Yökastelija

avuton_äiti

Meidän perheessämme emme ole vilä törmänneet tälläiseen tapaukseen ja olen hiukan huolissani mitä tehdä...Eli ongelma on seuraava meidän 13 vuotias pojumme aloitti yökasstelun 5 vuoden tauon jälkeen... lääkärissä olemme käyneet mitään epänormaalia ei löytynyt ja ehdottivat vaippojen käyttöä ennen kuin tulee taas kuivaksi... Ja nyt sitten siihen kysymykseen eli mitä vaippoja on näin vanhalle pojulle painaa noin 40kg... Mietittiin jotain Tenan tuotteita kun muita ei tiedetä... Auttakaa? Ja jos olisi vinkkejä miten saan pojun suostumaan vaippojen käyttöön...?

7

2418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yökastelijoiden sukua

      Murrosiässä unentarve lisääntyy ja unen laatukin voi muuttua, joten yökastelua voi silloin esiintyä herkemmin. Itse olen kastellut muutaman kerran juuri murrosiässä unissakävelyn yhteydessä. Kerron tämän ennenkuin vanhalla tiedolla ruoskijat tulevat ilmoittamaan että lapsellasi on rankka psyykkinen ongelma - tietysti sekin vaihtoehto kannattaa käydä läpi.

      Jos kyseessä on lyhyt jakso tai yksittäiset yöt, en tiedä onko vaippa välttämätön. Muovita sänky kunnolla, varusteita saa jostain hoitovälinefirmoista, netistäkin. Nimiä en muista, täällä joskus niitä neuvottiin. Jos kastelu on jatkuvaa, poika on varmaan itsekin motivoitunut huomaamattoman vaipan käyttöön. Ainakin meidän poika (tosin vasta 9) laittaa vaipan vieraissa mieluummin kuin kastelee sänkynsä.

      Suurin lastenvaippa on housuvaippa 65 kiloon asti, merkki Libero Night Comfort. Sitä saa hieman satunnaisen tuntuisesti marketeista.

      Itse ajattelisin että kun lapsi on jo niin iso että asia on äärimmäisen kiusallinen hänelle itselleen, vaipan kanssa on oltava tosi hienotunteinen eikä pidä pakottaa. Kyllä hän itse voi jo kertoa, valitseeko mieluummin vaipan vai muovitetun sängyn. Lakanapyykistä on aika lailla vaivaa äidille, mutta se kai kuuluu asiaan.

      Ja vinkkinä vielä että meillä ei ole peitoissa eikä tyynyissä lainkaan lakanoita, ne pestään sellaisinaan koska muuten alkavat haista. Mitä turhaan sitä lakanoita pesemään vielä sen lisäksi.

      • avuton_äiti

        Pojuni kastelee sänkynsä nyt useammin pari kertaa viikossa noin 5 kertaa... kokeiltiin tota libero night comfottia mutta fuskaa läpi yön yli kertuneet tarpeet... Olisiko muita vaippoja kuin nämä ja paljon yleinsä maksavat?

        P.S Lapseni suhtautui hyvin vaippojen käyttöön :)


      • Tietoinen77
        avuton_äiti kirjoitti:

        Pojuni kastelee sänkynsä nyt useammin pari kertaa viikossa noin 5 kertaa... kokeiltiin tota libero night comfottia mutta fuskaa läpi yön yli kertuneet tarpeet... Olisiko muita vaippoja kuin nämä ja paljon yleinsä maksavat?

        P.S Lapseni suhtautui hyvin vaippojen käyttöön :)

        Täältä saa Tenan tuotteita:
        www.metsapolku.com


    • 2 tytön kastelu

      Hei meillä suunnilleen saman ikäiset tytöt.Yökastelua ollu aina tähänasti ja joskus päivisinkin on kastelua.Olemme käyttäneet öisin tilattuja kestovaippoja joihin voi vaikka itse ommella lisäimun.Jos osaa itse ommella niin säästää jonkin verran.Päivisin käytössä eteenkin koulussa Liberon yövaippa vahinkojen varalle.

    • 3x äiti

      Kannattaisiko kuitenkin käyttää lasta urologin vastaan otolla kun kuitenkin on näinkin isosta lapsesta kyse. Meillä on muuten urologisella puolella vaivaa ja kun rupes vuosi sitten esiintymään kastelua päivisin hoidossa ja siitä poika sai raivareita niin soitin meitä hoitavalle lääkärille ja pääsimme tutkimuksiin tosin nyt nuo on jääneet pois. Poijalla oli sillon ikää 5v. Jotta sieltä saisitte apua mikä on spesiaalia.

    • Tietoinen77

      kuinka lapsesi kanssa nyt menee? Kokeilitko Tenan tuotteita?

    • on ollut

      meilläkin kaksi poikaa, joilla tuli vahinko satunnaisesti, joskus useasti, joskus harvemmin. Poikani sai noin 9v ikäisenä Minirin tabletteja lääkäriltä. Kokeilimme niitä ensin kotona, ettei ollut haittavaikutuksia, sitten ne olivat käytössä aina yökylässä ja luokkaretkellä. Auttoivat hyvin eikä vahinkoja tullut. Poika oli tyytyväinen kun tuo vaiva ei enää estänyt reissuja. Vanhemmalla pojalla kastelu loppui n.15v. Nuorempi on nyt 13 ja tullut vain pari kertaa viime vuoden aikana. Viime kerrasta taitaa olla jo yli puoli vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      207
      8351
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4718
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      30
      2275
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2168
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1845
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1756
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1468
    Aihe