Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mondeo 2.5 V6 suorituskyky

jullaa

Hankin vasta 200tkm ajetun mk2 farkkuMondeon otsikon mukaisella moottorilla. Odotin kyllä huomattavasti parempaa käytännön suorituskykyä. Jos haluaa ohittaa rivakasti niin kolmosta saa laittaa pesään maantienopeuksissakin! Moottori käy sievästi eikä siinä pitäisi olla mitään kummempaa vikaakaan. Ajatuksia muilta V6 kuskeilta?

45

6941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monska veekuus

      Itellä samanlainen ja aluksi olin hieman ihmeissäni suorituskyvyn suhteen.

      Sittemmin on kyllä huomannut, että kaikenmaailman 1,6 litraiset kinnerit jäävät jälkeen kun vaan kierrättää.

      Moottori on ensijassa mukavuuteen painotettu eli senhän huomaa, kun kolmosvaihteella voi ajaa kaupunissa kuin automaatillla konsanaan. Tuhannesta kierroksesta lähtien löytyy voimaa riittämiin.


      Siitä sivistyneisyydestä johtuu sitten se fiilis, ettei tunnu kovinkaan sporttiselta.

      Sporttisuuden tunne taitaa yleensä tulla siitä, että autoa joutuu kepittämään ja ajosta tulee repivää. Mondeolla ei joudu repimään, joten vauhti ei tunnu.

      Haepa liikennevaloista kilpakumppania, niin huomaat kaikenmaailman kinnereiden jäävän kiihdytyksissä, vaikka kuinka yrittävät revittää.


      Yksi juttu voi tietty olla muuttuvapituuksinen imusarja, joka voi jumittaa käytön puutteessa.

      Täyskaasukiihdytyksessä huomaat, että jossakin 4500 kierroksen jälkeen tulee lisää tehoa eli vähän niinkuin turbopotku. Jos sitä ei tule, niin imusarjan säätö on jumissa ja terävin potku jää puuttumaan.

      • Jullaa

        Kiitos vastauksesta! Olen kyllä huomannut saman että vaihteella ei ole niin väliä, hyvin vetää vaikka 50km/h viitosella. Onko se imusarjan säätöhomma vaikea/kallis korjata? En nimittäin huomaa mitään tehopiikkiä 4500rpm jälkeen.


      • monska veekuus
        Jullaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olen kyllä huomannut saman että vaihteella ei ole niin väliä, hyvin vetää vaikka 50km/h viitosella. Onko se imusarjan säätöhomma vaikea/kallis korjata? En nimittäin huomaa mitään tehopiikkiä 4500rpm jälkeen.

        Enpä tiiä, kun ei ole tarvinnut rempata.

        Todennäköisesti sen saisi toimimaan, kunhan avaa, puhdistaa ja voitelee. Luultavasti vain jämähtänyt tervaan käytön puutteessa.

        Itse en kyllä taitaisi mennä purkamaan, mutta osaavalle kaverille tuskin mikään ongelma.


      • jhmp

        Moi,jos 1.6:n jättäminen vaatii kuutospadalla kierrättämistä,mihin tarvitaan isoa tilavuutta?Isoon kulutukseen?

        Meneppä tarjoamaan nyt vaihdossa v6 mondeota,sulle nauretaan!Kukaan järkevä ei sellaista halua kun saman väännön saa 1.6 dieselistäkin nykyään!


      • naurattaa tuo
        jhmp kirjoitti:

        Moi,jos 1.6:n jättäminen vaatii kuutospadalla kierrättämistä,mihin tarvitaan isoa tilavuutta?Isoon kulutukseen?

        Meneppä tarjoamaan nyt vaihdossa v6 mondeota,sulle nauretaan!Kukaan järkevä ei sellaista halua kun saman väännön saa 1.6 dieselistäkin nykyään!

        sun 1.6:n ja vielä tiisseli, heh, hee!

        t.V6, 205 HP


      • monska veekuus
        jhmp kirjoitti:

        Moi,jos 1.6:n jättäminen vaatii kuutospadalla kierrättämistä,mihin tarvitaan isoa tilavuutta?Isoon kulutukseen?

        Meneppä tarjoamaan nyt vaihdossa v6 mondeota,sulle nauretaan!Kukaan järkevä ei sellaista halua kun saman väännön saa 1.6 dieselistäkin nykyään!

        Hei peelo, nyt puhutaan 10 vuotiasta autoista!

        Silloinen 1,8 diesel ei todellakaan ollut mikään nykydieseli.


      • Jullaa
        jhmp kirjoitti:

        Moi,jos 1.6:n jättäminen vaatii kuutospadalla kierrättämistä,mihin tarvitaan isoa tilavuutta?Isoon kulutukseen?

        Meneppä tarjoamaan nyt vaihdossa v6 mondeota,sulle nauretaan!Kukaan järkevä ei sellaista halua kun saman väännön saa 1.6 dieselistäkin nykyään!

        Jhmp, kiitos asiallisesta kommentista. Juuri sinunlaisisi ihmisiä kaivataan näille foorumeille kertomaan miten asian laita on. On sinulla kyllä sana hallussa!


      • nauraisivat
        jhmp kirjoitti:

        Moi,jos 1.6:n jättäminen vaatii kuutospadalla kierrättämistä,mihin tarvitaan isoa tilavuutta?Isoon kulutukseen?

        Meneppä tarjoamaan nyt vaihdossa v6 mondeota,sulle nauretaan!Kukaan järkevä ei sellaista halua kun saman väännön saa 1.6 dieselistäkin nykyään!

        v6 padasta?
        Paras ja kestävin kone mitä mondeoissa on!!!
        Nyt näihin uusiin mondeoihin ei ole enään saatavissa kutosta joka on suuri miinus,on vaan volvon paska vitos turbo.

        Sulle tässä hieman nauraa täytyy sun kommenttias,vertaa nyt v6 vs 1.6 dieseliä....onko niissä sama suorituskyky sun mielestä???
        Olkoot vääntö 1.6 dieselis mitä tykkää mutta käytännön suorituskyky on kutosessa parempi=ajamisen helppous vaihteista ja nopeudesta riippumatta eli moottori ei valita kuten pikku tiisselit joissa kierrokset täytyy olla koko ajan vääntö alueella ja kepittämistä riittää ja kierrättää tarvii jos haluaa likkua rivakasti.


      • t.V6, 205 HP
        nauraisivat kirjoitti:

        v6 padasta?
        Paras ja kestävin kone mitä mondeoissa on!!!
        Nyt näihin uusiin mondeoihin ei ole enään saatavissa kutosta joka on suuri miinus,on vaan volvon paska vitos turbo.

        Sulle tässä hieman nauraa täytyy sun kommenttias,vertaa nyt v6 vs 1.6 dieseliä....onko niissä sama suorituskyky sun mielestä???
        Olkoot vääntö 1.6 dieselis mitä tykkää mutta käytännön suorituskyky on kutosessa parempi=ajamisen helppous vaihteista ja nopeudesta riippumatta eli moottori ei valita kuten pikku tiisselit joissa kierrokset täytyy olla koko ajan vääntö alueella ja kepittämistä riittää ja kierrättää tarvii jos haluaa likkua rivakasti.

        juuri näin miten kirjoitat. Oisin kirjoittanut kohta samoin, mutta ehdit ekaksi.


      • että on
        t.V6, 205 HP kirjoitti:

        juuri näin miten kirjoitat. Oisin kirjoittanut kohta samoin, mutta ehdit ekaksi.

        myös muita jotka tajuaa totuuden asioista.
        Mulla on ja nimimerkkis mukainen kone mondeossa ja ei ole valittamista,225tkm takana.


      • vain
        naurattaa tuo kirjoitti:

        sun 1.6:n ja vielä tiisseli, heh, hee!

        t.V6, 205 HP

        220 Nm, vai minkälainen Mondeo oli kyseessä ja mikä oli vm. En ryhdy kiistelemään autojen valinnasta ja mieltymyksistä, mutta kyllä suuresta väännöstä on enemmän iloa tositilanteessa esim. ohituksessa kuin monesta äänekkäistä hevosista.
        Jos todella haluat nauttia ajamisesta ja kokea vääntöä käy koittamassa nykyaikainen dieselauto jolla on vääntöä yli 300 Nm. Itse ajan 2.0 TDCi 5-tronic durashiftilla Mondeolla jolla vääntöä 330 Nm. Ei tarvitse kepittää ja pykälä aina oikea. Jos haluaa hoitaa vaihtamiset itse niin sekin käy, mutta ei ole tullut tehtyä juurikaan kun ei ole ollut tarvetta. Olen itsekin omistanut sekä V6 että bensaturbon joten ihan tyhjästä en revi ajatuksiani.


      • puhuttiin
        vain kirjoitti:

        220 Nm, vai minkälainen Mondeo oli kyseessä ja mikä oli vm. En ryhdy kiistelemään autojen valinnasta ja mieltymyksistä, mutta kyllä suuresta väännöstä on enemmän iloa tositilanteessa esim. ohituksessa kuin monesta äänekkäistä hevosista.
        Jos todella haluat nauttia ajamisesta ja kokea vääntöä käy koittamassa nykyaikainen dieselauto jolla on vääntöä yli 300 Nm. Itse ajan 2.0 TDCi 5-tronic durashiftilla Mondeolla jolla vääntöä 330 Nm. Ei tarvitse kepittää ja pykälä aina oikea. Jos haluaa hoitaa vaihtamiset itse niin sekin käy, mutta ei ole tullut tehtyä juurikaan kun ei ole ollut tarvetta. Olen itsekin omistanut sekä V6 että bensaturbon joten ihan tyhjästä en revi ajatuksiani.

        v6.ta lähinnä!
        220nm on 2,5l ja st200.ssa 235nm, 3,0l 280nm päälle vääntöä....mitä sitten???
        Eikös kutos koneella pysty nauttimaan ajamisesta?kyllä pystyy ja KOKO KIERROS ALUEEN ALKAEN 750 KIERROKSESTA AINA TAPPIIN 7000 SAAKKA.
        Mites sun dieselis mahtaa nikottaa.

        Käy itse kokeilemassa baijerilaista 535 dieseliä niin tiedät mitä vääntö oikeasti on koko kierrosalueen alkaen tyhjä käynniltä
        Mondeo on aika vaatimaton ajettava dieselinä=peruskamaa!!!


      • t.V6, 205 HP
        vain kirjoitti:

        220 Nm, vai minkälainen Mondeo oli kyseessä ja mikä oli vm. En ryhdy kiistelemään autojen valinnasta ja mieltymyksistä, mutta kyllä suuresta väännöstä on enemmän iloa tositilanteessa esim. ohituksessa kuin monesta äänekkäistä hevosista.
        Jos todella haluat nauttia ajamisesta ja kokea vääntöä käy koittamassa nykyaikainen dieselauto jolla on vääntöä yli 300 Nm. Itse ajan 2.0 TDCi 5-tronic durashiftilla Mondeolla jolla vääntöä 330 Nm. Ei tarvitse kepittää ja pykälä aina oikea. Jos haluaa hoitaa vaihtamiset itse niin sekin käy, mutta ei ole tullut tehtyä juurikaan kun ei ole ollut tarvetta. Olen itsekin omistanut sekä V6 että bensaturbon joten ihan tyhjästä en revi ajatuksiani.

        Teho 151 kW (205 hv)/6 500 r/min
        Vääntö 235 Nm/5 500
        Kiihtyvyys 0-100 km/h 7,9 s
        Huippunopeus 231 km/h
        Yhdistetty EU-kulutus 9,8 l/100 km

        No, kompromisseja auton suhteen joutuu tekeen syystä tai toisesta itse kukin, mutta autoharrastus/-urheilu tautalla mulla ainaskin tarvii olla niitä hevosvoimiakin vähäsen. Ja nyt on tyytyminen tämmöseen vanhempaan.

        Koskaan niitä hevosvoimia ei voi olla liikaa, vaikka vähemmälläkin eteenpäin pääsee.

        Tuossa sun esimerkissä alkaa vääntökin olla kohillaan.

        Niin ja sitten en ole mikään kaahari, kuten ei alan harrastajat yleensäkään.


      • enkä ole
        puhuttiin kirjoitti:

        v6.ta lähinnä!
        220nm on 2,5l ja st200.ssa 235nm, 3,0l 280nm päälle vääntöä....mitä sitten???
        Eikös kutos koneella pysty nauttimaan ajamisesta?kyllä pystyy ja KOKO KIERROS ALUEEN ALKAEN 750 KIERROKSESTA AINA TAPPIIN 7000 SAAKKA.
        Mites sun dieselis mahtaa nikottaa.

        Käy itse kokeilemassa baijerilaista 535 dieseliä niin tiedät mitä vääntö oikeasti on koko kierrosalueen alkaen tyhjä käynniltä
        Mondeo on aika vaatimaton ajettava dieselinä=peruskamaa!!!

        muuta väittänytkään. Esitin vaan mielipiteeni yrittämättä ärsyttää ketään. Epäonnistuin, koska joukossa oli sittenkin perusjuntti joka kävi kierroksia.


      • perusjuntti kyllä
        enkä ole kirjoitti:

        muuta väittänytkään. Esitin vaan mielipiteeni yrittämättä ärsyttää ketään. Epäonnistuin, koska joukossa oli sittenkin perusjuntti joka kävi kierroksia.

        löytyy sieltä suunnalta!
        Esitit mielipiteesi johon tuli kommenttia muilta mikä ei taas sinua miellyttänyt ja sekös sinua kierrättää...........


      • nauraisivat kirjoitti:

        v6 padasta?
        Paras ja kestävin kone mitä mondeoissa on!!!
        Nyt näihin uusiin mondeoihin ei ole enään saatavissa kutosta joka on suuri miinus,on vaan volvon paska vitos turbo.

        Sulle tässä hieman nauraa täytyy sun kommenttias,vertaa nyt v6 vs 1.6 dieseliä....onko niissä sama suorituskyky sun mielestä???
        Olkoot vääntö 1.6 dieselis mitä tykkää mutta käytännön suorituskyky on kutosessa parempi=ajamisen helppous vaihteista ja nopeudesta riippumatta eli moottori ei valita kuten pikku tiisselit joissa kierrokset täytyy olla koko ajan vääntö alueella ja kepittämistä riittää ja kierrättää tarvii jos haluaa likkua rivakasti.

        Itellä ollut 2, V6:sta todellakin kestävin moottori mitä Fordeissa olen tavannut. Moottorissa ketjut kestää ja ei tartte olla robaamassa.Vääntöä ei ole nyt niin kauheasti, mutta kyllä tälläkin ehtii. Ja kulutus on ollut alimmillaan 7,4ltr no ilmastointi oli pois päältä. Ja mikä parasta tässä ei ole isot pääomat kiinni, alta tonnin maksoi molemmat. Ja varustelutaso Ghia mallissa kohdallaan.


      • miemi100

        totean että tuo fordin v6 moottori on aikansa elänyt, 60 luvun lopun fordin tekemä kone. tämän päivän mondeon v6 -kone on siis vanha konstruktio ja aikansa eläny. ainoa muutos mitä moottoriiin on ajankuluessa tehty, kaasarin tilalle suihkutus ja katti.....ja paskat noista hevosista ...koneessa on tasan tarkkaan 150hv....eli jää kyllä liikennevaloissa varmasti nyky 1.6 diiselille että bensalle......turhaa väittää vastaan......ja bensan syönti on niin eettä tienpäällä normi satasta saatat päästä jus alle 10 l satasella. Kaupungissa vähintään 13litraa. ja mikä pahinta aina palaa moottorin vikavalo.....kuhan kerkeet Wetteriltä kotia...niin jo aamulla palaa.....hyi helvetti mikä paska laite, toisin ku vanhemmat mondeot 2.0 koneella.....1.8 täys paska sekin. ei edes korjaamo ala sitä korjaamaan....ei ainakaan Rovaniemellä ....ei Wetteri....eikä Raskone.....joten siinä faktaa!!! eikä tarvi kommentoida ...TÄMÄ ON TOTTA JA PISTE!!!!!!!!


      • hiihaaaa
        miemi100 kirjoitti:

        totean että tuo fordin v6 moottori on aikansa elänyt, 60 luvun lopun fordin tekemä kone. tämän päivän mondeon v6 -kone on siis vanha konstruktio ja aikansa eläny. ainoa muutos mitä moottoriiin on ajankuluessa tehty, kaasarin tilalle suihkutus ja katti.....ja paskat noista hevosista ...koneessa on tasan tarkkaan 150hv....eli jää kyllä liikennevaloissa varmasti nyky 1.6 diiselille että bensalle......turhaa väittää vastaan......ja bensan syönti on niin eettä tienpäällä normi satasta saatat päästä jus alle 10 l satasella. Kaupungissa vähintään 13litraa. ja mikä pahinta aina palaa moottorin vikavalo.....kuhan kerkeet Wetteriltä kotia...niin jo aamulla palaa.....hyi helvetti mikä paska laite, toisin ku vanhemmat mondeot 2.0 koneella.....1.8 täys paska sekin. ei edes korjaamo ala sitä korjaamaan....ei ainakaan Rovaniemellä ....ei Wetteri....eikä Raskone.....joten siinä faktaa!!! eikä tarvi kommentoida ...TÄMÄ ON TOTTA JA PISTE!!!!!!!!

        Oletko homo PISTE vai muuten kusipää homo


      • Nokivatsulle
        miemi100 kirjoitti:

        totean että tuo fordin v6 moottori on aikansa elänyt, 60 luvun lopun fordin tekemä kone. tämän päivän mondeon v6 -kone on siis vanha konstruktio ja aikansa eläny. ainoa muutos mitä moottoriiin on ajankuluessa tehty, kaasarin tilalle suihkutus ja katti.....ja paskat noista hevosista ...koneessa on tasan tarkkaan 150hv....eli jää kyllä liikennevaloissa varmasti nyky 1.6 diiselille että bensalle......turhaa väittää vastaan......ja bensan syönti on niin eettä tienpäällä normi satasta saatat päästä jus alle 10 l satasella. Kaupungissa vähintään 13litraa. ja mikä pahinta aina palaa moottorin vikavalo.....kuhan kerkeet Wetteriltä kotia...niin jo aamulla palaa.....hyi helvetti mikä paska laite, toisin ku vanhemmat mondeot 2.0 koneella.....1.8 täys paska sekin. ei edes korjaamo ala sitä korjaamaan....ei ainakaan Rovaniemellä ....ei Wetteri....eikä Raskone.....joten siinä faktaa!!! eikä tarvi kommentoida ...TÄMÄ ON TOTTA JA PISTE!!!!!!!!

        Siinä taas asiantuntija asialla! Ei muuten ole Fordin tekemä eikä suunnittelema kone vaan Yamahan. Alkujaan jotain yhteyksiä myös Porschen kanssa joka myi Fordille ja Cosworthille oman patenttinsa(Tarina löytyy Wikipediasta).Eikä ainakaan 60-luvulta vaan 80-90 luvun tekeleitä tarkemmin 1984 aloitettu suunnittelu..
        Sama kone löytyy Mazdasta,Jaguarista ja muista Fordin sisarmalleista eri variaationa myös muuttuvalla venttilinajoituksella.
        Hyvä ja kestävä kone, on saanut Wards 10 best engines palkinnonkin, joka kertoo jo jotain koneen kestävyydestä yms.


      • nauraisivat kirjoitti:

        v6 padasta?
        Paras ja kestävin kone mitä mondeoissa on!!!
        Nyt näihin uusiin mondeoihin ei ole enään saatavissa kutosta joka on suuri miinus,on vaan volvon paska vitos turbo.

        Sulle tässä hieman nauraa täytyy sun kommenttias,vertaa nyt v6 vs 1.6 dieseliä....onko niissä sama suorituskyky sun mielestä???
        Olkoot vääntö 1.6 dieselis mitä tykkää mutta käytännön suorituskyky on kutosessa parempi=ajamisen helppous vaihteista ja nopeudesta riippumatta eli moottori ei valita kuten pikku tiisselit joissa kierrokset täytyy olla koko ajan vääntö alueella ja kepittämistä riittää ja kierrättää tarvii jos haluaa likkua rivakasti.

        EI NOI VAAN SOVI SAMAAN LAUSEESEEN
        - RIVASKASTI,1.6DI


      • Jullaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olen kyllä huomannut saman että vaihteella ei ole niin väliä, hyvin vetää vaikka 50km/h viitosella. Onko se imusarjan säätöhomma vaikea/kallis korjata? En nimittäin huomaa mitään tehopiikkiä 4500rpm jälkeen.

        Et huomaakaan kun imusaja ei toimi kuten sen pitäisi..


      • eiksje
        Jullaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Olen kyllä huomannut saman että vaihteella ei ole niin väliä, hyvin vetää vaikka 50km/h viitosella. Onko se imusarjan säätöhomma vaikea/kallis korjata? En nimittäin huomaa mitään tehopiikkiä 4500rpm jälkeen.

        Ja mä olen huomannut saman 1.4 ltr "kinnerillä", vetää hyvin heti joutokäynnistä lähtien, vääntö 250 nm ja kiihtyvyys 8.4 sek. 0-100 km/h. Taitaa se sinun 1100 ltr isompi moottorinen Mondeosi jäädä tällekin "kinnerille" kuin tikkupaska.


    • jhmp

      Moi, mitä järkeä ajella 2.5-litraisella V6:lla aikana, kun litra 95E:tä maksaa yli 1.44, paikoin 1.50 €? Missä Suomen oloissa käytät hyväksesi kaikkia 205 hevosta?

      Jotain auton arvostuksesta kertoo esim vertailu Golffiin. Molemmat löytyvät autotalli.com:sta id:llä.

      Vanhemmasta, suurinpiirtein samanverran ajetusta 1.4-litraisesta golffista pyydetään saman verran kuin tuoreemmasta, "herkku" V6-mondeosta.

      Volkswagen Golf 1.4 First 3d (VSG838)
      7900 €
      1999
      163000 km
      Hatchback
      * 3
      * 5
      1638789

      Mondeo:

      Ford Mondeo 2.5V6 Ghia 5d A (NEH-571)

      7900 €
      2000
      158000 km
      Hatchback
      5
      1637315

      • Mika S

        Tere,

        älä aliarvioi fordisteja, kittivika on täysin ol kun mersullakin on ollut samaa vikaa ja eihän sillä ole mitään merkitystä kun takuu sen korvaa. :)


      • Jullaa

        Oman 1997 2.5 V6 Mondeon (maksoin 3000 €, IHAN kaikilla mausteilla) ja tuon jhmp:n mainitseman Golffin hintaerotuksella ostan 3564,28 litraa bensaa:-)


      • me muut

        emme voi asialles mitään jos et pysty ajamaan kutos koneella.
        Mikä vitun käsitys on se että jos autossa on esim.200hv niin aina täytyisi käyttää kaikkia häh?mutta jos on pikku kinneri alla niin siinä JOUTUU KÄYTTÄMÄÄN HYVIN USEIN KAIKKIA HEVOSIA tai muuten jää jalkoihin!! oletko ajanut koskaan kutos koneista autoa? on miellyttävä ja helppo ajaa eikä tarvi revittää menee pinta kaasulla,hyvä vetää kärryä.
        Kummalla on turvallisempaa ohittaa esim.rekkaa? sun 1.4 golffilla vai kutos mondeolla??
        Kutos koneella pääsee nopeasti ja turvallisesti ohi ja omalle kaistalle toisin kuin 1,4 golffilla täytyy olla yli puoli kilometriä vapaata kaistaa ja kädet ristissä ja toivoa ettei vaan tulisi vastaan autoa


      • ja tuolla
        Jullaa kirjoitti:

        Oman 1997 2.5 V6 Mondeon (maksoin 3000 €, IHAN kaikilla mausteilla) ja tuon jhmp:n mainitseman Golffin hintaerotuksella ostan 3564,28 litraa bensaa:-)

        bensa määrällä ajaa ainakin 40000km matka ajoa ja sitten vasta ollaan tasoissa golffin kanssa.
        Ottaen vielä huomioon ajamisen helppouden ja joustavuuden kutos koneella niin eipä tarvi paljoa miettiä kumpi on parempi.


      • Subaru rules
        me muut kirjoitti:

        emme voi asialles mitään jos et pysty ajamaan kutos koneella.
        Mikä vitun käsitys on se että jos autossa on esim.200hv niin aina täytyisi käyttää kaikkia häh?mutta jos on pikku kinneri alla niin siinä JOUTUU KÄYTTÄMÄÄN HYVIN USEIN KAIKKIA HEVOSIA tai muuten jää jalkoihin!! oletko ajanut koskaan kutos koneista autoa? on miellyttävä ja helppo ajaa eikä tarvi revittää menee pinta kaasulla,hyvä vetää kärryä.
        Kummalla on turvallisempaa ohittaa esim.rekkaa? sun 1.4 golffilla vai kutos mondeolla??
        Kutos koneella pääsee nopeasti ja turvallisesti ohi ja omalle kaistalle toisin kuin 1,4 golffilla täytyy olla yli puoli kilometriä vapaata kaistaa ja kädet ristissä ja toivoa ettei vaan tulisi vastaan autoa

        Hei,

        Itse ajelen Legacy 2.5 / 165hv bokserilla ja manuaalilla. Auto ei ole mikään raketti, kuluttaa paljon ja on kallis korjata (onneksi ei vikoja) mutta on muuten todella miellyttävä peli ajaa manuaaliksi
        - Autoa ei ole tapettu pitkillä välityksillä
        - Sitkeä moottori 5. vaihde kelpaa reilusti taajamaan ja 3. pienempää harvoin tarvitaan
        - Tasainen käynti ja kierrättäessä ei rääy kuten joku rivinelonen

        Seuraava auto on myös 2.5 bokseri, tuli taas piene tauon jälkeen uudelleen hinnastoon tai sitten V6. Korealaiset tarjoavat edukkaita v6:sia nykyään - etenkin käytettynä.


      • litrahinta

        sais olla 3€ litra niin ei ajais kun tuttuja vastaan!!!!


      • HA-HAAA,Ihan hemmetin hyvä kommentti! Ja olen samaa mieltä kanssasi-HYVÄ "Litrahinta",lisää samanlaista kommenttia tänne niin loppuu noiden kituuttajien valitus!


    • Hekska

      Moi, jos kuutoskone on NIIIIN hyvä kuin täällä kehutaan, miksi ihmeessä se on NIIIN harvinainen tavallisissa autoissa?

      Vitosella pystyy ajamaan mainiosti 4-5-kymppiä 1.6:llakin, 1.6 liikkuu motarilla 12km/h siinä missä kuutoskonekin.

      En ymmärrä!

      • ????????????????????????

        Moi, jos rikkaana oleminen on NIIIIN kivaa kuin täällä kehutaan, miksi ihmeessä sitten on NIIIN paljon köyhiä?

        Vitosella pystyy ajamaan mainiosti 4-5-kymppiä 1.6:llakin, 1.6 liikkuu motarilla 12km/h siinä missä kuutoskonekin 120km/h.

        En ymmärrä! Mutta minulla onkin 1.6!


      • asdf
        ???????????????????????? kirjoitti:

        Moi, jos rikkaana oleminen on NIIIIN kivaa kuin täällä kehutaan, miksi ihmeessä sitten on NIIIN paljon köyhiä?

        Vitosella pystyy ajamaan mainiosti 4-5-kymppiä 1.6:llakin, 1.6 liikkuu motarilla 12km/h siinä missä kuutoskonekin 120km/h.

        En ymmärrä! Mutta minulla onkin 1.6!

        Hyvä kommentti. Repesin :)


      • Heksa-määrittele "tavallinen auto"?


    • duratec

      Mulla on V6 vm.96 GT-alustalla ja kyllä lähtee kuin telkkä pöntöstä vielä 4-vaihteellakin. Kierrokset kun nostaa 5000 niin sit se vasta oikein lähteekin. sulla on jotakin vikaa imussa tai sytytyksessä. Suosittelen tulppien vahtoa ja
      tulpanjohdot kans uusiksi.

      • ja auto pysyy paikoillaan

        V6 vuodelta -96 lähtee lähinnä unissa hyvin. 5000 kierroksilla lähtee toki myös ääntä ja palamatonta polttoainetta. Onneksi olkoon.


      • asdf
        ja auto pysyy paikoillaan kirjoitti:

        V6 vuodelta -96 lähtee lähinnä unissa hyvin. 5000 kierroksilla lähtee toki myös ääntä ja palamatonta polttoainetta. Onneksi olkoon.

        Ja omakohtaisia kokemuksia kiitos, vai kuulitko joltain sedän tädin kummin kaimalta.


      • mutta toki
        asdf kirjoitti:

        Ja omakohtaisia kokemuksia kiitos, vai kuulitko joltain sedän tädin kummin kaimalta.

        joitakin vuosia takaperin. Eihän tosiasia silti miksikään muutu.


      • make

        Olen käyttänyt v6 2.5l duratecia parilla korjaamolla käyntihäiriön vuoksi ja vika ei tunnu selviävän millään.Josko täältä löytyisi vinkkivä.
        Eli vuosimalli on 95 ja vikana seuraavaa:kun kiihdyttäessä vaihtaa vaihdetta mylly jättää kierroksia päälle ja jopa ensin nostaa noin 500 ennenkuin alkaa hitaasti laskea.Vika pahenee kylmällä ilmalla.Olisiko joutokäyntiventtiili sökönä??


      • auttoi ko. ongelmaan
        make kirjoitti:

        Olen käyttänyt v6 2.5l duratecia parilla korjaamolla käyntihäiriön vuoksi ja vika ei tunnu selviävän millään.Josko täältä löytyisi vinkkivä.
        Eli vuosimalli on 95 ja vikana seuraavaa:kun kiihdyttäessä vaihtaa vaihdetta mylly jättää kierroksia päälle ja jopa ensin nostaa noin 500 ennenkuin alkaa hitaasti laskea.Vika pahenee kylmällä ilmalla.Olisiko joutokäyntiventtiili sökönä??

        joutokäyntiventtiilin puhdistus?

        Toiminut moitteetta sen jälkeen.


      • anturissa on
        make kirjoitti:

        Olen käyttänyt v6 2.5l duratecia parilla korjaamolla käyntihäiriön vuoksi ja vika ei tunnu selviävän millään.Josko täältä löytyisi vinkkivä.
        Eli vuosimalli on 95 ja vikana seuraavaa:kun kiihdyttäessä vaihtaa vaihdetta mylly jättää kierroksia päälle ja jopa ensin nostaa noin 500 ennenkuin alkaa hitaasti laskea.Vika pahenee kylmällä ilmalla.Olisiko joutokäyntiventtiili sökönä??

        kosketus häikkää.Mulla joskus välillä ja otti kierroksia kun polkasi kytkimen pohjaan.
        Ota auki ja puhdista tai pieni voitelu jotain esim crc....
        Liitin löytyy siitä imuputken vierestä etupuolelta musta noin 1cm x 3cm kokoinen


      • Ape666
        anturissa on kirjoitti:

        kosketus häikkää.Mulla joskus välillä ja otti kierroksia kun polkasi kytkimen pohjaan.
        Ota auki ja puhdista tai pieni voitelu jotain esim crc....
        Liitin löytyy siitä imuputken vierestä etupuolelta musta noin 1cm x 3cm kokoinen

        huh huh mitä sakkia.. Olen hankkimassa v6 mondeota ja olen kuullu siitä pelkkää hyvää, kulutuskin pitäs olla kohdillaan koska siinä on kuulemma pitkät välitykset ja auto kulkee vähillä kierroksilla tosin ku 1.6 koneet ei jaksa xD
        Nii ja ei oo tullu vastaan sellasta autoa joka vetäs paremmin alakierroksilla kun yläpäässä se on mahdotonta! kyl se potku löytyy aina kierroksilla ooli kone mikä tahansa vaikka 1.6 KIISSELI :D


      • asdf kirjoitti:

        Ja omakohtaisia kokemuksia kiitos, vai kuulitko joltain sedän tädin kummin kaimalta.

        ..tai kummin kaiman kaverilta...


    • Mene heti kun kerkeät Fordin valtuutettuun huoltoon ja sano töiden vastaanottajalle näin: Herkistäkää moottorin muuttuvapituuksisen imusarjan liikerata,sillä olette (vaikka kavereittesi kanssa)huomanneet ettei sen liikerata ole oikea ja että epäilet syytä auton vähäiseen käyttöön.Noin antaessasi selvästi ohjeet mitä haluat tehtävän niin ei mene rahaa dignoosin tekemiseen korjaamolla,ok?

    • Mene heti kun kerkeät Fordin valtuutettuun huoltoon ja sano töiden vastaanottajalle näin: Herkistäkää moottorin muuttuvapituuksisen imusarjan liikerata,sillä olette (vaikka kavereittesi kanssa)huomanneet ettei sen liikerata ole oikea ja että epäilet syytä auton vähäiseen käyttöön.Noin antaessasi selvästi ohjeet mitä haluat tehtävän niin ei mene rahaa dignoosin tekemiseen korjaamolla,ok?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe