Onko vinkkejä keskikesän katiskapyyntiin

Jyrki

Olen yrittänyt katiskalla pikkukalaa (mm. särkeä). Pari kertaa tuli noin 30 kalaa, sitten ei mitään. Onko kellään hyviä vinkkejä? Paljonko nielun tulee olla auki? Millainen on hyvä katiskan paikkka ja syvyys. Jos heittelee katiskan ympärille ryynejä tai muuta, niin mihin aikaan päivästä se kannattaa tehdä? Mitkä ryynit tai hiutaleet toimii parhaiten?

2

1030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SÄRKI

Nielun koota en tiedä, mutta riippuen tietysti vesistöstä ja kalalajista antaisin kuitenkin yhden vinkin, kun vesi lämpiää menee kala syvälle viileään veteen. Särkeä nyt hyppii tietysti joka paikassa. Olen tavannut laittaa jotain leipää palan katistkaan, sen perässä menee pienet kalat ja miksei isommatkin. Sitten kun katiskassa on pientä kalaa menee sen perässä sinne isompi kala (usein hauki). Joskus katiskassa oli 2-3 kiloinen hauki ja kun sen maha avattiin oli sielä 5 kokonaista kalaa. Luulen että suurin osa oli syöty katiskasta koska ne olivat tuoreita ja yhdellä oli vielä aivan kirkkaat silmät. Ja kerran katiskaan jäi yksi iso ahven ja muutma särki oli sielä seuraavana päivänä 3 alamittaista haukea jotka olivat pistäneet pienemmät kalat poskeensa.

• savuahven

Olen laittanut katiskani ihan syvänteen reunaan, siis syvälle. Sieltä saa yleensä vähän suurempaa ahventa. Sitten jossain kaislikon reunassa saattaa hauki löytää tiensä katiskaan.
      Keskikesällä rantakatiskoista ei kyllä ahventa saa, se on kevään ja kutuajan paikkka.
      Ainakin näin meillä savossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      66
      2265
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2162
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1468
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1232
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      113
      1120
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      885
    Aihe