Olen pannut merkille, että autolehtien toimittajien näkemyksiin ja pers’ tuntumaan uskotaan kuin kirveen silmään nuorempien kanssaeläjien keskuudessa. Henkilökohtaisesti olen aina itse muodostanut oman näkemyksen kunkin auton ominaisuuuksista. Tällä palstalla uuden Ladan jarruja pidetään vaarallisina, koska niin kerta on lehdessä lukenut. Enpä ole moiseen ennemmin törmännyt ja ajokortti on ollut pian 30 vuotta. Siinä on pitkä kokemus eri automerkeistä. Paniikkijarrutukseen ei ole ollut viimeisten vuosien aikana tarvetta. Liikennettä pitää osata lukea. Jos lehtijuttuihin olisi uskominen niin, uudessa tojossa on yhtä huono penkki edessä ja takana – tasalaatua. VAG-konsernin autojen tavaramerkki on pirun pitkä kytkinpolkimen liike. Hondasta aikanaan katkesi kestotestissä hammashihna, volvosta kytkin, bemaria pidetään yhtä tuuliherkkänä kuin tojoa, muutama vuosi takaperin Mondeon diisseliä pidettiin tuskallisena kaupunkiliikenteessä, bemussa on raskas kytkin ja sitä rataa. Minä en ainakaan kaikkia edellämainittua allekirjoita. Mutta kun niin lehdessä luki niin tottahan se pitää olla.... Uuden Ladan kuljettajan paikkaa muuten kehuttiin lehdessä, että sen suhteen ovat mielestäni oikeassa.
Lehtien autotestit
26
2220
Vastaukset
- omistaja 02
miksi lukea niitä. suuri osa testeistä on persetaskusta vedettyjä..lehden tehtävä on tehdä rahaa lehtiä myymällä.miksi vaivautua testaamaan autoja kun sen testin voi kirjoittaa autoa näkemättä.tunnen yhden toimittajan joka kirjoittaa työkseen näitä testejä ja toiseen lehteen hän työstää horoskooppeja.siinä sen ammattikunnan tieto taito.
tietoa töissä kun autovuokraamosta oli tarjottu jotain priusta, muuta ei kuulemma saanut kiireesti. Sihteeri löysi artikkelin TM-netistä ja se prius oli sähköauto! Oli kylmä talviviikko ja siivooja kahvipöydässä totesi asiantuntevasti, että uskallatko Reiska lähteä patteriautolla talvipakkaseen? Kyllä minä sen kerran läksin Ladalla varmuuden vuoksi, vaikka en periaatteesta tee omalla autolla firman ajoja.
- Lada-tutkija
ReiskaS kirjoitti:
tietoa töissä kun autovuokraamosta oli tarjottu jotain priusta, muuta ei kuulemma saanut kiireesti. Sihteeri löysi artikkelin TM-netistä ja se prius oli sähköauto! Oli kylmä talviviikko ja siivooja kahvipöydässä totesi asiantuntevasti, että uskallatko Reiska lähteä patteriautolla talvipakkaseen? Kyllä minä sen kerran läksin Ladalla varmuuden vuoksi, vaikka en periaatteesta tee omalla autolla firman ajoja.
Jos lukisit lehtiä ja olisit edes minimaalisesti sivistynyt tietäisit että Toyota Prius on 1.5-litrainen bensa-auto jossa on lisäksi sähkömoottori. Tämän tietävät jo ala-koululaiset nykyään.
Täydellinen tietämättömyytesi autoista tietysti selittää sen että autosi on Lada. Kukaan sivistynyt ja harva vähemmän sivistynytkään ei sellaiseen sekaantuisi. Lada-tutkija kirjoitti:
Jos lukisit lehtiä ja olisit edes minimaalisesti sivistynyt tietäisit että Toyota Prius on 1.5-litrainen bensa-auto jossa on lisäksi sähkömoottori. Tämän tietävät jo ala-koululaiset nykyään.
Täydellinen tietämättömyytesi autoista tietysti selittää sen että autosi on Lada. Kukaan sivistynyt ja harva vähemmän sivistynytkään ei sellaiseen sekaantuisi.propagandaa syöttävät. Jo pienenä sain hyviä esimerkkejä siitä, miten lehtitoimittajat manipuloivat nuoria ja vaikuttavat heidän ajatusmaailmaan. Itse en langennut moiseen ansaan, vaan urheasti pidin pääni. Nyt näin myöhemmällä ikää voi nauttia niistä hedelmistä oman, viattoman ja velattoman auton merkeissä. Tuohan on näppärää tojolta, kun yksi mottori laukeaa niin apupässi pärähtää käyntiin. Ei ne japsit tyhmiä ole. Oppisivat tekemään vielä autoja.
- ihan tosissasi
Lada-tutkija kirjoitti:
Jos lukisit lehtiä ja olisit edes minimaalisesti sivistynyt tietäisit että Toyota Prius on 1.5-litrainen bensa-auto jossa on lisäksi sähkömoottori. Tämän tietävät jo ala-koululaiset nykyään.
Täydellinen tietämättömyytesi autoista tietysti selittää sen että autosi on Lada. Kukaan sivistynyt ja harva vähemmän sivistynytkään ei sellaiseen sekaantuisi.noita Reiskan juttuja, se provoilee.
Käsität kai, ettei kukaan voi olla noin tyhmä, ei edes Reiska. - mainitset
Lada-tutkija kirjoitti:
Jos lukisit lehtiä ja olisit edes minimaalisesti sivistynyt tietäisit että Toyota Prius on 1.5-litrainen bensa-auto jossa on lisäksi sähkömoottori. Tämän tietävät jo ala-koululaiset nykyään.
Täydellinen tietämättömyytesi autoista tietysti selittää sen että autosi on Lada. Kukaan sivistynyt ja harva vähemmän sivistynytkään ei sellaiseen sekaantuisi.sivistyksestä ja toistelet sitä. Kirjoittelet sivistyneestä henkilöstä, niin sallinet yhden kysymyksen. Mikä ja mistä erottaa sivistyneen ja sivistetyn ihmisen.
- Kessu Karstulasta
ihan tosissasi kirjoitti:
noita Reiskan juttuja, se provoilee.
Käsität kai, ettei kukaan voi olla noin tyhmä, ei edes Reiska.Eikö reiska kirjoittele tosissaan? Joskus olen ihmetellytkin.
- Lada-tutkija
ReiskaS kirjoitti:
propagandaa syöttävät. Jo pienenä sain hyviä esimerkkejä siitä, miten lehtitoimittajat manipuloivat nuoria ja vaikuttavat heidän ajatusmaailmaan. Itse en langennut moiseen ansaan, vaan urheasti pidin pääni. Nyt näin myöhemmällä ikää voi nauttia niistä hedelmistä oman, viattoman ja velattoman auton merkeissä. Tuohan on näppärää tojolta, kun yksi mottori laukeaa niin apupässi pärähtää käyntiin. Ei ne japsit tyhmiä ole. Oppisivat tekemään vielä autoja.
Myös meille tuli Tiedonantaja mutta minua ei aivopesty. Sinuun propaganda näyttää purreen oikein hyvin kun et vieläkään ole ideologiastasi päässyt eroon. Toyota Priuksella ajetaan vuosia huolettomasti, taloudellisesti ja edullisesti sen jälkeen kun saman ikäiset kertakäyttöladat on jo paalattu.
- ReiskaSeni
Kumpia luulet fiksujen suomalaisten ennemmin uskovan, sinun "näkemyksiäsi" vai autoja työkseen testaavia ammattilaisia.
Moni on toki käynyt 119:n koeajamassa myös henkilökohtaisesti, niin minäkin. Vaikutelma oli suoraan sanottuna järkyttävä. Sinne jäi Kolina kauppaan vaikka ladoja olen takavuosina omistanut. Samaan johtopäätökseen on tullut myös suuri määrä muitakin entisiä ladanomistajia, koska 119:n myynti on aivan mitätöntä.
Eräs autotoimittaja toteskikin osuvasti että jos ladalla meinaa pitkään ajella, ei pidä koskaan kokeilla muita merkkejä. Muuten käy niin kuin ladalle on Suomessa ja maailmalla käynyt, eli ei käy kaupaksi.
(ei riitä pelkkä ReiskaS:n ja Ladailijamiekkosen kysyntä pitämään merkkiä hengissä.)vaatii joskus harjoittelua. Kirjoitin, ettei lehtijuttuihin kannata sokeasti luottaa, vaan omiin kokemuksiin, mieltymyksiin. Pahimmillaan lehtijuttuihin uskominen menee siihen, että kaupasta kotiin päästessä luetaan testitulokset ja kappas vain kun oma pölynimuri ei voittanutkaan testiä, niin haukutaan kaikkea liikkuvaa. Minun kohdalla on ollut järkyttävin kokemus ajaa yksi kilometri noin 7 vuotta vanhaa tojo jarista. Ennemmin ajan vaikka mopolla.
- ReiskaSeni
ReiskaS kirjoitti:
vaatii joskus harjoittelua. Kirjoitin, ettei lehtijuttuihin kannata sokeasti luottaa, vaan omiin kokemuksiin, mieltymyksiin. Pahimmillaan lehtijuttuihin uskominen menee siihen, että kaupasta kotiin päästessä luetaan testitulokset ja kappas vain kun oma pölynimuri ei voittanutkaan testiä, niin haukutaan kaikkea liikkuvaa. Minun kohdalla on ollut järkyttävin kokemus ajaa yksi kilometri noin 7 vuotta vanhaa tojo jarista. Ennemmin ajan vaikka mopolla.
luetun ymmärtäminen vaatii harjoittelua ja yleensä vähintään ala-asteen oppimäärän. Sinulta näyttää molemmat menneen ns.ohi. Myöskin kirjoitustesi yleinen taso viittaa korkeintaan kansalaiskoulun lyhyeen oppimäärään.
Lehtijuttujen lukemisesta en vastauksessani maininnut sanaakaan, sensijaan painotin nimenomaan omia kokemuksiani tästä karmeasta tekeleestä jota kansa kuvaavasti Kolinaksi kutsuu.
En edelleenkään usko että nykypäivänä kukaan ostaa autoa (edes ladaa) koeajamatta sitä ensin. Ja koska ladan myynti on täydellisesti sakannut niin Suomessa kuin muuallakin, niin jonkinlaisen kokemuksen potentiaaliset ostajaehdokkaat ovat tekeleestä saaneet. Mietippä ankarasti millaisen. ReiskaSeni kirjoitti:
luetun ymmärtäminen vaatii harjoittelua ja yleensä vähintään ala-asteen oppimäärän. Sinulta näyttää molemmat menneen ns.ohi. Myöskin kirjoitustesi yleinen taso viittaa korkeintaan kansalaiskoulun lyhyeen oppimäärään.
Lehtijuttujen lukemisesta en vastauksessani maininnut sanaakaan, sensijaan painotin nimenomaan omia kokemuksiani tästä karmeasta tekeleestä jota kansa kuvaavasti Kolinaksi kutsuu.
En edelleenkään usko että nykypäivänä kukaan ostaa autoa (edes ladaa) koeajamatta sitä ensin. Ja koska ladan myynti on täydellisesti sakannut niin Suomessa kuin muuallakin, niin jonkinlaisen kokemuksen potentiaaliset ostajaehdokkaat ovat tekeleestä saaneet. Mietippä ankarasti millaisen.pärjää hyvin.
Suora lainaus tekstistäsi:Kumpia luulet fiksujen suomalaisten ennemmin uskovan, sinun "näkemyksiäsi" vai autoja työkseen testaavia ammattilaisia.
Tässä menit harhaan kouluoppimääriesi kanssa.
Se mikä tekstissäsi minua ilahduttaa on selvä hiiltyminen, vaikka en ole vielä edes hiillostanut. Kaiken kukkuraksi voit kirjoittella sivistymättömään tyyliisi nikin takaa, minkä voit vaihtaa toiseeen milloin haluat. Meikäläinen kirjoittelee rekisteröidyllä nikillä, jotka ovat taattua tavaraa.
Painotin omassa aloituksessani nimenomaan jokaisen henkilön omia kokemuksia. En olettanutkaan, että minun näkemyksiin uskottaisiin. En minäkään uskoisi sinun kokemuksiin.- ReiskaSeni
ReiskaS kirjoitti:
pärjää hyvin.
Suora lainaus tekstistäsi:Kumpia luulet fiksujen suomalaisten ennemmin uskovan, sinun "näkemyksiäsi" vai autoja työkseen testaavia ammattilaisia.
Tässä menit harhaan kouluoppimääriesi kanssa.
Se mikä tekstissäsi minua ilahduttaa on selvä hiiltyminen, vaikka en ole vielä edes hiillostanut. Kaiken kukkuraksi voit kirjoittella sivistymättömään tyyliisi nikin takaa, minkä voit vaihtaa toiseeen milloin haluat. Meikäläinen kirjoittelee rekisteröidyllä nikillä, jotka ovat taattua tavaraa.
Painotin omassa aloituksessani nimenomaan jokaisen henkilön omia kokemuksia. En olettanutkaan, että minun näkemyksiin uskottaisiin. En minäkään uskoisi sinun kokemuksiin.kävi niin että pystyit jälleen nujertamaan vastustajasi ylivertaisella tosiasioden kiistämisellä ja neroutta hipovalla argumentoinnilla ladan ylivoimaisista ominaisuuksista. Harmi vaan että niillä ei ole tosiasioiden kanssa mitään tekemistä. Viisas osaa väistyä näin nerokkaan väittelijän edestä. ;)
Onnea ReiskaS valitsemallesi tielle. Tuulimyllyjä vastaan taistelu on varmasti uuvuttavaa.
- 407 sw
Meillä oli toisena autona Lada 1200L aikoinaan.Piti saada toinen auto,kun vaimo meni töihin.Minä sillä jouduin ajamaan.Vaimo ajoi sillä kerran 20 km.Se oli aivan hirveä ajaa.Remontissa jatkuvasti.Aina uutta vikaa,kun sai entisen korjattua.Kaikissa on jotain vikaa,mutta ei jatkuvasti.Minäkin ajattelen poliittisesti vasemmalle.Totuuden silti voin sanoa.Eikä se ole edes vaikeaa.
- Topi Toijalasta
Koskee erityisesti niitä kirjoituksia joissa ladasta kerrotaan totuus.
Toisaalta kaikki ladaa kehuvat artikkelit pitää sokeasti uskoa. - Funkkis
autossa tarvita kunnon jarruja. Paniikkijarrutus on edessä, kun kakara juoksee auton takaa eteen tai hirvi törmää puskasta ajoradalle. Ei siinä liikennesilmä silloin ihmeemmin auta. Kyllähän jarrut ovat auton tärkein varuste, vaikka ne menoa hidastavatkin joskus. Näiden ns. autotoimittajien ammattitaidon voi kyllä monesti kyseenalaistaa. Esimerkkinä vaikka premiumautojen koeajot, siis niin kalliden autojen, ettei toimittajan tuloilla sellaisia ostella. Eipäs monikaan toimittaja uskalla sanoa jostain takavetoisesta autosta, jonka kansa tietää ongelmaiseksi ajettavaksi, että se on auto, joka vaatii kokeneen kuljettajan. Ilmeisesti epäillään omaa ajotaitoa, kun auto on kokoajan karkaamassa käsistä. Voihan olla, että vaan huumaannutaan siitä ylellisyydestä, joka ympäröi kuljettajaa ja arvostelukyky hommaan katoaa.
Kokonaispaketti on tärkeä. Monesti suomessa ja nimenomaan suomessa hyvät5kin jarrut pilataan ylileveillä, loppuunkuluneilla renkailla. Naurettavaa nähdä aluvanteet ja jotkut hankookit, joissa miranolilla itse värjätty teksti Hankook Sport.
- vitsin vitsi,
ReiskaS kirjoitti:
Kokonaispaketti on tärkeä. Monesti suomessa ja nimenomaan suomessa hyvät5kin jarrut pilataan ylileveillä, loppuunkuluneilla renkailla. Naurettavaa nähdä aluvanteet ja jotkut hankookit, joissa miranolilla itse värjätty teksti Hankook Sport.
taidettiin nähdä se sama Samara matkahuollon edessä aamupäivällä. Itte ihmettelin ihan samaa surrealistista näkyä...
Olikko ReiskaS muuten parkissa siinä viereisessä ruudussa punasella Ladalla. Semmonen lihava epäsiisti mies? vitsin vitsi, kirjoitti:
taidettiin nähdä se sama Samara matkahuollon edessä aamupäivällä. Itte ihmettelin ihan samaa surrealistista näkyä...
Olikko ReiskaS muuten parkissa siinä viereisessä ruudussa punasella Ladalla. Semmonen lihava epäsiisti mies?Täällä missä olen niin kori olutta (vastaa suomen A-olutta) maksaa vähimmillään muutaman sentin yli kolme euroa. Moottoritiellä nopeusrajoitus on 120km/h. Mutta mikä on tuo maa? Autot maksavat saman kuin Suomessa, noin kuin pikku helpotuksena. Kyse on myös EU-maasta.
- jäit sitten
ReiskaS kirjoitti:
Täällä missä olen niin kori olutta (vastaa suomen A-olutta) maksaa vähimmillään muutaman sentin yli kolme euroa. Moottoritiellä nopeusrajoitus on 120km/h. Mutta mikä on tuo maa? Autot maksavat saman kuin Suomessa, noin kuin pikku helpotuksena. Kyse on myös EU-maasta.
sinne matkahuollon baariin AutoBildiä lukemaan.
Ja velat näyttää muuttuneen saataviksi joten promillet täytyyy olla yli 1,5...
Kyllähän mää sen arvasinkin. - kag
ReiskaS kirjoitti:
Kokonaispaketti on tärkeä. Monesti suomessa ja nimenomaan suomessa hyvät5kin jarrut pilataan ylileveillä, loppuunkuluneilla renkailla. Naurettavaa nähdä aluvanteet ja jotkut hankookit, joissa miranolilla itse värjätty teksti Hankook Sport.
Minulla on Volvo 80d-5, jossa aluvanteet ja makaroonit renkaina, aina kun lähestyn autoani miltei naurattaa miten joku on voinut laittaa aluvanteille makaroonit.
- Mää Vaa
Hyvinkin selvästi ladan jarrut on osoittautuneet ja osoitettu vaarallisiksi. Jarrutusmatka on pitkä ja luotettavuus huono. Siksi reiska yrittää osoittaa tämän autolehtien osaamattomien toimittajien viaksi, ei suinkaan virheeksi autossa.
Lisäksi reiska valitsee tarkoin ne osat artikkeleista jotka ovat hänen mielestään oikein, kuten ladan kuljettajan paikan kehut, muiltaosin kirjoitus on kuitenkin väärä. Mutsin kanssa ihmeteltiin, kun ukko kantoi kirjastosta tekniikanmaailmoja monta vuosikertaa.
Löysi niistä sitten sen yhden ainoan artikkelin jonka yhdessä lauseessa kehuttiin ladaa ja siteeraa sitä nyt joka käänteessä.- tov.wiljami
Täytyy sanoa, etteivät paljoa kiinnosta, jos kotimaisista "testeistä" on kyse. Poikkeuksena on HS, jossa kirjoitetaan asiallisestikin.
- ei kiinnosta
kun ulkomaisissa lehdissä parjataan ladaa. Et vain osaa lontoon murretta ym, niin olet tietämätön kyseisten lehtien lada kannasta.
- Aatteen mies ei hevillä luovu
Mutta tavarits Wiljamille kelpaavat riemumielin AvtoVazin omat "puolueettomat" testit. Niissä on jäätävän objetiivista kirjoittelua, joka hivelee ehdan toverin herkkää sielua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa
ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?874688- 1344203
Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."
Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai362785Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta
Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu2091817Olet elämäni rakkaus
On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el371357Missä Steffe hiihtää?
Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko251339Wiisaat Lappajärvellä iät.
Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.121316Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä
Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?671278Milloin nainen, milloin?
Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä611233Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."
Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li21212