Mitä ihmettä tänään vasta sain kuulla että kissallani voi olla nenäpunkki! Itse luulin tavalliseksi flunssaksi :(
Mm. aivastelu, nenästä valuu välillä eritettä -> nuha. Kuinka minun täytyy toimia, eli siis eläinlääkäriltä varmaan saa lääkkeet ynms. Voiko tämä olla kissan terveydelle haitallinen? Olen odotellut jokisen aika, että menee ohi koska luulin tavalliseksi nuhaksi. Tyhmä mikä tyhmä!
Kertokaa jos kokemuksia! Kiitos =)
nenäpunkkiko?
7
9872
Vastaukset
antaapi tarvittavat rohdot ja sillä siisti. Voivat olla sitkeitäkin ja hoito joudutaan joskus uusimaan. Koirilla paljon yleisempi. Tarttuu helposti ainakin koirasta toiseen. Ei sinänsä ole haitallinen, epämielyttävä kylläkin. Kuvittelepa, että omissa sieraimissasi vipeltäisi pieniä hämähäkkieläimiä...
Kaivelin noita tietoja, ja kissan nenäpunkista ei puhuta sanaakaan.
http://www.shhj.fi/nenapunkkijuttu.html
- jkl
ei tartu kissoille,se on ainoastaan koirien vaiva mutta 100% varma olen että kissoille se ei tartu...muista eläimistä en ole varma...
- usein mahdotonta
Diagnosoida varmasti. Vaatisi huuhtelunäytteen nenäontelosta. Miten olet päätynyt ko.diagnoosiin? Onko punkkeja löytynyt?
Käytännössä nenäpunkkiepäilyissä annetaan ulkoisesti käytettävää reseptivalmistetta. Ts. hoitokokeilu. Jos oireet häviävät, kyseessä on oikeaan osunut epäily.No tässä ei vähään aikaan ole ollut aivastelua, mutta muutamia päiviä sitten aivasteli ja pärski, joten ajattelin että voisi flunssa olla. Mutta välillä sitten tuntuu kuin hengitys rohisisi, eli toivottavasti kyse ei ole mistään sydänviasta tms astmasta. Mutta jos tämä jatkuu niin varaanpa ajan lääkäriin. Kiitos teille jotka olette jaksaneet kirjoitella! =)
- Anonyymi
minun kissallani on sellasta krohinaa ajoittain ,en tiedä mitä se voisi olla , ajattelin olisiko nenåpunkki???
- Anonyymi
Kissa on siis rokotusohjelman läpikäynyt,ettei sillä voi olla kissainfluenssaa? Jos noin on,nenässä hän voi olla,vierasesine,ötökkää tai polyypoi tms tai: hammas voi olla tulehtunut,ja poskiontelo kipeä ja oireet johtua siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575459- 914261
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722520Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701058Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789- 26779
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52769