Dean Koontz!!

Sami

Tuossa oli jo aikaisemminkin ko. kirjailiasta juttua, mutta listaan nyt kirjat, joihin mulla olisi mahdollisuus päästä käsiksi. Kertokaa ihmeessä kaikki mitä tiedätte jostain näistä kirjoista, vaikka sitten serkun kaima olisi sanonut että: "paska", niin kerotkaa sekin.

Koontz, Dean: Aaveet 1995
Koontz, Dean: Aaveet. - 2. p. 1996
Koontz, Dean R.: Ilman pelkoa 1999
Koontz, Dean R.: Ilman pelkoa. - 2. p. 1999
Koontz, Dean: Jään kahleissa 1998
Koontz, Dean R.: Jään kahleissa. - 2. p. 1999
Koontz, Dean: Kaiken keskellä yksin 1997
Koontz, Dean R.: Keskiyö 1989
Koontz, Dean R.: Kuiskauksia 1994
Koontz, Dean: Kuulustelu 1995
Koontz, Dean: Kylmä kuu 1996
KOONTZ, DEAN R.: KYLMÄ TULI 1991
Koontz, Dean R.: Mr Murha 1994
Koontz, Dean R.: Naamio 1992
Koontz, Dean: Näkijä 1995
Koontz, Dean: Näkijä 1996
Koontz, Dean R.: Painajainen 1990
Koontz, Dean R.: Pakopaikka 1992
KOONTZ, DEAN R.: PEDON MERKKI 1993
Koontz, Dean: Pelastus 1998
Koontz, Dean R.: Pelastus. - 2. p. 1999
Koontz, Dean R.: Pelon kasvot 1990 KOO
Koontz, Dean R.: Pimeyden enkeli 2002
Koontz, Dean R.: Pimeyden palvelijat 1993 KOO
Koontz, Dean R.: Pimeyden vanki 2000 KOO
KOONTZ, DEAN R.: PIMEÄN PELKO 1993
Koontz, Dean R.: Pimeän pelko. - 3. p. 1998
Koontz, Dean R.: Salainen muisti 2001
KOONTZ, DEAN R.: SALAMA 1991
Koontz, Dean: Sydämen tummat virrat 1996
Koontz, Dean R.: Sydämen tummat virrat- 2.p. 1998
Koontz, Dean: Tiktak 1997
Koontz, Dean R.: Varjostaja 1994
Koontz, Dean: Vieraat 1996
Koontz, Dean R.: Ääni pimeydestä 1992
Koontz, Dean R.: Ääniä yössä 1987


Aikamoinen lista, vielä kun tietäisi mitä valita kesälukemiseksi... itse olen noista lukenut "Aaveet", "Kaiken keskellä yksin" ja "Jään kahleissa." Myös näistä kolmesta kuulisin mielelläni muiden kommentteja! Kiitti.

15

3391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liisa

      Itse oon lukenut about puolet noista ja jokaisesta oon tykännyt tosi paljon. Hankala suositella jotain...no otappa vaikka kätöseen Kylmä Tuli , Pimeän Pelko 1993 ,Vieraat.

      • Sami

        ok, kiitosksia, heitäppäs mielellään vielä pari muuta hyvää. Etsin varsinkin sellasia jännittäviä/pelottavia-fiboja =)
        Parin viikon lomamatka edessä ja altaalle pitäisi 4-5 hyvää Koontzin kirjaa saada. kiitti =)

        Ainiin, oletko muuten lukenut Jään kahleissa? Mitäs pidit?


      • Liisa
        Sami kirjoitti:

        ok, kiitosksia, heitäppäs mielellään vielä pari muuta hyvää. Etsin varsinkin sellasia jännittäviä/pelottavia-fiboja =)
        Parin viikon lomamatka edessä ja altaalle pitäisi 4-5 hyvää Koontzin kirjaa saada. kiitti =)

        Ainiin, oletko muuten lukenut Jään kahleissa? Mitäs pidit?

        Ääni pimeydestä ja Pakopaikka. Itselläni kaapissa Sydämen tummat virrat ,pitäs alkaa lukemaan. Se on paksumpi versio, ihan vinkkinä vaan jos pidät pitkistä kirjoista. En ole lukenut Jään kahleissa.


    • riepu

      Pakopaikka ja vieraat ainakin hyviä.

    • Sami

      Kiitos teille kahdelle, tosta löytyy jo ihan hyvin lukemista, muutkin saavat toki huudella vielä täällä hyviä kirjoja!

    • Robespierre

      Jään Kahleissa on Koontzin varhaistuotantoa.
      Kylmä Kuu on ehkä omalla tavallaan kolkoin K.n teoksista,sillä siinä vihollinen on täysin epäinhimillinen.
      Jos taas haluaa etsiä kirjoja valikoidakseen "parhaat" psykopaatit,niin Sydämen tummat virrat,Pimeyden Enkeli,Ääniä yössä ja Salainen muisti ovat tässä suhteessa kovinta kamaa.Ja tietenkin muutenkin.Sydämen tummat virrat on joidenkin mielestä tavallaan Koontzin pääteos ja hän ottaakin kantaa tiettyihin USA:n tapahtumiin.
      Salama ja Kylmä tuli kannattaa nekin lukea,ehdottomasti.Itse olen lukenut kaiken K:n,mitä olen käsiini kähminyt.
      Divareista löytyy suomennettuna aloittelevaa Koontzia mm. salanimellä Leigh Nichols.

      • Sami

        En ole noita muita kirjoja lukenut, mutta mielestäni "kaiken keskellä yksin" Vess (siis tarinan pahis) oli kyllä suht psykopaatti itsekkin, kenties hänet voisi lisätä tähän listaan?


      • Robespierre
        Sami kirjoitti:

        En ole noita muita kirjoja lukenut, mutta mielestäni "kaiken keskellä yksin" Vess (siis tarinan pahis) oli kyllä suht psykopaatti itsekkin, kenties hänet voisi lisätä tähän listaan?

        Herra on aidosti karmea tapaus.
        Silti omalla tavallaan mainitsemieni teosten tyypit ovat ehkä vielä kamalampia.( Jos kyseistä asiaa voi arvottaa.Itse en tosielämässä haluaisi tavata yhtäkään!)


    • Sami

      Olen nyt haalinut suomi24:sen avuliaden ihmisten avulla käsiini seuraavat Koontzin teokset:
      "Keskiyö", "Kylmä kuu", "Kylmä tuli", "Pakopaikka", "Vieraat" ja "ääni pimeydestä"

      Muistaakseni tässä oli kaikki mitkä mulla nyt on... Vieläkö olisi joku spektaakkelimainen mestari teos joka pitäisi mun hommata?

      • Dracula

        ...lukea ehdottomasti tuo Ääniä yössä, sellaisena hämäränä iltana kun tuuli kahisuttaa lehtiä puissa ja jokaisessa varjossa tuntuu lymyilevän tuntematon hirviö.


      • Robespierre
        Dracula kirjoitti:

        ...lukea ehdottomasti tuo Ääniä yössä, sellaisena hämäränä iltana kun tuuli kahisuttaa lehtiä puissa ja jokaisessa varjossa tuntuu lymyilevän tuntematon hirviö.

        ...hiippailee puutarhassa etsien avattua ikkunaa,josta Vince Nasco on ryöminyt kylpyhuoneeseen...


    • vieras1

      Ääniä yössä

    • Paska ei pahene täst

      Mitä paskaa!

    • just no just

      Täytyy sanoo, että en ymmärrä olleskaan ihmisiä, jotka lukee psykopaateista. Mulla on ollut "onni" tavata kaks sellaista töissä. Viimeisimmän takia joudun nyt kilometritehtaalle. Mieluummin luen vaikka Harlekiineja.

    • Sindeltä, Sirdelle95

      Koontz Dean: Pimeän Pelko, 1992
      "Kävelin Ärrälle vaalen ruskeat hiukseni mekon päällä liehuen. Oli saatava: "vain yksinkertaisesti jotain luettavaa, sisareni halusi samanaikaisesti jotain makeaa". Kirja oli ensimmäinen kyseisen kirjalijan kirjoittama; lukemani. Hän asui jossakin suurkaupungissa kamppaillen mafian kourissa. Elämän hallitsevaksi tekijäksi paikallistui kirjan päähenkilön avulla tavanomainen harki. Hartaanrauhan olivat rikkoneet, pilkkaajat, avaruuden akkunasta hyökänneet oliot. Ne eivät pelastaneet ketään, "vieraansa" löytänyttä, tai kanssaihmisekseen kelpaavaa. Outo ilmiö oli mielestäni sekoitettunut vahingoittavaan virus-sairauteen. Kysymyksessä kuitenkin oli iso "mutta", se kertoi elollisuudesta, jossakin avaruuden ulkopuolisessa.
      Kirja kertoi futurisesti tulevaisuudesta, ja sen tyylilaji paljasti olevansa: "Science Fikction". Piruuttaan se kertoi tylysti suurkaupungin "tyyli-lyylin", kuin lajin jälleen paljastaneen itsensä. Ne olivat inhottavia valkeita ja kuultavia, mustia olioita, vain täynnä materialismiaan. "Kuka keitä kenenkin käytti kamppailussaan?..." Ikoni, sen oli täytynyt kertova olevansa jotakin, markkinatalouden pörssihuumassa hörhöävälle kelle tahansa muullekin nuorelle. Kirja oli tarkoitettu sinipukuiselle 13-vuotiaalle tytölle. Omaksuttavana oli vain vieras ulkopuolisuus, kuuution ja sadun, yhtäläisyyden, kuten "summa summa rum" , avulla. Ikoni oli läpikuulu tylsyydestään, joka ei kenestäkään, luonut edes omaa arjen sankariaan. Se oli ollut kirjanpäähenkilön oma taru, sen luonne ja luonteenomainen juionne.
      Sininen mekko, se kukallinen kävi seurassani. Se oli kuin tuhat tonnia rautaa, josta moni best-seller-dekkaristi vain saattoi haaveilla todellisuutena. Se käveli avonjaloin, kuin ihmettelevät oliot, jättäen jälkinään vain ohjelmoitua väkivaltaa, astuessaan elämään sivilisaationsa tietä. Koston janoisena se katseli avaruutenaan turvallisuutta, ja jo kerran tunnettua asemaa, pyrähdellen ilmeissä, kuin huomaamattomuutta esittävä, arkenaan. Sellainen tavallinen tarina, ja poikaystävyys, seurustelu-suhde: "se jäi illalla taka-alalle." Mahtoipa se ollakin jo monen harmaan hiuksen suoma karhe, kiireisenä se oli vain todellisuuden luoma harve, jonka todellisuuden kuvaelma loi illuusioksi tunteiden varjon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe