Jelppa!
Vauvan napatynkä vielä paikallaan, erittää verta ja haisee..luulen että irtoamaisillaan. Neuvolasta sanottiin että hae siihen jotain "violet"-lääkettä apteekista,mikä kuivattaa. Noh, eipä löytynyt..ei kuulemma valmisteat enää ja nyt sitten jo neuvola kiinni.
Apteeksissa sanoivat että olis jotain metyleenisiniliosta, mutta eivät tiedä voiko sitä käyttää!! mutta onko jollain tietoa? Mitä olette laittaneet tai selviytyneet?
Ennen ollaan napojen kanssa pärjätty hyvin..nyt kovin märkivä.
Napatynkä
2
2476
Vastaukset
- Ms Smith
Meillä tulehtui myös napatynkä todella pahasti,jokaisen vaipanvaihdon yhteydessä piti antiseptisellä liuoksella (esim. septidin,tosin joku ärjympi aine voi olla tehokkaampaa) pumpulipuikolla pyörittää märkä pois,aika hurjaa touhua oli..
Taita myös vaipan reuna niin ettei jää alle tynkä hautomaan vaan saa ilmaa!
Tämä vain ensiapua,ehdottomasti kannattaa ottaa yhteys neuvolaan heti huomenna,ettei pieni joudu antibioottikuurille!
Toivottavasti pian helpottaa! - napaan!!
Ompa outoa että olet kolmen lapsen äiti muttet ole metyleensinestä kuullut.. se on yleisin napaan kätetty lääke mikäli napa on tulehtunut. Verinen vuoto on ihan normaalia ja ennustelee tyngän lähtöä. Putsaa napa veteen kastetulla pumpulipuikolla reilusti navan pohjaa myöten ja kostuta sen jälkeen puhdas pumpulipuikko metyleensineen ja levitä sitä samoin kuin putsaisit napaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036