Jos ostan käytetyn kytkyn ja se toimii omalla eri operaattorin kortilla niin se ei tietenkään ole sim-lukittu. Mutta jospa tuo puhelin ei olekkaan vielä kokonaan maksussa ja myyjä jättää maksamati loppuerät niin voiko alkuperäinen kytkyoperaattori lukita puhelimen myöhemmin???
Toiseksi miten takuu toimii tällaisissa tapauksissa. Puhelimesta kun ei tietenkään ole kuittia operaattorilta jolta se on aikoinaan ostettu.
Käytettyyn kytkyyn
6
1091
Vastaukset
- tyhmän
kaupan oot menny tekeemään sit..
- kyyyykkkyyyynkyyykynkyyky
Juttuhan on näin.
Kytkykauppanlaki tuli voimaan vasta 2006 vuoden maalis- tai huhtikuussa, eli nyt jos on sotkenut itsensä kyykkyyn, nii ei voilla laillinen käytetty kyykky- ....
Mitäköhän kummaa mahdat oikein selitellä? Ota asioista selvää ennenkuin selittelet.
Takuu toimii myös puhelimen IMEI-koodilla. Operaattori ei voi kaukosulkea puhelintasi.
- Reukka
Niissä sopimuksissa lue, että omistusoikeus puhelimelle on heti ja eikös omansa saa siten myydä?
- älkäämulletulkomyymäänper...
mutta ei kannata ostaa...mulla on kyllä semmoonen mielikuva,notta operaattori voi "kaukosulkea" kännyn imei-koodin avulla.Olen jopa kuullut,(vuosia sitten) vahingossa suljetuista kännyistä näpyttelyvirheen seurauksena...numerohan on pitkä ja ihminen kuitenkin vain...hmmm...ihminen ;)
Tietysti imei-koodinkin voi muuttaa,mutta vaan tuolla itärajan takana ;D - Mies42v
älkäämulletulkomyymäänper... kirjoitti:
mutta ei kannata ostaa...mulla on kyllä semmoonen mielikuva,notta operaattori voi "kaukosulkea" kännyn imei-koodin avulla.Olen jopa kuullut,(vuosia sitten) vahingossa suljetuista kännyistä näpyttelyvirheen seurauksena...numerohan on pitkä ja ihminen kuitenkin vain...hmmm...ihminen ;)
Tietysti imei-koodinkin voi muuttaa,mutta vaan tuolla itärajan takana ;DTuosta kaukosulkemisesta, on tosi et pystyy IMEI koodilla lukitsemaan puhelimen mut käsittääkseni operaattorit tekevät sen siinä tapauksessa et puhelin on vaikkapa varastettu tms. mut se vaatii rikosilmoituksen ja myös sen et se koodi on rikosilmoituksen tekijän tiedossa. Silloinhan ei auta sim-kortin vaihto eikä mikään muu kuin viedä puhelin huoltoon, siellä tosin kysellään varmasti aika tarkkaan miksi on lukittu. Mulla varastettiin puhelin kolmisen vuotta sitten ja poliisi kertoi mulle em. asian. Itse en olisi pystynyt puhelinta lukitsemaan vaan sen teki virkavalta ottamalla yhteyttä operaattoriini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875