Olen yrittänyt katiskalla pikkukalaa (mm. särkeä). Pari kertaa tuli noin 30 kalaa, sitten ei mitään. Onko kellään hyviä vinkkejä? Paljonko nielun tulee olla auki? Millainen on hyvä katiskan paikkka ja syvyys. Jos heittelee katiskan ympärille ryynejä tai muuta, niin mihin aikaan päivästä se kannattaa tehdä? Mitkä ryynit tai hiutaleet toimii parhaiten?
Onko vinkkejä keskikesän katiskapyyntiin
2
1030
Vastaukset
- SÄRKI
Nielun koota en tiedä, mutta riippuen tietysti vesistöstä ja kalalajista antaisin kuitenkin yhden vinkin, kun vesi lämpiää menee kala syvälle viileään veteen. Särkeä nyt hyppii tietysti joka paikassa. Olen tavannut laittaa jotain leipää palan katistkaan, sen perässä menee pienet kalat ja miksei isommatkin. Sitten kun katiskassa on pientä kalaa menee sen perässä sinne isompi kala (usein hauki). Joskus katiskassa oli 2-3 kiloinen hauki ja kun sen maha avattiin oli sielä 5 kokonaista kalaa. Luulen että suurin osa oli syöty katiskasta koska ne olivat tuoreita ja yhdellä oli vielä aivan kirkkaat silmät. Ja kerran katiskaan jäi yksi iso ahven ja muutma särki oli sielä seuraavana päivänä 3 alamittaista haukea jotka olivat pistäneet pienemmät kalat poskeensa.
- savuahven
Olen laittanut katiskani ihan syvänteen reunaan, siis syvälle. Sieltä saa yleensä vähän suurempaa ahventa. Sitten jossain kaislikon reunassa saattaa hauki löytää tiensä katiskaan.
Keskikesällä rantakatiskoista ei kyllä ahventa saa, se on kevään ja kutuajan paikkka.
Ainakin näin meillä savossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885