Hayabusa vai Kawa

Nimetön

Kumpi on nopeampi, uusi Suzuki Hayabusa vai uusi 203 hv:n Kawasaki 1400 ZZR ?
Löin kossun veto Busan puolesta....miten äijän kävi?

28

8508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >>TurbotOn<<

      Molempien huiput on rajoitettu 300:aan.Ilman rajoitinta ajetut testit olleet jokseenkin vähissä.Molemmat kulkee karvan päälle kolmen markan.Yksilöissä myös eroja jotka vaikuttavat tuloksiin.Kai se uusi Busa on päivitetty niin paljon että se Zetorin lyö.Tällä kertaa taas ; )

      Toisaalta nopein vakiopyörä tällä hetkellä on MV Agusta F4 R 312 => http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=874

      ==> http://www.bike.fi/content/158/

      • kummankin

        saa tuohon MV Agustan hintaan.Uuden busan ja parivuotta vanhan zetorin.


      • Ei ole
        kummankin kirjoitti:

        saa tuohon MV Agustan hintaan.Uuden busan ja parivuotta vanhan zetorin.

        se raha ratkaisevana tekijänä!Ja säilyy muuten tollasen Agustan hinta jonkiverran paremmin kuin japsien.Eikä tule edes joka vuosi vastaan.Esim.Hayabusahan on nykyään "jokapojan-peli" jollaisen näkee lähes aina kun kesällä ajelee. ; )


      • että busa on
        Ei ole kirjoitti:

        se raha ratkaisevana tekijänä!Ja säilyy muuten tollasen Agustan hinta jonkiverran paremmin kuin japsien.Eikä tule edes joka vuosi vastaan.Esim.Hayabusahan on nykyään "jokapojan-peli" jollaisen näkee lähes aina kun kesällä ajelee. ; )

        helvetin ruma,vaikka suzuki mies olenkin.


      • vertaappa
        Ei ole kirjoitti:

        se raha ratkaisevana tekijänä!Ja säilyy muuten tollasen Agustan hinta jonkiverran paremmin kuin japsien.Eikä tule edes joka vuosi vastaan.Esim.Hayabusahan on nykyään "jokapojan-peli" jollaisen näkee lähes aina kun kesällä ajelee. ; )

        Agustan hintaa käytettynä esim. vm-99 ja saman ikäistä busaa.Kumman hinta pitänyt paremmin kun vertaa uuden hintaa?;)


      • että...
        että busa on kirjoitti:

        helvetin ruma,vaikka suzuki mies olenkin.

        busa on KAUNIS, vaikka banditilla ajankin.


      • Verrata
        vertaappa kirjoitti:

        Agustan hintaa käytettynä esim. vm-99 ja saman ikäistä busaa.Kumman hinta pitänyt paremmin kun vertaa uuden hintaa?;)

        ....kun sen vuotista ko.MV Agustaa ei edes ole valmistettu!!


      • kylläkin
        Verrata kirjoitti:

        ....kun sen vuotista ko.MV Agustaa ei edes ole valmistettu!!

        valitettavasti on.Oliskohan herännyt agusta sen jälkeen konkurssista vai miksei ole tarjolla?


      • >>TurbotOn<<
        vertaappa kirjoitti:

        Agustan hintaa käytettynä esim. vm-99 ja saman ikäistä busaa.Kumman hinta pitänyt paremmin kun vertaa uuden hintaa?;)

        Mikäli MV Agusta F4 R312 olisi esitelty jo vuonna -99 olisi sen hinta uskoakseni pudonnut huomattavasti vähemmän tähän päivään mennessä kuin samanvuotisen Hayabusan.Hayabusaa suorituskykyisempänä,sporttisempana ja huomattavasti pienemmän valmistusmäärän vuoksi olis Agusta varmasti jopa keräilyharvinaisuus josta joutuisi maksamaan huomattavasti kovemman hinnan suhteessa uuteen kuin Hayabusasta.Tänäpäivänä Busaa alkaa olemaan jo joka Esson baarin pihalla ja parkkiksilla.Eikä päivitetty Busa niin konkreettisesti ole uudistunut,että sen maine nousisi enää samoihin mittoihin kuin vuosituhannen vaihteessa.MV Agustaa taas tullaan varmasti valmistamaan niin pieni määrä,että sen arvo tulee olemaan huomattavasti korkeammalla vielä monen vuoden päästä kuin tämän vuotinen Busa.


      • onon on
        että busa on kirjoitti:

        helvetin ruma,vaikka suzuki mies olenkin.

        Olen muuten samaa mieltä. vaikken suska mies olekkaan.
        On ruma pyörä, ei voi mitään.


      • esimerkki
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Mikäli MV Agusta F4 R312 olisi esitelty jo vuonna -99 olisi sen hinta uskoakseni pudonnut huomattavasti vähemmän tähän päivään mennessä kuin samanvuotisen Hayabusan.Hayabusaa suorituskykyisempänä,sporttisempana ja huomattavasti pienemmän valmistusmäärän vuoksi olis Agusta varmasti jopa keräilyharvinaisuus josta joutuisi maksamaan huomattavasti kovemman hinnan suhteessa uuteen kuin Hayabusasta.Tänäpäivänä Busaa alkaa olemaan jo joka Esson baarin pihalla ja parkkiksilla.Eikä päivitetty Busa niin konkreettisesti ole uudistunut,että sen maine nousisi enää samoihin mittoihin kuin vuosituhannen vaihteessa.MV Agustaa taas tullaan varmasti valmistamaan niin pieni määrä,että sen arvo tulee olemaan huomattavasti korkeammalla vielä monen vuoden päästä kuin tämän vuotinen Busa.

        laskelma.Uuden agustan hinta mallilla f4 1000r 1 1
        vm-07 on 29500 euroa ja vm-07 agustan hinta 21900 jolla ajettu 18200.Eli hinta pudonnut7600 .Aika paljon nuilla kilometreillä.


      • >>TurbotOn<<
        esimerkki kirjoitti:

        laskelma.Uuden agustan hinta mallilla f4 1000r 1 1
        vm-07 on 29500 euroa ja vm-07 agustan hinta 21900 jolla ajettu 18200.Eli hinta pudonnut7600 .Aika paljon nuilla kilometreillä.

        Parin ensimmäisen vuoden aikaisesta hinnanalennuksesta ei juurikaan voi päätellä miten hyvin pyörä pitää hintansa esim.kymmenen vuoden kuluttua.MvAgustan kaltainen suhteellisen pienen valmistusmäärän suhteessa japanilaisiin omaava pyörä tulee varmasti säilyttämään hintansa paremmin kuin esim.juuri Hayabusa tai joku muu vastaava.Ja jos Agusta vielä lyö Busan ehkä sen parhaimmalla ominaisuudella nopeudella,on sekin yksi tekijä joka parantaa jälleenmyyntiarvoa.


    • Atea

      No hyvin kävi. ;)

      • hyvin

        kävi kommentilla viittaat?Onko pyöristä vielä ylipäätään tehty asiallista vertailua.


    • Köröttelijä

      Eipä taida olla meidän nopeusrajoituksilla suurtakaan merkitystä.Itse olen omistanut kaksi Busaa 2005 ja 2006 malliset joilla ajoin yhteensä 46000km.sekä 2007 mallisen 1400 ZZR Kawan ja sillä kilometrejä 21000.Voin vakuuttaa että molemmissa malleissa kyyti oli riittävää.Moottorinluonne oli ainakin vanhassa Busassa mielestäni Kawaa miellyttävämpi.Ensi kesän ajokkini on taas Busa,saa nähdä,onko hyvää pystytty vielä parantamaan ja täytyy toivoa että mahdollisuus kokeilla myös Kawan päivitettyä versiota tarjoutuu jossain vaiheessa.

    • Hayabusa K8

      ei sitä tarvii edes miettiä ja ei kivikasassa mitään 203 hp;ta ole, se on paineistettu teho ja oikea vertailuluku on 193 Busan 198 vastaan

      • >>TurbotOn<<

        Kyllä kysymyksen kumpi näistä kahdesta on nopeampi ratkaisee kyllä ihan muut seikat kuin tuo mahdollinen viiden hevosvoiman ero.Käytännössä ei noista kumpikaan pääse toisesta eroon jos vaikka motarilla ajetaan se mitä ne kulkevat.Tämä siis tilanteessa jossa molemmista on rajoittimet poistettu.


      • ovat
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Kyllä kysymyksen kumpi näistä kahdesta on nopeampi ratkaisee kyllä ihan muut seikat kuin tuo mahdollinen viiden hevosvoiman ero.Käytännössä ei noista kumpikaan pääse toisesta eroon jos vaikka motarilla ajetaan se mitä ne kulkevat.Tämä siis tilanteessa jossa molemmista on rajoittimet poistettu.

        testanneet.Kasavika hävis varttimailin kiiharit ja tehoissa.Vielä muuta?


      • Köröttelijä
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Kyllä kysymyksen kumpi näistä kahdesta on nopeampi ratkaisee kyllä ihan muut seikat kuin tuo mahdollinen viiden hevosvoiman ero.Käytännössä ei noista kumpikaan pääse toisesta eroon jos vaikka motarilla ajetaan se mitä ne kulkevat.Tämä siis tilanteessa jossa molemmista on rajoittimet poistettu.

        Tavallisessa maantieajossa pysyy Busan ja Kawan mukana paljon pienempitehoisellakin laitteella,vaihteita vaan joutuu selaamaan enemmän.Suurin hyöty tehokkaissa moottoreissa on se,että myös vääntöä riittää jo melko pienillä kierroksilla 100 nM:n raja rikkoutuu n.2500:lla kierroksella tai jopa hieman sen alapuolella,se jos mikä tuo ajoon vaivattomuutta,eipä tarvitse joka ohitusta varten kepitellä.Itse en edes pysty hyödyntämään näiden pyörien huipputehoja,mutta väännöstä,etenkin kaksi päällä,matkatavaroiden kera on mukava nautiskella.


      • >>TurbotOn<<
        ovat kirjoitti:

        testanneet.Kasavika hävis varttimailin kiiharit ja tehoissa.Vielä muuta?

        Ja kun hetki odotellaan niin jotkut toiset jenkit tai japsit tai jotkut muut testaavat,niin tulos voi olla toisinpäin.Vai oletko sitä mieltä,että lukemasi testi on ainoa ja absoluuttinen totuus???

        Tällaisten periaatteessa samat specsit omaavien pyörien suorituskyvyissä on niin marginaaliset erot,että jo yksin testattavien pyörien yksilölliset erot aiheuttavat tuloksien muuttumisen suuntaan tai toiseen.


      • olen
        >>TurbotOn<< kirjoitti:

        Ja kun hetki odotellaan niin jotkut toiset jenkit tai japsit tai jotkut muut testaavat,niin tulos voi olla toisinpäin.Vai oletko sitä mieltä,että lukemasi testi on ainoa ja absoluuttinen totuus???

        Tällaisten periaatteessa samat specsit omaavien pyörien suorituskyvyissä on niin marginaaliset erot,että jo yksin testattavien pyörien yksilölliset erot aiheuttavat tuloksien muuttumisen suuntaan tai toiseen.

        vähän luonut keskustelua palstalle tällä provolla.Tiedän hyvin busan omistajana ja uuden tilanneena,että normi ajossa nuilla muutamilla hevosilla ei ole MITÄÄN merkitystä.Itse käytän pyörää paljon myös kaksi päällä reissaamiseen ja yksinkin ajan reissua paljon eli 15000 km vuosi.Tykkään busan väännöistä ja vakaudesta kaks päällä.Eli minun tarkotuksiin hyvä pyörä.Veikkaan että kasavika ajais saman asian mutta olen merkkini valinnut ja sitähän pitää "vähän"puolustaa.Oma aina paras.Tykkään busasta ja toivottavasti uusi on yhtä hyvä tai parempi kun edellinen.Ja keskustelu pyörien paremmuudesta jatkukoon.


      • mikä nössö
        Köröttelijä kirjoitti:

        Tavallisessa maantieajossa pysyy Busan ja Kawan mukana paljon pienempitehoisellakin laitteella,vaihteita vaan joutuu selaamaan enemmän.Suurin hyöty tehokkaissa moottoreissa on se,että myös vääntöä riittää jo melko pienillä kierroksilla 100 nM:n raja rikkoutuu n.2500:lla kierroksella tai jopa hieman sen alapuolella,se jos mikä tuo ajoon vaivattomuutta,eipä tarvitse joka ohitusta varten kepitellä.Itse en edes pysty hyödyntämään näiden pyörien huipputehoja,mutta väännöstä,etenkin kaksi päällä,matkatavaroiden kera on mukava nautiskella.

        Siirry julkisiin perkeleen pelkuri.


      • Köröttelijä
        mikä nössö kirjoitti:

        Siirry julkisiin perkeleen pelkuri.

        Ehdotan,että hankkisit ensin itse jonkin muunkin ajamiseen oikeuttavan lisenssin,kuin bussikortin ja sen jälkeen mahdollisesti moottoripyörän.Saattaisi siinä ajellessa tulla mieleen,mitä kyllä hieman epäilen,että parempi olla pelkuri oikeassa paikassa kuin rohkea väärässä paikassa!


    • asialla

      mutta googleta MotorcycleUSA ja uusin testi. Nopeudella ei paljoakaan väliä näillä sillä enemmän siinä kuski vaikuttaa.

    • Jogass

      Väliä tuskin kumpi pyörä ... voi sen tehdä toisinkin ...

      zzr1400 ilmesty mun pihalle syyskuussa 2007. En tiedä mikä mieheen meni :), mutta parin viikon jälkeen pistin pyörää vielä vähä uusiksi. Yoshimuran full system, pyörä keveni 200 kg luokkaan, powercommander, jotta säädöt saatiin kohdalleen, Gipro ohittamaan tehorajoittimet 1-4 vaihteella, välityksen tihentäminen siten että eteen yksi pienempi hammasratas, speedohealer jotta sain säädettyä nopeusnäytön taas kohdalleen. Ku se iskee ... nocando :)

      Penkitin pyörän ennen virejä ... 173 hv ja 152 nm takapyörältä. Virejen jälkeen 194 hv ja 164 nm takapyörältä.... koneen RAM-air tehot siten n. 225 hv ja vääntöä koneelta about 180 nm .. kyllä se 200 kg mopoa jo liikuttaa :D

      No .. mun pyörä on vaan 2007 ja uudessa zzr 1400 on sentäs 3 hv lisää ja Busassakin on ihan 200- hv koneessa ;)

      • Köröttelijä

        Suunnilleen samoja teholukemia olen kuullut löytyneen parin tuttavanikin Kawoista joihin oli myös putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä Powercommanderin kera,vapaavirtaussuodatin voisi tuoda vielä pienen lisän teholukemaan.Omaan ZZR 1400:seen laitoin vain sliparit,eikä sitä säädetty tai penkitetty,siinä ei eroa vakioon perstuntumalla juurikaan ollut,paitsi tietenkin saundeissa.Edellinen pyöräni Busa 2006 sai slipareillla ja powercommanderilla penkissä lukemat 167hp/158nM takapyörältä tehonlisäys orginaaliin oli n.10hp Teholukemiin vaikuttaa jonkinverran myös penkkien väliset erot ja säätäjän taidot.Uusi pyöräni Busa 2008 saa myös kevyemmät putket alkuperäisten savupiippujen tilalle,powercommanderia harkitsen,kunhan olen ensin kokeillut miten peli laulaa ilman virityksiä.LeoVincellä on slipareita mitä ei välttämättä tarvitse säätää penkissä.Ps.harkitsin vakavasti uutta 08 Kawaa,mutta jotenkin tuntuu,että hinnoittelu on vähän yläkantissa,varsinkin kun Absitonta mallia ei ole saatavissa,myös nykyisen 07 Kawani hinta oli pudonnut enemmän mihin olen aiemmin tottunut.Koitin vääntää kauppaa useamman diilerin kanssa ilman järkevää lopputulosta.


      • Jogass
        Köröttelijä kirjoitti:

        Suunnilleen samoja teholukemia olen kuullut löytyneen parin tuttavanikin Kawoista joihin oli myös putkisto vaihdettu ja säädetty penkissä Powercommanderin kera,vapaavirtaussuodatin voisi tuoda vielä pienen lisän teholukemaan.Omaan ZZR 1400:seen laitoin vain sliparit,eikä sitä säädetty tai penkitetty,siinä ei eroa vakioon perstuntumalla juurikaan ollut,paitsi tietenkin saundeissa.Edellinen pyöräni Busa 2006 sai slipareillla ja powercommanderilla penkissä lukemat 167hp/158nM takapyörältä tehonlisäys orginaaliin oli n.10hp Teholukemiin vaikuttaa jonkinverran myös penkkien väliset erot ja säätäjän taidot.Uusi pyöräni Busa 2008 saa myös kevyemmät putket alkuperäisten savupiippujen tilalle,powercommanderia harkitsen,kunhan olen ensin kokeillut miten peli laulaa ilman virityksiä.LeoVincellä on slipareita mitä ei välttämättä tarvitse säätää penkissä.Ps.harkitsin vakavasti uutta 08 Kawaa,mutta jotenkin tuntuu,että hinnoittelu on vähän yläkantissa,varsinkin kun Absitonta mallia ei ole saatavissa,myös nykyisen 07 Kawani hinta oli pudonnut enemmän mihin olen aiemmin tottunut.Koitin vääntää kauppaa useamman diilerin kanssa ilman järkevää lopputulosta.

        Jäi tuosta ensimmäisestä viestistä se vapaavirtaussuodatin pois eli se on jo nykyisessä paketissa (BMC). Mulle tuon koko paketin teki Bikefox Oulun kulmilla. Firmalla (yhden miehen tietotaitopumppu) on kokemusta jo ymmärtääkseni 80-luvulta asti ja mukaan mahtuu myös ralliautojen kanssa puuhastamista. Luotettava paja, joka ei pidä itsestänsä liikaa melua. Tekemistä riittää se, minkä viitsivät tehdä. Yksilöitähän pyörät ovat ja tuo mun pyörä on tähänastisista zzr 1400:sta tehnyt pohjat tuolla Bikefoxissa. Huippunopeuden rajoittajan ajattelin kaiken varalta poistattaa, mut vielä syksyllä tuo Bikefoxin kaveri ei ollut ajanut penkissä toimivaa poistajaa. Se mitä oli testattu oli "mukatoimivaa". Täytyy nyt ensin päästä ihan kunnolla ajamaan tuota nykyistä pakettia ja sitten uusia kujeita.

        Mielenkiintoista on kun, tulee enemmän testejä tosta 2008 busasta ja on varmasti hieno peli. Totta on että kawan hinta on jopa hieman yli kilpailukykyisen hinnan. Omani ostin 3000 km ajettuna ja ihan virheettomänä pelinä ja löysät hinnasta olivat sulaneet pois, enemmänkin kuin löysät ja saman taisit kokea sinäkin (köröttelijä). Ylihinta markkinoilla ja hinta putoaa alkuun rajusti. Jos uutena ostaa, niin busa on varmasti silloin hinnansäilymisen kannalta parempi vaihtoehto.


      • Köröttelijä
        Jogass kirjoitti:

        Jäi tuosta ensimmäisestä viestistä se vapaavirtaussuodatin pois eli se on jo nykyisessä paketissa (BMC). Mulle tuon koko paketin teki Bikefox Oulun kulmilla. Firmalla (yhden miehen tietotaitopumppu) on kokemusta jo ymmärtääkseni 80-luvulta asti ja mukaan mahtuu myös ralliautojen kanssa puuhastamista. Luotettava paja, joka ei pidä itsestänsä liikaa melua. Tekemistä riittää se, minkä viitsivät tehdä. Yksilöitähän pyörät ovat ja tuo mun pyörä on tähänastisista zzr 1400:sta tehnyt pohjat tuolla Bikefoxissa. Huippunopeuden rajoittajan ajattelin kaiken varalta poistattaa, mut vielä syksyllä tuo Bikefoxin kaveri ei ollut ajanut penkissä toimivaa poistajaa. Se mitä oli testattu oli "mukatoimivaa". Täytyy nyt ensin päästä ihan kunnolla ajamaan tuota nykyistä pakettia ja sitten uusia kujeita.

        Mielenkiintoista on kun, tulee enemmän testejä tosta 2008 busasta ja on varmasti hieno peli. Totta on että kawan hinta on jopa hieman yli kilpailukykyisen hinnan. Omani ostin 3000 km ajettuna ja ihan virheettomänä pelinä ja löysät hinnasta olivat sulaneet pois, enemmänkin kuin löysät ja saman taisit kokea sinäkin (köröttelijä). Ylihinta markkinoilla ja hinta putoaa alkuun rajusti. Jos uutena ostaa, niin busa on varmasti silloin hinnansäilymisen kannalta parempi vaihtoehto.

        Jos kaikki menee,niinkuin tähänkin asti,niin vuoden päästä keväällä,sitä taas pyöräkaupassa kuunnellaan myyjän selityksiä,että miksi juuri nyt ei voi Busasta hyvittää tämän enempää.Onneksi on mahdollisuus äänestää jaloillaan ja pienellä vaivannäöllä yleensä on löytynyt kauppias jonka hinnoitteluperiaatteet ovat senverran tältä planeetalta,että kauppoihin on päästy.Jotenkin on sellainen tunne,että pyöräkauppa on käynyt muutaman vuoden sen verran rajusti,että ovat kauppiaat alkanet luulla kaupan käyvän hinnalla millä hyvänsä.Onneksi aika on ostajan puolella.Hyvää ajokautta Joggakselle Kawan puikoissa,on se hieno laite!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3674
    2. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2001
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1333
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1220
    5. Pitikö mennä rakastumaan

      Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      101
      1084
    6. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1065
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

      Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1020
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

      No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      975
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

      muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    10. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      886
    Aihe