Häämarssi ja laulu

syksytär00

Haluaisin kirkkoon vihkimisen yhteyteen lauluesityksen, jonka esittäisi hyvä ystäväni.Kertokaa kokemuksia ja omia valintojanne.Jos löytyisi niistä mieluinen. Olen kuullut, että kirkossa esitetty mm. eino leinon runoja laulaen ym.

7

2982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sassari

      Meidän vihkimistilaisuudessa kirkossa kuultiin Akselin ja Elinan häävalssi...

    • Merryweather

      Armaan läheisyys
      (Tätä on laulaneet monet, jostain "Suuri Toivelaulukirja"-numerosta löytynee nuotitkin, kirjastot osaa varmasti auttaa.)

      Sua aattelen, kun päivän kimmelteessä näen
      aavat veet,
      Sua aattelen, kun kuultaa lähteen veessä
      kuun kujanteet.
      Näen sinut tomun kohotessa tiellä,
      sun yhä nään,
      Kun vaeltaja vaivoin kulkee siellä
      yön pimeään.

      Sua kuuntelen, kun laine rannan kehtoon kahisten käy,
      saan usein ääntäs kuuntelemaan
      lehtoon kun hiljentäyn
      Oon luonas sun pois kauaskin jos lähdet,
      jäät lähellein
      Jo painuu päivä,kohta syttyy tähdet
      käy vierellein.

      Tässä on, jos ei kaikki, niin ainakin suurin osa sanoista (Google ei ollut niin halukas tekemään yhteistyötä, kuin yleensä laulujen kohdalla. Sain yhden linkin "naimisiin.info":n sivuillekin, mutta ne olivat juuri päivitettävänä).

      Ko. kappale esitettiin serkkuni häissä kirkossa (flyygelin säestyksellä), ja se oli todella kaunis.

      -M.

    • yks laulaja

      Hyviä vaihtoehtoja, kevyitä, hengellisiä, kirkkoon sopivia kappaleita löytyy esim. levyltäni Rakkauden liekki.

      - Olkoon ylläsi kirkas taivas
      - Rakkauden liekki
      - Enkelin rukous
      - Rakkaus on lahja Jumalan
      - Tänä aamuna aurinko nousi

      Useissa kirkoissa ei sallita muuta kuin hengellistä musiikkia ja nuo ovat hyviä vaihtoehtoja. Toki on niitä lisääkin, mutta nuo nyt löytyvät levyltäni

    • trion kolmannes

      Laulan tyttötriossa ja esittämistämme lauluista (samassa tilanteessa) omia suosikkeja ovat Oskar Merikannon Tuulantei ja yllämainittu Armaan läheisyys. Olemme laulaneet myös mm. Ett liv för mig (The Real Group, löytyy myös englanniksi A life for me), Come what may (mm. Moulin Rouge), If I never knew you (Pocahontas), From this moment on (Shania Twain).

      Tässä vielä Tuulan tein teksti. Melodia kansanlaulutapainen ja mollissa (voi ensikuulemalta olla surumielinen), mutta laulu on esitettynä yksinkertaisen kaunis ja teksti sanoo kaiken. Löytyy mm. nuottikokoelmasta Laulutunti, suomalaisia yksinlauluja ISBN 951-757-274-3

      Tuulantei
      Oskar Merikanto

      Tula tuulan tuli tuli tei,
      emme erkane konsana ei.
      Mesimarjani, pulmuni, pääskyni mun,
      paras aarteeni oot sinä mun, minä sun,
      mitä toivoisin minä muuta.

      Tula tuulan tuli tuli tei,
      oma onni se yhtehen vei.
      Ja tulkohot hallat ja harmit ja muut,
      ilo huoleton meillä on, naurussa suut,
      ja kirkkaana päivä ja ilta.


      Toivottavasti löytyy mieleinen =)

    • näin..

      Eli meillä kirkossa "esiintyy" mieheni kummisetä kitaransa kanssa. Biisinä Finlandersien Oikeesti :)

    • tällä tavalla

      Meidän vihkiäisissä hyvä ystäväni lauloi kappaleen Nousta sain aamuun (Morning has broken). Toinen vaihtoehto oli Amazing Grace. Kannattaa kysyä papilta tai kanttorilta ehdotuksia. Kaikki papit eivät hyväksy kirkossa esitettäväksi ei-hengellisiä lauluja.

    • ee56

      ..kahdeksan kaunista häälaulua kirkkohäihin, niihin voi tutustua esim. sivustolla www.häälauluja.com

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe