On kauhistuttavaa kokea ja nähdä kuinka huonoa laatua YIT jatkuvasti tekee (tai on ainakin vastuullinen pääurakoitsija). Tapaus toisensa jälkeen niin rivi- kuin kerrostaloistakin osoittautuu pahasti vialliseksi. Vesieristeet puutuu tai on viallisia, talojen pohjustukset on tehty väärin, vedenohjaukset ja salaojat on unohdettu, ilmanvaihdot ei toimi tai ovat väärin toteutettuja, pihat on naurettavan huonosti tehty jätemullalla piirustuksiin katsomatta yms. yms. Kerta toisensa jälkeen YIT vastaa valittajille törkeästi eikä välttelee korjausten tekoa tekosyin ja valhein. Kehotan kaikkia asunnonostajia varomaan ostamasta YIT:ltä uutta asuntoa, ellet halua tapella vuosiakausia saamatta mitään korjausta. YIT irvailee asunnonostajien kustannuksella tuijottaen vain pörssiarvoaan.
YIT
20
3537
Vastaukset
- sitten vuoden 1988,
minulla oli Hakan rakentama rivarihuoneisto yhtiössä, mikä oli muuten tehty ok, mutta muutamassa asunnossa, missä huoneita oli rinteessä maan alla, oli salaojitus unohtunut ja vesi tuli viimeistään kuudessa vuodessa seinästä läpi. Niitä sitten isolla rahalla korjailtiin minunkin yhtövastikkeilla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Haka_(rakennusyhtiö) - rakentamisen
taito on tunnetusti YIT:llä syvältä
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&q=YIT- puheenaihe
Koskahan YIT aikoo saada Lohjalle rakentamansa kerrostalot valmiiksi. Kesällä tulee täyteen kaksi vuotta asukkaiden sisään muutosta ja siitä kun niiden piti olla valmiit? Tulevatko virheettöminä valmiiksi koskaan?
- Toinen nimetön
- mukaan
Erityisesti uuden asunnon ostajan turvana on laissa huomioitu mahdollisuus vaatia kaupan purkua jos rakennusvirheitä on runsaasti eikä rakennusliike ole kyennyt saamaan rakennustöitä hyvää rakennustapaa noudattaen valmiiksi kauppakirjan mukaisesti.
- sijasta
On laajalti tiedossa että YIT Rakennus Oy investoi insinööritaidon sijasta lakimiesten armeijaan. Yksityiset asunnonostajat ja varattomat asuntoyhtiöt saadaan lakimiesarmeijan avulla jyrättyä maahan matalaksi heti alkuunsa. Ja homma toimii, sen ovat kaikki joutuneet kokemaan kun ovat koettaneet saada oikeutta.
- moraali
Lohjan tapaus osoittaa havainnollisesti suomen suurimmalla rakentajalla olevan sama moraali kuin mummojen potkijoilla.
- vastuussa
YIT Rakennus Oy:n kohteissa juridisesti ei ole mitään vaikutusta sillä ovatko työn suorittajat olleet aliurakoitsijoita taikka suoraan työsuhteessa YIT Rakennus Oy:n työntekijöinä. Vastuu laadusta, rakennusvirheistä koskivat ne materiaali- tai työvirheitä on aina pääurakoitsijan YIT:n.
Jos vaikka ensin rakennat ITSE talon, niin tule sitten vasta arvostelemaan muiden tekemisiä... Kuulut juuri siihen ihmisryhmään, joka ei itse tiedä mistään mitään, mutta arvostella kyllä osaa. Mutta ainakin pelastit minun päiväni hauskalla kommentilla ! :D :D
- Ratkaisun avain
Eiköhän pelin henki ole kuitenkin se, että joka ryhtyy rakentamaan ja kauppaamaan asuntoja elinkeinonharjoittajana, myös vastaa tekemisistään.
Kyllä minä sen ymmärrän jos eukko ei ole tyytyväinen siivoukseni tasoon niin tulee herkästi sanottua: "Siivoa itse!" Mutta että pitäisi vielä rakentaa kerrostalo, jotta voisi arvostella muka-ammattilaisia...
"En nyt kerkiä rakentamaan kerrostaloa kun olen rakentamassa autoa, jotta olisin oikeutettu valittamaan ostamani auton viasta".
Eihän tämä näin toimi... - Ilon tuoja
Logiikkasi on hyvin persoonallinen. Olet selvästi jatkuvasti hyvin "ilostunut". On vain hyvä, että olet "pelastettu". On myönteistä kun keskuudessamme on sinun kaltaisia ilostuneita talonrakentajia.
- uusi ilmiö
Ratkaisun avain kirjoitti:
Eiköhän pelin henki ole kuitenkin se, että joka ryhtyy rakentamaan ja kauppaamaan asuntoja elinkeinonharjoittajana, myös vastaa tekemisistään.
Kyllä minä sen ymmärrän jos eukko ei ole tyytyväinen siivoukseni tasoon niin tulee herkästi sanottua: "Siivoa itse!" Mutta että pitäisi vielä rakentaa kerrostalo, jotta voisi arvostella muka-ammattilaisia...
"En nyt kerkiä rakentamaan kerrostaloa kun olen rakentamassa autoa, jotta olisin oikeutettu valittamaan ostamani auton viasta".
Eihän tämä näin toimi...Uutena ilmiönä uusien asuntojen kaupassa on että asunnonvälitysliikkeet myydessään YIT:n tuotantoa eivät enää ilmoituksissaan kerrokaan, että kysymyksessä on YIT:n rakentama kohde?
Eihän tämä näin toimi...Etkö oikeasti tajunnut vai leikitkö tyhmää?
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin OMAKOTITALON rakentaminen! Että eiköhän ole parasta, että opettelet ensin sen siivoamisen... :) - Käyppäs päälääkärissä
*** kirjoitti:
Etkö oikeasti tajunnut vai leikitkö tyhmää?
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin OMAKOTITALON rakentaminen! Että eiköhän ole parasta, että opettelet ensin sen siivoamisen... :)Yrität tyhmästi provoilla. YIT:n hännänkannattaja. Menehän sekoilemaan muualle ja hakeudu kiiruusti hoitoon.
- nimeään?
Eihän tämä näin toimi...Uusilla työmailla YIT Rakennus ei pahemmin näytä mainostavan itseään työmaatauluissa? Lohjan Haikarin uudella työmaalla ei ohikulkijoille selviä mikä rakennusliike kohdetta väsää. Välittäjätkin ovat omaksumassa käytännön ettei myynti-ilmoitteluissa mainita YIT Rakennus Oy:n nimeä vaikka kyseessä on YIT:n rakentama kohde? Laillista mutta outoa ja kysymyksiä herättävää.
- onnistuneet
Eihän tämä näin toimi...Rakennusalalla rehoittava grynderirikollisuus on eduskunnan suojeluksessa. Alan suuret toimijat ovat voidelleet tarpeellisen määrän kansanedustajia ja viranomaistahoja suojelijoikseen. Käytäntö on samaa kuin venäjällä. Venäjällä tosin kilpailijat listivät tarpeen tullen toisiaan. Suomessa ei vielä olla niin pitkällä.
- järkyttynyt
Tämä asunnonostajien kusetus on nyt viety äärirajoilleen, lainsäätäjien ja rakennusvalvontaviranomaisten selvästikin hyväksyessä tämän toiminnan. Pienituloiset asuntovelkaiset asunnonostajat ovat nyt gryndereiden säälimättömän riiston kohteina.
- idea
Nykyinen aliurakoitsijoiden ketjuun perustuva rakentaminen on syntynyt pääurakoitsijoiden ideoimana.
Kun aliurakoitsijat suurelta osin eivät maksa ulkolaisille työmiehille lähellekään suomen palkkatasoa, ja käyttävät pimeää työvoimaa ne myös pystyvät toimimaan halvoin sopimuksin.
Suurin osa aliurakoitsijoista vaihtaa firmansa nimen vuoden parin välein ja jättävät verot ym lakisääteiset maksunsa maksamatta.
Siksi myös työn jälki on kelvotonta ja rakentamiseen käytetyt materiaalit ovat ala-arvoisia. Mutta pääurakoitsijan voitot ovat ennätysluokkaa. - kalakukkolaiset
Kuinka vulgaaria ja barbaaria!
- Auroora Borealibsis
Miksi vastaat nimettömänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006