Valuutta

asiaa?

Jenkki dollareita vai euroja matkavaluutaksi Balille? Missä kannattaa vaihtaa rupiaksi, hotelli vai joku muu mesta? Kandeeko vaihtaa jo suomessa rupiaksi ja saakohan sitä tuoda Indonesiaan kuinka paljon?

Mitähän taksi maksaisi Denpasarin kentältä 20km päähän?

Kiitos vastaneille!

6

1541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Balilla asunut

      Ehdottomasti euroja mukaan. Mieluummin hyväkuntoisia satasen seteleitä.
      Vaihtaa kannattaa auktorisoidussa liikkeessä, josta saa kuitin. Yleensä ko. liikeiden edessä on kurssitaulut, joita kannattaa vertailla. Jos Balille olet menossa, kannattaa vaihtaa satasia tarpeen tullen Kodak-liikkeissä. Vaihda Forexissa tai Indonesiaan saapuessa lentokentällä muutamaksi ensimmäiseksi päiväksi. Jos lennät Denpasariin vaihtopisteet ovat heti kun pääset tullimuodollisuuksista ohi, suoraan edessäsi. Kaikissa kojuissa on yleensä sama, kohtuuedullinen kurssi. Taksi Kutaan 35.000,-, Ubudiin noin 1000.000,-, Sanuriin 85.000,-

    • Balilla

      asuneelle vinkeistä!

      • Tuula

        Me vaihdettiin myös Kodakin liikkeissä rahat, siellä on myös "vartija" koko ajan sisällä.Meillä oli vain Euroja, ja vaihto kävi hyvin näppärästi ja varmasti.Laske itse ensin , paljonko ( noin) sinun on saatava vaihdossa,niin voit heti tarkistaa, kun laskevat rahat pöytään.Hyvää Matkaa.


      • iia
        Tuula kirjoitti:

        Me vaihdettiin myös Kodakin liikkeissä rahat, siellä on myös "vartija" koko ajan sisällä.Meillä oli vain Euroja, ja vaihto kävi hyvin näppärästi ja varmasti.Laske itse ensin , paljonko ( noin) sinun on saatava vaihdossa,niin voit heti tarkistaa, kun laskevat rahat pöytään.Hyvää Matkaa.

        Erikoista, kun kaikkialla sanotaan, että kannattaa ottaa euroja mukaan ja silti Forex suosittelee ottamaan 100 dollarin hyväkuntoisisa seteleitä???


      • iia kirjoitti:

        Erikoista, kun kaikkialla sanotaan, että kannattaa ottaa euroja mukaan ja silti Forex suosittelee ottamaan 100 dollarin hyväkuntoisisa seteleitä???

        Kun matkasimme keväällä 2006 Sumatralle ja Jaavalle, Forex suositteli ottamaan mukaan Australian dollareita. Meillä oli todellisia vaikeuksia saada niitä vaihdetuksi, vain jotkut isompien kaupunkien isommat pankit niitä noteerasivat. Ehkä on viisainta uskoa niitä, jotka ovat viimeksi paikan päällä olleet. Taidamme itsekin ottaa tällä kerralla mukaan ainoastaan euroja.


      • Tuula
        reissaaja56 kirjoitti:

        Kun matkasimme keväällä 2006 Sumatralle ja Jaavalle, Forex suositteli ottamaan mukaan Australian dollareita. Meillä oli todellisia vaikeuksia saada niitä vaihdetuksi, vain jotkut isompien kaupunkien isommat pankit niitä noteerasivat. Ehkä on viisainta uskoa niitä, jotka ovat viimeksi paikan päällä olleet. Taidamme itsekin ottaa tällä kerralla mukaan ainoastaan euroja.

        Meillä oli molempia mukana....sekä euroja että dollareita. Euroja vaihtaessa Ind. rupiaksi ei ollut koskaan mitään vaikeuksia, mutta dollareita vaihtaessa "syynättiin" huonot dollarit ( vaurioittuneet ja ryppyiset) pois, ja myös katsottiin dollarin vuosiluku biljeteistä.Tämä syynäys tapahtui Hotellissa.( Ensimmäisellä kerralla vaihdettiin Hotellissa rahaa, kun pankit olivat kiinne ( Kodak) jo.) Mutta euro on tosi hyvä valuutta vaihtaa Indonesiassa, ei ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe