http://www.youtube.com/watch?v=XoraAKBZrZM
Ei taida Jarnon tasoista enää tulla.
Historiaa
11
732
Vastaukset
Tuskimpa nämä mopo bojut,,, jotka tänne tänä päivänä kirjoittelevat,,,tietävät edes,,,kuka oli Paroni saarinen..
No on joukossa muutama motoristikin,,, jollekka saarinen on tuttu.
Kuitenkin hän oli yksi mp -kuski parhaimmasta päästä.
Vuosi -73 vaan koitui Saarisen kohtaloksi.
Törmäys Montsan radalla Pasolinin kanssa.
Kuitenkin me vanhemmat minä ja minua vielä vanhemmat tulemme aina muistamaan Saarisen yhtenä legendana jo hänen eläessään.
No onhan suomessa muitakin todella hyviä mp kuskeja mm Tepi länsivuori,,, ym,,, ym,,,
Kallio näistä nykypäivän motoristeista mainitakseni:)- Road Racer
Olin ikävä kyllä vielä liian pieni kun katselin mummon kellarissa Paronin pokaaleja, liian pieni tietääkseni kuka paroni on. Kun ikää tuli ja vielä mopoikä niin tunsin ylpeyttä...sukulaisesta.
Terveisiä vaan Turkuun jos joku tunnistaa.
Ps. ei tarvii vittuilla tähän viestiin Niinpä niin,fiksu kaveri kertakaikkiaan.
Ompa ollut kunnia jutella paronin kanssa kun hän tuolloin kävi Artukaisten radalla Tepin kanssa virittelemässä pyöriään.Vetipä neulansilmässä komiat lipatkin muttei se paljoa haitannut menoa.- LångvikinMotörhed
Road Racer kirjoitti:
Olin ikävä kyllä vielä liian pieni kun katselin mummon kellarissa Paronin pokaaleja, liian pieni tietääkseni kuka paroni on. Kun ikää tuli ja vielä mopoikä niin tunsin ylpeyttä...sukulaisesta.
Terveisiä vaan Turkuun jos joku tunnistaa.
Ps. ei tarvii vittuilla tähän viestiinveljen kanssa 1973 kuin olis sukulaiskundi menehtynyt vaikkei sukua ollakaan...
jonkinlaista sielunveljeyttä kenties... Road Racer kirjoitti:
Olin ikävä kyllä vielä liian pieni kun katselin mummon kellarissa Paronin pokaaleja, liian pieni tietääkseni kuka paroni on. Kun ikää tuli ja vielä mopoikä niin tunsin ylpeyttä...sukulaisesta.
Terveisiä vaan Turkuun jos joku tunnistaa.
Ps. ei tarvii vittuilla tähän viestiinMulla taas serkkupoika raahasi kirjaimellisesti minut katsomaan noita erilaisia mp- kisoja.
Ei minullakaan ollut ajokorttia vielä vuonna -73.
Kuitenkin,,,jos on yhtään kiinnostunut vanhoista mp asioista,,,haluaa ottaa omalta oasaltaan niistä selvää.
Sama koskee noita nk vanhoja moottoripyöriä,niissä on sitä jotain:)
- Hokasu
Hänhän ajamisen lisäksi hoiteli vielä mekaanikon hommelit. Puhui kuulemma 6 kieltä aika sujuvasti.
Agostiinilla alkoi Jarnon kanssa hiki tulemaan otsalle, kun alkoi jäämään hopealle. - LångvikinMotörhed
isolla kirjaimilla, älykäs, kaunis, hyväkäytöksinen, monipuolinen ja hmmm paras...
- Saarinen oli
hyvä ja kuinka hyväksi olisikaan kehittynyt mutta tapahtunutta on turha jossitella. Sikäli hyvät eväät että tajusi tekniikan päälle vähän syvällisemmin kuin moni kilpakumppaninsa. Kielitaidosta en sano mitään mutta nuoren insinöörimiehen kielitaito on vähän niin ja näin. Tasoja kun on niin monenlaisia ja kieltä taitamattomasta usein tuntuu että joku toinen osaa puhua sujuvasti vaikka miten monia kieliä. Samalla lailla naurattaa kun 18-vuotiaat missikokelaat väittävät kirkkain silmin puhuvansa useita kieliä.
Olisipas ollut mielenkiintoista nähdä, mihin J.S. olisi paremmalla tuurilla pystynyt. Ihan Kingiä hänestä ei ehtinyt kuitenkaan tulla kuin ehkä Suomessa. Korkealle arvostettu kuski kuitenkin. - LångvikinMotörhed
Saarinen oli kirjoitti:
hyvä ja kuinka hyväksi olisikaan kehittynyt mutta tapahtunutta on turha jossitella. Sikäli hyvät eväät että tajusi tekniikan päälle vähän syvällisemmin kuin moni kilpakumppaninsa. Kielitaidosta en sano mitään mutta nuoren insinöörimiehen kielitaito on vähän niin ja näin. Tasoja kun on niin monenlaisia ja kieltä taitamattomasta usein tuntuu että joku toinen osaa puhua sujuvasti vaikka miten monia kieliä. Samalla lailla naurattaa kun 18-vuotiaat missikokelaat väittävät kirkkain silmin puhuvansa useita kieliä.
Olisipas ollut mielenkiintoista nähdä, mihin J.S. olisi paremmalla tuurilla pystynyt. Ihan Kingiä hänestä ei ehtinyt kuitenkaan tulla kuin ehkä Suomessa. Korkealle arvostettu kuski kuitenkin.kingillä just tarkoitin,
että "kissaparoni" oli niitä nuoruuden ajan idoleita meille täällä Suomessa - turkulaine vaa
Jarnohan asui Turussa Kaskenkatu 14:ssa. Jarnon huoneen on äiti säilönyt siihen kuntoon, kun se Jarnon lähtiessä Monzaan jäi.
Kerrostalon vanhat mammat kertovat vieläkin, miten Jarno aina ystävällisesti tervehti heitä vielä maailmamestarinakin --- ilman hitustakaan menestyksen menemistä päähän.
Jarno oli nuoruudessaan kesätöissä Ruotsissa ja sen peruina hän puhui hyvin ruotsia. Kaveerasihan hän lisäksi kilpailumatkoillaan erityisesti Börje Janssonin ja Kent Anderssonin kanssa.
Matkailuakin Jarno kerkesi Puchillaan harrastamaan: kävipä kerran sillä Kööpenhaminassa asti ja Lapissakin.
Lapsuusajan kaverit Kerttulinmäeltä kertovat, että Jarno ajeli paljon polkupyörällään, pallopeleihin häntä ei oikein mukaan saanut.
- vähäisyys
kertoo etteivät palstan pikkupellet tiedä mitään Jarno Saarisesta. No onhan se meille 50-luvun lapsille vähän eri asia ja tosi kova juttu. Mutta ette te lapset näköjään ymmärrä koko juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä812400Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421548- 1331462
- 1581244
- 1101044
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten393973Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50693