osakkeita jos meinaa ko. firman osingonjaolle päästä? Onko se omistusraja osingonmaksupäivänä, vai katkeaako kenties jo samana päivänä kun yhtiökokous pidetään ja osingoista päätetään?
Kiitos jos joku jaksaa valaista.
missä vaiheessa ostettava
Rasputin
1
627
Vastaukset
- Vakuusvaje
Normaalisti, ja nykyisin melkeinpä aina, vielä yhtiökokouspäivänä pörssistä ostettu osake oikeuttaa osinkoon. Tavallisesti osingon täsmäytyspäivä on kolme pankkipäivää yhtiökokouksen jälkeen ja silloin on myös yhtiökokouspäivänä tehtyjen pörssikauppojen selvitys ja siirto tileille.
Tuoreimpana esimerkkinä Turkistuottajat, jonka kokous oli maanantaina 14.1. Kauppaa käytiin maanantaina vielä 70 sentin osingon kanssa, mutta tiistaina ilman sitä ja kurssi putosikin sitten euron verran. Eikähän osinko oikein voi irrotakaan ennen kuin siitä on päätetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882