Käytin ehkäisypillereitä (Mercilon) n. 4 vuoden ajan ja nyt jonkin aikaa sitten lopetin (toiveena tulla raskaaksi), ja nyt on juuri kolmannet kuukautiset pillereiden jälkeen, kierto palautui heti normaaliksi.
Ennen pillereitä minulla kesti kuukautiset vain 3 päivää, pillereiden kanssa ne venyi 5 päivään. Pillereiden lopettamisen jälkeen ne on kestäneet myös sen 5 päivää.
Mutta nämä viimeiset kuukautiset on olleet tosi omituiset. Ensin oli sunnuntaina ja maanantaina normaalia vuotoa (vaikka ehkä vähän niukemmanpuoleista), sitten tiistaiaamuna tuli ihan vähän mutta loppupäivänä ei enää mitään, joten luulin että siihen ne kuukautiset loppui. Mutta sitten keskiviikkona huomasin että oli taas pientä vuotoa, mutta nyt se on sellaista rusehtavaa vuotoa ja niin vähäistä että melkeinpä vain vessassa käydessä paperista huomaa. Ja nyt minulla on siis vuotoa ollut jo 5 päivää, normaalisti kuukautisten pitäisi olla jo ohi, mutta tämä vuoto ei näytä vaan loppuvan.
Osaako kukaan sanoa mistä tässä voisi olla kyse, voiko olla jotain sairautta? Luin että klamydiassa voisi olla veristä vuotoa mutta en todellakaan usko että siitä kyse (monta kertaa jo testattu kun on ollut virtsatietulehduksia ja klamydiassahan vähän samanlaiset oireet, ja minulla koko ajan sama kumppani).
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Ennen pillereitä minulla kesti kuukautiset vain 3 päivää, pillereiden kanssa ne venyi 5 päivään. Pillereiden lopettamisen jälkeen ne on kestäneet myös sen 5 päivää.
Mutta nämä viimeiset kuukautiset on olleet tosi omituiset. Ensin oli sunnuntaina ja maanantaina normaalia vuotoa (vaikka ehkä vähän niukemmanpuoleista), sitten tiistaiaamuna tuli ihan vähän mutta loppupäivänä ei enää mitään, joten luulin että siihen ne kuukautiset loppui. Mutta sitten keskiviikkona huomasin että oli taas pientä vuotoa, mutta nyt se on sellaista rusehtavaa vuotoa ja niin vähäistä että melkeinpä vain vessassa käydessä paperista huomaa. Ja nyt minulla on siis vuotoa ollut jo 5 päivää, normaalisti kuukautisten pitäisi olla jo ohi, mutta tämä vuoto ei näytä vaan loppuvan.
Osaako kukaan sanoa mistä tässä voisi olla kyse, voiko olla jotain sairautta? Luin että klamydiassa voisi olla veristä vuotoa mutta en todellakaan usko että siitä kyse (monta kertaa jo testattu kun on ollut virtsatietulehduksia ja klamydiassahan vähän samanlaiset oireet, ja minulla koko ajan sama kumppani).
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
Vastaukset 2
Vanhimmat
No oletko sinä sen raskaustestin tehnyt, jos kerran lasta yritätte? Alkuraskauteen kun voi liittyä epämääräinen, normaalia niukempi vuoto. Myös erilaiset tulehdukset voivat aiheuttaa epänormaalia vuotoa. Toisaalta jos sinulla on menkat kestäneet vasta 5 päivää, niin hätäilet. Hormonitoiminta voi vielä takkuilla vaikka se kuinka olisi ollut säännöllinen kahden kuukauden ajan.
Mulla kesti (kestää edelleen) pillereiden lopettamisen jälkeen puolitoista viikkoa kuukautiset (ennen 5 päivää). Lisäks joka välis ihmeellisiä vuotoja. Lekuri sanoi et on normaalia, kroppa sekasi kymmenen vuoden pillerien syönnin jälkeen. Ja lopetin pillerit yli vuosi sit, silti kroppa edelleen reistaa.