kaupan ym.eteen yksin jättämisestä

Tuosta alemmasta topiikista.

Koiraa ei kannata jättää mihinkään liikkeiden ym.ulkopuolelle.Siinä on aina riskinsä.Nykypäivänä vielä enemmän,lisääntyneet koiravarkaudet.Koiria varastetaan jopa omilta pihoilta.Pikkukoira on tosi helppo ja nopea napata kainaloonsa,ja välttämättä kukaan ei edes kiinnitä huomiota,kun sen tekee joku huomiotaherättämättömästi.
Pentua ei myöskään tai nuorta koiraa kannata jättää siksi,että kun sen elämänkokemus on vielä puutteellista,niin ei paljon tarvitse,kun joku tekee jotain,että pentu säikähtää.Yksin ollessaan ja epävarmana,se voi saada melkoisen kovan kolauksen,joka voi jättää jälkeensä eli varastaminen ei ole ainoa uhka.

Täytyy myöntää,että olen itsekkin jättänyt aikuisia koiria hetkeksi kaupan eteen.Pieniäkin aikoinaan.En kyllä nykymaailmassa sitä tekisi.Isoja olen kyllä jättänyt,en ikinä nuorta,mutta niitä tosin ei ketään mukaan saisi.
Parasta ja turvallisinta tosin olisi,kun niitä koiria ei jätettäisi lainkaan.

Todella surullista pikkusnautserin tapaus ja toivottavasti pikkuinen löytyy.Toivottavasti myös varkaat saataisiin kiinni ja joutuisivat vastaamaan tekosistaan.

13

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-hatam

      viedä koira autostakin. Tuntuu vaan hurjalta koittaa rotsia täysiukokoinen sakemanni lukitusta autosta.
      Epäilen pahoin, että varkaalle olisi käynyt huonosti jos olisi oven jollakin konstilla saanut auki, ennen kuin syöksyin kaupasta ulos.

      Ja tämä tapahtui maaseudulla, hiljaisen kylätien varrella.

      • Niinpä.Ei nykypäivänä enää edes maaseudun lintukodotkaan ole sen turvallisempia aina.
        Sitten on vielä noi kaikenmaailman huumehörhöt,jotka ei pelkää,saati tajua mistään mitään.
        Minulla ainoa selkeesti ohranen tilanne on meinannut käydä,kun tuollainen yritti tulla liiveihin.Oli pikkasen k*****t paikat,kun yritti pitää aisoissa ja hävitä paikalta kahden ison koiran kanssa ja koittaa estää pääsemästä lähikontaktiin tyyppiä,joka oli täysin muista atmosfääreistä ja käyttäytyi sen mukaisesti.
        En tiedä minä olentoina meidät näki,mutta väkisin yritti päästä lähikontaktiin :/


      • ex-hatam
        molossi kirjoitti:

        Niinpä.Ei nykypäivänä enää edes maaseudun lintukodotkaan ole sen turvallisempia aina.
        Sitten on vielä noi kaikenmaailman huumehörhöt,jotka ei pelkää,saati tajua mistään mitään.
        Minulla ainoa selkeesti ohranen tilanne on meinannut käydä,kun tuollainen yritti tulla liiveihin.Oli pikkasen k*****t paikat,kun yritti pitää aisoissa ja hävitä paikalta kahden ison koiran kanssa ja koittaa estää pääsemästä lähikontaktiin tyyppiä,joka oli täysin muista atmosfääreistä ja käyttäytyi sen mukaisesti.
        En tiedä minä olentoina meidät näki,mutta väkisin yritti päästä lähikontaktiin :/

        pelottaneet?
        Niin, mitä ne huumeilijat pelkäisikään.

        Meillä kyllä emäntä on kokenut koirasta olleen useastikin apua noiden känniläisten kanssa. Huumehörhöjä ei onnekseen ole kai tavannut. Niistä kun ei kukaan tiedä mitään.


      • ex-hatam kirjoitti:

        pelottaneet?
        Niin, mitä ne huumeilijat pelkäisikään.

        Meillä kyllä emäntä on kokenut koirasta olleen useastikin apua noiden känniläisten kanssa. Huumehörhöjä ei onnekseen ole kai tavannut. Niistä kun ei kukaan tiedä mitään.

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.


      • ex-hatam
        molossi kirjoitti:

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.

        poliiseillekin, että koira yksin ei enää riitä nykymenossa. Tarvitsisi olla vielä ainakin katkaistu haulikko, ennen kuin voisi rauhallisin mielin tuolla hämärässä kulkea.


      • molossi kirjoitti:

        Ei pelättäneet,ei.
        Jos en minä olisi hätäpäissäni päässyt paikalta koirineni jotenkuten,saati että koirat ei olisi kunnolla olleet hanskassa (silti tilanne oli karmea),niin köpelösti olisi käynyt sille vähemmän karvaiselle...

        Känniläiset on ihan eri juttu.Minulla ei niistä ole mitään ongelmia ollut,vaikka on silloin tällöin törmätty vuosien aikana.Useat vaan tuppaa niiiiin kovasti koirista tykkäämään,mutta niiden tajuntaan on ainakin mennyt meijän kohtaamisissa ok puhe.

        Noi hörhöt on ihan eri planetaalta.Täytyy sanoa,että jos joku kummallisesti käyttäytyvä tulisi vastaan,niin kyllä yhden kokemuksen jälkeen yrittäisin ennakoida,ja hävitä äkkiä ja kauas.

        Mua kyllä aikanaa hirvitti nuo kännikalat, sillon kun kuljin rottisten kanssa..
        Yks rottis ei jostainsyystä pitänyt viinahajusta ollenkaan, ja kaikki känniset äijät tuli aina lässyttämään kuinka he ovat KOIRAIHMISIÄ ja kuinka kaikki koirat tykkää heistä ym....se rottis näytti *leveimmän hymynsä* aina niille kännisille lässyttäjille, onneksi oli kyllä niin hallinnassa että ei alkanut *hymyä* kummempaa näyttämään noille...mut mua kuitenkin hirvitti,
        et jos kerran joku noista hipasiskin minua, niin sillon en olisi taannut mitä ois tapahtunut....

        Nyt kun kuljen villisten kanssa, niin on kännikalatkin jättänyt meijät rauhaan...En tiedä mikä noissa rottiksissa niitä kännikaloja kiehtoi..?


    • Juu, tuo koiran jättäminen kauppojen, kirjastojen, postin jne. eteen on äärimmäisen huono ajatus. Pienet koirat saatetaan varastaa ja isommille tehdä kiusaa.

      • ärri

        älkää koskaan jättäkö edes hetkeksikään...
        13 vuotta sitten tanskandogini vietiin lähikaupan edestä eikä sitä koskaan löytynyt.
        poliisi arveli et se oli viety rajan yli...=(
        tänäpäivänäkin vielä mietin sen kohtaloa ja en voi kuin toivoa että sen elämä oli sittenkin hyvä.

        varsinkin puhdasrotuiset ja sen näköiset kelpaavat
        varkaille.


      • Nimetön
        ärri kirjoitti:

        älkää koskaan jättäkö edes hetkeksikään...
        13 vuotta sitten tanskandogini vietiin lähikaupan edestä eikä sitä koskaan löytynyt.
        poliisi arveli et se oli viety rajan yli...=(
        tänäpäivänäkin vielä mietin sen kohtaloa ja en voi kuin toivoa että sen elämä oli sittenkin hyvä.

        varsinkin puhdasrotuiset ja sen näköiset kelpaavat
        varkaille.

        Olen luullut tuota koiran varastamista vain teatraalisuudeksi ja isojen kaupunkien ongelmaksi..
        Aina olen jättänyt kaupan eteen ja eläinparkeille, mutta enpä tiedä oikein enää..
        Muuten, jossain Kuopion kokoisessa kaupungissa, onko sallittuakaan jättää koiraa valvomatta kaupan sivulle kiinni?

        Kerran jouduin niin tekemään ja kyllä hävetti..
        Tuntui, että joku poliisis tulee kohta ja pistää minut putkaan ja yritän selittää, etten tiennyt ettei kaupungissa saa jättää. tai että joku rääkkää/kiusaa/varastaa koirani. Joten laitoin sen syrjempään, ja koetin hoitaa asiani mahdollisimman nopeasti. takaisintullessa vakoilin ikkunasta, miten menee ja joku nuorisoporukkahan siinä ympärillä oli.. Koira onneks makasi rauhassa maassa, ja nuoret eivät kiusanneet vaan olivat siinä muuten vaan hengailemassa. Kun tulin, kuulin kun jotkut tytöt sano, että "hei, joku on jättäny koiransa tohon.." ja jotain muuta. Menin kiireellä koiran luo ja otin sen vähin äänin. Koira oli myös aika helpottunut, vaikka on isoihin kaupunkeihin tottunut samoin kuin odottamiseen ja yksinoloon..
        Ikinä enää en jätä ainakaan kuin pikkuruisessa kotikaupungissani..


    • kyllä pidä jättää minkään liikkeen ulkopuolelle, ainakin jossain tuolla maailmalla on tosiaan vauvakin viety suunnilleen äidin selän takaa vaunuistaan...

      Jossakin on semmoisia "koiraparkkeja", aidattuja alueita jonne voi jättää koiran. Uskaltaako sitä nyt sitten niihinkään koiraansa jättää valvomatta hetkeksikään?

      Olen minäkin jättänyt koiran pariksi minuutiksi kaupan ulkopuolelle silloin kun asuin parinsadan asukkaan kylässä, sen jälkeen ei ole ollut tarvetta siihen. Jos koirat on jostain syystä mukana kaupungissa, niin ne odottaa autossa. Toivon minäkin koko sydämestä että snautserilapsi pääsee pian takaisin kotiin.

    • solina

      jätä koiraani minnekään kodin ulkopuolelle vahtimatta. En tiedä onko legenda vai perätön huhu, mutta joskus kuulin että anastettu koira voi päätyä tappelukoiran harjoituskappaleeksi. Toivottavasti ei pidä paikkaansa ! Jokatapauksessa voihan se koira karatakin ja juosta auton alle, eli en suosittele muillekaan.

    • http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=102&conference=4500000000001523&posting=22000000032097126

      ...toivottavasti on!

      • Kuulin eräältä ystävältäni,että jollain toisella palstalla kerrottiin pennun löytyneen.Hieno homma,että edes tälle tarinalle tuli iloinen ja hyvä loppu :O)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      164
      2832
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      426
      2309
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      45
      2213
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      129
      1540
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1360
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      125
      1280
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      242
      1199
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1193
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1117
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      90
      1110
    Aihe