hotellissa ei ole hissiä. Kerroksia on 4. T. Naxos -fani sempre

        Tässä ketjussa on 16 kirjoitusta. Kaksi naxos fanin lisäksi.Heheh varmaan hauskaa kirjoitella itsekseen ja kirjoittaa kysymyksiä ja vastaa sitten niihin. Tätä samaa jokaisella Italian palstalla, joskus oma nimmari joskus keksitty mutta helppo tunnistaa kirjoittaja samaksi, avaatteko mistä ? Jotenkin niin tavattoman epätoivoista koko kirjoittelu. Olen aivan ällistynyt tästä touhusta.


      • Naxos -fani sempre
        gelato kirjoitti:

        Tässä ketjussa on 16 kirjoitusta. Kaksi naxos fanin lisäksi.Heheh varmaan hauskaa kirjoitella itsekseen ja kirjoittaa kysymyksiä ja vastaa sitten niihin. Tätä samaa jokaisella Italian palstalla, joskus oma nimmari joskus keksitty mutta helppo tunnistaa kirjoittaja samaksi, avaatteko mistä ? Jotenkin niin tavattoman epätoivoista koko kirjoittelu. Olen aivan ällistynyt tästä touhusta.

        Saahan täällä kai olla kirjoituksia vai alkaako 16 olemaan maximi. Olen kyllä kirjoittanut itse monta kirjoitusta. Osaksi sen takia kun vastailen kaltaisillesi ihmettelijöille. Ja tiedoksi, en esitä täällä kyllä itse kysymyksiä! Vastaan kyllä mielelläni jos joku haluaa OIKEASTI tietää jotakin Naxosista tai Taorminasta. Ja yhtään nimmaria EN OLE keksinyt. Parissa jutussa kone on merkannut minut kyllä nimettömäksi. KIVA JOS JO TUNNISTAT kaikki kirjoitukseni "jokaisella" italian palstalla. Sinä taas taidat olla se sama tyyppi jota pahasti Naxos ahdistaa? Hyvää päivän jatkoa :) T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        gelato kirjoitti:

        Tässä ketjussa on 16 kirjoitusta. Kaksi naxos fanin lisäksi.Heheh varmaan hauskaa kirjoitella itsekseen ja kirjoittaa kysymyksiä ja vastaa sitten niihin. Tätä samaa jokaisella Italian palstalla, joskus oma nimmari joskus keksitty mutta helppo tunnistaa kirjoittaja samaksi, avaatteko mistä ? Jotenkin niin tavattoman epätoivoista koko kirjoittelu. Olen aivan ällistynyt tästä touhusta.

        Niin ja sinun nimimerkkejä on tämän ketjun nimimerkeistä varmasti puolet? Ne vaan on kaikki erilaisia, heh. Olisiko esim. pikkujuttu, Naxos -fani-fani, ...ei saa... ja sitten jo jäätelöksi muutuit eli gelato. Taidat myös muilla sivuilla olla esim. semper, että näin lapsellista. Minä vaan kirjoitan mukavia asioita paikoista joista pidän. Ei ole oikein mukavaa, kun tunget joka kirjoituksen väliin. Milloin kertomaan, että minulta puuttuu isot kirjaimet ja milloin vaan esittämään jotain tyhjänpäiväistä. Tästä lähin en vastaile sinun kaltaisillesi enää mitään. Niin jää sitten ainakin nämä minun kirjoitukseni (joissa siis sinulle turhaan vastailen)pois tästä ketjusta näiltä osin. Ja kun kuittailit myös siitä, että kirjoitan pitkästi niin Naxosista ja Taorminasta ei nyt vaan voi kirjoittaa lyhyesti. Ja nyt sitten toivon, että annat minun kirjoitella ihan rauhassa. Lue vaan jos kerran kiinnostaa, mutta älä kommentoi. Täällä on kyllä myös oikeasti niitä ihmisiä jotka haluavat tietoja matkakohteistaan olipa ne sitten suunnattu Taormiinaan tai kiinaan. Kysyä saa ja vastata, mutta turhaa tämmöinen on. T. Naxos -fani sempre = ihan omalla nimimerkillä (uskallan kirjoittaa)


      • olen kyllä eri henkilö
        gelato kirjoitti:

        Tässä ketjussa on 16 kirjoitusta. Kaksi naxos fanin lisäksi.Heheh varmaan hauskaa kirjoitella itsekseen ja kirjoittaa kysymyksiä ja vastaa sitten niihin. Tätä samaa jokaisella Italian palstalla, joskus oma nimmari joskus keksitty mutta helppo tunnistaa kirjoittaja samaksi, avaatteko mistä ? Jotenkin niin tavattoman epätoivoista koko kirjoittelu. Olen aivan ällistynyt tästä touhusta.

        kun tämä mukava ihminen, joka on jaksanut vastata kyselyihini.
        Kun joku jaksaa ja osaa vastata fiksusti, niin ompa kumma, että häiriköijiä on vaan liikkeellä mollaten kirjoittelijaa.
        Huhtikuun loppua ja toukokuun alkua olemme katelleet matka-ajankohdaksi, varausta emme ole vielä tehneet. Mutta taitaa tulla kiire...


      • Naxos -fani sempre
        olen kyllä eri henkilö kirjoitti:

        kun tämä mukava ihminen, joka on jaksanut vastata kyselyihini.
        Kun joku jaksaa ja osaa vastata fiksusti, niin ompa kumma, että häiriköijiä on vaan liikkeellä mollaten kirjoittelijaa.
        Huhtikuun loppua ja toukokuun alkua olemme katelleet matka-ajankohdaksi, varausta emme ole vielä tehneet. Mutta taitaa tulla kiire...

        Hei! Ihan hyvä ajan kohta, jos ei välitä rannalla olosta. Patikointiin ihan hyvät kelit. Castelmolastakin oli jossain kuvia en nyt muista missä. Castelmola alkaa kyllä olemaan niin korkealla, että jos on korkeanpaikan kammo niin voi olla siinä rajoilla... Keväällä yksi nainen tuli sieltä alaspäin kontillaan. Että korkealla on. Kyllä matkoja varmasti vielä löytyy. Ja varsinkin nyt, kun sinne tekee matkoja myös Finnmatkat. Viime vuonna vain aurinkomatkat. Itse haaveilen kanssa huhtikuun matkasta, mutta ei vielä varmaa. Ja sitten aion mennä myös kesäkuussa , kun lasten koulut on loppuneet. Tytöt kohta 15 ja 13 eivät haluaisi lähteä Naxosiin vaan Teneriffalle missä ovat olleet jo pari kertaa aiemmin. Saa nähdä miten mieli muuttuu, kun kerran käyvät Naxosissa. Kiva lukea toisten matkoista ja suunnittelustakin. Olisi kiva kuulla sitten, kun matkalta palaatte, että mitä piditte paikasta! Mitäs nyt olet mieltä hotelli Sant Antoniosta, kuulostiko miltä? Se on muuten kyllä vielä yksi haitta puoli hotellissa kesäaikaan, että läheisen discon meteli kuuluu hotelliin!! Kun olin touko -kesäkuun vaihteessa matkalla disco ilmeisesti avattiin 2.6. Musiikki soi koko yön aamu 5n asti. Syyskuun lopun matkalla ei ilmeisesti ollut discot auki, kun ei meteliä kuulunut. Monilla oli kyllä keväällä korvatulpat käytössä. Rantakadun hotelleihin varmaan kantautuu sisälle liikenteen melu ym. Olen itse ollut monet kerrat aikaisemmin ihan rannan vieressä olevassa hotellissa (Sporting Baiassa)Sisälle kuului aika kovasti myös meren pauhu. Nykyään Sporttariin ei matkoja tehdä suomesta.(ennen matkoja sinne teki tjärebori). Toivottavasti pidätte Naxosista ja Taorminasta. Etten nyt ole turhasta "vaahdonnut". Taormina sivuille oli joku tänään kirjoittanut minulle positiivisempaa palautetta. Joku on käynyt Naxosissa 20 kertaa eikä koskaan ole pettynyt. Ihanaa kuulla! Mutta jos pitää kukista, kauniista maisemista, hyvästä ruoasta... niin uskoisi, ettei Naxosissa ja Taorminassa kyllä pety. Etnallekin tietysti tehdään retkiä. Kuulin kyllä jotain sen suuntaista, että jos siellä halusi mennä korkeammalle. Niin kai lisä maksusta pääsi. Ja sitten taas ne jotka eivät halunneet joutuivat odottamaan muita kai aika kauankin. Kannattaa siis kysellä oppaalta myös tästä, että joutuuko odottelemaan.. Siellä on kyllä kanssa pari kauppaa siis Etnalla. Itse tosin olen käynyt siellä viimeksi n. 20 vuotta sitten. Mutta kai siellä on muutama matkamuisto myymälä vieläkin. Opas kyllä antaa paikanpäällä kartat sekä Naxosista ja Taorminasta. (niillä kartoilla suunnistin Taorminan markkinoille. Piti kyllä vähän kysyä myös taxi kuskilta neuvoa. Kun siitäkin oli n. 20 vuotta, kun olin ollut Taorminan markkinoilla viimeksi. Vähän vaikeasti löytyi vaikka kuitenkin olin siellä ollut ja tiesin jo suuntaa etukäteen)Tässä nyt hieman lisätietoja. : ) ps. Linja-autoasema on aika lähellä Sant Antonio hotellia. T. Naxos -fani sempre


      • Kertoisitko muillekin
        olen kyllä eri henkilö kirjoitti:

        kun tämä mukava ihminen, joka on jaksanut vastata kyselyihini.
        Kun joku jaksaa ja osaa vastata fiksusti, niin ompa kumma, että häiriköijiä on vaan liikkeellä mollaten kirjoittelijaa.
        Huhtikuun loppua ja toukokuun alkua olemme katelleet matka-ajankohdaksi, varausta emme ole vielä tehneet. Mutta taitaa tulla kiire...

        Montako kysymystä löydät ? Ja montako vastausta löydät ?


      • Tornatore
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Ihan hyvä ajan kohta, jos ei välitä rannalla olosta. Patikointiin ihan hyvät kelit. Castelmolastakin oli jossain kuvia en nyt muista missä. Castelmola alkaa kyllä olemaan niin korkealla, että jos on korkeanpaikan kammo niin voi olla siinä rajoilla... Keväällä yksi nainen tuli sieltä alaspäin kontillaan. Että korkealla on. Kyllä matkoja varmasti vielä löytyy. Ja varsinkin nyt, kun sinne tekee matkoja myös Finnmatkat. Viime vuonna vain aurinkomatkat. Itse haaveilen kanssa huhtikuun matkasta, mutta ei vielä varmaa. Ja sitten aion mennä myös kesäkuussa , kun lasten koulut on loppuneet. Tytöt kohta 15 ja 13 eivät haluaisi lähteä Naxosiin vaan Teneriffalle missä ovat olleet jo pari kertaa aiemmin. Saa nähdä miten mieli muuttuu, kun kerran käyvät Naxosissa. Kiva lukea toisten matkoista ja suunnittelustakin. Olisi kiva kuulla sitten, kun matkalta palaatte, että mitä piditte paikasta! Mitäs nyt olet mieltä hotelli Sant Antoniosta, kuulostiko miltä? Se on muuten kyllä vielä yksi haitta puoli hotellissa kesäaikaan, että läheisen discon meteli kuuluu hotelliin!! Kun olin touko -kesäkuun vaihteessa matkalla disco ilmeisesti avattiin 2.6. Musiikki soi koko yön aamu 5n asti. Syyskuun lopun matkalla ei ilmeisesti ollut discot auki, kun ei meteliä kuulunut. Monilla oli kyllä keväällä korvatulpat käytössä. Rantakadun hotelleihin varmaan kantautuu sisälle liikenteen melu ym. Olen itse ollut monet kerrat aikaisemmin ihan rannan vieressä olevassa hotellissa (Sporting Baiassa)Sisälle kuului aika kovasti myös meren pauhu. Nykyään Sporttariin ei matkoja tehdä suomesta.(ennen matkoja sinne teki tjärebori). Toivottavasti pidätte Naxosista ja Taorminasta. Etten nyt ole turhasta "vaahdonnut". Taormina sivuille oli joku tänään kirjoittanut minulle positiivisempaa palautetta. Joku on käynyt Naxosissa 20 kertaa eikä koskaan ole pettynyt. Ihanaa kuulla! Mutta jos pitää kukista, kauniista maisemista, hyvästä ruoasta... niin uskoisi, ettei Naxosissa ja Taorminassa kyllä pety. Etnallekin tietysti tehdään retkiä. Kuulin kyllä jotain sen suuntaista, että jos siellä halusi mennä korkeammalle. Niin kai lisä maksusta pääsi. Ja sitten taas ne jotka eivät halunneet joutuivat odottamaan muita kai aika kauankin. Kannattaa siis kysellä oppaalta myös tästä, että joutuuko odottelemaan.. Siellä on kyllä kanssa pari kauppaa siis Etnalla. Itse tosin olen käynyt siellä viimeksi n. 20 vuotta sitten. Mutta kai siellä on muutama matkamuisto myymälä vieläkin. Opas kyllä antaa paikanpäällä kartat sekä Naxosista ja Taorminasta. (niillä kartoilla suunnistin Taorminan markkinoille. Piti kyllä vähän kysyä myös taxi kuskilta neuvoa. Kun siitäkin oli n. 20 vuotta, kun olin ollut Taorminan markkinoilla viimeksi. Vähän vaikeasti löytyi vaikka kuitenkin olin siellä ollut ja tiesin jo suuntaa etukäteen)Tässä nyt hieman lisätietoja. : ) ps. Linja-autoasema on aika lähellä Sant Antonio hotellia. T. Naxos -fani sempre

        OIen vilpittömästi ihastunut Sinun kirjoituksiisi rakastamastasi Naxoksesta. Itse moniaasti Italiassa käyneenä tiedän tunteesi ja arvostan avointa tapaasi ilmaista niitä välittämättä virtuaalituristien kärhämöinnistä.

        Jatka "valitsemallasi uralla" ! Kiitos paljon upeista lukuhetkistä.


      • Stupendo
        Tornatore kirjoitti:

        OIen vilpittömästi ihastunut Sinun kirjoituksiisi rakastamastasi Naxoksesta. Itse moniaasti Italiassa käyneenä tiedän tunteesi ja arvostan avointa tapaasi ilmaista niitä välittämättä virtuaalituristien kärhämöinnistä.

        Jatka "valitsemallasi uralla" ! Kiitos paljon upeista lukuhetkistä.

        Täytyy sanoa että olen odottanut näitä lukuhetkiä Naxoksesta ! Voin kertoa että ei aika käy pitkäksi Etnalla , vaikka jotkut menevät korkeammalle . Siellä on kahviloita ja lahjakauppoja , viime vuonna siellä oli hunajamaistiaiset , löytyi monta eri makua .
        Discomusiikki soi kyllä vielä lokakuun alussa, St Antonion naapuri-pihalla, meitä se ei häirinnyt .Hyvää matkaa kaikille !


      • vielä momento
        Tornatore kirjoitti:

        OIen vilpittömästi ihastunut Sinun kirjoituksiisi rakastamastasi Naxoksesta. Itse moniaasti Italiassa käyneenä tiedän tunteesi ja arvostan avointa tapaasi ilmaista niitä välittämättä virtuaalituristien kärhämöinnistä.

        Jatka "valitsemallasi uralla" ! Kiitos paljon upeista lukuhetkistä.

        Olemme suunnittelemassa matkaa naxoon mutta vielä harkitsemme. Toivottavasti semperia kirjoittaa vielä paljon naxoosta,vielä puuttuu tietoa aika lailla. Voi olla jos lisää kirjoitusta ei tule niin menemme viroon.


      • naxos- fani sempre
        Tornatore kirjoitti:

        OIen vilpittömästi ihastunut Sinun kirjoituksiisi rakastamastasi Naxoksesta. Itse moniaasti Italiassa käyneenä tiedän tunteesi ja arvostan avointa tapaasi ilmaista niitä välittämättä virtuaalituristien kärhämöinnistä.

        Jatka "valitsemallasi uralla" ! Kiitos paljon upeista lukuhetkistä.

        Kiva saada välillä jotakin mukavampaa palutetta! Tiedän, että meitä Sisiliaan hurahtaneita on paljon!! En vain yksin minä. Vaikka melkein näiden kirjoitusten jälkeen niin luulisi. Naxos vain on yksinkertaisesti vienyt sydämeni jo pikku tyttönä. Joku taika siinä paikassa oikeasti on. Mutta toiset käyvät ja lähtevät. Eihän se ole kaikille ykköspaikka. Jatkan kyllä valitsemallani uralla! Taidan nyt vain siirtyä kiltisti sinne Sisilia palstan puolelle. Kiltti tyttö, kun olen : ). Palataan aiheeseen. T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        Stupendo kirjoitti:

        Täytyy sanoa että olen odottanut näitä lukuhetkiä Naxoksesta ! Voin kertoa että ei aika käy pitkäksi Etnalla , vaikka jotkut menevät korkeammalle . Siellä on kahviloita ja lahjakauppoja , viime vuonna siellä oli hunajamaistiaiset , löytyi monta eri makua .
        Discomusiikki soi kyllä vielä lokakuun alussa, St Antonion naapuri-pihalla, meitä se ei häirinnyt .Hyvää matkaa kaikille !

        Hei! Kiitos kirjoituksestasi! Olen itse odottanut myös todella paljon, että voisin lukea täältä joidenkin ihmisten juttuja Naxosista. Ei täällä paljon kirjoittajia ole "näkynyt". Onneksi sentään muutama. Kun tiedän, että paljon meitä Naxosiin ja Taorminaan ihastuneita on. Kiva olisi lukea enemmänkin ja katsella valokuvia!! Jos jollain on nyt kuvia niin äkkiä tänne, KIITOS!
        Disco musiikki soi kyllä vähän silloin syys- lokakuun vaihteessa. Sen huomasi silloin, kun tuli rantakadulta Sant Antoniolle. Mutta, se ei kuulunut hotelliin sisälle. Ilmeisesti musiikki tuli eri discosta. Keväällä, kun olimme siellä musiikki soi todella kovaa. Ei vielä toukokuun lopussa, mutta 2.6 disco ilmeisesti avattiin ja meteli oli niin kova (jumputus), että ei siinä paljon nukuttu. Ja se oli meidän viimeinen yö. Aamulla lähdettiin sitten kotiin. Se disco oli siellä sitruuna lehdon puolella mistä se jytä kuului. Syksyllä olimme hotellin toisella puolella.
        Hyvää pääsiäistä kaikille Naxos -faneille! T. Naxos -fani sempre


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe