En löydä maciin 3 g USB-modeemia

Paketteja trjottaessa

jätetään mainitsemasta että tää ja tää ei toimi macissa. Mistä ihmeestä löydän sopivan modeemin
JOKA TOIMII ???????????? - myös Macilla.

Lisäksi harmittaa MacBookista puuttuva korttiasema -
kalliimmissa kyllä on kapeakortti mutta ne koneet
maksaa liikaa.

En millään haluaisi palata Windowsiin.

18

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rrr

      Mikäs estää käyttämästä sun 3G-kännykkää kaapelilla tai Bluetoothilla modeemina?

      • Mutta ei tiikerissä !

        Pääsen langattomaan nettiin Applella mutta vain XP:lla - mun konees on myäs windows mutta olis kiva
        kun toimisi myös macin puolella.


      • Mutta ei tiikerissä ! kirjoitti:

        Pääsen langattomaan nettiin Applella mutta vain XP:lla - mun konees on myäs windows mutta olis kiva
        kun toimisi myös macin puolella.

        Taatusti toimii useimmilla Nokian Bluetooth-kännyköillä netti Macissa. Käytin viikolla kännykkänettiä (E61) monta kertaa kun ADSL-pääte hajosi, enkä varmasti Windowsin kautta...

        Leopardissa on Nokian modeemiskriptikin valmiina. Tiikeriin joutunee hakemaan Ross Barkmanin skriptin.

        Aiheesta on paljon juttua Hopeisessa Omenassa.

        (Jospa koettaisit olla koko ajan vaihtamatta nimimerkkiä tässä ketjussa, niin tiedetään kuka sanoo mitä.)


    • Mika...

      .... meille muillekin, että mitkä niistä ei toimi maceissa niin tiedetään varoa. Olen miettinyt sitä DNA:n motukan ostoa kunhan tuonne mökille tulee 3g kuuluvuus. Toimiiko se macissa?

      • mutta sanotaan 10,3

        saattaa toimia. Mac kyllä tunnistaa laitteen mutta
        ei saa yteyttä nettiin.


      • kokemusta on
        mutta sanotaan 10,3 kirjoitti:

        saattaa toimia. Mac kyllä tunnistaa laitteen mutta
        ei saa yteyttä nettiin.

        > Huawei E 220 ei toimi 10,4 käyttiksessä

        Toimii se, lue lisää vaikka hopeisestaomenasta.


      • paketteja trjottaessa
        kokemusta on kirjoitti:

        > Huawei E 220 ei toimi 10,4 käyttiksessä

        Toimii se, lue lisää vaikka hopeisestaomenasta.

        Olen jo kaikki linkit kokeillu eikä lähde käyntiin. Huom. koneen kiintolevy on partioitu - oliskohan jnk vahingoittunut ja se aiheuttaisi syyn ongelmalle ? (siis Hopeisen omenan eikä myöskään Huaween omista linkeistä modeemi ei kytkeydy verkkoon.)


      • mokkula rikki?
        paketteja trjottaessa kirjoitti:

        Olen jo kaikki linkit kokeillu eikä lähde käyntiin. Huom. koneen kiintolevy on partioitu - oliskohan jnk vahingoittunut ja se aiheuttaisi syyn ongelmalle ? (siis Hopeisen omenan eikä myöskään Huaween omista linkeistä modeemi ei kytkeydy verkkoon.)

        Onkohan mokkula rikki tai jotain? Kiintolevyn osioimisen ei pitäisi vaikuttaa. Toimiiko se mokkula toisessa koneessa? Kaverilla on toiminut tuollainen Tiikerissä joten ei sen pitäisi olla käyttiksestä kiinni.


      • Paketteja trjottaessa
        mokkula rikki? kirjoitti:

        Onkohan mokkula rikki tai jotain? Kiintolevyn osioimisen ei pitäisi vaikuttaa. Toimiiko se mokkula toisessa koneessa? Kaverilla on toiminut tuollainen Tiikerissä joten ei sen pitäisi olla käyttiksestä kiinni.

        Modeemi ei ole rikki sillä olen testannut sen XP:llä
        ja toimi kaikilta osiltaan moitteetta.

        Viisi kertaa latasin nuo kaikki linkit läpi eikä lähe liikkeelle. Sen verran voin mainita että modeemi on saunalahden toimittama paketti jossa
        on lukittu sim-kortti, mutta kun se toimisi saman
        koneen xp:n puolella niin ei ainakaan itse tietokoneessa ole vikaa. Olen kokeillut myös Nokian
        N95 puhelinta bluetuutilla mutta yhteyttä ei saa silläkään. Tunnistaa kylläkin itse laitteen mutta
        internetyhteyttä ei synny.

        Kone hakee kyllä wlan-verkot moitteetta, tässä
        alkaa kohta keinot loppumaan enkä saa yhteyttä
        mökillä tahi ukonilmalla.


      • Paketteja trjottaessa
        Paketteja trjottaessa kirjoitti:

        Modeemi ei ole rikki sillä olen testannut sen XP:llä
        ja toimi kaikilta osiltaan moitteetta.

        Viisi kertaa latasin nuo kaikki linkit läpi eikä lähe liikkeelle. Sen verran voin mainita että modeemi on saunalahden toimittama paketti jossa
        on lukittu sim-kortti, mutta kun se toimisi saman
        koneen xp:n puolella niin ei ainakaan itse tietokoneessa ole vikaa. Olen kokeillut myös Nokian
        N95 puhelinta bluetuutilla mutta yhteyttä ei saa silläkään. Tunnistaa kylläkin itse laitteen mutta
        internetyhteyttä ei synny.

        Kone hakee kyllä wlan-verkot moitteetta, tässä
        alkaa kohta keinot loppumaan enkä saa yhteyttä
        mökillä tahi ukonilmalla.

        Oisko ajurit ajettava CD:n kautta ? Huomaan kuitenkin että laite yhdisti aivan hetkellisesti,
        mietin miten koneen voisi "herkistää" ajureille.

        En tiedä missä on lopullinen syy mutta pitääkö
        poistaa väliaikaisesti tuutit ja wlanit pois
        häiritsemästä sekä sen jälkeen kokeilla alusta
        uudelleen. (?)


      • Mäkkihöperö
        Paketteja trjottaessa kirjoitti:

        Oisko ajurit ajettava CD:n kautta ? Huomaan kuitenkin että laite yhdisti aivan hetkellisesti,
        mietin miten koneen voisi "herkistää" ajureille.

        En tiedä missä on lopullinen syy mutta pitääkö
        poistaa väliaikaisesti tuutit ja wlanit pois
        häiritsemästä sekä sen jälkeen kokeilla alusta
        uudelleen. (?)

        Enpä tiedä on tällä merkitystä, mutta olen ollut huomaavinani että kännykän kanssa sinihammasyhteys ei toimi iSyncin ja selailun kanssa samanaikaisesti. Siis toinen pitää lopettaa ennenkuin toista pääsee käyttämään.
        Onko siis Internetyhteyttä yritettäessä esim iSync käynnissä?


      • Paketteja trjottaessa
        Mäkkihöperö kirjoitti:

        Enpä tiedä on tällä merkitystä, mutta olen ollut huomaavinani että kännykän kanssa sinihammasyhteys ei toimi iSyncin ja selailun kanssa samanaikaisesti. Siis toinen pitää lopettaa ennenkuin toista pääsee käyttämään.
        Onko siis Internetyhteyttä yritettäessä esim iSync käynnissä?

        Varmistin asian moneen kertaan. Nyt olen 11 kertaa
        yrittänyt ajaa huawein ajureita eikä mikään auta, joskus on todella vaikeata ehkä sata kertaa yritän eli vielä on 89 yrityskertaa jäljellä !


    • Vodafonen ajurit
      • Paketteja trjottaessa

        Laitoin nuo 10,4 sopivat ajurit mutta tulos on edelleen sama - se hetkellisesti yhdistää mutta samantien katkaisee yhteyden.

        Kone ilmoittaa vaihtelevasti syitä "tarkista modeemiasetukset" ym. Mutta missä on varsinainen vika?


      • Paketteja trjottaessa kirjoitti:

        Laitoin nuo 10,4 sopivat ajurit mutta tulos on edelleen sama - se hetkellisesti yhdistää mutta samantien katkaisee yhteyden.

        Kone ilmoittaa vaihtelevasti syitä "tarkista modeemiasetukset" ym. Mutta missä on varsinainen vika?

        Verkko-asetusten PPP-määrittelyissä ole ruksia kohdassa Lähetä PPP echo -paketteja? Ei nimittäin saa olla — ei ainakaan Bluetooth-modeemia käytettäessä.


      • Paketteja trjottaessa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Verkko-asetusten PPP-määrittelyissä ole ruksia kohdassa Lähetä PPP echo -paketteja? Ei nimittäin saa olla — ei ainakaan Bluetooth-modeemia käytettäessä.

        Vaihdoin saunalahden sim kortin elisaan ja kas kummaa - mac muodosti yhteyden joka on nyt toiminut
        pari tuntia. Eräs asia mietityttää - en löydä Vodafonelta työkalua tekstarien lähettämiseen !
        XP puolella sama modeemi toimii Huaween omassa paneelissa ja tekstit menee läpi.

        SITTEN vielä eräs kummajainen, nimittäin nopeus -
        macilla Huewei (vodafone ajureilla ajettu) toimii
        10 kertaa hitaammin kuin XP:llä ja modeemi on sama.

        Miten tämä on mahdollista ?


      • Paketteja trjottaessa kirjoitti:

        Vaihdoin saunalahden sim kortin elisaan ja kas kummaa - mac muodosti yhteyden joka on nyt toiminut
        pari tuntia. Eräs asia mietityttää - en löydä Vodafonelta työkalua tekstarien lähettämiseen !
        XP puolella sama modeemi toimii Huaween omassa paneelissa ja tekstit menee läpi.

        SITTEN vielä eräs kummajainen, nimittäin nopeus -
        macilla Huewei (vodafone ajureilla ajettu) toimii
        10 kertaa hitaammin kuin XP:llä ja modeemi on sama.

        Miten tämä on mahdollista ?

        Hyvä kysymys. Mulla lataukset osoittivat että nopeus Saunalahden perusliittymällä (384 kbit/s) on vähintään luvattu. Tämä siis Nokia E61:llä ja Leopardilla.

        Tiedä sitten mikä noissa mokkuloissa ihmisiä kiinnostaa, kun kännykällä toimii näin hyvin eikä johtoja tarvita.


      • Paketteja trjottaessa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Mulla lataukset osoittivat että nopeus Saunalahden perusliittymällä (384 kbit/s) on vähintään luvattu. Tämä siis Nokia E61:llä ja Leopardilla.

        Tiedä sitten mikä noissa mokkuloissa ihmisiä kiinnostaa, kun kännykällä toimii näin hyvin eikä johtoja tarvita.

        ,,,mikä mokkuloissa kiinnostaa,,,minua ei enää oikein kiinnosta kun 15 kertaa piti yrittää ajaa
        ajureita sisään. Minä päädyin mokkulaan koska
        aina ei wlan verkko ole saatavilla ja tarvitaan varayhteys. Ihmettelen sitä kun sama sim-kortti
        kännykässä toimii 10 kertaisella nopeudella, tosin
        macin xp-puolella. Kännykällä en saa Tiikeriin yhteyttä netin kanssa - kuvia kylläkin sain siirretyksi tuutilla.

        Nyt kuitenkin tuo varayhteys toimii eikä ole sekoittanut tietokonetta. Minulla oli Acer Aspire
        xp homen kanssa ja siinä oli verkkoyhteys aina sekaisin jos käytti välillä pc-tiedonsiirtokorttia ja sitten laajakaistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe