Halpamajoitus Firenzessä

hotelliin?

Halpa majoitus Firenzessä? kertokaa koekmuksia :)

20

3097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RomanticMan

      Hostellit, hinnat tosin niissäkin nousevat kesällä yli 40 egeen per nokka, mutta ovat silti lähes aina hotelleja edullisempia. :) Tämä pätee koko Italiaan.

      • Anonyymi

    • dfadsf

      Olin Firenzessä helmikuun alussa ja hotelli löytyi netistä. Hotel Genesio oli tarjouksessa 28 euroa yhden hengen huone.
      Vaatimaton, mutta minulle ihan riittävän hyvä. Liikenteen melu hiukan haittasi, mutta korvatulpat on siihenkin hyvä keino ja yöksi liikennekin hiljenee.
      Huoneessa oli tallelokero, suihku / wc, telkkari.
      Huone oli kohtuullisen kokoinen. Aamupalakin kuului hintaan, mutta kahvi oli kehnoa.
      Kesällä tämäkin pikkuhotelli laskuttaa taatusti
      ihan eri tavalla.

      • packback

        Erityisesti nuorten suosima hostelli, halpa, siisti loistava palvelu, höyry normi sauna, uima-allas.. myös 2 hlö huoneita saatavilla... Googlaa hostel plus florence


    • Ei varma ku epävarma

      Kävimme heinäkuun alussa Firenzessä. Matka tilattiin Supersaverin kautta. Se oli puolestaan käyttänyt Expediaa hotellimajoituksen välittämiseen.Matkapäivänä selvisi, että hotelliimme pitäisi ilmoittautua klo.17.00 mennessä, lentommehan olisi Firenzessä klo.19.10. Matkanvälittäjä ilmoitti meille, että meidän täytyy etsiä omatoimisesti ensimmäisen yön majoitus. Kiva kuulla, matkalla lentokentälle. Ei siinä muu auttanut, kuin perua ensimmäinen yö sovitussa hotellissa ja etsiä majoitus sitten paikan päällä omatoimisesti. Loput kuusi päivää sovitussa apartementoksessa. Olipa kiva etsiä yösijaa heinäkuussa pahimpaan turistiaikaan vieraassa kaupungissa. Lämpötila illallakin yli 30 astetta, raahaat painavaa matkalaukkua. Lopulta noin 20. kysely tuotti tuloksen, saimme yösijan. Mikä helpotus, ei tarvinnut jäädä yöksi kadulle. Seuraavana aamuna etsimme sovitun majoituspaikan One World Apartementoksen käsiimme. Uskomaton virkailija edessämme; varaustamme ei tuntunut löytyvän. Aikansa tietokonetta selailtuaan hän löysi meille majoituksen.Se ei siis ollutaan samassa paikassa kuin nyt olimme.Ensin piti maksaa lisämaksuja; 10€/hlö/vrk sähkömaksua, 10 €/hlö/vrk /lomakeskusmaksua ja 50€ siivouksesta eli kahdelta henkilöltä 290 € lisämaksuja. Nämä maksettuamme meidän piti taas lähteä etsimään annettua osoitetta, kohti Hotelli dal Borgoa.Vaan eipä majoitksemme ollut vielä siinäkään. Siitä ohjattiin edelleen läheiseen kerrostaloon, jonka alaovelle hotellivirkailija meidä saattoi ja sanoi mistä huoneiston pitäisi löytyä ja lähti saman tien pois. Hetken etsittyämme löysimme oven, joka johti eteiseen ja huoneemme ovelle. Pieni n. 12 neliön huone ja kylpyhuone odotti meitä. Ei siis apartementostyyppinen huoneisto keittomahdollisuuksilla varustettuna. Ei keittomahdollisuutta. Jääkaappi ei toiminut. Ilmastointia ei ollut, vain kovaääninen pöytätuuletin jota ei yöllä voinut pitää päällä saadakseen nukkua. Matkanvälittäjän hotellikuvaus ei siis pitänyt paikkaansa. Kertakaikkiaan uskomatonta, että matkailijalta peritään paikan päällä jotain paikallista maksua, jota vastaan ei saada mitään. Lukekaa siis tarkkaan, mitä Supersaver matkakuvauksissan ja erityisehdoissaan sanoo. Näitähän ei näe, ennenkuin olet maksanut matkasi ja linkit ilmestyvät sen jälkeen.Älkää koskaan ostako matkaa, ennekuin olette supervarmoja, mitä todella saatte. Lomanne voi mennä pilalle sen takia, että joudutte hotellivälittäjien pyöritettäväksi ja eikä enää ole voimia kuin tyytyä kohtaloon.Tuntuu siltä, kuin paikalliset hotellivälittäjät vetävät välistä rahat kaikenmaailman lisämaksuillaan eikä matkustaja saa vastinetta maksuilleen. Melkein italialaista mafiatouhua. Valitkaa tarkoin matkanvälittäjänne,halvin voi tulla loppujen lopuksi kaikkein kalliimmaksi kuten meille kävi. Kerron myöhemmin, miten meille kävi matkanvälittäjän kanssa hyvitystä vaadittuamme.

    • Firenze2011

      Ollaan ensi vuoden helmikuussa menossa Firenzeen ja edullisen sekä hyvän majoituksen löytäminen on vähän niin ja näin. Me päädyttiin ensimmäisen kerran elämässä B&B:iin. Kun mietti hintaa, hintaan kuuluvaa aamiaista, sijaintia, peruutusehtoja ja luki arvosteluja niin hotellit eivät mun mielestä pärjänneet Bed and Breakfastille. Jos hotellit alentaa hintojaan lähempänä meidän h-hetkeä niin voi olla että sitten vaihdetaan majoitus hotelliin. Meidän kolmen hengen B&B-majoitus neljälle yölle kustansi vajaa 400 € joka sopii hyvin meidän budjettiin. Hotelleissa majoitus olisi alkanut suunnilleen 500 € ylöspäin 3 hengen huoneesta eikä kaikki mun kriteerit olisi täyttyneet.

      • Oletko varma?

        Itse tarkistin esim. octopustravel.fi sivuston tarjoukset - neljä yötä helmikuussa kolmelle, tuloksena mm.
        (kaikki hinnat 3hh aamiaisineen, 4 yötä). Tässä valitut esimerkit:

        - Castri *** San Lorenzon lähellä 200 euroa.
        - Basilea *** (Via Guelfa), 224,50 €
        - Bonciani *** (Santa Maria Novella) 226,50 €
        - Best Western Select *** (Santa Maria Novella) 253,00 €
        - Cardinal *** (Duomo) 253,00 €
        - Select Executive *** 253,00 €
        - Relais Dante E Beatrice *** (S. Marco) 260,00 €
        jne., jne...
        Ja hintaluokasta 300 - 400 euroa (3hh/4yötä) löytyy sitten useampi erittäin hieno ydinkeskustan neljän tähden hotelli.

        Että siis... riippuu mistä etsitään.


      • Firenze2011
        pee1 kirjoitti:

        Oletko varma?

        Itse tarkistin esim. octopustravel.fi sivuston tarjoukset - neljä yötä helmikuussa kolmelle, tuloksena mm.
        (kaikki hinnat 3hh aamiaisineen, 4 yötä). Tässä valitut esimerkit:

        - Castri *** San Lorenzon lähellä 200 euroa.
        - Basilea *** (Via Guelfa), 224,50 €
        - Bonciani *** (Santa Maria Novella) 226,50 €
        - Best Western Select *** (Santa Maria Novella) 253,00 €
        - Cardinal *** (Duomo) 253,00 €
        - Select Executive *** 253,00 €
        - Relais Dante E Beatrice *** (S. Marco) 260,00 €
        jne., jne...
        Ja hintaluokasta 300 - 400 euroa (3hh/4yötä) löytyy sitten useampi erittäin hieno ydinkeskustan neljän tähden hotelli.

        Että siis... riippuu mistä etsitään.

        Mä olen katsonut booking.comin ja hotels.comin sekä muutamia hotelleja Supersaverilta.

        Kävin Tripadvisorista vilkaisemassa noita hotelleja ja siellä olevien arvostelujen mukaan hotelleissa ei kauheasti hurraamista ole (Castrissa ja Boncianissa lutikoita?!). Edullisia toki nuo kaikki hotellit ovat mutta ne ei ole sellaisia joissa mä haluaisin yöpyä. Mä en siis etsi mitään budjettimajoitusta vaan lähinnä hyvää hotellidiiliä jota ei ole vielä tullut vastaan. Ehkä noiden Firenzen hyvien hotellien ei tarvitse sen kummemmin hintojaan alennella kun amerikkalaiset taitaa maksaa mukisematta hinnan kuin hinnan :p


      • Firenze2011 kirjoitti:

        Mä olen katsonut booking.comin ja hotels.comin sekä muutamia hotelleja Supersaverilta.

        Kävin Tripadvisorista vilkaisemassa noita hotelleja ja siellä olevien arvostelujen mukaan hotelleissa ei kauheasti hurraamista ole (Castrissa ja Boncianissa lutikoita?!). Edullisia toki nuo kaikki hotellit ovat mutta ne ei ole sellaisia joissa mä haluaisin yöpyä. Mä en siis etsi mitään budjettimajoitusta vaan lähinnä hyvää hotellidiiliä jota ei ole vielä tullut vastaan. Ehkä noiden Firenzen hyvien hotellien ei tarvitse sen kummemmin hintojaan alennella kun amerikkalaiset taitaa maksaa mukisematta hinnan kuin hinnan :p

        > amerikkalaiset taitaa maksaa mukisematta hinnan kuin hinnan

        Vähän myytti tämä. Heille on Eurooppa melko kallis nyt kun dollari on heikko.


      • ...ovat oiva valinta
        Firenze2011 kirjoitti:

        Mä olen katsonut booking.comin ja hotels.comin sekä muutamia hotelleja Supersaverilta.

        Kävin Tripadvisorista vilkaisemassa noita hotelleja ja siellä olevien arvostelujen mukaan hotelleissa ei kauheasti hurraamista ole (Castrissa ja Boncianissa lutikoita?!). Edullisia toki nuo kaikki hotellit ovat mutta ne ei ole sellaisia joissa mä haluaisin yöpyä. Mä en siis etsi mitään budjettimajoitusta vaan lähinnä hyvää hotellidiiliä jota ei ole vielä tullut vastaan. Ehkä noiden Firenzen hyvien hotellien ei tarvitse sen kummemmin hintojaan alennella kun amerikkalaiset taitaa maksaa mukisematta hinnan kuin hinnan :p

        Jos hotelliin majoittuminen ei ole se ainut autuaaksi tekevä vaihtoehto (itse pyrin aina majoittumaan huoneistoihin matkoillani mutta tämähän on maku- ja tottumuskysymys), niin esimerkiksi Homelidaysin kautta löytyy Firenzen keskusta-alueelta kymmenittäin huoneistoja joissa on reilut majoitustilat kolmelle ja hinta-laatusuhde erinomainen.

        Tämän kuluvan vuoden helmikuussa asuin Firenzessä heti Palazzo Vecchion takana lähes vastapäätä Uffizin uloskäyntiä kahden makuuhuoneen asunnossa jossa lisäksi oli olohuone, keittiö ja ruokailutila sekä luonnollisesti kylpyhuone. Erinomainen sijainti ja hyvin miellyttävä omistaja joka tekee suomalaisten kanssa bisnestä. Tästä ei ollut mitään tietoa asuntoa varatessa, tuntui kuitenkin tuntevan hyvin marimekot sun muut kuten asunnostakin näkyi... :-)

        Hinta oli reilusti alle 100 eur/vrk, ainoa miinus olivat ne 75 porrasta jotka asuntoon joutui kiipeämään. Hyvin nuo kuitenkin sujuivat kovassa flunssassakin.


      • MM
        ...ovat oiva valinta kirjoitti:

        Jos hotelliin majoittuminen ei ole se ainut autuaaksi tekevä vaihtoehto (itse pyrin aina majoittumaan huoneistoihin matkoillani mutta tämähän on maku- ja tottumuskysymys), niin esimerkiksi Homelidaysin kautta löytyy Firenzen keskusta-alueelta kymmenittäin huoneistoja joissa on reilut majoitustilat kolmelle ja hinta-laatusuhde erinomainen.

        Tämän kuluvan vuoden helmikuussa asuin Firenzessä heti Palazzo Vecchion takana lähes vastapäätä Uffizin uloskäyntiä kahden makuuhuoneen asunnossa jossa lisäksi oli olohuone, keittiö ja ruokailutila sekä luonnollisesti kylpyhuone. Erinomainen sijainti ja hyvin miellyttävä omistaja joka tekee suomalaisten kanssa bisnestä. Tästä ei ollut mitään tietoa asuntoa varatessa, tuntui kuitenkin tuntevan hyvin marimekot sun muut kuten asunnostakin näkyi... :-)

        Hinta oli reilusti alle 100 eur/vrk, ainoa miinus olivat ne 75 porrasta jotka asuntoon joutui kiipeämään. Hyvin nuo kuitenkin sujuivat kovassa flunssassakin.

        Suosittelen...
        http://www.laresidenzadellorafo.it/en/


      • Firenze2011
        MM kirjoitti:

        Suosittelen...
        http://www.laresidenzadellorafo.it/en/

        Meni iltakahvit väärään kurkkuun :D Tuo b&b on just se minkä mä olen meille varannut! Oletko sä ollut siellä? Kannattaako vielä katsella hotelleja sivusilmällä vai olla vaan tyytyväinen varaukseen?


      • MM
        Firenze2011 kirjoitti:

        Meni iltakahvit väärään kurkkuun :D Tuo b&b on just se minkä mä olen meille varannut! Oletko sä ollut siellä? Kannattaako vielä katsella hotelleja sivusilmällä vai olla vaan tyytyväinen varaukseen?

        Voit olla tyytyväinen varaukseesi, olin juuri tuolla residenzassa. Huoneemme oli kaunis ja palvelu erinomaista, joka päivä tuoreet hedelmät kauniisti aseteltuna, sekä makeaa syötävää myöskin ja henkilökunta hyvin ystävällistä sekä palvelualtista. Sijainti hyvä, lyhyt matka nähtävyyksille ja myöskin asemalle. Mukavaa matkaa teille...)


      • Firenze2011
        Firenze2011 kirjoitti:

        Meni iltakahvit väärään kurkkuun :D Tuo b&b on just se minkä mä olen meille varannut! Oletko sä ollut siellä? Kannattaako vielä katsella hotelleja sivusilmällä vai olla vaan tyytyväinen varaukseen?

        Mä olen kuitenkin sivusilmällä katsellut hotelleja.... Olin aika varma että pari kuukautta ennen reissua hinnat alenisi. Mutta ei ne näytä alenevan niin että olisi järkevää vaihtaa majoitusta. Me maksetaan tuosta La Residenza dell'Orafosta 95 € yö mikä tuntuu kalliilta. Tietääkö kukaan missä vaiheessa tulee edullisia tarjouksia hotelleihin, vai tuleeko niitä ollenkaan?!? Meillä on suunnilleen 5 vkoa aikaa h-hetkeen. Mulle periaatteessa kelpaa tuo La Residenza dell'Orafo, mutta mies ilmeisesti haluaisi hotelliin ja mieluusti mäkin ehkä bongaisin paremman diilin.


      • firenzessä
        Firenze2011 kirjoitti:

        Mä olen kuitenkin sivusilmällä katsellut hotelleja.... Olin aika varma että pari kuukautta ennen reissua hinnat alenisi. Mutta ei ne näytä alenevan niin että olisi järkevää vaihtaa majoitusta. Me maksetaan tuosta La Residenza dell'Orafosta 95 € yö mikä tuntuu kalliilta. Tietääkö kukaan missä vaiheessa tulee edullisia tarjouksia hotelleihin, vai tuleeko niitä ollenkaan?!? Meillä on suunnilleen 5 vkoa aikaa h-hetkeen. Mulle periaatteessa kelpaa tuo La Residenza dell'Orafo, mutta mies ilmeisesti haluaisi hotelliin ja mieluusti mäkin ehkä bongaisin paremman diilin.

        Olin parivuotta sitten tuollaisessa guesthouse Il Ghirossa. Erittäin hyvä sijainti ja ihan kelpo majapaikka. Näkyy löytyvän www.ilghiro.it sivutkin.


    • Firenze 10/2011

      Turistivero tuli yllätyksenä.
      Tiedoksi että Italia on säätänyt 1.1.2011 alkaen turistiveron, hotellin luokituksesta riippuen 2-3 €/hlö/vrk. Hotelli perii sen.

    • Anonyymi

      Olemme menossa 8. - 13.5.2020 ensin Milanoon lentäen ja sitten Firenzeen junalla. Olen alkanut katsella majapaikkoja läheltä keskustaa. Vaatimuksena on mahdollisuus laittaa jotakin pientä ruokaa itse jos ei viitsi lähteä ulos myöhään illalla. Budjetti n 100 €/vrk. Onko hyviä kokemuksia?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Airbnb on loistava vaihtoehto, mikäli oma keittiö on tarpeen. Firenzessä toukokuussa tuoreita raaka-aineita on jo loistavasti tarjolla, keittiössä häärääminen on ilo. Esim.
        https://www.airbnb.com/rooms/39334287?adults=2&check_in=2020-05-09&check_out=2020-05-13&source_impression_id=p3_1573502324_SpNJ4RyODO2eybQj

        Kiitos vastauksestasi ja linkistä. Hyvältä näyttää tuokin majoitus. Tosin Airbnb- majoituksessa on se haittapuoli ettei voi olla varma onko tuollaista edes olemassa eikä voi nähdä tuonkaan majapaikan sijaintia ja toisaalta ei voi olla varma onko kukaan avaamassa ovia. Hotellit ovat siinä mielessä varmempia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe