Hei pullerot!

Liina

Olen tässä miettinyt että mitä te reilusti ylipainoiset syötte? Kuinka usein ja kuinka paljon? Olen seurannut muutamaa pulleroa töissä ja syövät salaattia lounaaksi, tai jotain muuta tosi kevyttä, ihan vaan varmaan siks että me muut luulisimme että läski tulee jostain taivaasta heidän kroppaansa. Mitähän ihmettä se vetää himassa kun salaatista huolimatta ainakin 40kg ylimääräistä läskiä. Pizzaa, kaljaa, sipsejä, karkkia, suklaata ja leivoksia vai? Ja ihan hirveesti, vai mitä?

32

3520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman olen minäkin huomannut. Monilla lihavilla tuntuu olevan tapana syödä työpaikallaan kevyesti. Jopa liiankin kevyesti. Kuitenkin elopainoa on kiitettävästi - ja vuodesta toiseen. Hengitysilmasta kalorit eivät kroppaan ilmesty, joten varmaa on että mussuttavat illalla kunnon kaloripommit telkkaria tuijotellessaan ja sitten vatsa pullollaan menevät nukkumaan.

    • useita

      kiukkuisia viestejä että mitäs se sinulle kuuluu mitä kukakin syö. Ja perään todisteluja että ihan tavallista kotiruokaa syödään ja silti lihotaan. Eihän nyt kukaan niin dorka ole että tunnustaisi lihavuuden jotuvat itsestään ja siitä että syö liikaa.
      En ole tavannut vielä yhtään henkilöä joka osaa muuttaa hengittämäänsä happea energiaksi ja lihoo siitä. Vaikka aina sanotaan "lihon vaikken syö mitään", se ei pidä paikkaansa.
      Mutta en ole myöskään tavannut yhtään kaloria josta en olisi pitäny...

    • olen pohdiskellut asiaa

      tottakai olen miettinyt kohdallani, mistä ylipaino johtuu. olen esim. perso leivän syönnille, nyt olen lopettanut vaalean leivän syömisen tyystin ja näin saanut vähennettyä kokonaismäärää. Joskus tulee maisteltua sipsiä ja karkkia tai käytyä grillikioskilla (harvoin). Kokonaisuus siinä ratkaisee. Liikaa kuitenkin. Selityksiä on monta, kuten epäsäännöllinen työ ja sitä kautta erittäin epäsäännöllinen ruokarytmi. Toisaalta nyt nelkymppisenä voin todeta olevani siinä samassa 90kg painossa kuin olin 18 -vuotiaana.

    • sopii ihmetellä

      Voi ajatella että ihmiset on vähän niinkuin henkilöautoja. Sinä ehkä kulutat kuin jenkki 15 litraa/100km mutta työkaverisi 5 litraa/100km. Jos tämä kaverisi syö 10 litraa/100 km edestä niin varastoon jää 5 litraa/100km verran. Kaikilla ei ole niin horo moottori. Lopeta toisten kaloreitten laskenta koska kulutus ei ole kaikilla sama. Onneksi terveen ja pitkä iän salaisuus ei ole laihuus.

      • hehee

        On kyllä fakta, että aineenvaihdunnalliset erot vaikuttavat ERITTÄIN VÄHÄN ihmisen energian kulutukseen. Ns. nopean aineenvaihdunnan omaava henkilö kuluttaa korkeintaan muutamia kymmeniä kaloreita enemmän energiaa vuorokaudessa, kuin hitaalla aineenvaihdunnalla varustettu henkilö. Ellet sitten tarkoittanut liikunnassa kulutettavia kaloreita. No, enemmän painava ihminenhän luonnollisesti myös kuluttuu enemmän energiaa, ei vähemmän!

        Itse en ainakaan selittele mitään, tiedän, että olen lihonut 10 kiloa ylipainon puolelle ainoastaan syömällä LIIKAA.


      • joo.......
        hehee kirjoitti:

        On kyllä fakta, että aineenvaihdunnalliset erot vaikuttavat ERITTÄIN VÄHÄN ihmisen energian kulutukseen. Ns. nopean aineenvaihdunnan omaava henkilö kuluttaa korkeintaan muutamia kymmeniä kaloreita enemmän energiaa vuorokaudessa, kuin hitaalla aineenvaihdunnalla varustettu henkilö. Ellet sitten tarkoittanut liikunnassa kulutettavia kaloreita. No, enemmän painava ihminenhän luonnollisesti myös kuluttuu enemmän energiaa, ei vähemmän!

        Itse en ainakaan selittele mitään, tiedän, että olen lihonut 10 kiloa ylipainon puolelle ainoastaan syömällä LIIKAA.

        siis ihmiset voi olla ylipainoisia myös esim. aineenvaihduntasairauden tai jonkin muun sairauden takia, eikä se aina johdu syömisisstä tai liikkumisesta!!


      • olla
        joo....... kirjoitti:

        siis ihmiset voi olla ylipainoisia myös esim. aineenvaihduntasairauden tai jonkin muun sairauden takia, eikä se aina johdu syömisisstä tai liikkumisesta!!

        Siis ihmiset nimenomaan VOIVAT olla ylipainoisia jonkin sairauden johdosta, mutta se on erittäin harvinaista. Huomattavan paljon yleisempää on että yksinkertaisesti syödään liikaa.


      • harvinaista
        olla kirjoitti:

        Siis ihmiset nimenomaan VOIVAT olla ylipainoisia jonkin sairauden johdosta, mutta se on erittäin harvinaista. Huomattavan paljon yleisempää on että yksinkertaisesti syödään liikaa.

        Enpä tuosta harvinaisuudesta tiedä... Meidän perheessä kilpirauhasen vajaatoimintaisia on kaksi.

        Molemmilla ollut ensin liikatoiminta, joka ainakin minua laihdutti reippaasti. Yhden kevään aikana paino putosi 15-20 kiloa ilman mitään kuureja! Syke oli levossakin päälle 100 ja koko ajan hikoili. Elämä oli yhtä helvettiä muidenkin oireiden takia.

        Minun struumani leikattiin, kroppa meni sekaisin ja vajaatoiminnalle ja painoa kertyi yli 30 kiloa. Toinen sai radiojodihoidon ja vajaatoiminta pysyi vähän paremmin hanskassa, mutta ylipainoa kertyi silti ainakin 15 kiloa.

        Kivaa, kun näitä "erittäin harvinaisia"-kommentoijia tulee aina välillä vastaan ja saa selitellä laihtumisiaan ja lihomisiaan, kun joillekin ei mene kaaliin, että elämä sairauden kanssa on muutenkin kamalaa! Ja jotkut kehtaavat vielä tulla nälvimään ja sörkkimään painosta. Hävyttömiä!


      • Että kannattaisi ottaa selvää
        harvinaista kirjoitti:

        Enpä tuosta harvinaisuudesta tiedä... Meidän perheessä kilpirauhasen vajaatoimintaisia on kaksi.

        Molemmilla ollut ensin liikatoiminta, joka ainakin minua laihdutti reippaasti. Yhden kevään aikana paino putosi 15-20 kiloa ilman mitään kuureja! Syke oli levossakin päälle 100 ja koko ajan hikoili. Elämä oli yhtä helvettiä muidenkin oireiden takia.

        Minun struumani leikattiin, kroppa meni sekaisin ja vajaatoiminnalle ja painoa kertyi yli 30 kiloa. Toinen sai radiojodihoidon ja vajaatoiminta pysyi vähän paremmin hanskassa, mutta ylipainoa kertyi silti ainakin 15 kiloa.

        Kivaa, kun näitä "erittäin harvinaisia"-kommentoijia tulee aina välillä vastaan ja saa selitellä laihtumisiaan ja lihomisiaan, kun joillekin ei mene kaaliin, että elämä sairauden kanssa on muutenkin kamalaa! Ja jotkut kehtaavat vielä tulla nälvimään ja sörkkimään painosta. Hävyttömiä!

        Mitä tietämättömämpi asioista, sen suurempi asiantuntija mielestään on.

        Olen jo vanhempi nais-ihminen.
        Koko ikäni olen taistellut kilojeni kanssa.

        Silloin kun ensimmäiset E-pillerit tulivat markkinoille, ne sisälsivät hirveän määrän hormoneja nykyisiin verrattuna.

        Lihoin parikymmentä kiloa.
        Kun sitten sain ensimmäisen kierukan, paino laski ennalleen tekemättä mitään asialle.

        Olen myös nähnyt lähipiirissä kilpirauhasvaivoista kärsiviä ihmisiä.
        Sanon tuolle tietäjälle että painonvaihtelut kilpirauhasvaivojen vuoksi eivät ole harvinaisia.


      • seli seli
        Että kannattaisi ottaa selvää kirjoitti:

        Mitä tietämättömämpi asioista, sen suurempi asiantuntija mielestään on.

        Olen jo vanhempi nais-ihminen.
        Koko ikäni olen taistellut kilojeni kanssa.

        Silloin kun ensimmäiset E-pillerit tulivat markkinoille, ne sisälsivät hirveän määrän hormoneja nykyisiin verrattuna.

        Lihoin parikymmentä kiloa.
        Kun sitten sain ensimmäisen kierukan, paino laski ennalleen tekemättä mitään asialle.

        Olen myös nähnyt lähipiirissä kilpirauhasvaivoista kärsiviä ihmisiä.
        Sanon tuolle tietäjälle että painonvaihtelut kilpirauhasvaivojen vuoksi eivät ole harvinaisia.

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan, miten lihavaksi tullaan. Tiedän myös, mitä ne aineenvaihduntaan vaikuttavat sairaudet ovat, jotka lihottavat. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja annan päivittäin työssäni painonhallinnan ohjausta. Erittäin usein törmään työssäni juuri näihin selittelyihin, että ylipaino ei ole ollut omasta toiminnasta kiinni, vaan syynä on ollut jokin mystinen sairaus, perintö tms. Voin sanoa, että 95 % tapauksista on lihavia liikakalorisen ruokavalion ja/tai liikunnan puutteen johdosta.

        Lähipiirissäni on myös hypotyreoosia sairastavia ihmisiä. Kukaan heistä ei ole sairautensa takia lihonut enempää kuin 15 kiloa. Tämän keskustelun aloittaja ihmetteli sitä, mitä ne VAIKEASTI ylipainoiset syövät saadakseen itsensä siihen kuntoon. 15 kiloa ylipainoa ei tee kenestäkään sairaalloisen lihavan näköistä. Jopa 40 kilon ylipainoa ei voi selittää millään kilpirauhasen vajaatoiminnalla! Hyvähän se on ahmia liikaa ruokaa, kun aina on hyvä selitys lihomiselleen.


      • niin..
        seli seli kirjoitti:

        Tiedän kyllä tasan tarkkaan, miten lihavaksi tullaan. Tiedän myös, mitä ne aineenvaihduntaan vaikuttavat sairaudet ovat, jotka lihottavat. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja annan päivittäin työssäni painonhallinnan ohjausta. Erittäin usein törmään työssäni juuri näihin selittelyihin, että ylipaino ei ole ollut omasta toiminnasta kiinni, vaan syynä on ollut jokin mystinen sairaus, perintö tms. Voin sanoa, että 95 % tapauksista on lihavia liikakalorisen ruokavalion ja/tai liikunnan puutteen johdosta.

        Lähipiirissäni on myös hypotyreoosia sairastavia ihmisiä. Kukaan heistä ei ole sairautensa takia lihonut enempää kuin 15 kiloa. Tämän keskustelun aloittaja ihmetteli sitä, mitä ne VAIKEASTI ylipainoiset syövät saadakseen itsensä siihen kuntoon. 15 kiloa ylipainoa ei tee kenestäkään sairaalloisen lihavan näköistä. Jopa 40 kilon ylipainoa ei voi selittää millään kilpirauhasen vajaatoiminnalla! Hyvähän se on ahmia liikaa ruokaa, kun aina on hyvä selitys lihomiselleen.

        ..että jos SINÄ et tunne ketään sairauden takia yli 15 kiloa lihonutta, niin sellainen ei ole sitten ollenkaan mahdollista?

        Voi tätä minäminä-maailmaa...


      • laihoja
        niin.. kirjoitti:

        ..että jos SINÄ et tunne ketään sairauden takia yli 15 kiloa lihonutta, niin sellainen ei ole sitten ollenkaan mahdollista?

        Voi tätä minäminä-maailmaa...

        Onneksi vain laihat ihmiset voivat tietää totuuden, amen. Koska he ovat lukeneet sen. Minä olen ollut yli 30 v elintarvikkeiden kanssa tekemisissä enkä juuri paljoakaan tiedä. Koko ajan niitä vain paljon tutkitaan.


    • MariaN.

      Mäkin oon huomannu just saman.. että yli-läskit ihmiset syö muiden ihmisten nähden tosi vähän, näykkivät ruokaansa kuin eivät ikinä olisi mitään suuhunsa tunkeneet. Ja eräs lihava ystävä aina mainostaa miten vähän hän on päivän aikana syönyt. Ihmetyttää kyllä että miten läskit tosiaan pysyy vuodesta toiseen jos ihminen ei syö juuri mitään. Itse herkuttelen jatkuvasti (olen silti hoikka) ja kun tarjoan ystävälleni hän nyrpistelee nenäänsä eikä meinaakkaan ottaa. Ehkä se onkin totta ettei hän syö mitään.. vaikea kyllä sitä on ymmärtää kun tämä ihminen painaa reilusti yli sata kiloa.

      • Napostelija

        En jaksa syödä paljon kerrallaan.

        Aamulla eikä edes aamupäivällä ruoka maistu.

        Syön lämpimän aterian päivässä, paljon hedelmiä ja vihanneksia.

        Mutta joka ilta, noin klo 18-21 välillä tulee tarve napsia jotain.
        Se tarve on todella lähes pakottava.

        En kuitenkaan pysty syömään kerralla esim. karkkipussia tai suklaalevyä.
        Tuntuu että on sama mitä syön kunhan jotain napostelen.
        En mitenkään mässäile, mutta tiedän että nuo iltasyömiset ovat pitäneet painoni noin 15 kg yläkantissa.


      • Napostelija kirjoitti:

        En jaksa syödä paljon kerrallaan.

        Aamulla eikä edes aamupäivällä ruoka maistu.

        Syön lämpimän aterian päivässä, paljon hedelmiä ja vihanneksia.

        Mutta joka ilta, noin klo 18-21 välillä tulee tarve napsia jotain.
        Se tarve on todella lähes pakottava.

        En kuitenkaan pysty syömään kerralla esim. karkkipussia tai suklaalevyä.
        Tuntuu että on sama mitä syön kunhan jotain napostelen.
        En mitenkään mässäile, mutta tiedän että nuo iltasyömiset ovat pitäneet painoni noin 15 kg yläkantissa.

        Iltaisin kun naposteluhimo iskee, niin voi mutustella esim. porkkanaa, keräkaalia tai kurkkua. Kannattaa kokeilla.

        Tärkeintä on siis jättää namut kaupan hyllyyn ja ostaa niiden tilalle vihanneksia ja/tai hedelmiä. :)


      • Liina
        Napostelija kirjoitti:

        En jaksa syödä paljon kerrallaan.

        Aamulla eikä edes aamupäivällä ruoka maistu.

        Syön lämpimän aterian päivässä, paljon hedelmiä ja vihanneksia.

        Mutta joka ilta, noin klo 18-21 välillä tulee tarve napsia jotain.
        Se tarve on todella lähes pakottava.

        En kuitenkaan pysty syömään kerralla esim. karkkipussia tai suklaalevyä.
        Tuntuu että on sama mitä syön kunhan jotain napostelen.
        En mitenkään mässäile, mutta tiedän että nuo iltasyömiset ovat pitäneet painoni noin 15 kg yläkantissa.

        ...rohkea ja rehellinen sentään löytyi, eipä sitä tavitse kun sen puoli levyä suklaata niin päivä on mennyt ns. läskiksi.


      • sinulle selkiää
        Liina kirjoitti:

        ...rohkea ja rehellinen sentään löytyi, eipä sitä tavitse kun sen puoli levyä suklaata niin päivä on mennyt ns. läskiksi.

        Yritä ede mahduttaa ajatuksiisi että kaikki ei napostele iltaisin. Ei edes päivällä. Lapsille aikoinaan ostettiin lauantaisin karkkipussi mutta kun lapset on muuttaneet pois kotoa niin lauantai pussiakaan ei enää osteta. (Ajattele kuinka surkeaa lapsilla oli kun eivät saaneet limua eikä sipsejä edes kerran viikkoon). kirjoituksistasi voi päätellä että olet nuori keltanokka joka on varma asiastaan, muiden mielipiteillä ei ole merkitystä, on vain oma oikea.


    • paksunahkainen-pullero

      Haluatko, että vastaan ihan rehellisesti mitä syön, että olen liian lihava? Olen 175cm ja painan noin 90 ehkä vähän yli.

      No niin, eli minä siis syön paljon kotiruokaa, kyllä ihan tavallista ruokaa, jossa en käytä kermaa, enkä voita yms.. Niitä minä syön, MUTTA syön nuoren, kasvavan ja paljon liikkuvan miehen edestä sitä ruokaa. Sitten syön leipää. Paahdan täysvilja paahtoleipää ja laitan kevyt levitettä päälle, MUTTA saatan vetää niitä 12 putkeen.

      Sitten tämä herkuttelupuoli. Voin ostaa litran jäätelöä, karkkipussin, suklaata ja syödä ne kaikki kerralla. Tai sitten saatan käydä päivällä Hesburgerissa ja illalla pitsalla ja siinä välissä vielä syödä leipääkin. Niin, että sillai minä syön!

      Ja ainiin, ne punkert työpaikalla ovat varmasti kanssani samanlaisia. Eli aina aamulla aloitetaan laihis ja töissä syödäänkin salaattia, mutta illalla repsahdetaan. Sitä se on, ei kummempaa.

      Mutta nyt, saisinko kysyä sinulta vasta kysymyksen rakas Liina?:
      Mihin helvettiin sä tarvit sitä tietoo, et miten vitussa jengi syö? Ootsä jotenki sairas?

      • Liina

        Rehellinen vastaus.
        Tämmöset asiat vain kiinnostaa, olenko sairas, ehkä jos kiinnostus lihavien ihmisten ruokavalioon lasketaan sellaiseksi. Ehkä olen kuitenkin vain tavattoman utelias, mutta nyt se uteliaisuus tuli tyydytettyä. Kiitos siitä.


      • nimim.
        Liina kirjoitti:

        Rehellinen vastaus.
        Tämmöset asiat vain kiinnostaa, olenko sairas, ehkä jos kiinnostus lihavien ihmisten ruokavalioon lasketaan sellaiseksi. Ehkä olen kuitenkin vain tavattoman utelias, mutta nyt se uteliaisuus tuli tyydytettyä. Kiitos siitä.

        Kumma kun tuolla laihdutuspalstalla kaikki on innokaita kertomaan syömisistään ja kyselemään muiden mielipiteitä, ja täällä hermostutaan vastaavasta asiasta:)
        No, kertoo tietenkin siitä miten arka ja jopa hävettävä asia syöminen on niille jotka ylensyömisensä tiedostavat mutta eivät voi tai halua tehdä sille mitään.


      • tarjakki

        voi vitun syöttöporsas!

        jatka vaan syömistäs...


    • hieman yksinkertainen

      Tai kateellinen.

      Kerropa sinä vuorostasi mitä, ja kuinka paljon syöt?

      • Liina

        vain utelias ja ehkä kateellinenkin kaikille pizzan ja muun roskaruoan syöjille. Rakastan roskaruokaa, mutta vain harvoin annan siihen itselleni luvan. Rakastan myös mässäilyä ja jos lopettaisin itseni jatkuvan tarkkailun painaisin varmaan 100kg. Joo, olen kateellinen teille jotka ette anna läskienne viedä elämänhalua ja mässäilette ja nautiskelette surutta kaikkea hyvää.


    • mulla näin

      Itse olen ollut ylipainoinen ihan pikkutytöstä asti.. Alkoi ihan lapsuuden traumasta joka aiheutti sulkeutumisen ja syömisen suruun.. vuosien varrella tapa vain pahentui. Nykyisin syön ihan normaalisti ja suht kevyesti koska yritän tottakai laihduttaa.. Ongelmani on että minulla on aineenvaihdunnan häiriö ja vieläkin silloin tällöin kun on paha olo syön suruun..

    • oli tämmöinen

      Äitini on jo kuollut, mutta pitkään ihmettelin, miksi hän oli niin vähäisellä ruokamäärällä niin ylipainoinen. Ymmärrän nyt sen itse. Hän söi todella paljon leipää, ja epäsäännöllisen iltatyönsä vuoksi usein kymmenen aikaan illalla. Äiti rakasti sekaleipää ja teki sitä erittäin usein. Ei syönyt makeisia juuri lainkaan eikä hirveitä määriä rasvoja. Pulla, jota meillä leivottiin viikottain oli ainoa pahe. Mutta eipä järin kasviksiakaan tai hedelmiäkään. Vaan hän lihoi ihan selkeästi hiilihydraateilla.

      Itse epäilen, että nämä salaatinsyöjät ovat illalla nälkäisiä ja sitten pistelevät voileipiä. Kun vielä minun lapsuudessani ja nuoruudessani väitettiin suureen ääneen, ettei leipä lihota - höpö höpö! Itse seuraan painoani säännöllisesti, vaikka olenkin täysin normaalipainoinen. Olen huomannut, että jos syö hiilareita, painoa tulee jopa päivässä 500-1000 grammaa, vaikkei söisi edes paljoa, varsinkin jos syö useamman palan jotain paahtoleipää tai muuta pullaleipää. Enkä laita leivän päälle lainkaan rasvaa tai rasvaisia makkaroita. Juusto on ainoa pahe, mutta sitäkin on ohuet siivut - normaalirasvaista.

      Luultavasti noiden salaatinsyöjien ongelma on liian vähäinen syönti, mikä kostautuu nälkänä my

      • vaikeaa

        Moni alkaisi laihtua jos alkaisi syödä enmmän.
        Tulisi syödä säännöllisesti ateriat ja välipalat. Kasvisten syönti vie "kaloreita" pois. Ongelmana usein on että täytyy päästä alkuun, ja alkuun vähän pienemmällä energia määrällä. Ateriat täytyy valmistaa etukäteen. Leipää tulee syödä melko vähän, ja leivän päälle ei juuri mitään. Juoda täytyy n. 6 lasillista mieluusti vettä tai rasvatonta maitoa. Alkuun kun pääsee, elimistö alkaa polttaa nopeammin. Kaikki ei voi syödä esim allergioitten vuoksi raakoja kasviksia joka hankaloittaa ruuan valmistusta.Eineksiä ei voi käyttää vaan itse tulee valmistaa vähänrasvaisesta lihasta ym. ruoka. Valkuaista tulee syödä riittävästi jotta lihasmassa ei katoa. Tämän kaikki tietää mutta nykyisessä kiirellisessä elämänrytmissä sitä aikaa ei tahdo olla riittävästi.


      • tuokin on
        vaikeaa kirjoitti:

        Moni alkaisi laihtua jos alkaisi syödä enmmän.
        Tulisi syödä säännöllisesti ateriat ja välipalat. Kasvisten syönti vie "kaloreita" pois. Ongelmana usein on että täytyy päästä alkuun, ja alkuun vähän pienemmällä energia määrällä. Ateriat täytyy valmistaa etukäteen. Leipää tulee syödä melko vähän, ja leivän päälle ei juuri mitään. Juoda täytyy n. 6 lasillista mieluusti vettä tai rasvatonta maitoa. Alkuun kun pääsee, elimistö alkaa polttaa nopeammin. Kaikki ei voi syödä esim allergioitten vuoksi raakoja kasviksia joka hankaloittaa ruuan valmistusta.Eineksiä ei voi käyttää vaan itse tulee valmistaa vähänrasvaisesta lihasta ym. ruoka. Valkuaista tulee syödä riittävästi jotta lihasmassa ei katoa. Tämän kaikki tietää mutta nykyisessä kiirellisessä elämänrytmissä sitä aikaa ei tahdo olla riittävästi.

        tuo kiireinen elämänrytmi on tekosyy monelle asialle. Kun itse olen (nyt jo melkein aikuisen) lievästi vammaisen lapsen äiti ja muitakin lapsia on, kävin iltaisin koulua ja päivisin töissä. Niin kyllä ehdittiin kunnolliset ruuat laittaa, vaikka tuo vammainen lapsi on vammansa lisäksi allerginen ja meillä oli ihan joitain perusruokia kiellettyjen listalla. Tein isoja satseja kerralla ja käytin pakastinta. On kymmeniä ruokia, joita on helppo nopea tehdä. Ei keittoa tai perunoita tarvitse vahtia niiden kiehuessa. Tai uuniruokia, ei sinne uuniin tarvitse tuijottaa, kun ruoka kypsyy. Minulla vie ainakin suurenkin satsin valmistelu 20 minuuttia päivässä ja loput hoitaa uuni tai hella.


    • Tulevahoikka

      Olen oikein odottanut tällaista keskustelua. Monta kertaa laihduttaneena minua etoo se, että meidät lihavat vedetään yhteen kastiin: olemme makeanhimoisia, kaksin käsin roskaruokaa hillittömästi syövää joukkiota, joka ei ollenkaan hallitse elämäänsä ja - syömistään.

      Väitän toisin (ja tämän voivat vahvistaa läheiseni): syön aivan tavallista ruokaa, en edes pidä makeista tai pikaruoasta, mutta elimistöni on jollakin tavalla sairastunut ja sille riittäisi vaikkapa 500 kilokaloria päivässä, kunnes normaalipaino on saavutettu. Ihmisen insuliinijuttua pitäisi kovasti vielä tutkia ja tietoa on jo niin paljon, että terveydenhuolto voisi markkinoida räätälöityjä kursseja ylipainoisille. Kyse ei ole laiskuudesta, tietämättömyydestä, löysästä luonteesta tms, vaan fysiologiasta - toiset lihovat samalla ruokamäärällä, jolla toisten paino pysyy samana, vaikka kumpikaan ei liikkuisi.

      Selväähän on, että nykyisissä töissä liikunta on vähentynyt minimiin - mutta miksi sitten samassa työyhteisössä samanikäinen keski-ikäinen voi syödä valtavia annoksia ja toinen ylipainoinen kituuttelee jatkuvasti laihiksella? Näitä asioita pitäisi vakavasti tutkia eikä vain syyllistää lihavia (joiden älynlahjojen vähyyteenkin välillä viitataan).

      • Sekin vaikuttaa, ja paljon.

        Nämä lihavien syyllistäjät sanovat "kyllä se on ihan siitä kiinni, mitä itse suuhusi tunget". Niin osin onkin, MUTTA: ihmisen hormonitoiminta säätelee ruokahalua. Jos ruokahalua kiihdyttävät hormonit ovat äkäisesti jatkuvasti vaatimassa: SYÖ SYÖ SYÖ, tätä ei pystyisi se onnekas hoikkakaan vastustamaan, jos olisi itsellään samanlaiset hormonit!

        Että turha syyllistellä.


    • mitäs sinä

      teet työpäivän jälkeen jun olet niin huorahtavaisen näköinen? Taidat vähän hankkia lisätienestiä?

    • äimänkäkenä2

      ystäväni on ylipainoinen varmaan sellaisen 40 kiloa, koskaan töissä, 8 tunnin aikana hän ei syönyt, joi vaan kahvia, täytyy tunnustaa että mietin kans kuinka paljon sitä sitten kotona pitää syödä \0/

    • itse läskinsä hankkinut

      tere! onpas älytöntä jauhamista. syökää juokaa ja naikaa!elämän perus asiat. läski voi olla sairauden tai ruoka-alkoholismin takia. ja läskit voivat työpaikoilla syödä vähän siksi etteivät kehtaa syödä muiden nähden jos on vaikka paljon kiusattu tai jotain sellasta. laihduin 22kg. kyttäsin sen jälkeen kaikkia muita ja arvostelin että hyi hyi mitä läskejä. lihoin 12kg takasin ja pidin turpani kiinni. liina otan pitsaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ylen Kela-kone näyttää alueesi maksetut tuet

      Kone näyttää erikseen jopa lääkkeisiin menevät Kela-rahat. Lieskassa syödään valtavasti lääkkeitä. Asumistukeakin menee
      Lieksa
      62
      9556
    2. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      163
      2112
    3. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      68
      1354
    4. Seiskaan otti yhteyttä Dani-niminen taksikuski, joka erehtyi ottamaan kohuliikemiehenä tutuksi tulle

      Siis hetkinen, kaverilla on 7 kpl asuntoja Dubaissa, mutta taksiin ja hampurilaiseen ei raha riitä? Buah buah buahahhaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      1292
    5. Ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      54
      1264
    6. Swastikan spiraali ja risti, molemmat auringon symboleina

      Swastikan spiraali ja risti – molemmat auringon symboleina Jälleen kerran vihamielisyys kaikkea hindulaisuuteen liittyv
      Hindulaisuus
      498
      1209
    7. Sä oot niin mukava

      Mutta samalla niin rasittava! Ikävä on.. Oli mukava, kun olit osa mun elämää🦫
      Ikävä
      86
      1186
    8. Taidan rakastaa sua

      kaikista mahdollisista esteistä, asetelmista, tilanteista, mielenhäiriöistä, traumoista yms.huolimatta ja myös niiden ta
      Ikävä
      45
      1025
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      89
      1001
    10. Kulta älä unohda minua

      Kulta en halua että katoat minulta.
      Ikävä
      33
      884
    Aihe