Linja-Kuljetus

Volvo 89

Linja-Kuljetus Tampere, millanen talo?

30

7805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asko Virtanen

      En tiedä. Miksi kysyt?

      • Kuljetus

        Toimi noin 20v takasi Tampereella, Hatanpäänvatatien varrella Kiitolinjan yhteydessä,Lakalaivassa nykyisin Kuljetusneliön oli tallit ja korjaamo,ajautui aikoinaan konkurssiin.


      • Anonyymi

        Miksi esitit vastakysymyksen, jos et tiedä???


    • Pöytis

      samaa puljua Vantaan kuljetuksen ja R.Pynnösen kanssa.

      • Hyvä talo

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.


      • lakkoiltu
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        kuljetusalalla pitkään.h-korva rädyn edeltäjät veivät kuusistolta voimavarat jatkaa kuljetustoimintaa


      • oli rahapulassa ja
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Myi Vantaan kuljetuksen R.pynnöselle vuonna 1989.
        R.P ajoi em.firman alas vuonna 1993 Vantaan lavetti oy nimisenä.


      • Kauko-Liikenne
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut


      • Iivari-22
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.


      • ivecolla
        Iivari-22 kirjoitti:

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.


      • Iivari-22
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        No Herra tietäväinen,tarkaan ottettuna N86. Kyllä tämä otsikon alla on enenpikin virheitä asioissa.


      • norjanmiäs
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        mietityttää, olikohan niin hyvä talo, kuin jotkut kehuu. olin kerran 82 vuonna viikingin rannassa turussa, puheilleni tuli linja-kuljetuksen kuljettaja, oli myymässä kakkoskuljettajan lippua puoleen hintaan, siihen aikaan sai repsikan lipun poonuksena laivayhtiöltä, kun vihjasi toisesta kuljettajasta, samalla kaveri tuskaili palkkansa kanssa, että pitää tehdä pisnestä, jotta homma kannattaisi.
        myöhemmin tuli viikkarilta ilmoitus, ettei enää saa repsikalle lippua, kuin eri hintaan, siihempä sekin luontaisetu loppui muutamien pisnesmiesten vuoksi.


      • Anonyymi
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        Et toellaan paljo tiijä f86 on saman näkönen kuin f88 nokka malli


      • Anonyymi

        Ei ollut pynnösen janne kanssa missään tekemisissä


      • Anonyymi
        Iivari-22 kirjoitti:

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.

        Eikös. Savon matka Rautalamilta ostanut Kuusiston .ja möi osan siitä Masa Kiitos jyväskylä


    • se on ihan

      hyvä tiilitalo, mutta saunapääty on tehty jälkeenpäin puusta.

    • Linjan kuski

      No hei Iivari. Kyllä varmaan se pari kuukautta kestänyt lakko vaikutti Kuusisto- yhtymän konkurssiin myös jotain. Kun tiedät asioista noinkin hyvin niin tiedät myös mistä lakko johtui. Siinä ei Erkillä ollut osaa eikä arpaa.

    • rahtari hiace

      punatiilinen hyvälle pohjalle rakennettu omakotitalo

    • Asioista tietävä

      Täällä kirjoitetaan, että Linja-Kuljetuksella oli pelkkiä Volvoja. Ei pidä paikkaansa, sillä Scanioita alkoi tulla, kun ykkössarja esiteltiin. Ensin tuli sarjaa 111 sekä puoliperän vetoon että 3-akselisen täysperävaunun vetäjäksi. Myöhemmin täysperän vetäjät vaihtuivat järeämpiin 141 malleihin. Muutama uusi mersukin ehti tulla Kuusiston kaudella ennen konkurssia.

    • 82-

      No löysin tälläisen vanhan jutun niin pakko kirjoittaa jotain,Ensinnäkin Luoma myi pois kuljetuksen,toiseksi hommat meni hyvin kunnes uuden omistajan vaimo tuli möhlimään asioita,elikä mitä hiton ministeripalkkoja täällä maksetaan??siitä se lakko lähti aikoinaan.

      • Lavettikuski

        Siellä joku jo ehti laittamaan kuljetusneliönkin konkurssiin,, no sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan, velkasaneerauksessa tosin oli aikanaan, valuutalainoista johtuen, siitä sitten lähettiin rrrajuun nousuun,. Linjakuljetuksessakin ajelin vuosia, kuusiston konkurssiin asti, josta palasin Sallisen leipiin, Kuljetusneliöön, Luoman Erkki myöhemmin osti ko yhtiön Salliselta, ja sama vanha patruunahenki jatku, kaikilla oli hyvä olla


    • Bek-ka
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Linjakuljetuksen pesästä ostetuilla autoilla alotti moni autoilijan uransa,minä myös,,,,

      • Anonyymi

        Hyvä talo edustava kalusto.


    • Anonyymi

      Ajoin silloin vanhaan hyvään aikaan pynnösellä pohjoismaihin ja koko suomi päästä päähän,autot oli scanian 110 ja 140 sarjaa ja volvon 88 ja 89 lähinnä,oli 86 sarjaakin pari puoliperän veturia lyhyemmässä ajossa päivävuorossa.

    • Anonyymi

      Tuleeko palkka ajallaan?

    • Anonyymi

      Isäukko ajeli mersun v-10 hollanissa viritetyllä puoliperävetäjällä. se kulki ihan hirviästi.

    • Anonyymi

      Luoman Erkki tuon Mersun aikoinaan osti mielenhäiriöstä Kauko-Liikenteelle.
      Kuskit nimesivät sen myyrän pelottajaksi?

    • Anonyymi

      Ja tuota Lempääläntien tukikohtaa kutsuttiin nimellä Älymäki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1831
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      53
      1122
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      956
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      927
    6. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      910
    7. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      45
      790
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      781
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      762
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

      Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe