Nyt tarvis apua. Me ollaan katottu noita ikean keittiöitä ja tultu siihen tulokseen että voitas ottaa. Joten kaikki te joilla on ikealta kaapit olisin kiitollinen jos vastaisitte ja kertoisitte Hyvät/huonot puolet. Toimitusajat, miten saitte apua ja miten asennus sujui. siis kaikki mahdollinen tieto.
Pyytäisin asiallisia vastauksia Kiitos!
ikea keittioistä
16
8114
Vastaukset
- kalusteseppä
en voi vastata kuin laatujuttuihin.Varauksella menin minäkin tutustumaan , keittiöiden laatu oli kiitettävää. edullista.Muutenkin hintataso hirvitti.valosarja suomen hinta 27e Ikean hinta 3e.kyllä pani miettimään,
- pee
täällä myös ikean keittiö mahdollinen vaihtoehto.Olisin halunnut tietää,että saako ikean mittaus- ja kokoamispalvelua myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella?Ja jos saa,niin mitähän mahtaa maksaa?Itse en uskalla lähteä mittailemaan,kun on sen verran iso köökki!
- ap.
pee kirjoitti:
täällä myös ikean keittiö mahdollinen vaihtoehto.Olisin halunnut tietää,että saako ikean mittaus- ja kokoamispalvelua myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella?Ja jos saa,niin mitähän mahtaa maksaa?Itse en uskalla lähteä mittailemaan,kun on sen verran iso köökki!
No meillä ei toi keittiö oo mikään suurtalous keittiö joten ikea tuntuu vain oikealta. Vertailtu on hintoja muillakin valmistajilla ja ei voi sanoa kun huh...! Se asennushan meitäkin mietityttää.Onko teillä pohjapiirrosta siitä saa jonkin laista osviittaa mitoista.
- Tapanila
Suosittelen omasta kokemuksesta Ikean keittiötä. Ikean kaappien kiinnityssysteemiin kannattaa kuitenkin perehtyä jo siinä vaiheessa, kun tekee pohjatöitä. Ikean kaapit nimittäin (tärkeää varsinkin yläkaappien osalta) pitää kiinnittää yläNURKISTA, kun monilla muilla valmistajilla ruuvit voi vääntää yläreunaan mihin kohtaan tahansa. Täytyy siis huomioida, että seinän runkopuut tai muut tuet osuvat kaapin nurkkien kohdalle.
Toinen huomioitava seikka on se, että Ikean yläkaapit ovat syvempiä (37cm) kuin monella muulla valmistajalla. Siksi välitila kannattaa mitoittaa aika korkeaksi varsinkin, jos keittiön käyttäjät ovat pitkiä. Syvät yläkaapit nimittäin helposti peittävät työtason, jos ovat liian matalalla.
Toimitusajoista sen verran, että kaappien rungothan Ikeasta saa heti varastosta mukaan. Myös joitain ovimalleja lienee varastossa. Meille Abstrakt-ovet tulivat viime kesänä muistaakseni vajaassa kahdessa viikossa tilauksesta.- seinään
Tarvitseeko ottaa jotain muuta tiettyä huomiion IKEAn kaappeja kiinnittäessä, jos vastassa on betoniseinä? Siis sen lisäksi että ne kiinnitetään kulmista.
Olen itsekkin suunnittelemassa keittiöremonttia ja IKEA on yksi mahdollinen. - Muutamasta Sentistä
on silkkaa nannaa!
- Tapanila
Muutamasta Sentistä kirjoitti:
on silkkaa nannaa!
Joo niin on, sinne mahtuu isotkin lautaset lappeelleen ihan helposti.
- Tapanila
seinään kirjoitti:
Tarvitseeko ottaa jotain muuta tiettyä huomiion IKEAn kaappeja kiinnittäessä, jos vastassa on betoniseinä? Siis sen lisäksi että ne kiinnitetään kulmista.
Olen itsekkin suunnittelemassa keittiöremonttia ja IKEA on yksi mahdollinen.En ole kiviseinäekspertti, mutta luulen, että kiveen Ikean kaapit kiinnitetään ihan niin kuin muutkin. Propuilla varmaan joka tapauksessa...
- asgfdasdfgasd
sen verran vielä, että mitoitukset ovat pikkaisen erilaisia kuin kotimaisilla valmistajilla. Ei haittaa, jos otat kaiken Ikealta.
Ikean astiankuivauskaappi oli jotenkin outo, joten ostin normaalin seinäkaapin ja laitoin alapinnan tilalle pari tukipuuta ja niiden päälle ostin kaupasta ritilähyllyn. - ap.
Kiitos vastauksistanne. Olen ruvennut vääntää keittiötä suunnitteluohjelman avulla. Joten kiitos!
- lilli59
tyttäreni osti Ikeat 3 vuotta sitten. timpurimme ei innostunut koska kaikki tuli palasina joten tyttö kokosi mööpelit itse. itse olin hieman skeptinen aluksi ja yritin puhua muista vaihtoehdoista mutta Ikealta löytyi hyviä yksityiskohtia. miten kävi?
- laatu aivan OK, jopa kaiken nähneen timpurin mielestä
- aivan toimivat ratkaisut, vielä 3 vuoden jälkeenkin
- itse saa suunnitella mielen määrin joten muutokset ovat helppoja ja saahan kaupasta suunnitteluapua
- lopputuloksena siisti toimiva keittiö
Kuten kaikissa keittiöprojekteissa, hyvä timpuri on kaiken a ja o. Voidaan sanoa että väittämä IKEA-halpa on historiaa vaikkakin on edullinen.
Ja se suuri ETU! Jos jotain puuttuu niin sekuin kaupaan ostamaan. Ei käy kuten näiden "keittiökaluste ammattilaisten" kanssa. Heidän toimituksestaan kun jokin unohtuu niin sitä saa sitten odottaa viikkoja kuten meillä juuri valmistuneessa keittiössä kävi (odotamme paraikaa puuttuvia osia). Olisi pitänyt oppia jotain tai kuunnella tytärtä mutta kun pitää olla niin viisas että....
- ............................
Joulukuussa ostin Ikeasta keittiön.
Hyvät puolet:
-Laadukkaat rungot kiristettävillä metallitapeilla(usein muilla valmistajilla liimattavilla puutapeilla)
-Ensimmäisen kaapin kasaamisen jälkeen loput sujuvat nopeasti
-Ei heittoja mitoissa
-Laadukkaasti pakattuja
-Ei puuttuvia osia vaan päinvastoin meille jäi roppakaupalla ylimääräisiä ruuveja/nauloja
-Vaihto sujuu ongelmitta. Olimme itse mitanneet yhden rungon väärin, mutta vaihdossa ei mitään ongelmaa
Huonot puolet:
-Oma suunnitelma(hieman apua Ikeasta)
-Itse joudut kaikki hyllyistä hakemaan(tosin suht helppoa).
-Yläkaappien kiinnitys(tämä ongelma vain jos takana pelkkä kipsiseinä, ei muuten)
Itse säästin omassa keittiössäni yli 2000 euroa seuraavaksi halvimpaan Keittiö.nettiin verrattuna.
Sähkömiehen kanssa kun juttelin, sanoi hän, että laatu näyttäisi silmämääräisesti paremmalta kuin hänen Keittiö.netin keittiönsä. Suosittelen Ikeaa- mutta voin
kertoa että itellä oli enemmän erotusta kuin tuo 2000, jäi reissurahaa tms.... Mistä se voi johtua että ne ovat niin paljon halvempia?
- .............................
mutta voin kirjoitti:
kertoa että itellä oli enemmän erotusta kuin tuo 2000, jäi reissurahaa tms.... Mistä se voi johtua että ne ovat niin paljon halvempia?
-Tuotteet valmistetaan vain tietyillä mitoilla, ei mittatilaustyönä. Raaka-aine kyetään hyödyntämään paremmin ja hukkaa jää vähemmän
-Ei suunnittelutyötä, eli vähemmän kustannuksia
-vain yksi välistävetäjä, muilla keittiömyyjillä tuotteet saattavat kiertää monen osoitteen kautta
-osa tuotteista valmistettu "halvan" työvoiman maissa
- allergiapallero
Ostimme asunnon, joka oli lattiasta kattoon rempattava ja remontti tehtiin viime kesänä/syksynä 07.
Suunniteltiin keittiö itse Ikean suunnitteluohjelmalla, joka on älyttömän hyvä siinäkin mielessä, että näet jokaisen osan hinnan heti, eikä tarvitse arvuutella, mitä mikin maksaa. Ikean myymälässä suunnitteluohjelmassa on jotain extraa, mitä et sivuilta ladattavassa versiossa saa.
Keittiö päädyttiin ottamaan Ikeasta, koska tavaran toimitus katsottiin olevan varmempaa kuin monella muulla. Joissakin liikkeissä oli tosi epävarmaa (tai sanotaanko, että kuulosti epävarmalta ja jotkut sanoi ihan suoraan, että liike on kiinni tietyn ajan jne jne) toimitus tuossa kesällä, kun lomat sotkee toimitusaikoja. Tietysti hintakin ratkaisi.
Kun olimme suunnitelleet keittiön ohjelmalla itse, saimme vielä myymälässä lisäapua tarvittaessa ja myyjä osasi katsoa, että kaikki osat varmaan on mukana.
Ollaan todella tyytyväisiä, tilaus tuli ajallaan ja kotioven eteen.
Kasattiin rungot itse ja oli todella helppoa ja nopeaa tällaiselle aloittelijallekin. Seinään kiinnityksessä remonttireiskamme teki tukipuut kaappeihin yläosiin, jotka maalasimme spraymaalilla valkoiseksi,ei niiden olemassaoloakaan enää muista tai kiinnitä huomiota.
Lisäksi, mikä on hyvä on se, että jos jotain puuttuu, niin myymälästä saa lisää, eikä tarvitse odotella montaa viikkoa. Ja jos tuli hankittua ylimääräistä, niin palautus toimii loistavasti myös. Remontin aikana joitakin suunnitelman muutoksia tuli, joten Ikea tuli aika tutuksi :)
Ja mikä parasta, voit soittaa Ikean palvelunumeroon ja kysyä, mistä hyllystä esim. Vantaan myymälästä löydät sen ja sen kaapinoven tai etulevyn jne :) Eipähän tartte pyöriä kauaa hyllyjen välissä etsimässä...
Että suosittelen lämpimästi Ikean keittiötä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851