Alle 100 e objektiivilla saa näinkin hyviä macrokuvia. http://www.pbase.com/dougsmit/image/51658219
canon ef 50mm/1.8 II ja makro
10
2430
Vastaukset
- Linssissä mitään
Muuta vikaa ole kuin, että se vaatii kurtun väliinsä.
Itse käytän suurennuskoneen objektiivia, joka on paljon halvempi. - ihmettelet...............
Lasi on optisesti hyvä, hinta on puristettu alas karsimalla kaikki turha.
( Mekaanisesta kestävyydestä ja tarkennusnopeudesta on kyllä tingitty, mutta nehän eivät vaikuta kuvan laatuun... )
Itse olen kyllä aikonut vaihtaa tuosta yhdistelmästä takaisin oikeaan makroon, on se loittojen kanssa väkertäminen työlästä...- makropility
Käyttääkö joku ihan oikeasti automaattitarkennusta makrokuvauksessa? Olen kyllä kuullut tuon ennenkin mutta eipä ole itse tullut kokeiltua, tosin erittäin harvoin käytän automaattitarkennusta yhtään missään.
- tietenkään.............
makropility kirjoitti:
Käyttääkö joku ihan oikeasti automaattitarkennusta makrokuvauksessa? Olen kyllä kuullut tuon ennenkin mutta eipä ole itse tullut kokeiltua, tosin erittäin harvoin käytän automaattitarkennusta yhtään missään.
Kyse oli vain tuon objektiivin yleisominaisuuksista/hinnasta.
Makroilussa ei automaatilla tee mitään. - ihmeissäääään
Kyllä 50mm/1.8 II on kaukana optisesti hyvästä.
- kun mikään ei riitä...
ihmeissäääään kirjoitti:
http://www.photozone.de/Reviews/Canon EOS Lens Tests/160-canon-ef-50mm-f18-ii-test-report--review?start=1
Testitulokset on ihan hyvät. Hintaa satasen. Pistähän linkkejä mistä nähdään parempi hinta/laatu-suhde jollekin putkelle. Mistä sinä mitään tietäisit kun et voi ixukseesi edes vaihtaa objektiivia.
Ainoa huono puoli tuossa objektiivissa taitaa olla sen lelumainen ulkokuori. - Tuota on
ihmeissäääään kirjoitti:
Enää paremmaksi saada optisesti. Niin korkealla on käppyrät. 50 millinen on niiiin yksinkertainen ja helppo tehdä, että juuri mikään kameravalmistaja ei ole susia tehnyt tuossa polttoväliluokassa.
- Can-ON
makropility kirjoitti:
AF:n käytön makrokuvauksessa kieltää?
Itse makrokuvailen vain pakosta, mutta jos optiikka kerran tarkentaa automaatilla, niin millä lailla kuvasta tulee huonompi jos kamera on sen tarkentanut? - makropility
Can-ON kirjoitti:
AF:n käytön makrokuvauksessa kieltää?
Itse makrokuvailen vain pakosta, mutta jos optiikka kerran tarkentaa automaatilla, niin millä lailla kuvasta tulee huonompi jos kamera on sen tarkentanut?Jos automaattitarkennus osuu tarkalleen kohdalleen niin sen käyttö on ihan ok. Automaattia en itse ole kuvauksissa käyttänyt koska testailujen jälkeen olen huomannut että lähes joka kerta automaattitarkennuksen jälkeen saa manuaalisesti karvan verran tarkemmaksi.
Toinen on syväterävyysalueen sijoittuminen. Automaatti tarkentaa aina saman kaavan mukaan, 1/3 tarkennuspisteen etupuolelle ja 2/3 takapuolelle. Manuaalitarkennuksella voin itse määrätä vaikka 99.9% etupuolelle, loput taakse. Päätän siis itse siitä minkälainen kuvastani tulee, siinä syy manuaalitarkennuksen käytölle. - Can-ON
makropility kirjoitti:
Jos automaattitarkennus osuu tarkalleen kohdalleen niin sen käyttö on ihan ok. Automaattia en itse ole kuvauksissa käyttänyt koska testailujen jälkeen olen huomannut että lähes joka kerta automaattitarkennuksen jälkeen saa manuaalisesti karvan verran tarkemmaksi.
Toinen on syväterävyysalueen sijoittuminen. Automaatti tarkentaa aina saman kaavan mukaan, 1/3 tarkennuspisteen etupuolelle ja 2/3 takapuolelle. Manuaalitarkennuksella voin itse määrätä vaikka 99.9% etupuolelle, loput taakse. Päätän siis itse siitä minkälainen kuvastani tulee, siinä syy manuaalitarkennuksen käytölle.Kunnon makrokuvauksessa (tais olla 1:1 ja suuremmpi) syväterävyysalue muuttuu niin että terävää aluetta on yhtä paljon aiheen edessä ja takana.
Omalla ruppanadigijärkkärikameralla ja ikänäköisillä silmillä manuaalitarkennus ei osu tähyslasilta tiiraillen yhtään tarkemmin kohdilleen kuin AF:ää oikein johhdatellen....
Toki tilanteen mukaan homma täälläkin hoidellaan.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849