Tinkaaminen

Balilla

Kuinka paljon yleensä tinkaatte esim. t-paidoista tai kevyistä housuista? Missä hinta haitarissa nuo tuotteet pyörii? Kuinka monta prosenttia laittavat ylihintaa?

Näettekö mitään eroa Balilaisten ja Thaikkujen kauapan käynnissä?

4

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuula

      Me tingattiin 50 - 75 % hinnasta.Eli maksettiin 25 - 50 % hinnasta.Kaupoissa ja tavaratalossa ei voi tingata, siellä ovat hinnat jo aika alhaiset.Kannattaa käydä Denpasarissa ensin ostoksilla, niin näet siellä hintatason heti.Ramayana ( onko oikein kirjoitettu?)ja Mata Hari ovat aivan oivallisia tavarataloja Denpasarissa.Batik kangas, sellainen 2 X 2 m , maksoi ( tai maksettiin) Ubudin torilla 2 euroa.Kankaat ovat tosi kauniita. Hyvää matkaa.

      • toinen tuula

        Kannattaa tinkiä. Tapana on että kaupankäynti on alkanut kun vain vilkaisetkin kaupustelijaan.
        Keksi perusteita miksi hinta on liikaa. Esim. serkkuni myy samanlaisia paljon halvemmalla yms.
        Kaupanteossa saattaa hujahtaa kolme varttia, se on paikallinen tapa.Jos et halua ryhtyä kaupantekoon ole stewie wonder,- ei nää, ei kuule !


      • Balilla asunut
        toinen tuula kirjoitti:

        Kannattaa tinkiä. Tapana on että kaupankäynti on alkanut kun vain vilkaisetkin kaupustelijaan.
        Keksi perusteita miksi hinta on liikaa. Esim. serkkuni myy samanlaisia paljon halvemmalla yms.
        Kaupanteossa saattaa hujahtaa kolme varttia, se on paikallinen tapa.Jos et halua ryhtyä kaupantekoon ole stewie wonder,- ei nää, ei kuule !

        Opin itse asuessani Balilla että kauppaa myyjien kanssa tehdessä kannattaa mainostaa suureen ääneen että asuu ja työskentelee saarella. Ensimmäisille tarjouksille voi hyväntahtoisesti naurahtaa ja sanoa, että älä huijaa, minä tiedän, minä asun täällä. Kyllä se hinta nopeastikin laskee. :)


    • jmk_136

      eikohan tinkaaminen aasiassa toimi aika samoilla periaatteilla joka puolella.. mita hintahaitariin tulee niin tpaidoista kadulla kannattaa maksaa noin 20-30 000 RP, ei missaan nimessa yli 40. prosenteilla ei ole mitaan merkitysta, saattavat pyytaa tpaidasta 200 000 vaikka oikea hinta olisikin 20 000, riippuu ihan myyjasta ja miten 'uudelta' turisti nayttaa. mita tulee 'balilla asuneen' vinkkiin kovaan aaneen mainostaa asuvansa ja tyoskentelevansa saarella, kannattaa kylla kayttaa ihan omaa harkintakykya ja miettia milta se kuulostaa mikali on juuri saapunut saarelle ensimmaista kertaa elamassaan. eipa taida myyjia silla pystya huiputtamaan, helpoiten saa lokaalit hinnat silloin kun siihen on aihetta, eli etta oikeasti asuu saarella ja esim. puhuu paikallista kielta :) eika siihen mitaan tekosyita tarvitse alkaa keksia, joko tietaa hintatason tai ei, ei ne hinnat tuollaisilla vaittamilla putoa vaan silla etta oikeasti tietaa milla tasolla tingataan. koska kojuja on vieri vieressa niin taitaa tulla aika nolo shoppailureissu jos ensimmaiselle myyjalle menee toteamaan asuvansa saarella ja heti peraan kaykin ilmi etta asia ei ihan niin mennytkaan. itse asun siis balilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe