Kuinka koette saunomisen kavereidenne (heteroiden) kanssa? Itseäni ajatus kammoksuttaa, en ole ujo, en häpeä vartaloani ym. mutta ajatus tuntuu vaan ihan kauhealta. Käyn uimahallissa ja en koe sitä vaikeaksi, ne ihmisethän ovat täysin tuntemattomia ja eivät tiedä minusta mitään, mutta se kavereiden kanssa ryhmäsaunominen tuntuu vaan niin vaikealta. Onko kenelläkään muulla samanlaisia tuntemuksia?
saunaan heteroiden kanssa
21
4074
Vastaukset
- Catsy_666
Eipä kammoksuta mikään saunaporukka suuremmin. Kerran kun tuli sauna täyteen miehiä, niin se oli pieni yllätys.
Tykkään saunoa, aina. - Rosie*
Saunominen on kivaa ja rentouttavaa :). Olen saunonut sekä nais- että mieskavereiden (heteroiden) kanssa, sekä kaksin että isommassa porukassa. Uimahallissakin käyn joskus. Ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa saunoa muiden kanssa.
- bäbä
Ei häiritse,minä en ainankaan saunassa ajattele muuta kun rentoutumista.
- vaatetettu
Vai ihan ilkosillaanko ?
- ohikulkenut heteromies
Olen ollut saunassa jopa alaikäisten lasten kanssa, sekä tyttöjen että poikien.
Ja työpaikallakin on ollut yhteissaunoja, naiset tulevat niihin uikkareissa kun kuvittelevat että muuten miehet päättävät siellä asiat keskenään.
Niinkuin päättävätkin.
Miehet tietenkin ovat munasiltaan, ei naisten ole pakko katsella elleivät halua. :-) - lalalaa
saunomisen tarkoituksena on rentoutua, ei suinkaan katsella toisten intiimejä paikkoja. saunaan siis aina ilkosillaan, ylimääräiset pyyhkeet/uikkarit vain vettyvät inhottavasti ihoon kiinni. ei ikinä edes heteronaiskavereiden kanssa tulisi mieleen tiirailla heitä.
ahdistavampaa oli eräällä lesboleirillä (=setan järkkäämät juhannusjuhlat pari vuotta sitten), jossa muiden tyttöjen kanssa saunassa ollessani parit lääppivät ja pussailivat toisiaan alasti muiden edessä..!! saunassa ei ole eikä kuuluisikaan olla mitään seksuaalista.. :P - Peppitossu
en ole koskaan ujostellut yhteissaunomista.Sauna on puhdas ja luonnollinen yhteinen retki suomalaisille.
huvittavaa oli rakkaan toverini HomoMatin reaktio kun oli pyytänyt äitini saunomaan kanssaan Vallilaan,itse varustautuneena uimahousuihin siveellisesti, ja äitini purjehti aatamin asussa, hän kiljaisi,käänsi päänsä poispäin ja peitti silmänsä..khiihhh..
homoshokkihoitoa!!!! - Löylynlyömä
Saunassa pestään, pyykätään, rentoudutaan, kupataan, synnytään ja kuollaan, mutta suomalaisella saunalla ei ole seksin kanssa mitään tekemistä.
Saunassa käydään perheen kesken (kuka kenetkin laskee perheekseen) sukupuoleen katsomatta, mutta muuten saunotaan perinteisesti ukko- ja akkaväki erillään.
Lisää saunomisesta: http://www.sauna.fi/suomi.html
Vinkiksi sinulle joka et malta pitää himojasi kurissa saunassa: Nosta asteet yli 120 ja voit olla varma ettei kukaan katsele ketään sillä silmällä. - tavallinen lesbo
Taidan ymmärtää tunteesi.
Kyseessähän ei olekaan mitään seksuaalista, vaikka monessa kommentissa niin luullaan. Siinä ihan tavallisessa saunatilanteessa, jossa olen alastomana muiden joukossa, tuntuu vain, että "toisin ajattelevat heterot" näkisivät henkilökohtaiset tunteeni, lesbouteni on kuin lihapöydällä: tässä on lesboa!
Toiset saunojat tuskin kuitenkaan miettivät asiaa näin.
Katsetta ei oikein uskalla nostaa, ettei toinen nyt luule vain, että olisin ängennyt itseni saunaan jossain muussa mielessä, kuin vain ja yksinkertaisesti saunomisen yksinkertaisessa merkityksessään.
Kyllähän minä tiedän,mitä minä olen ja miten ihmisiä katselen - mutta tietävätkö muut?
Kyllä, koen heteroiden kanssa saunomisen vaikeaksi, eikä siihen liity mitään seksuaalista omalta osaltani.
Minä ymmärsin sinua.- Minä vaan..
Toi on kyllä ihan totta myös mun kohdalla!! Heteromaailmassa kun on sellanen kuva lesboista, että esim nais-urheilujoukkueessa harrastetaan heti ryhmäseksiä ja muuta sellaista jos on joku lepakko joukossa niin se on jäänyt takaraivoon minullekkin!
Itse en myöskään pahemmin katsettani lattiasta siellä nosta, ihan vaan ettei kellekkään tule MITÄÄN väärinkäsityksiä siitä, että olen siellä vain ja ainoastaan saunomassa!!
Kumma kyllä, tuntuu että ne heterot tuijottaa enemmän!! - hui kauhistus
Sinä oletkin ensimmäinen joka on tajunnut mitä tarkoitan. Kyseessä ei todellakaan ole mitään seksuaalista, kuten monet tuntuvat ajttelevan. Vaan se tilanne kaikessa karmeudessaan, ei siinä ihan ensimmäisenä seksi tule mieleen kun on paniikissa ja miettii kuinka selviää hengissä tästä niin mukavasta sauntilanteesta.
- Sidi
hui kauhistus kirjoitti:
Sinä oletkin ensimmäinen joka on tajunnut mitä tarkoitan. Kyseessä ei todellakaan ole mitään seksuaalista, kuten monet tuntuvat ajttelevan. Vaan se tilanne kaikessa karmeudessaan, ei siinä ihan ensimmäisenä seksi tule mieleen kun on paniikissa ja miettii kuinka selviää hengissä tästä niin mukavasta sauntilanteesta.
Itse tunnen myöskin oloni aikamoisen tukalaksi saunoessani heterojen kans silloin kun koolla on vaikkapa kaveriporukka. Esim. uimahallissa, jossa on outoja ihmisiä, kummallisia fiiliksiä ei yleensä tule.
Taannoin kävi sellanen tilanne, että lupauduin lähtemään saunomaan parin miespuolisen ja parin naispuolisen kaverini kanssa - heteroita kaikki. Ei käyny seksi mielessäkään, mutta voi olla että se ahistus joka heti iski kun pääsin saunan penkille istumaan, tuli siitä että jossain syvällä sisimmässäni olin pahoillani naispuolisten kavereiden puolesta siitä että saatan katsoa heitä jotenkin erillä tavalla kuin että ois neitosilla vaatteet päällä :DD En siis tietoisesti todellakaan vilkuillu ketään, vaan yritin keskittyä saunomaan rauhassa, MUTTA...
En sitten viittiny sinne saunaan kovin kauaksi aikaa jäädä. Vielä nolompi tilanne seurasi muiden tultua saunasta, ku hirveet kyselyt heti päälle, enkä osannu itekään oikein sanoa, että miksi piti mahollisimman äkkiä päästä häipymään.
Hyvän tekstin nakkasi muuten Löylynlyömä... :D
- kammoan saunoa heteroiden k...
Sillä, juuri tuo mitä edellä mainittiin: Pelkään heteroiden ajattelevan minun tunkeneen mukaan vain katsellakseni alastomia naisia, se häiritsee.
- Catsy_666
Luulisi sitten, että vaivautuneisuuden voisi aistia kovienkin löylyjen keskeltä, lauteet tyhjenisi tai olisi saunakaljan äärellä vähän vihjailuja.
Ujojahan nuo pajunvitsat ovat mitkä käy uimahalleissa, mutta se on yleistä ruumiiseen liittyvää häpeämistä. Enemmän kai pelätään, että omaa kroppaa katsellaan arvostellen kuin että sitä katsellaan himoiten.
Ja silloin heterot ovat täysin oikeassa ainakin minun suhteeni: katseeni on joskus saunassa arvosteleva. - Catsy_666
Catsy_666 kirjoitti:
Luulisi sitten, että vaivautuneisuuden voisi aistia kovienkin löylyjen keskeltä, lauteet tyhjenisi tai olisi saunakaljan äärellä vähän vihjailuja.
Ujojahan nuo pajunvitsat ovat mitkä käy uimahalleissa, mutta se on yleistä ruumiiseen liittyvää häpeämistä. Enemmän kai pelätään, että omaa kroppaa katsellaan arvostellen kuin että sitä katsellaan himoiten.
Ja silloin heterot ovat täysin oikeassa ainakin minun suhteeni: katseeni on joskus saunassa arvosteleva.Pajunvitsa pelkää noidan näköisiä naisia ja ajattelee, että jos näyttää kissansa, niin noita kaappaa hänet ja lähtee virpomaan.
Mutta ihan turha luulo! Tarvitaan lisäksi musta kissa, kahvipannu, metla ja kuutamo! - ((:
Catsy_666 kirjoitti:
Pajunvitsa pelkää noidan näköisiä naisia ja ajattelee, että jos näyttää kissansa, niin noita kaappaa hänet ja lähtee virpomaan.
Mutta ihan turha luulo! Tarvitaan lisäksi musta kissa, kahvipannu, metla ja kuutamo!Minä siellä saunassa nautiskelen, jos "noidan näköiset naiset" katselevat - arvostellen, ihastellen, tai ihan miten vaan. Noidat on usein kauniita.
(Nimmariani en kuitenkaan nyt henno käyttää.)
- zipbi2
Salilla ollessani käyn saunassa enkä seksi mielessä ole katsellut, mutta...kävi niin että riisuin itseni kahden lesbon silmien alla ajattelematta asiaa kunnes katseni kohtasi toisen. Tunsin itseni vaivaantuneeksi, mutta kiirettä pitämättä kietasin ylleni pyyhkeen ja pyytelin kavereita saunaan. Mutta entisen firman naisporukalla käytiin saunassa ja kuinka olikaan siellä itse katselin uutta tuttavuutta ihaillen ja jäin siitä kiinni....voihan sitä katsella oli sit vaatteet tai ei.
- aihe...
Hauska kysymys aiheesta, jota olen itsekin paljon pohtinut viime aikoina. Ennen joulua joku työkavereistani sai idean tunnelmallisista pikkujouluista, eli saunomista ja takkahuoneessa istuskelua kynttilöiden valossa. Myös minut pyydettiin mukaan: pari osallistujaa tiesi lesboudestani, muutama ei.
Ennen tuota saunailtaa mietiskelin hieman panikoiden, voinko lähteä saunaan vai pitäisikö minun kieltäytyä. Mitä ajattelevat he, jotka tietävät? Entäpä he, joille en ole kertonut - mitä he ajattelevat, kun saavat tietää? Lopulta puhuin ajatuksistani työkaverilleni, joka tietää, ja kysyin suoraan mitä hän ajatteli asiasta. Hän sanoi, ettei ole edes lainkaan ajatellut asiaa eikä se häntä mitenkään vaivaa. Saunailtana odotin, että kaikki ovat käyneet suihkussa ja hiivin viimeisenä saunaan, istuin hänen viereensä ja tuijottelin seiniä...
Nyt olisi taas tulossa mökkiviikonloppu, työkavereiden kanssa mutta hieman eri kokoonpanolla. Jälleen vähän mietityttää, että miten sujuu, mutta eiköhän kaikki mene omalla painollaan. Eihän tämä nyt mikään maatakaatava asia ole.
Kysymys ei todellakaan ole minunkaan kohdallani siitä, että tuijottelisin. Yksinkertaisesti vain pelkään, miten heterot kokevat läsnäoloni ja olenko jonkin erityisen tarkkailun kohteena. Yritän siksi kiinnittää omaan käyttäytymiseeni erityistä huomiota ja olen ylivarovainen. Kun työkaverit työpaikan pukuhuoneessa vaihtavat vaatteita, katselen kiusaantuneena seiniä. Yleisissä uimahalleissa tilanne on toinen, sillä kukaan ei tunne minua. Samoin lesboporukoissa ja vanhojen ystävien seurassa, sekä urheilujoukkueissa. Niissä minut tunnetaan, mutta myöskin ymmärretään, että saunominen on pelkästään saunomista. - kun on mennäkseen
aihe... kirjoitti:
Hauska kysymys aiheesta, jota olen itsekin paljon pohtinut viime aikoina. Ennen joulua joku työkavereistani sai idean tunnelmallisista pikkujouluista, eli saunomista ja takkahuoneessa istuskelua kynttilöiden valossa. Myös minut pyydettiin mukaan: pari osallistujaa tiesi lesboudestani, muutama ei.
Ennen tuota saunailtaa mietiskelin hieman panikoiden, voinko lähteä saunaan vai pitäisikö minun kieltäytyä. Mitä ajattelevat he, jotka tietävät? Entäpä he, joille en ole kertonut - mitä he ajattelevat, kun saavat tietää? Lopulta puhuin ajatuksistani työkaverilleni, joka tietää, ja kysyin suoraan mitä hän ajatteli asiasta. Hän sanoi, ettei ole edes lainkaan ajatellut asiaa eikä se häntä mitenkään vaivaa. Saunailtana odotin, että kaikki ovat käyneet suihkussa ja hiivin viimeisenä saunaan, istuin hänen viereensä ja tuijottelin seiniä...
Nyt olisi taas tulossa mökkiviikonloppu, työkavereiden kanssa mutta hieman eri kokoonpanolla. Jälleen vähän mietityttää, että miten sujuu, mutta eiköhän kaikki mene omalla painollaan. Eihän tämä nyt mikään maatakaatava asia ole.
Kysymys ei todellakaan ole minunkaan kohdallani siitä, että tuijottelisin. Yksinkertaisesti vain pelkään, miten heterot kokevat läsnäoloni ja olenko jonkin erityisen tarkkailun kohteena. Yritän siksi kiinnittää omaan käyttäytymiseeni erityistä huomiota ja olen ylivarovainen. Kun työkaverit työpaikan pukuhuoneessa vaihtavat vaatteita, katselen kiusaantuneena seiniä. Yleisissä uimahalleissa tilanne on toinen, sillä kukaan ei tunne minua. Samoin lesboporukoissa ja vanhojen ystävien seurassa, sekä urheilujoukkueissa. Niissä minut tunnetaan, mutta myöskin ymmärretään, että saunominen on pelkästään saunomista... Ehkäpä pitäisi vain ajatella vähemmän ja antaa tilanteen mennä. Saunassa me ollaan kuitenkin kaikki samaa perhettä. Ainoa kuvitelma olisikin, että oho, onpas mulla monta siskoa!
- lebso.....
Heteroiden kanssa saunominen ei ole ollenkaan ongelma. Mä en kehtaa mennä lesbojen kanssa saunaan...iik :D
- apian
Sauna ei ole seksuaalinen paikka (minustakaan). SILTI tulee miltei aina enemmän tai vähemmän mietittyä toisten reaktioita. "Kuvitteleekohan tuo nyt että.. luuleekohan se jotta.." :D
Jostain syystä tilanne on helpompi, kun kaverit ovat läheisiä ja tietävät suuntautumisestani. Puolituttujen kanssa hermostuttaa! (taidan sittenkin olla vielä hieman kaapissa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017713Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455491HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042960Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki432665- 1722455
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t81999- 241944
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121792Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411732Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111648