Mitähän maksaa laajennus

rintamamiestaloon...

Eli halutaan laajentaa vanhaa rintamamiestaloa Satakunnan seutuvilla haja-asutusalueella. Laajennus olisi noin 40 neliötä, sisältäen wc:n ja kodinhoitohuoneen, eli putkistoa ja puoli-kosteaakin tilaa tulee, ei sentään saunaa ja suihkua. Sitten pari pientä makuuhuonetta ja eteinen.
Osataan itse jonkun verran, mutta ei ammattilaisia olla.
Mitähän mahtaisi maksaa ja miten kannattaisi, jos teettäisimme jollain firmalla (urakkana?) sen, että tekisivät pohjat/perustukset viemäriputkineen, rungon kantavilla rakenteilla (ei tarvitse eristys ja pintamateriaaleja, ovia ja ikkunoita) ja vesikaton pelteineen. Eli olisi pohja, runkopuut ja katto. Mitän tulisi hintaa, edes sinnepäin?
Ja siitä sitten voisi itse jo tehdä, kun perusasiat olisi pystyssä.
Ei sen hintaa tarvitse arvioida, mitä valmiiksi asti maksaa, riippuuhan se paljon materiaaleistakin. Mutta tuo alku, ja varsinkin jollain firmalla teetettynä?
Minkälaisia firmoja kannattaisi satakunnasta hommaan kysellä? Onko jollain hyvää/huonoa sanottavaa jostakin tietystä?
Vai pitäisikö vaan itse koittaa näpertää tuo alkukin....

9

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 50000

      50000 pitää olla tilillä.

    • ressu35

      www.remonttiplus.com
      Alcomex oy

    • jossain

      8000-12000€ jos firma tekee.Pari ilta-työ timpuria ehkä n3500-5000€.

    • Sivusta seuraava

      Itselläni on työn alla 6m x 11m autotalli, jossa toinen puoli on katososaa ja toinen puoli lämmintä tilaa. Piirustukset luvat, louhinta, antura, sokkeli, lattiavalut, runko tuulensuojalevyineen, aumakatto aluskatteeseen asti on nyt tullut maksamaan n. 20 k€. 'Jouduin' ottamaan kirvesmiehet rungon ja katon pystyttämiseen tuntipalkalla, ja se tekee kipeää: kolme äijää on ilmeisesti tehnyt työtä 1,5 viikkoa (laskua en ole vielä saanut) ja päivätaksa on yhteensä n. 1000 €. Kaikkinensa kustannuksista työt muodostavat yli 50%, vaikka itse muurasin sokkeliharkot, tein routaeristyksen ja sadevesi- ja salaojaputkituksen (juoksevaa vettä ei tule). Alunperin toivoin, että selviäisin 30 k€, mutta ei taida onnistua, sillä vielä uupuu kattotiilet, julkisivumuuraus ja sähköt. Kattotiiilien laiton, piipun, lämpöeristyksen ja sisäpinnat ajattelin tehdä itse.
      Kun työtä tilaa, niin urakasta sopiminen on ehdotonta, vaikka näin pienen kohteen kanssa se tuntuu olevan tosi vaikeaa. Lähtökohtaisesti tekevät tuntihommina, eikä alustavaa hinta-arviota tahdo saada miesten suusta millään. Tekijöitä on harvassa ja nekin ovat kiireisiä.

    • rintamamiestaloon...

      Että taidetaan itse vaan tehdä pikkuhiljaa, työ tekijäänsä opettaa. Saadaan kuitenkin sukulaisilta apua tarvittaessa. On liian kallista teettää kyllä. Otetaan sitten ammattilaista apuun johonkin yhteen työvaiheeseen kerrallaan, jos tarvitaan. Mutta isomman kokonaisuuden teettäminen toisella voi unohtaa.

      • siipi 07

        Teimme 06 siiven vanhaan taloomme.Pohjat teimme itse,Betonifirma teki sokkelin,Ulko kuori tilattiin paikalliselta talotehtaalta elemennteinä.Pystytys pojilta kesti n.3 tuntia samalla laittoivat kattotuolit.Lattia valun teki tuttu muurari.Itse laitoimme ikkunat,ovet sekä sisään väliseinät ym.Kokoa siivelle tuli 65m joka sisältää oh:n,varaston,kkh:n.wc ja tilava käytävä.Hintaa tuli siivelle kaikkiaan n.37000e. ja äkkiä oli pystyssä


      • Anonyymi

        Hei tällee monien vuosien jälkeen, muistatko mistö tilasit elementit??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei tällee monien vuosien jälkeen, muistatko mistö tilasit elementit??

        Muistan toki.


    • vanha talo

      Meillä myös haaveena laajentaa vanhaa taloa. Alakertaan khh, s, kh, vh ja yläkertaan avointa tilaa. Mahtaako yläkerran rakennuksen osuus olla enää suuri menoerä? Saakohan tälläisen teetettyä alle 100te?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe