VW 1.8 TSI

Sikaa säkissä

Onko kellään kokemusta vw passatin 1.8 tsi mottorista?

Olen semmoista tilailemassa, mutta en ole päässyt sitä testaamaan.

Onko miten verrattavissa 1.4 tsi moottoriin?

vw sivulla olevasta teknisistä tiedoista näkyy 1.4 väännöt 210 / 1500-4000rpm, kun taas 1.8 tiedot on vain 250 / 1500. ???

12

6173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottori...

      Passattiin...

      Lukuja AMS 02/08 lehdessä olleesta vertailusta jossa ko.Passat tuli toiseksi 11 auton joukossa.

      0-100 8.1s
      60-120 4.vaihteella 7.2
      80-120 5.vaihteella 10.1
      Huippun. 220km/h
      Vertailun keskikulutus 9.9

    • tsi moottoriin

      tuo 1.8tsi on oikealta nimeltään 1.8tfsi, eli kyseessä on sama kone kuin audilla, 1.8 litrainen fsi kone joka on varustettu perinteisellä turbolla.

      1.4tsi 140hv/170hv taas on kaksoisahtimella varustettu aivan uudentyyppinen moottori, juuri tuo mekaanisen ahtimen ja turboahtimen yhdistelmä tekee tuon erittäin laajan vääntöhuipun.

      En pysty ymmärtämään vw:n logiikkaa tuossa moottorien nimeämisessä, miksi pitää kaikki bensaturbot nimetä tsi nimellä, miksi ei jatkaa tfsi tai vain yksinkertaisesti 1.8t mallinimiä, ja jättää tsi vain kaksoisahdin koneelle?

      • 1.4 TSI

        1.8 TSI ja 1.4 TSI ovat periaatteessa hyvin samanlaisia moottoreita. Toisen iskutilavuus on vaan vähän suurempi. Eli bensiini-turbo-moottoreita molemmat.

        Todella innovatiivinen ratkaisu VW:ltä laittaa 1.4 bensaturbo Passatin nokalle.


      • logiikka...

        Helppoa kun sen TAJUAA...

        Audi, kaikki ahdetut bensamoottorit tunnuksella TFSI.

        VW, Seat ja Skoda kaikki ahdetut bensamoottorit tunnuksella TSI, nimeäminen vielä vaiheessa, esim. Suomen Seat-sivustot puhuvat TFSI-moottoreista, seat.com jo TSI-maailmassa.


      • Rebellion
        logiikka... kirjoitti:

        Helppoa kun sen TAJUAA...

        Audi, kaikki ahdetut bensamoottorit tunnuksella TFSI.

        VW, Seat ja Skoda kaikki ahdetut bensamoottorit tunnuksella TSI, nimeäminen vielä vaiheessa, esim. Suomen Seat-sivustot puhuvat TFSI-moottoreista, seat.com jo TSI-maailmassa.

        TSI ennen kaksoisahdin tekniikka. Nyt TSI on yhdellä pienemmällä mutta suuremmalla kierrosluvulla varustettu turbo. Jep jep..


    • Mie vuan

      Muutoin hyvä ja tasapainoinen kone mutta useat tahot ovat todenneet sen aika janoiseksi moderniksi moottoriksi (ultimatevw-palsta ja autolehdet). Siihen verrattuna 1,4 tsi on aivan eri maata eli vähäruokainen. Vaan niin se oli janoinen sen entinenkin 1.8T-kone...

    • meikäläinen tässä

      Itse ajoin tiptronicilla ja pidin kyllä.
      Nykyinen auto on A4 1.8t (se "vanha" malli)
      joka on hiukan tehokkaampi.

      Kaipaisin Passattiin hiukan enemmän voimaa.
      Joku 180 heppaa ja 280nm... tosin markkinoilta
      varmaan löytyy kohta shippejä siihen.

      Kaupungissa 11, maantie 6,3 kieltämättä ei mikään
      superpihi. Onhan Passatti kuitenkin iso auto.

      Mutta jos sitä vertaa muihin vastaaviin kokoluokassa niin moottori alkaa olemaan ylivertainen. Ahtamisessa on selkeät edut.

      Sitten vielä, laskettiin että 20.000 ajoilla
      ei vielä diesel kannatta. 2.0TDI kannattaa ottaa vasta 25tkm yli menevään ajomäärään.

    • koneet

      mutta 1,4 140 hv tsi jetassa ja 1,8t 160 hv skoda octaviassa. En tiedä onko samat koneet passatissa, passatin 1,4 tsi taitaa olla 120 hv.

      hyvät koneet molemmat, 1,8 octavia oli kyllä mielekkäämpi.

    • autoilijamies

      Niin tämä VAG:n 1.8TSI on jo aikaisemmin ilmestynyt mm. A3:seen, tulee A4:een kuin myös
      Seat on sen saannut - ja nyt Volkkari.

      Moottorista tulee uusi "kantaisä" kaikille tuleville bensamoottoreille (paitsi V6).
      Tästä tulee varmaan eri viritysversioita sekä
      2.0TSI malli myös. Ei ole ns tuplaturbo vaan "perinteinen" yksi ahdin.

      Loistava moottori kaikkiaa. Laajat vääntöalueet
      ja voima tulee pehmeästi.

    • vag-autoilija

      Ajoin A3 1.8TSI -koneella, manuaalina.
      Se toimi hienosti ja vei A3:sta mukavasti.

      Kone on aika "dieselmäinen", vääntöä tulee jo 1500 ja sitä riittää 5000 asti. Paljon laajempi vetoalue kuin dieselissä ja voima tulee jouheasti, ei yhtenä repäisynä.
      Itse olisin myös kaivanut silti lisää voimaa,
      nyt tuo on hyvä käyttöpeli mutta 40 heppaa lisää
      toisi luonnetta enemmän!

    • TM2/2008

      Viimeisimmässä teeämmässä konetta suorastaan ylistettiin Skoda Octavia 1,8TSI:n nokalla. Moottoria luonnehdittiin yhdeksi aikamme onnistuneimmista ottomoottoreista.

    • joku

      Ja se on vielä kaiken lisäsi varustettuna ketjukäyttöisellä jakopäällä toisin kuin esimerkiksi 2.0tfsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe