Ohrapuuro!

:o(

Kerta kaikkiaan menetän kohta hermot tuon ohrapuuron kanssa. Ostin Nallen ohrapuurohiutaleita ja laitoin ne soseuttajalla jauhomaisemaksi. Mutta aina kun niistä teen puuron, niin en kerta kaikkiaan tunnu löytävän sopivaa suhdetta maidon ja hiutaleiden välille. Yleensä käy niin, että puurosta tulee niin paksua, että veittellä olis töitä tai sitten käy niin, että on ihan maitolitkua. En tiedä, onko vika keittäjässä vai missä, mutta olisiko täällä hyviä puuronkeittäjiä ja antaisivat vinkkiä, miten saisi maukkaan ohrapuuron vauvalle? Kaurapuuron kanssa ei ole ollenkaan ongelmia! =(

P.S Olen siis ekaa kertaa tekemisissä ohran kanssa, jollei se vielä selvinnyt kaikille ;)

7

4465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

Eikö siinä hioutalepaketissa ole ohjetta puuron tekoon?

• AP.

enhän minä kyselisi, jos sen ohjeen mukaan onnistuisi. Mutta kaipa se sitten on vaan hyväksyttävä, ettei tuosta tavarasta saa vauvan kurkusta alasmenevää puuroa vaan kökkömäistä tököttiä...

Niin kuin sanoin, että olen ekaa kertaa tekemisissä ohran kanssa, joten ehkä siksi hämmästelen sen koostumusta. Kaipa sen sitten pitääkin näyttää tuollaiselta...

• ................

purkki ohje kun ohra hiutale on muserrettu niin suhde on paljon pienempi!!!
        2dl maitoa ja 30ml murskattua ohraa. Ja mikroon aikaa 3min teholla 750. Vähä väliä sekoittaen ja jos puuro tuntuu hyvälle jo ennen 3min niin sitten ei käytä loppu aikaa. Jos tulee liian paksua niin maitoa voi lisätä vielä ja löysentää puuroa.
        Minulla on ainakin onnistunu aina puurot. Yli on kyllä kiehunu monesti :D Mä olen murskannu kaikkia nalle puurojen jauheita ja suhde on aina ollut sama.

• AP.
        ................ kirjoitti:

purkki ohje kun ohra hiutale on muserrettu niin suhde on paljon pienempi!!!
        2dl maitoa ja 30ml murskattua ohraa. Ja mikroon aikaa 3min teholla 750. Vähä väliä sekoittaen ja jos puuro tuntuu hyvälle jo ennen 3min niin sitten ei käytä loppu aikaa. Jos tulee liian paksua niin maitoa voi lisätä vielä ja löysentää puuroa.
        Minulla on ainakin onnistunu aina puurot. Yli on kyllä kiehunu monesti :D Mä olen murskannu kaikkia nalle puurojen jauheita ja suhde on aina ollut sama.

Juu välillä sitä meinaa puurot yli roiskua...mutta kiitos tuosta suhteesta =) Kyllä olen sen tajunnut, ettei hiutaleita voi laittaa samaa määrää kuin silloin, jos niitä ei olisi murskattu. No, koetan tuota...katsotaan miten onnistuu.

Ei oo kaurapuuron kanssa ollu tämmösiä ongelmia *mutinaa* ;)

• ......................

maidosta en tiedä käyttäytyykö eritavalla, mutta ite teen puuron tällä suhteella: 3dl vettä, ja puolitoista dl hiutaleita. hiutaleet pistän ensin pakastuspussiin ja lihanuijalla nuijin vähän hienommaksi. tästä määrästä riittää aamu ja ilta puuro. Mutta en todella ole haka keittiössä, joten en tiedä onko eri jos tekee maitoon...

• kai,vaikka

puurosta tulisi "tönkköä". Lisäät sit vain tarjoillessa maitoa,niin johan notkistuu.

• ilman hienonnusta

Itse annoin 5 kk vanhalle ihan hienontamatonta ja hyvin upposi. Opeteltiin niin että ihan vähän puuroa ja tosi paljon hedelmä/marjasosetta. Sit pikkuhiljaa nostin puuron osuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82