Kertokaapa Oulun läheltä hyviä kalapaikkoja. Olen vasta muuttanut tänne päin ja paikat on hakusessa. Oulujoki, Kiiminkijoki ja Iijoki tietty, mutta entäpä esim järvet?
Minkälaiset lupajärjestelyt ovat esim. Oulujoen suulla tai muulla lähirannikolla? Entä realistiset saalismahdollisuudet?
Oulun kalapaikat
5
9371
Vastaukset
- Maiva
Oulun kaupunki myy lupia. Lisätietoja:
http://oulu.ouka.fi/tekninen/luonto/kalastusluvat/lupaehto.htm
Järviä ei ole mutta jokisuistosta saa kyllä lohia, taimenia, siikoja, haukia, ahvenia, kuhia ja maivoja. - Masa
Käyppäs vilkaisemassa Alakylässä Aukustin kala paikkaa. Lampi on vanha soramonttu johon istutetaan kirjolohta, jota myös saa hyvin. Lupaa ei tarvi ostaa vaan maksat vain jos saat kalaa 6 € kilohinta. Lammesta saa todella hyvin kirjolohta, mutta on aika kallis. Kokemisen arvoinen paikka.
- timppa
oulujoen suisto alue on ok ja sanginjoelta saavat pohjaongella kivasti kirjolohta. vieheellä ovat saanet taimenia. Itse en oo saanut nyt 3 vko:n yhtään mitään. Oisko kelit liian lämpimät?
- Umpiokela
Tämä on minunkin ongelma. Kun ei ole venettä niin joutuu heittelemään rannalta. Sanginjoella voi tietysti käydä, mutta se kaukana ja puolet uistimissa on heti pohjassa. Ainakin näin amatöörillä. Kiiminkijoen luvat ovat puolestaan kalliita. Ainakin näin satunnaisen kävijän kannalta.
Onko Oulussa missään paikkoja, jossa voi käydä heittelemässä ustinta ilman venettä. Vettähän täällä kyllä on. Joki, meri ja muutama järven tapainenkin. Onko muuten Kuivas-, Niiles- tai Valkeisjärvissä ylipäätään kalaa tai heittopaikkoja?
Onko ainoa mahdollisuus ostaa vene (tai vuokraisikohan niitä kukaan). - fgj
valkeisella yksityisen tien päässä vasemmalla on hyvä heittopaikka ja suvanto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391