Minne mennä Tukholmassa?

Äippä

Olemme menossa Siljalla lasten kanssa päiväksi Tukholmaan. Missä kannattaa käydä? Onko kävelymatkan päässä satamasta mitään mainittavaa?

7

3895

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkofan

laivarannasta ei kannata ainakaan lasten kanssa kävellä mihinkään. Paras matkustaa joko varustamon bussilla tai lähellä sijaitsevalta metro-asemalta(joka täällä tietysti on tunnebanestation, metro maanalaisessa jaettava lehti) keskikaupungille. Ota laivasta turistikartta oppaaksi.

Centralstation on lapsista yleensä mukava,pitkiä liukuportaita kun on joka suuntaan. Sieltä on lyhyt matka vanhaan kaupunkiin johtavalle kävelykadulle. Matkailunähtävyyksistä tiedän omien veljenpoikieni olleen tyytyväisiä Vasa-laiva museossa vierailuun.

Tässä muutamia sivuja, joista saat lisätietoa
      http://web.tukholma.net/lue/matkailu/ruotsi/tukholma.asp

http://www.tukholma.com/about.htm

tämä on tukholman virallinen vierailuopas
      http://www.stockholmtown.com/templates/Startpage.aspx?id=2023

• Äippä

Kiitos vinkeistä. Muutama kysymys vielä
        Djurgårdenin puisto kiinnostaisi, onko sinne miten pitkä matka ja onko helppo mennä? Kannattaako mennä lyhyeksi aikaa, koska aiomme kuitenkin käydä keskustassa kaupoissa?

• verkkofan
        Äippä kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Muutama kysymys vielä
        Djurgårdenin puisto kiinnostaisi, onko sinne miten pitkä matka ja onko helppo mennä? Kannattaako mennä lyhyeksi aikaa, koska aiomme kuitenkin käydä keskustassa kaupoissa?

En asu itse Tukholmassa, mutta olen muutaman kerran käynyt Djurgårdenin alueella, ja aina olemme sinne autolla menneet.
        Lisäksi Djurgården on melko iso alue lyhyen vierailun aikana koettavaksi. Jo Skansenilla menee muutama tunti yhdessä hujauksessa.
        Jos minä olisin tätä matkaa suunnittelemassa, niin ostaisin Tukholmakortin, jolla saa pääsymaksun Skansenille ja ilmaisen kiertomatkan Djurgårdenille.
        Kaiken lisäksi Tukholma kortti oikeuttaa ilmaisiin matkoihin metrossa ja linja-autoissa.

• Äippä
        verkkofan kirjoitti:

En asu itse Tukholmassa, mutta olen muutaman kerran käynyt Djurgårdenin alueella, ja aina olemme sinne autolla menneet.
        Lisäksi Djurgården on melko iso alue lyhyen vierailun aikana koettavaksi. Jo Skansenilla menee muutama tunti yhdessä hujauksessa.
        Jos minä olisin tätä matkaa suunnittelemassa, niin ostaisin Tukholmakortin, jolla saa pääsymaksun Skansenille ja ilmaisen kiertomatkan Djurgårdenille.
        Kaiken lisäksi Tukholma kortti oikeuttaa ilmaisiin matkoihin metrossa ja linja-autoissa.

Tuhannesti kiitoksia neuvoista!!!!!!1

• Tukholmalainen

Tukholma on isompi kuin luuleekaan. Sitä paitsi rakennettu saarille joten se vie aikaa liikkua kaupungilla. Liikenne on valtava keskikaupunilla ihan mihin aikaan tahaansa päivästä.Joten tehkää niin kuin edellenine ehdotti.Bussiin ja metroon!
      Riippuu hieman minkä ikäisiä lapsenne ovat että mikä heitä miellyttäis mutta Djurgårdenin paikat vie paljon aikaa joten päivässä ette tahdo ehtiä.
      Minä jopa epäilen että teidän pelkkä ostoskierros tuleee viemään aikaa. Keskustassa on tungosta, todella tungosta. Ja pitäkää hyvä huoli rahapusseistanne niin metrossa kuin muuallakin.
      Vahassa kaupungissa kannattaa aina käydä kävelemässä.Muuten keskikaupunilla on niin paljon nähtävää että päivänne hujahtaa siinä.
      Hyvää matkaa!

• Kirputtaja

..Tukholman parhaat kirpparit? Ja milloin? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

• verkkofan
        Kirputtaja kirjoitti:

..Tukholman parhaat kirpparit? Ja milloin? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Skärholmenin kirpputori Tukholman eteläosassa on auki joka päivä ja on todella suuri.

tutki seuraavaavasta otsikosta aukeavaan sivua, niin saat kaiken tarvitsemasi tiedon:
        http://www.loppmarknaden.se/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1699
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1196
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1092
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      923
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    9. 73
      590
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 36
      454
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe