Mitä halpalentoyhtiöitä olette käyttäneet ja ovatko ne olleet hyviä? Missä taas on parhaat tarjoukset?
Itse olen lentänyt Air Berlinillä ja Ryanairilla. Molemmat ovat ihan ok. Flying Finn vei mun rahat, kun meni konkurssiin. Blue1 tarjoukset ovat välillä hyviä ja muutenkin olen tyytyväinen niiden palveluun.
Lentotarjoukset ovat välillä niin harhaanjohtavia, kun veroja ja muita maksuja voi tulla tuplat päälle. Vaikea vertailla tai löytää halpa lento jollekin tietylle päivälle.
Halvat lennot
64
13213
Vastaukset
- kilpailua kannattava
Clickairilla lensin marraskuussa ja olin erittäin tyytyväinen. Aikataulut pitivät eikä muutakaan huomautettavaa löytynyt.
Lentojen hinta Helsingistä Sevillaan Barcelonan kautta edestakaisin oli edullisempi, kuin kotimaan lennot. Harmi, että yhtiö lopettaa Suomen toimintansa, mutta ymmärrettävästi kannattavuus ratkaisee. Helsinki-Barcelona -lennot lennettiin marraskuussakin melko vajaana.- rymy eetu
lensin n. 700 km matkan, 32 euroa maksoi piletti.
Hyvin pysyi ilmassa mutta eipä ollut tarjoilua koneessa. - teemunideapaja
rymy eetu kirjoitti:
lensin n. 700 km matkan, 32 euroa maksoi piletti.
Hyvin pysyi ilmassa mutta eipä ollut tarjoilua koneessa.Blue1nen lentää Manchester-Helsinki-Tukholma-Manchester 204 €. Luulin jo että se oli *kallein* tapa matkustaa sinne, mutta sitten kuulin opiskelutoveriltani Ryanairista. Katselin tuossa hintoja ensi syksynä ja se lentää Tampereelta Lontooseen noin 35 €.
- Bencheri
rymy eetu kirjoitti:
lensin n. 700 km matkan, 32 euroa maksoi piletti.
Hyvin pysyi ilmassa mutta eipä ollut tarjoilua koneessa.ostin liput Bangkokista Udon thaniin hintaan noin 60euroa.Sama lento olisi maksanut Thaiairwaylla tuplaten.Tuo matkatavaroiden määrä saa ilmeisesti olla vain 15kg?mitä joutuu maksamaan yli menevästä painosta?
teemunideapaja kirjoitti:
Blue1nen lentää Manchester-Helsinki-Tukholma-Manchester 204 €. Luulin jo että se oli *kallein* tapa matkustaa sinne, mutta sitten kuulin opiskelutoveriltani Ryanairista. Katselin tuossa hintoja ensi syksynä ja se lentää Tampereelta Lontooseen noin 35 €.
pääsee nykiinki puolet halvemalla mitä esim oulusta tai kajaanista helsinkii.
- taivaalle
Saat lämmittää OK-taloa 12v. yhdellä puketinlennolla.
- ajattelijako?
Koska en omista omakotitaloa. Voin puolestani lennellä.
- ulrica
Lentäminen sais olla huomattavasti kalliimpaa siitä aiheutuvien päästöjen takia. Lentämistä pitäisi myös rajoittaa ilmastonmuutoksen takia.
- Turisti3
Mutta siinä koneessa on 400 muutakin jakamassa sitä matkan Polttoainekulutusta 12v kertaa 365p =4380päivää.Sun osuus on 4380 jaetuna 400= vajaa 11päivää.
- Katastrofi..
Paljonkohan se sun ja kavereittesi polttelema kannabis muuten tuhoaa ja saastuttaa, vai oletteko alkaneet haistelemaan nykyään jotain ympäristöystävällisempää?
- lennät
On se niin naurettavaa tämä hössötys muutamasta lentomatkasta. Kuvitelkaapa kuinka paljon esim. tuolla Aasian erittäin väkirikkaissa maissa on tehtaita, saastuttavia kulkuneuvoja mm.kaksitahtisia mopoja, jotka pukkaavat järjettömän määrän tuota mainitsemaasi paskaa taivaalle.
Mainitsemasi ongelma on mitätön verrattuna siihen mistä parhaat päästöjen säästöt saadaan. Toinen, joka on saatava kuriin on jenkit. Hehän aiheuttavat järjettömän määrän maapallon saasteista. - Pah!
Poltto-aine maksaa kyllä, tiiän ihekkii sen että tuollane kunnon lentokone haimasoo kertalaakista yli kymppitonnin sitä lentobensoo jo pelekkään nousuun ja sitten vielä se koko matka siihe piäle, ni en ihmettele ollenkaa, jos sanoit, että sillä samalla litramäärällä lämmittää taloa monta vuotta
- Turisti3
lennät kirjoitti:
On se niin naurettavaa tämä hössötys muutamasta lentomatkasta. Kuvitelkaapa kuinka paljon esim. tuolla Aasian erittäin väkirikkaissa maissa on tehtaita, saastuttavia kulkuneuvoja mm.kaksitahtisia mopoja, jotka pukkaavat järjettömän määrän tuota mainitsemaasi paskaa taivaalle.
Mainitsemasi ongelma on mitätön verrattuna siihen mistä parhaat päästöjen säästöt saadaan. Toinen, joka on saatava kuriin on jenkit. Hehän aiheuttavat järjettömän määrän maapallon saasteista.Jos suomi todellisuudessa haluaisi auttaa niin rahottaisi siten aasialaisia rahallisesti niin että saavat katalysaattorit autoihinsa.Ei se mitään auta jos suomen kansaa vaan lypsetään ja lypsyrahat jää suomeen.
- koneeseen
Turisti3 kirjoitti:
Mutta siinä koneessa on 400 muutakin jakamassa sitä matkan Polttoainekulutusta 12v kertaa 365p =4380päivää.Sun osuus on 4380 jaetuna 400= vajaa 11päivää.
mahtuu yli neljäsataa matkustajaa haluan tietää
- vaikka
koneeseen kirjoitti:
mahtuu yli neljäsataa matkustajaa haluan tietää
jumpojettiin vajaat 600 lomalentolaista
- lentäen kauas...
RyanAirilla olen kolme kertaa matkustanut Lontooseen. Jokaisella kerralla menopaluulippu on ollut max 50€. Kalliimpaa on matkustaa Suomen sisällä esim. junalla;) Käytän yhtiötä jatkossakin, kun ei opiskelijan budjetilla Finnairilla lennetä.
- lennän etelään
Nelihenkinen perheeni on jo vuosi lentänyt alpeille hiihtolomilla hiihtelemään. Kun kaikki kulut lasketaan se on yli puolet halvempaa kun vastaava hiihtolomailu junalla Suomessa. Luxusloma ulkomailla on puolet halvempaa kuin perusloma Suomessa!
Suomen korkea hintataso vie tämän maan konkurssiin ennen pitkää. Lidlit vievät ruokamarkkinat, ruotsalaiset vaatekaupat rättikaupan, ulkomaiset pankit ovat jo tyrkyllä, Virolaiset ostelevat isommat yritykset, jne
Onko tässä mitään järkeä? - maija m
lennän etelään kirjoitti:
Nelihenkinen perheeni on jo vuosi lentänyt alpeille hiihtolomilla hiihtelemään. Kun kaikki kulut lasketaan se on yli puolet halvempaa kun vastaava hiihtolomailu junalla Suomessa. Luxusloma ulkomailla on puolet halvempaa kuin perusloma Suomessa!
Suomen korkea hintataso vie tämän maan konkurssiin ennen pitkää. Lidlit vievät ruokamarkkinat, ruotsalaiset vaatekaupat rättikaupan, ulkomaiset pankit ovat jo tyrkyllä, Virolaiset ostelevat isommat yritykset, jne
Onko tässä mitään järkeä?KYLLÄ PUHUT VIISÄSTi ASIAA!!
- ...
lennän etelään kirjoitti:
Nelihenkinen perheeni on jo vuosi lentänyt alpeille hiihtolomilla hiihtelemään. Kun kaikki kulut lasketaan se on yli puolet halvempaa kun vastaava hiihtolomailu junalla Suomessa. Luxusloma ulkomailla on puolet halvempaa kuin perusloma Suomessa!
Suomen korkea hintataso vie tämän maan konkurssiin ennen pitkää. Lidlit vievät ruokamarkkinat, ruotsalaiset vaatekaupat rättikaupan, ulkomaiset pankit ovat jo tyrkyllä, Virolaiset ostelevat isommat yritykset, jne
Onko tässä mitään järkeä?ja niin surullista kuin se on, se on totta... :(
- huuhaata.
Kannattaa hieman vilkaista mitä maksaa kotimaan lennot,ei ole halpaa. Thaimaa on finnairin ykkös kohde,sinne on edullista mutta kotimaassa kallista.Ei finnairin tarvitse ihmetellä,miksi ihmiset ei kotimaassa lennä.
- Ayu Fan
mut eihän toi lennä suomesta
- hienonen
sanoi A-plussassa joku päivä sitten, ettei kotimaan matkustajamäärät kasva. No ei pe..le kasvakkaan kun on hilattu kotimaanhinnat niin pilviin, ettei ole enää varaa lentää muilla kuin firmojen piikkiin matkustavilla. Kyllä matkustustarpeita on ja tulee kokoajan enemmän olemaan, mut nyt täytyy käyttää junaa, autoa, busseja, kimppakyytejä ym. matkustusmuotoja
Eikö ne tajua siellä vinnairilla, että volyymit tuo asiakkaita ja jatkuvuutta reiteille. Ei näköjään..prlke..Kaikki hyvät kotimaiset tarjoukset on hävinneet kuin pieru saharaan. - Flying Finn
taisi kokeilla tuota halvalla lentämistä, mutta kuinkas kävikään? Taitaa tuohon liiketalouden perusteisiin kuulua vähän muutakin, kuin että pitää olla halpaa. Mä voin ostaa muuten sun kämpän sadalla eurolla ja vaikka kyseessä olis millainen murju, niin varmaan moni muukin voisi tehdä ihan saman. Se ei vaan taida olla sulle kovin kannattava veto.
- matkannut olen
Virgin Bluella olen lentänyt ja ollut tyytyväinen. Lensin myös Impulse Airlinesilla (ei enää olemassa) eikä valittamista siitäkään. Lennon hinta on ilmoitettu se mikä se on veroineen kaikkineen ja heti on ollut selvillä mikä on kokonaishinta.
- Siivellä
Vaikka edestakainen matka veroineen (58,-) on edullinen, saa siinä vielä jopa tuplavoileivät juomineen! Ihan hävettää saada vielä pikkupurtavatkin. Lentokin halvempi kuin kotimaan lyhyenlaiset bussimatkat esimerkiksi. Palvelu sitäpaitsi hyvä...eikä pidä unohtaa vielä lukemisia kaupan päälle.
- P11-144
Ryanairilla käytiin dublinissa. Kahdelta hengeltä menopaluu lennot oli jonkun 160 euroa kaikenkaikkiaan ja palvelu oli melko hyvää & aikataulussa lähdettiin ja lennot oli jopa luvattua nopeammin perillä.
Ei ne nyt mitään luksuskyytejä olleet, mutta ihan mukavaa silti. Tilaa oli sen verran, että pidemmänkin lennon olisi kestänyt.
Ja varmasti tullaan tulevaisuudessakin käyttämään halpalentoyhtiöiden palveluita. Voisi jo katsella josko johonkin olisi halpoja lentoja tarjolla... :)- matkaaja26
Olen lentänyt useita kertoja Ryanairilla, niin Saksaan, Irlantiin kuin Iso-Britanniaankin. Lento on mukava, luotettava ja hinta halpa. Lennän seuraavan kerran Saksaan ensi viikolla. Menolippu maksaa 30 euroa! Varasin sen vain kuukautta aiemmin, yleensä olen varannut 2-3kk aiemmin ja hinta on voinut olla vain 20 e, kohteesta riippuen.
- pitää olla
jotta köyhätkin voisivat osallistua saastuttamiseen. Aikaisemminhan vain rikkailla oli oikeus tuhota maailmaa saasteillaan.
Lentäminen voisi olla ihan hyvin ilmaistakin, koska lipuilla kerätty raha on jo niin pieni osa todellisista kustannuksista, että pikku lisätuella kaikki voisivat matkailla kokonaan ilmaiseksi.
Eikö ketään epäilyttäisi jos saisi bussilipun eurolla? Jonkunhan pitäisi maksaa silloin todellisten kustannusten ja saatujen matkalipputulojen välinen ero.
EU on määrännyt lentokerosiinin täysin valmisteverovapaaksi mutta miksi ja kenen kustannuksella.- asiassa on
tärkeä näkökulma. Edellisen kirjoittajan sanojen asettelusta saa sen käsityksen, että rikkailla olisi oikeus saatuttaa, köyhillä ei!
Vaikea ymmärtää tuollaista etiikkaa. Vaikka vaikea on ymmärtää sitäkin, että lentoliikenteen saatuttamiseen ei haluta liiemmälti puuttua tuolla ylätasollakaan. - kuule...
asiassa on kirjoitti:
tärkeä näkökulma. Edellisen kirjoittajan sanojen asettelusta saa sen käsityksen, että rikkailla olisi oikeus saatuttaa, köyhillä ei!
Vaikea ymmärtää tuollaista etiikkaa. Vaikka vaikea on ymmärtää sitäkin, että lentoliikenteen saatuttamiseen ei haluta liiemmälti puuttua tuolla ylätasollakaan.hyttysenpaskaa yhdet lentokoneen saasteet, kun jokainen kiinalainen ja intialainen haluaa vaikapa jo pelkän jääkaapin. Saatikka, että haluavat auton. Mites tämän ratkaiset? Hehän ovat meitä köyhemmässä asemassa.
- luotettava!
Eräs hyvin olennainen asia. Ryanair on vakavarainen, budjetti selvästi plussan puolella. Halvatkin lennot maksavat jonkin verran, joten on tärkeää, kenen kontolle maksetaan. Sen suhteen Ryanair on Number One. Vakavaraisia ovat toki myös AirBerlin ja easyJet, mutta ei esim. Volare.
- ihan OK
Ryanair on kyllä ihan OK, pitäisi vain lisätä reittejä (!!!!!)
- valtio
ottaisi ensimmäisenä käyttöön ns. halpaverotus konseptin. Työmarkkinajärjestelmä ajettaiin kerralla alas, samoin kuin työngtekijöiden järjestaäytymisoikeus. Samalla pudotettais verot sellaisiksi, että alk. 19,90 euroa kuussa.
- ajatuskulku, mutta
valtio kirjoitti:
ottaisi ensimmäisenä käyttöön ns. halpaverotus konseptin. Työmarkkinajärjestelmä ajettaiin kerralla alas, samoin kuin työngtekijöiden järjestaäytymisoikeus. Samalla pudotettais verot sellaisiksi, että alk. 19,90 euroa kuussa.
kirjoittaja oli lähettänyt sen väärälle palstalle. Nythän puhutaan lentämisestä, ei työmarkkinoista tai verotuksesta!
- se on
ihan OK kirjoitti:
Ryanair on kyllä ihan OK, pitäisi vain lisätä reittejä (!!!!!)
Se on muuten totta! Ryanairin hyväksyminen Suomen maassa on alkuvaiheessa ollut vaisua, mutta nyt suosiota piisaa. Reittejä on vain tullut niin vähän. Jokohan olisi aika keksiä jotain uutta.
- hintoja
pitäisi korottaa roimasti, onhan se niin saastuttava matkustusmuoto.
- kulje polkupyörällä
No ennen kaikkea pitäisi korottaa yksitysautoilijan bensan hinnat. Pitäisi kulkea joukkoliikenteellä, yksin vain polkupyörällä.
- hulluja
kulje polkupyörällä kirjoitti:
No ennen kaikkea pitäisi korottaa yksitysautoilijan bensan hinnat. Pitäisi kulkea joukkoliikenteellä, yksin vain polkupyörällä.
Ne harvat kerrat, kun olen pakon edessä joutunut viime aikoina bussilla kulkemaan, ovat olleet täysin katastrofaalisia kokemuksia. Ruuhka-aikaan juoppolalleja bussissa (sitä vaan ihmettelin, miten ne tältä alueelta olivat sinne tulleet, tänne köyhät ei pääse kuin puhelimella), yksi tappelu, kuski ajoi erittäin turvattomasti. Siinä sitten yksi lalli alkoi rähjäämään n. 10-vuotiaalle koulutytöllekin. Omat lapseni eivät kulje noissa sosiaalituubeissa, missä huumeneuloja töröttää pystyssä ja voi saada kanssamatkustajan kirveestä täysin ilman syytä. Ne yksityisautoilijat maksavat niin suuren hinnan siitä ajamisestaan, että sillä kustannetaan persaukisten subventoitu liikkuminen moneen kertaan ja aimo tujaus terveydenhoitoa päälle. Että älä nyt oikeasti kuvittele, etteikö se olisi erittäin taloudellisessa mielessä kannattamatonta puuhaa jo nyt. Meillä oli joku vuosi sitten Euroopan vanhin autokanta, mitä arvelisit sen kertovan maamme yksityisautoilupolitiikasta?
Nyt vaan odottelemaan niitä "uskomatonta itsekkyyttä"-kirjoituksia :) - Turisti3
Lipunhintaa nostamalla vähene jos kone kuitenkin lentää.On se sitten puoli täynnä tai täynnä.
- laskee
Turisti3 kirjoitti:
Lipunhintaa nostamalla vähene jos kone kuitenkin lentää.On se sitten puoli täynnä tai täynnä.
kukaan ei lennätä tyhjiä koneita. Hinnat pitäsi korottaa moninkertaisesti.
- egyptissä kävin
joo mentiin egyptiin air findaldilla, ihan upea kone
- halpalentoyhtiö
Onko tämä air findaldi edes halpalentoyhtiö? Tuolle nimikkeelle päitäisi olla vastine lippujen hinnoissa, esim. 20-40 euroa verot, ei sen enempää.
- nukkavieruja
ja koinsyömiä purkkeja oli kyllä meidän matkalla niin sisältä, kuin ulkoakin. Maalipinnastakin oli lähtenyt isoja palasia irti. Ne penkit vasta kamalassa kunnossa olikin. Väkisin pistää miettimään, että onko kuoren alla samanlaista, vaikka kovasti yriteltiin vakuuttaa, että kunnossa ovat.
- lentänyt
enkä luultavasti koskaan tule lentämäänkään. Oletteko ajatelleet kuinka paljon ilmakehää saastutetaan turistilennoilla ihan "huvin vuoksi". Typerää ja lyhytnäköistä touhua.
- kiteytetty
Lentokoneteollisuutta tuetaan valtioiden varoin ja polttoaine on verotonta.
Pitäisi kai kirjoittaa aiheesta salaliittofoorumille, koska uskon, että sotateollisuudella ja lentokoneteollisuudella on samansuuntaisia intressejä.
Lentokoneen tuhovaikutus on arvioitu kuusinkertaiseksi ilmakehälle, koska lentokorkeudessa päästöt ovat paljon haitallisempia.
Turhaahan muiden valistus aiheesta on, koska yleensähän asiat opitaan ns kantapään kautta jos sittenkään. Kohtuullisuus ja vastuu eivät ole nykyajan trendejä, joten kulutetaan hyvällä omallatunnolla, koska juuri nyt olemme niskan päällä.
- ilmastonmuutos seis
Lentäminen on todella vakava uhka ilmastonmuutokselle. Harmi vain, että ministerit on niitä kovimpia lentäjiä, ettei veroja ole nostettu todella korkealle. Ajatella kuinka paljon tuhoaa ilmakehää/otsonia. Ja lähes ilmaiseksi. Tupakoitsijat sentään maksavat saastuttamisestaan.
- verotettava
...raskaalla kädellä. Autoilussa mentiin oikeaan suuntaan, kun bensan hintaa nostettiin. Samaa ideaa toteutettava nyt lentämiseen, mutta niin jyrkällä tavalla, että tavallisella pulliaisella ei ole edes joka vuosi varaa lentää yhtään mihinkään. Etelän matkasta on tultava (taas) luksusjuttu, johon jokaisella on mahdollisuus, mutta ei ihan parilla sadalla.
Toivottavasti ensimmäisenä menevät konkurssiin juuri nämä ilmestyskirjan ratsut, eli halpalentoyhtiöt. Lomakohteissa autioituvat syövän lailla lisääntyneet hotellit ja apartementokset, ja vuorten rinteet kukkivat taas jotain muuta kuin evianinsinistä kaikissa muovin kirjoissa. Infrastruktuuri näissä paratiiseissa on lähtenyt liikkeelle latvasta, ja tyvi on unohdettu. On tavaraa, rahavirtaa, ja ihmisiä. Mitään pohjaa kestämään tuota kaikkea kulutusta ei ole.
Mutta kaikenlainen holhoaminen, paapominen ja kuningasihmisen tekemisten rajoittaminen taitaa olla vain utopiaa. Kaikenlainen sensävyinen kirjoittelu jossakin Suomi24-foorumilla aiheuttaa threadin jatkeeksi viherpeippo- kannabishörhö- ja seksuaalivähemmistösävytteisiä kaikuja, joissa syvällä näkyy jokaisen ihmisen ("ihminen" positiivisessa mielessä) tuska omasta osastaan tätä murhenäytelmää. Aggressio kohdistetaan oman itsensä ja omien tekemisten, oman maailmankatsomuksen sijasta siihen homppelipiipertäjään, joka uskaltaa kajota jokaisen länsimaisen ihmisen, kauniisti kukkivan demokratian lapsen, itsestäänselvään oikeuteen liikkua, liikuttaa ja löllertää mihin tahansa, milloin tahansa ja miten tahansa. Jospa vain pääsisi piuhoja pitkin sen pil(l)iin käsiksi, niin vetäisin jojoon / tekisin jojon saman tien!
- mää vaan83
mää en ole lennelly koskaan kun ei ole tarvinnu, ps:nautin suomen vuoden ajoista :)
- Porsu Kooo
mie en oo elläissäin ollessa ollu ku kaks kertoo lentokonneen kyyvissä ja nekii oon lentänä iha vuan kotmuan kamarala, aikonaa lähettii sellasela saakelin hypyheikilä matkaan (savonlinna-helsinki), tiältä s_linnasta, että tuntu jo siltä, että se hajovaa siihe kentäle ennenku piäsöö ees ilemaan, no se siitä. toka kerran olin koneen kyyvis vähä myöhemmi ja sitte lähettiinkii jo DC-9:llä (sama matka ku aiemmin), mut siinä olikii jo jottai erilaista olevinaan. :)
- Jeps...
Viime kesänä lensin Clickairilla, Easyjetillä, Vuelingilla ja Blue1:lla. Clickairin kone oli hieman myöhässä ja kone aika kulahtanut (ahtaimmat penkit näistä neljästä). Vueling oli näistä miellyttävin, melkein tuliterä kone ja istumapaikankin sai valita netissä varaustilanteessa. Easyjet kanssa ihan jees, Blue1:lla taas oli yllättävästi kanssa aika kulahtanut kone (ja vain kaksi check-in tiskiä käytössä Stanstedillä, kun Ryanairilla oli pitkä rivi niitä).
Eli en kyllä lentäisi Stanstedistä Blue1:lla, Ryanair on yleensä halvempi ja niillä checkaus on paljon ripeämpää.- ei ole LCC
Blue1 on halpalentoyhtiö vain nimeltä. Mielestäni pitäisi olla jokin LCC-standardi. Jos kyseisen (minkä tahansa) yhtiön hinnat ovat kalliimpia, ei se saisi käyttää "low-cost" nimikettä.
- väittänyt
ei ole LCC kirjoitti:
Blue1 on halpalentoyhtiö vain nimeltä. Mielestäni pitäisi olla jokin LCC-standardi. Jos kyseisen (minkä tahansa) yhtiön hinnat ovat kalliimpia, ei se saisi käyttää "low-cost" nimikettä.
olevansa halpalentoyhtiö? EI OLE!
- petetty
väittänyt kirjoitti:
olevansa halpalentoyhtiö? EI OLE!
Halpalentoyhtiön tuntee palvelutasosta kuten maksullisesta tarjoilusta. Blue1 ei selvästi ole halpalentoyhtiö hintojensa puolesta.
- 39 juroa
kävin kemissä syksyllä. menopaluu maksoi saman kuin juna olisi ollut yhteen suuntaan ja suihkarilla säästin matka-ajassa sentään melkein vuorokauden. en pitänyt pahana ollenkaan ja menen toistekin.
- hyvä ja halpa
Esim. Jos varaat nyt lennot Tampereelta Frankfurttiin. 21.4 - 12.5, niin menopaluu on
33,62€ VEROINEEN- F-1
Otettiin viime keväänä lennot Ryan airilta ku lähettiin Barcelonaan kattoo Formuloita. Tampere-Stansted-Montpellier ja takas,eli yht 4 lentoo ni 132 euroo,et ei paha ja oli viel etuajassa puol tuntii molempiin suuntiin ku tultiin takasin.Ei valittamista,meen varmaan toistekin Ryan airilla.
- Nimetön
Ei Ryanairin lento lennä Frankfurttiin vaan noin 120 kilometrin päähän tästä kaupungista, matka jatkuu tähän yhteen maailman kalleimpaan bisnescityyn bussilla joka kyllä maksaa.
- Helsinkiläisten huvia
Finnair markkinoi pluspisteitään ja niillä saatavia matkoja! HUPS vaan! Eipä kerro, että karsii ja rajaa pluspistelentoja vain pääsääntöisesti Helsingistä eteen päin tai ulkomailta Helsinkiin. Plusmatkoja ei juurikaan ole Helsingistä muualle Suomeen. Me muualla Suomessa kalliilla ostamme matkoja, ja vain pääkaupungin läheisyydestä matkustavat hyötyvät eduista. Tosi kieroa ja näin pimitetään meitä muualla Suomessa asuvia. Eipä huvita enää tilailla matkoja Finnairilta. Sama käyttää ja suosia halvempia lentoyhtiöitä. Näin ainakin kilpailun kautta voi saada etua halpenevissa hinnoissa.
- Nyt matkaan
Ostin syksyllä Ryanairilta halvimmat liput mitä löysin Lontooseen, 30 € edestakaisin veroineen. Lähdemme ensi torstaina ja palaamme maanantaina. Maksamme 60 euroa yhteensä ja tietty joudumme ajamaan Tampereelle, mutta siltikin on halpaa...! Yövymme tuttavan tuttavan luona joten en ole eläissäni mennyt Lontooseen näin halvalla.
Mietin mikä on halvin tapa matkustaa tubella ja busseilla; onko jotain matkakorttia rajoitetuksi ajaksi, en muista? Voisiko joku auttaa?- assss
sai myös turisti ostaa valokuvallisen matkakortin Lontoon metroon. En muista kelpasiko myös busseihin.
Ostin tuollaisen lipun siellä viikoksi.
Siinä oli erilaisia vyöhykkeitä, ja esim. keskustaa lähimmälle olevalle lentokentälle ei päässyt halvimmalla lipulla.
En ole sen koommin Lontoossa käynyt. Muutenkaan en matkusta ulkomaille joka vuosi, en edes Viroon, vaikka täältä Helsingistä olisi sinne helppo lähteä. - oysteroyster
osterilla vaan matkaan, eli oyster - kortti, tosin en muista paljoko maksaa mutta sillä saat suhata tubella niin paljon kun ehdit eikä maksa paljon mitään jos kuljet paljon. oli ainakin muistaakseni viiden päivän kortteja tai solla viikonkin ja kolmen päivän.
- mimmilehmä
Olen lentänyt RyanAirilla Lontooseen sekä Frankfurtiin pariinkin otteeseen... lennot ovat edullisia ja aikataulut ovat olleet yleensä ok. Viimeksi tosin laskeuduimme (viime viikolla) sumun vuoksi Saarbrückenin kentälle ja kuulutukset olivat sen verran nopeita ja heikkolaatuisia että vasta kentällä saimme selvän missä olimme. Mutta yön hämärissä jatkoimme matkaa junalla :) ja perille päästiin.
- Mkaklaa
Miksi jatkoitte matkaa junalla? Saarbrücken on Frankfurt-Hahnin varakenttä ja aina jos kone ohjataan sinne sääolosuhteiden takia, Ryanair järjestää maksuttoman bussikyydin. Toisaalta, teille oli ehkä kätevämpää järjestää jatko itse, koska Hahnin kautta kiertäminen olis ehkä tehnnyt turhan mutkan.
Tampereen kentän varakenttä on Turku, jonne yksi Frankfurt-Hahnin lento ohjattiin marraskuussa sääolosuhteiden vuoksi. Matkustajat kuljetettiin Tampereelle ja Tampereelta lähtevät matkustajat, joiden joukossa itse olin, vietiin Turun kentälle. Koska lähtevien matkustajien kärrääminen Turkuun vie aikaa, saapui kone loppujen lopuksi Hahniin noin 4 tuntia myöhässä. Kaikki matkustajat ymmärsivät poikkeuksellisen tilanteen ja olivat tyytyväisiä, vaikka perille saapuminen viivästyikin. - on on
Mkaklaa kirjoitti:
Miksi jatkoitte matkaa junalla? Saarbrücken on Frankfurt-Hahnin varakenttä ja aina jos kone ohjataan sinne sääolosuhteiden takia, Ryanair järjestää maksuttoman bussikyydin. Toisaalta, teille oli ehkä kätevämpää järjestää jatko itse, koska Hahnin kautta kiertäminen olis ehkä tehnnyt turhan mutkan.
Tampereen kentän varakenttä on Turku, jonne yksi Frankfurt-Hahnin lento ohjattiin marraskuussa sääolosuhteiden vuoksi. Matkustajat kuljetettiin Tampereelle ja Tampereelta lähtevät matkustajat, joiden joukossa itse olin, vietiin Turun kentälle. Koska lähtevien matkustajien kärrääminen Turkuun vie aikaa, saapui kone loppujen lopuksi Hahniin noin 4 tuntia myöhässä. Kaikki matkustajat ymmärsivät poikkeuksellisen tilanteen ja olivat tyytyväisiä, vaikka perille saapuminen viivästyikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161