Severiina

typyn äiti

Olen miettinyt lapselleni nimeä Severiina, miltä kuulostaa?

Olen yksinhuoltaja ja haluan pitää nimen salaisuutena ristiäisiin saakka ja en oikein pysty keneltäkään mielipidettä kysymään.

Joten kirjoitin tämme ja kysäisin? Elikkä Severiina nimi, mitäs mieltä ollaan?

Olen miettinyt myös Josefiinaa ym.

Mielipiteitä kaivataan/pyydetään/halutaan ja ollaan hyvin tyytyväisiä jos saadaan..

p.s muita nimiä saa ehdottaa...

22

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan_

      Severiina on ihan nätti nimi, ei siinä mitään.
      Häiritsee vain tuo että se on otettu miehen nimestä Severi. Mutta jos se ei sinua häiritse ni mitä siihen on kenelläkään sanomista.

      Henk. kohta pidän siis Josefiinasta enemmän.

      • nimimerkki

        Onhan Josefiinakin otettu miehen nimestä Josef. Ei siis siinä mielessä eroa Severiinasta.


    • junnnuyrj

      niinpä.

    • Kukkakimppu I

      Severiina on ihan hyvä nimi, eikä ainakaan liian kulunut. Se on kuitenkin melko pitkä ensimmäiseksi nimeksi. Oletko ajatellut antaa tytölle vain yhden nimen vain useampia? Toisena nimenä Severiina toimii mainiosti.

      • typyn äiti

        olen itse miettinyt myös tätä asiaa, että annanko etunimeksi, kuitenkin haluan vain kaksi nimeä ja Severiina on pitkä nimi. Tykkään kauheasti Severiina nimestä ja toisaalta se olisi ihana kutsumanimenäkin.

        Toinen vaihtoehto on, että jos löydän itseäni miellyttävän jonkun toisen etunimen ja Severiina sopii perään. Annan Severiinan lempinimeksi...

        Siis en tiedä vielä etunimeksi vai toiseksi niemksi? Vielä en ole löytänyt mitään ihanampaa omasta mielestäni kauniimpaa nimeä etunimeksi!

        Kiitos sinulle oikein paljon mielipiteestäsi.


    • ilmeisesti

      Severiina on ihan hyvä. Oletan siis, että isän nimi on Severi ja haluat näin antaa lapselle pienen viitteen isästään, vaikka yksin lapsen aiotkin kasvattaa.

      • typyn äiti

        Siis enisen mieheni tai nykyisen ex-mieheni nimi ei todellakaan ollut Severi... Pidän vain Severiina-nimestä se on hyvin kaunis.


    • Eisley

      Severiina ei ole minun makuuni. Josefiina sen sijaan on oikein kaunis, sekin vaan aika pitkä..ehkäpä ensimmäiseksi joku lyhyempi, ja sitten jompikumpi noista -iinoista?

      • typyn äiti

        Moikka! Severiina voisi olla toinen nimi, mutta keksitkös äkkiä etunimeä siihen eteen? Tai sitten toista nimeä Severiinalle, se nimi tulee mitä luultavimmin ainakin osaksi nimeä. Kiitos mielipiteestä.


    • Riikka2

      Mitäs pitäisitte?

      Iiris olisi tavallisempi, mutta myös r-painotteinen ja reipas nimi... Tulee samalla periaatteella kuin Severi-->Severiina Iiro-->Iiris!

      Iiris ja Severiina sopisivat yhteen hyvin...

      Josefiina on myös ok! Mutta siihenkin laittaisin jonkun etunimen!

      Serafiina, Anseliina ois myös olemassa...

      Toisia nimiä Severiinaan on kyllä aikas hankala keksiä...

      • typyn äiti

        Iiris on ihan ok nimi, voisin jopa harkita etunimeksi, mutta enemmän silti tykkään Severiinasta... Severiina tulee nimeen jokatapauksessa, mutta en vielä tiedä 1 vai 2 nimeksi?

        Kiitos ehdotuksesta... Maistelen Iiris nimeä tässä viikonlopun yli kun kirjastoon en pääse.


    • typyn äiti

      Pinja, Iiris, Severiina, Amanda, Mirella, Melissa, Veera olisivat sellaisia nimiä, jotka kelpuuttaisin etunimiksi... Mutta siis lisää ehdotuksia kiitos!

      Toisia nimiä olen miettinyt Severiina (jos ei etunimi), Anniina ja en paljon muuta....

      Minä pohdin viikonlopun ylitse nimiä ja maanantaina menen käymään äitilläni niin pääsen tietokoneelle rauhassa ja mumm saa olla typyn kanssa... Toivottavasti maanantaina on paljon kivoja nimiehdotuksia odottamassa typyä!

      • Kukkakimppu I

        Severiinan toiseksi nimeksi:

        Severiina Aleksandra
        Severiina Annabella
        Severiina Charlotta
        Severiina Johanna
        Severiina Margareeta
        Severiina Maria
        Severiina Ursula

        Älä luovu Severiina-nimestä, jota olet kauan suunnitellut tytöllesi. Myöhemmin kuitenkin kaduttaisi. Severiina on persoonallinen nimi. Runsaat sata vuotta sitten syntynyt sukulaiseni oli nimeltään Hilma Severiina, ja hyvin hänellä meni.


    • Sewer.

      Severi nimestä en ole koskaan pitänyt ja sen jälkeen kun opin englannin sanan "sewer" (viemäri), on nimi miellyttänyt vielä vähemmän.

      Severiina on tyttöistetty versio Severistä, eli sekään ei oikein nappaa. Mulla pyörii nyt mielessä sana "viemäriina", mutta ei voi mitään.
      Josefiina sen sijaan on kaunis nimi.

      Tämä toki oli minun subjektiivinen mielipide ja lopullisen valinnan teet itse.

    • Sympatiseeraten

      Severiina Iiris Anniina on ehdotukseni piskuiselle.
      Voimia teille kumpaisellekin (sympatiseeraan,kun olen joskus liki 3vuosikymmentä sitten ollut samassa jamassa...)

    • tästä nimestä

      englannin sana sever (hohhoh, en muista kirjoitusasua tarkasti) = vakava. Eli tulee mieleen vakava tyttö. En ite laittaisi semmoista nimeä

      Serafiina on minusta parempi vaikkakin vähän teennäinen

      Riina on sellaisenaan aika nätti ja
      Katariina on klassinen nimi myös
      Marina
      Lauriina

      Severiina kuulostaa liikaa joltain pesuaineelta, anteeksi vain, mutta jotenkin...

    • sibyllavon

      Sohvi Severiina? Ei olisi ihan tavallinen juuri nyt. Annoin esikoiselleni nimen, jota olin jo nuorena ajatellut, pidä pääsi.

    • Anonyymi

      Severiina on aivan ihana nimi!! 😍😍👍

    • Anonyymi

      Severiina on minustakin kaunis ja uniikki

    • Anonyymi

      Lauriina sopii viellä paremmin

    • Anonyymi

      Olisipa minunkin nimeni Severiina. Aivan upea!! Ja erikoinen! Ei kyllä varmasti tule vastaavaa nimeä heti vastaan

    • Anonyymi

      En ole aiemmin kuullutkaan mutta todella kaunis nimi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe