canon ef 50mm/1.8 II ja makro

ihmettelen vaan

10

2396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Linssissä mitään

      Muuta vikaa ole kuin, että se vaatii kurtun väliinsä.
      Itse käytän suurennuskoneen objektiivia, joka on paljon halvempi.

    • ihmettelet...............

      Lasi on optisesti hyvä, hinta on puristettu alas karsimalla kaikki turha.
      ( Mekaanisesta kestävyydestä ja tarkennusnopeudesta on kyllä tingitty, mutta nehän eivät vaikuta kuvan laatuun... )

      Itse olen kyllä aikonut vaihtaa tuosta yhdistelmästä takaisin oikeaan makroon, on se loittojen kanssa väkertäminen työlästä...

      • makropility

        Käyttääkö joku ihan oikeasti automaattitarkennusta makrokuvauksessa? Olen kyllä kuullut tuon ennenkin mutta eipä ole itse tullut kokeiltua, tosin erittäin harvoin käytän automaattitarkennusta yhtään missään.


      • tietenkään.............
        makropility kirjoitti:

        Käyttääkö joku ihan oikeasti automaattitarkennusta makrokuvauksessa? Olen kyllä kuullut tuon ennenkin mutta eipä ole itse tullut kokeiltua, tosin erittäin harvoin käytän automaattitarkennusta yhtään missään.

        Kyse oli vain tuon objektiivin yleisominaisuuksista/hinnasta.

        Makroilussa ei automaatilla tee mitään.


      • ihmeissäääään

        Kyllä 50mm/1.8 II on kaukana optisesti hyvästä.


      • kun mikään ei riitä...
        ihmeissäääään kirjoitti:

        Kyllä 50mm/1.8 II on kaukana optisesti hyvästä.

        http://www.photozone.de/Reviews/Canon EOS Lens Tests/160-canon-ef-50mm-f18-ii-test-report--review?start=1

        Testitulokset on ihan hyvät. Hintaa satasen. Pistähän linkkejä mistä nähdään parempi hinta/laatu-suhde jollekin putkelle. Mistä sinä mitään tietäisit kun et voi ixukseesi edes vaihtaa objektiivia.
        Ainoa huono puoli tuossa objektiivissa taitaa olla sen lelumainen ulkokuori.


      • Tuota on
        ihmeissäääään kirjoitti:

        Kyllä 50mm/1.8 II on kaukana optisesti hyvästä.

        Enää paremmaksi saada optisesti. Niin korkealla on käppyrät. 50 millinen on niiiin yksinkertainen ja helppo tehdä, että juuri mikään kameravalmistaja ei ole susia tehnyt tuossa polttoväliluokassa.


      • Can-ON
        makropility kirjoitti:

        Käyttääkö joku ihan oikeasti automaattitarkennusta makrokuvauksessa? Olen kyllä kuullut tuon ennenkin mutta eipä ole itse tullut kokeiltua, tosin erittäin harvoin käytän automaattitarkennusta yhtään missään.

        AF:n käytön makrokuvauksessa kieltää?

        Itse makrokuvailen vain pakosta, mutta jos optiikka kerran tarkentaa automaatilla, niin millä lailla kuvasta tulee huonompi jos kamera on sen tarkentanut?


      • makropility
        Can-ON kirjoitti:

        AF:n käytön makrokuvauksessa kieltää?

        Itse makrokuvailen vain pakosta, mutta jos optiikka kerran tarkentaa automaatilla, niin millä lailla kuvasta tulee huonompi jos kamera on sen tarkentanut?

        Jos automaattitarkennus osuu tarkalleen kohdalleen niin sen käyttö on ihan ok. Automaattia en itse ole kuvauksissa käyttänyt koska testailujen jälkeen olen huomannut että lähes joka kerta automaattitarkennuksen jälkeen saa manuaalisesti karvan verran tarkemmaksi.
        Toinen on syväterävyysalueen sijoittuminen. Automaatti tarkentaa aina saman kaavan mukaan, 1/3 tarkennuspisteen etupuolelle ja 2/3 takapuolelle. Manuaalitarkennuksella voin itse määrätä vaikka 99.9% etupuolelle, loput taakse. Päätän siis itse siitä minkälainen kuvastani tulee, siinä syy manuaalitarkennuksen käytölle.


      • Can-ON
        makropility kirjoitti:

        Jos automaattitarkennus osuu tarkalleen kohdalleen niin sen käyttö on ihan ok. Automaattia en itse ole kuvauksissa käyttänyt koska testailujen jälkeen olen huomannut että lähes joka kerta automaattitarkennuksen jälkeen saa manuaalisesti karvan verran tarkemmaksi.
        Toinen on syväterävyysalueen sijoittuminen. Automaatti tarkentaa aina saman kaavan mukaan, 1/3 tarkennuspisteen etupuolelle ja 2/3 takapuolelle. Manuaalitarkennuksella voin itse määrätä vaikka 99.9% etupuolelle, loput taakse. Päätän siis itse siitä minkälainen kuvastani tulee, siinä syy manuaalitarkennuksen käytölle.

        Kunnon makrokuvauksessa (tais olla 1:1 ja suuremmpi) syväterävyysalue muuttuu niin että terävää aluetta on yhtä paljon aiheen edessä ja takana.

        Omalla ruppanadigijärkkärikameralla ja ikänäköisillä silmillä manuaalitarkennus ei osu tähyslasilta tiiraillen yhtään tarkemmin kohdilleen kuin AF:ää oikein johhdatellen....

        Toki tilanteen mukaan homma täälläkin hoidellaan.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe