Windows 7 tulee olemaan ...

parempi,kuin Linuxit ja Mac...

22

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tajunnan?

      Entäs sen jälkeen? Ollaankos sitten tajuttomia?
      Taju pitkin mäkeä?
      Taitaa tuosta tulla lyhyestä virsi kaunis.

    • virusten imuroinnissa

      Windows 7 tulee olemaan parempi ainoastaan virusten imuroinnissa. Kaikessa muussa se on edelleen huonompi kuin linux tai mac!

      • Linuxiin kyllästynyt

        Taas on yksi Linuxin mainostaja sotkeutunut joukkoon tummaan. Mac on asia erikseen. Linux on ilmainen käyttis ja täten raakile. Eihän ilmaiseksi voi saada täydellistä ja toimivaa järjestelmää koskaan. Siksihän nämä Windows ja Mac toimivatkin hyvin, kun niiden laatuun panostetaan enemmän. Olen valmis maksamaan paljonkin, jotta saan toimivan systeemin. Windows maksaa, niin myös Mac, mutta taatusti saat vastinetta rahoillesi.


      • Ja huoh
        Linuxiin kyllästynyt kirjoitti:

        Taas on yksi Linuxin mainostaja sotkeutunut joukkoon tummaan. Mac on asia erikseen. Linux on ilmainen käyttis ja täten raakile. Eihän ilmaiseksi voi saada täydellistä ja toimivaa järjestelmää koskaan. Siksihän nämä Windows ja Mac toimivatkin hyvin, kun niiden laatuun panostetaan enemmän. Olen valmis maksamaan paljonkin, jotta saan toimivan systeemin. Windows maksaa, niin myös Mac, mutta taatusti saat vastinetta rahoillesi.

        Avoimen lähdekoodin ohjelmat, kuten Linux, tuppaavat olemaan hyvin kehittyneitä ja ainakin verrattavissa kalliisiin suljettuihin ohjelmiin. Tutkippa huviksesi vaikka apache nimistä webpalvelinsoftaa, taitaapi olla käytetympi kuin yksikään suljettu.

        Lisäksi vaikka Blender, jota käytetään ison rahan leffoissakin nykyään.

        Linuxiin saa myös maksullista tukea ja koko ajan tulee lisää osaajia meille suomeenkin. Atk-liikkeisiin saattaa tulla myös kohta osaamista Linuxissa kun nyt on pienten linuxkoneiden buumi päällä ja nehän menevät rikki joskus...


      • Elmoren

        Itse käytän sekä windowsia (7) että linuxia (kubuntu).
        Lähinnä näissä kommenteissa rassaa ihmisten hullu polarisoituminen.

        Toki windows on unixeja saati maceja ahnaampi virus/haittaohjelmasyöppö. Se vain johtuu pääosin siitä, että windowsille tehdään eniten viruksia, koska se on ylivoimaisesti yleisin käyttis.
        Windowsin piirissä on myös suurin osa toistaitoisista mummokäyttäjistä, jotka ihan itse imevät koneensa täyteen sontaa!!

        Ihan turha väittää että käyttöjärjestelmä X on virusturvallisempi kuin tuo toinen. Se riippuu lähinnä vain alustalle tarjolla olevan roskan ja käyttäjän tyhmyyden määrästä.

        Windowsilla kumpaakin riittää.

        Toisekseen, tuppaa hiukan rassaamaan kun montaa linuxin open source ohjelmistoa kehutaan huomattavasti esim windowsille tarjottavia kaupallisia ohjelmistoja paremmaksi. Tai vaikka vain windowsiin rajattua ilmaisohjelmaa paremmaksi.
        Sitä open source ohjelmaa kyllä twiikataan ja puunataan tuntikaupalla ja haetaan koodekit erikseen jokaiselle tiedostolle.
        Totta kyllä, tämän jälkeen toimivatkin windows ohjelmistoja sutjakammin, mutta windowsin serkkuja ei koskaan viritellä ja asetella samalla antaumuksella, vaan niiden tulisi toimia täydellisesti suoraan paketista.

        Tässä kohtaa kunnon linux puristi huutaa jo kurkku suorana ettei mokomia edes voi viritellä, koska lähdekoodi on suojattu.
        Periaatteessahan näin onkin, mutta missä tahansa muussa yhteydessä mainittujen salausten murtaminen käy kätevästi iltapuhteina eikä niistä puhuta sen enempää.

        Muistan kuinka linuxiin tutustuessani yritin avata erästä mp3 tiedostoa ulkoiselta kovoltani. Maltillisen yrittämisenkään jälkeen yksikään käyttiksen valmiista toisto-ohjelmasta ei suostunut mokomaa avaamaan, joten päädyin hakemaan netistä jonkin sopivamman. Kas kummaa niin winamp, iTunes, vlc kuin foobar:kaan ei ottanut toimiakseen ja musiikin pyörittäminen winessä tuntui naurettavalta.
        Klikkasin windowsin auki naapurikovolta ja samainen tiedosto pyörähti käyntiin alle sekunnissa.

        Tietenkin kaikki luetteleamani ohjelmat ovat saatavilla linuxille.
        Mutta asennusprosessi on sen verran monipolvinen aloittelijalle, että mielestäni on naurettavaa kutsua yhtäkään linuxia peruskäyttäjälle soveltuvaksi windowsin korvikkeeksi, kun musiikkisoittimen asentaminenkin vaatii kernelin syntysanojen loitsimisen oikeaan komentoriviin.


    • Tiedetään

      Toisen käden sormi persiessä, toisen käden suussa ja välillä vaihdetaan kättä:DDDDDDD

      • toi oli hauska!

        Sulla on ainakin hyvä huumori, kiitos piristyksestä. :D


      • Nirk

        on vaikka Seitsemään Veljekseen verrattuna tosi URPOA ja sataan kertaan kuultua. Ihanko uuden vitsin LUULIT kehittäneesi? Ja joku Urpo vielä sua kehuu...


      • Tiedetään
        Nirk kirjoitti:

        on vaikka Seitsemään Veljekseen verrattuna tosi URPOA ja sataan kertaan kuultua. Ihanko uuden vitsin LUULIT kehittäneesi? Ja joku Urpo vielä sua kehuu...

        Joka kädenvaihdon jälkeen wintoussi kysyy, haluatko varmasti jatkaa ja puhtaampi sormiohjaus lähettää raportin valinnastasi wintouwssin kehittäjille, ei vastaus sotkee pahasti näytön ja sulkee koneen; DDDDDDDD


      • blablablabla
        Nirk kirjoitti:

        on vaikka Seitsemään Veljekseen verrattuna tosi URPOA ja sataan kertaan kuultua. Ihanko uuden vitsin LUULIT kehittäneesi? Ja joku Urpo vielä sua kehuu...

        Älä panikoi :D Paina abort nappia.


    • Onko Windows 7

      Unix, kun se esiintyy unix palstalla?

    • Maccileipä..

      Niin kauvan kuin MS Windowsissa on C: asema, SE EI OLE UNIX!

      • Eikös se C asema nyt ole iäisyyden rakennettu sen tiedostojärjestelmän päälle siksi, että ihmiset osaa käyttää sitä? Polut nyt kuitenkin menee ihan eri tavalla.

        Windows 7 kyllä olisi mielenkiintoinen jos sekin olisi unix -yhteensopiva.


      • ei ole ongelmia..
        M-Kar kirjoitti:

        Eikös se C asema nyt ole iäisyyden rakennettu sen tiedostojärjestelmän päälle siksi, että ihmiset osaa käyttää sitä? Polut nyt kuitenkin menee ihan eri tavalla.

        Windows 7 kyllä olisi mielenkiintoinen jos sekin olisi unix -yhteensopiva.

        Maciin siirryttyä en ole C: asemaa kaivannut, en tajua miks kukaan ei osais käyttää konetta jos siellä ei ole aakkosilla nimettyjä osioita/levyasemia.


    • ubuntux

      Uskotko kaikki mitä sanotaan? Microsoftin käyttikset ja niihin liittyvät toimitusehdot räjäyttävät hermot.

      Loppukäyttäjän kannalta yleensä uudet Microsoftin tuotteet ovat huonompia. Ne utelevat turhia tietoja käyttäjästä, tekevät jotain temppuja mistä käyttäjä ei tiedä mitään, ovat kalliimpia ja asettavat enemmän rajoituksia käyttäjälle, jne. Kohta se menee sellaiseksi, että joudut maksamaan vuokraa jotta saat käyttää järjestelmää.

      Ja nyt seuraa kysymys: Kuka tuollaista oikeasti haluaa?

      • Linuxiin kyllästynyt

        No johan jotakin. Itse olen valmis käyttämään myös maciakin. Tosin ensisijainen järjestelmä on Windows. Linuxia olen käyttänyt ja tullut siihen tulokseen, etten enää pahemmin halua olla sen kanssa tekemisissä.


      • "vuokraa"

        vintoosasta jo maksetakkin? Jos haluut sovelluksen, se varmastikkin maksaa.

        Siihen vielä virustorjunnat sun muut hässäkät päälle. Jatkuvasti on joku käsi ojossa kun m$:n tuotteilla häsää. Kaiken lisäksi ne tuppaa oleen susia.

        Esimerkkejä on tolkuton määrä, aina win95:sta x-boxin kautta vistaan muut räpellykset siihen päälle.

        Jaksaa ihmisten usko microsoftiin hämmästyttää.


    • HYI SAATANA!

      VISTA ON P A S K A !

    • varmasti

      räjähtää tajunta. Microsoftin tuotteisiin tutustuneena tiedän, että siinä sivussa saattaa mennä olohuone, makuuhuone ja puolet keittiöstäkin, toimimatonta järjestelmää retuutellessa.

      Mistäspäin näyttöä löytyvät ctrl, alt ja del näppäimet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe