Tekniikan Maailman

vuosikerroista

Voisiko joku kertoa, onko Tekniikan Maailman vuosikerrat jotenkin erikoisarvossaan, että niitä kannattaa kerätä.

Miehelläni on niitä 35 vuoden ajalta siististi niputettuna lehtikansioihin. Vuosi vuodelta ne vaan valtaavat enemmän ja enemmän tilaa.

Jos miehestäni aika jättää ennen minua, kantaisin ne kyllä suoraan paperinkeräykseen. Vai onko niillä jotain taloudellista arvoa?

21

7840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole...

      Minä just lahjoitin omani pois, koska en näe mitään järkeä niitä säilyttää. Vanhoja lehtiä ei tule kuitenkaan luettua ja siis turhaan kaapissa pölyttyvät ja vievät tilaa.
      Ehkä ne sadan vuoden päästä ovat jonkun arvoisia mutta mitä siitä, emme ole silloin sitä luultavasti näkemässä.
      No tekniikan kehittymistä niistä pystyy tietysti seuraamaan mutta nykyään se on mahdollista tällä tiedon valtakunnallakin eli internetillä.

      Mielipiteeni on, että paperinkeräykseen vaan jos ei jollain ole halua niitä ottaa /ostaa.
      En ymmärrä, että miksi lehdet olisivat jollain tavalla arvokkaita ainakaan rahallisesti.

    • arvoa

      Luulen, että kyllä niistä joku jotain maksaa, varsinkin vanhemman pään lehdistä, jos ne ovat hyväkuntoisia. Vanhat siistit 70-luvun TM:n irtonumerot menevät kirpputorilla aika hyvin kaupaksi noin eurolla. Jos miehesi elää pitkään, vuosikertojen arvo nousee entisestään.

    • uudet

      Kyllähän niiden arvo varmaan kasvaa vuosikymmenien päästä, mutta kirpparilta löytää noita nytkin aika hyvin.

      Sanoisin, että 60-luvun ja vanhemmat TM:t on arvossaan, koska silloin tilaajamäärät oli vielä pieniä. 70-luvulla TM meni Lehtimiehet Oy:n kustantamaksi (Urpo Lahtisen putiikki, joka teki mm. Hymyä) ja levikki nousi rajusti, joten lehdet ei ole harvinaisia. Kyllä täydelliset vuosikerrat silti varmaan divareihin kelpaa. Mullakin on noita 70-luvun TM:iä, ja ymmärrän kyllä, että melkoinen kasa tulee 35 vuoden lehdistä - kait noin 700 lehteä!

      • Tekniikan ihme

        Divarin pitäjät eivät ole kiinnostuneita vanhoista tm vuosikerroista


      • Anonyymi
        Tekniikan ihme kirjoitti:

        Divarin pitäjät eivät ole kiinnostuneita vanhoista tm vuosikerroista

        Minulla hävisi TM 1969 vuosikerrasta arviolta puolet muutossa. Jos joku tuollaiset lahjoittaisi tai vaikka irtonumeroitakin, niin lähetyskulut maksaisin tai Oulun seudulta hakisinkin.
        Taitaa vain olla toivoton projekti...


    • Nimetön

      heitä pois. Lahjoita vaikka lapsille/lapsenlapsille. Aina löytyy tekniikasta kiinnostuneita ihmisiä. Internetti ei tule koskaan korvaamaan lehtien lukemista. Niitä voit lukea missä vain, milloin vain.

    • Bellettdriver

      Mulla on -60-65 luvun TM-lehtiä.-65 koko vuosikerta.Huippukuntoisia kaikki.
      Pyydän vähintään 5€\Zipale.Koko vuosikerrasta 150€,20 lehteä.Onko halukkaita ostajia?

      • Bellettdriver

        Todella idioottimainen ohje,että paperinkeräykseen laittaisi vanhoja TM-lehtiä.Hei Haloo!!!!!Näissä on todella mielenkiintoisia juttuja.
        Laittakaa viestiä sähköpostiini,jos olette kiinnostunut ostamaan näitä.
        [email protected]
        Puh:02-6324082\Juha
        Näitä on 55kpl.jäljellä -60-65 vuosilta.Ja -65 koko vuosikerta 20kpl.
        Nää on uudenveroisessa kunnossa.
        -65:sen vuosikerran hinta on 150€.Niitä en myy erikseen.
        Löytyy myös Aku Ankka lehtiä 300kpl.-70-2011 lukua h.150€
        Aku Ankka juhlasarjakirjat 1-5(Carl Barksin parhaita tarinoita kannesta kanteen)H.yht.75€
        Myös muita sarjakuvalehtiä löytyy.
        Noista Tekniikan Maailma lehdistä löytyy hyvät listat Isuzu Bellett kerho sivulta myyntiosastolta ja Keltaisesta pörssistä.


    • mikrobitit.

      Ainahan niissä on jotain erikoisjuttuja joiden vuoksi hinnat saattaa olla korkeita.

      Joku tasavuosi vuosikerta on varmaa yks....

      Mut niiku tuolla joku sano jotain hinnoista. Nii jos on vaikka joku 50v sitten julkaistu vuosikerta, nii sen hinta voi olla jotain 150e. Mutta sekin vain kokonaisena vuosikertana. Ei mitää yksittäisiä numeroita missään tapauksissa.....

      Kerralla koko vuosikerta, jos kerran sellainen on, Missään tapauksessa yksittäinen numeroei sillee maksa mitään

    • lassease

      Myyn Tekniikan maailmaa 12/1963-1969 täydelliset vuosikerrat Tekniikan maailman kansioissa tummanpunaisissa kansioissa, kunto erittäin hyvä

      sekä

      Tekniikan maailman vuosikerrat 1970-1977 lähes täydelliset vuosikerrat sekä muutama irtonumero näitten päälle, kunto hieman vaihtelee

      hintaan 1200 euroa koko sarja kerralla. Yksittäisiä vuosikertoja en myy.

      Sijaitsevat Kellokoskella, mutta voin toimittaa Hyvinkää-Hämeenlinna-Tampere-akselille.

      Lasse 050-5822122

      • Välivainio

        Minulla myös noita vuosikertoja. Myyn eurolla kappale. Haettava Oulusta.


    • Testi-Sukava

      Ei kyllä missään nimessä kannata hukata noita vanhoja TM-lehtiä, niillähän on jo historiallistakin arvoa, tai ainakin jotain nostalgista arvoa jollekin henkilölle.
      Itse olen etsinyt 80-luvun lehtiä, kerran jostain kirjaston poistomyynnistä sai ihan ilmaiseksi ottaa Tekniikan Maailmaa. Otin siitä -89 vuosikertaa monta numeroa, niistä tuntuu aina löytyvän jotain uutta ja kiinnostavaa, vaikka on tullut jo selattua moneen kertaan nekin lehdet. -85-87 vuosikerrat kun löytyisi jostain niin voisin kyllä ostaa.

      • Hefner5

        Löytyy paljon vanhoja Tekniikan Maailman vuosikertoja, isän kuolinpesästä.
        Myyn vuosikerroittain, ei irtonumeroita.

        Jos innokkaita ostajia löytyy, niin kyselyitä ja tarjouksia [email protected]

        Mielellään isompi kasa kerrallaan. Ja noutona mielellään :)


    • K aleva

      Minulla olisi vanha Kaleva vuodelta 1980. Kuka ostaa?

    • Roinaa vähemmäksi

      Minulla on vanhoja Tekniikan Maailmoja 1960-1970 -luvuilta ja jotakin uudempaakin. Myös Aku Ankkoja yli 300 kpl.
      Ei kukaan maksa noista mitään. Kiikutan paperinkeräykseen tai pikku erissä kirjaston vaihtohyllyyn...
      Nykyihmiset ei osaa muutenkaan lukea mitään paperille painettua.

    • Ejx

      TM vuosikerrat myydään tai sovitulla korvauksella.
      7..20/78
      79:  nro 13 puuttuu
      80
      81
      82
      83
      84
      1..7/85
      5..20/89
      1..5/90

      Ilmoitus tori.fi

    • MariaKooo

      Kannattaa varmaan kysellä näin keskustelupalstan kautta haluaako joku ostaa/ ottaa vastaan lehtiä!
      Tilaa itsellesi sopiva lehti, mitä on mukava lukea http://www.lehtikauppa.com/

    • hecla

      Myyn Tekniikan Maailma lehtiä vuodesta -82 lähtien noin 20 vuosikertaa muutama lehti saattaa puuttua. Koko kasa halvalla, voi tarjota, puhelin nro 0442374424.

    • teeämmiä.luen

      Tekniikan Maailma on aina ollut arvovaltainen lehti joten vanhoillakin lehdillä on jonkinlaista keräilyarvoa. Itsellä on valikoiden ostettuja irtonumeroita 80-luvun alusta tähän vuoteen, yksi myös vuodelta 1978. Lyhyt tarjouspätkä on kerran ollut tilauksessakin kyseistä lehteä ja tavallaan kilpailijaakin eli Tuulilasia.
      Sehän siinä kyllä on että tilaahan ne vievät, siksi juuri olen yrittänyt valikoiden ostaa irtonumeroita missä on tarpeeksi itseä kiinnostavia juttuja.

    • ErkkiRunkkarinen

      Erotiikan Maailma käy!

    • Anonyymi

      1960-luvun lopussa ja -70 alussa oli mm Tapio Sunellin koeajot mp:t Hondat 350 cb, 450 cb, 750 cb ym mp merkkejä...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe