Linja-Kuljetus

Volvo 89

Linja-Kuljetus Tampere, millanen talo?

29

7193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asko Virtanen

      En tiedä. Miksi kysyt?

      • Kuljetus

        Toimi noin 20v takasi Tampereella, Hatanpäänvatatien varrella Kiitolinjan yhteydessä,Lakalaivassa nykyisin Kuljetusneliön oli tallit ja korjaamo,ajautui aikoinaan konkurssiin.


      • Anonyymi

        Miksi esitit vastakysymyksen, jos et tiedä???


    • Pöytis

      samaa puljua Vantaan kuljetuksen ja R.Pynnösen kanssa.

      • Hyvä talo

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.


      • lakkoiltu
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        kuljetusalalla pitkään.h-korva rädyn edeltäjät veivät kuusistolta voimavarat jatkaa kuljetustoimintaa


      • oli rahapulassa ja
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Myi Vantaan kuljetuksen R.pynnöselle vuonna 1989.
        R.P ajoi em.firman alas vuonna 1993 Vantaan lavetti oy nimisenä.


      • Kauko-Liikenne
        Hyvä talo kirjoitti:

        Linja-Kuljetuksella ei ollut mitään yhteistä R.Pynnönen Oy:n kanssa. Vantaan-Kuljetus Oy:n osti E.Luomalta eräs L.Pakkanen.
        Firman omisti viimeksi P.Kuusisto Porista. Lafkaan kuuluivat: Linja-Kuljetus Oy, Kauko-Liikenne Oy, Kombi-Trans Gmbh, Länsi-Kuljetus Oy, P.Kuusisto Oy.
        Asetettu selvitystilaan 16.9.1984. Siihen loppu. Oli aikansa ykkönen Suomessa.

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut


      • Iivari-22
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.


      • ivecolla
        Iivari-22 kirjoitti:

        Eipä perhe tiennyt "Isäukon toimista".Kyllä Erkki junaili kaupat Kuusistolle,sitten vasta
        paljastu pankeille ,Erkin rakentama "Sudenkuoppa",josta ei päästy yli ilman konkurssia.
        Muuten F86:set,nokkamallit,nosti Erkin eturiviin,olivat liukkaita liikujia.

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.


      • Iivari-22
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        No Herra tietäväinen,tarkaan ottettuna N86. Kyllä tämä otsikon alla on enenpikin virheitä asioissa.


      • norjanmiäs
        Kauko-Liikenne kirjoitti:

        Juu,niin oli ykkönen, kaikin puolin!! Nyt jo edesmenneen isäukon kanssa aikoinaan monet kesät 70-80-luvuilla meni "repsikkana", varsinkin Kauko-Liikenteen perävaunuja vetäessä. Luoma piti hyvää huolta alaisistaan palkan ja työn mukaan, ja keikkaa riitti, samoin tekijöitä.

        Taisi olla aikoinaan ensimmäisiä uranuurtajia tajutessaan Saksan yhteysfirman tärkeyden Ro-Ro-liikenteessä (suomalainen auto ajaa kärryn Helsinkiin Sompasaareen tai Jätkään (eipä näitäkään enää ole...), laiva vie sen Saksaan, josta saksalainen oman firman auto jatkaa eteenpäin).
        Mukana oli Honkarakenteen (Lieksa/Karstula) ja silloisen W-Schaletin (Liedenpohja) hirsimökkiä paloina mukana (taitaa yhä tänäkin päivänä seistä satoja suomalaisesta puusta veistettyjä hirsitaloja Saksan ja Itävallan Alpeilla vain Kauko-Liikenteen ansiosta!!). Savonlinnan vaneritehtaalle meni lasikuitumattoa, paluumatkalla sitten lastattiin vaikka hirsitaloa), joskus ajettiin Talbotteja Uudenkaupungin autotehtaalta Suomen autokaupoille, samoin Datsunin 100A:ta Hangon vapaasatamasta. En edes muista, mitä kaikkea mukana kulki...

        Kalusto oli ajanmukaista, parhaina vuosina ensin F88/89 Volvoja, sitten tuoretta F10/12-sarjaa, eli aina Volvoja ja perävaunut aina Jykin kaksiakselisia pressukärryjä. Ja kalusto kulki yötäpäivää,mitä nyt kuskia tarvittaessa vaihdettiin hakemalla vaikka kotoa.

        Tuolloin oli uutta, että laitalaudat korvattiin vanerilevyillä, mitkä koolattiin vaneriin kiinnitetyillä putkilla pystypalkkeihin, nykyään kun näyttää ikivanha perinne irtolaudoista olevan huudossa.

        Olivat upeita kesiä, mutta loppuihan tuo sitten konkurssiin, valitettavasti... Luoman Erkki ja Heikki ovat myös taitaneet mennä "rajan taa".

        Siellähän ne Luoman rakennuttamat hallit edelleen seisovat Lempääläntie 22:ssa Tampereella, nyt mm. Havatorin käytössä.

        Syy siihen, miksi koko yritysrypäs kaatui, saattoi olla mm. verotuksessa tai sitten joku kilpailija painosti. Ei ole ajat muuttuneet paljoakaan tuosta, kyllä yksityinen yritys on tuuliajolla, vaikka panostaisi palveluun, kalustoon, henkilöstöön tai mihin vain. Isot jyrää pienen, nykyään ehkä vielä helpommin kuin ennen. Pienten ei kannata kasvaa edelleenkään liian isoiksi,jotta eivät törmää ongelmiin...

        R.I.P. Kaukoliikenne, Linja-Kuljetus ja tietty isäukko ja vanhat tutut

        mietityttää, olikohan niin hyvä talo, kuin jotkut kehuu. olin kerran 82 vuonna viikingin rannassa turussa, puheilleni tuli linja-kuljetuksen kuljettaja, oli myymässä kakkoskuljettajan lippua puoleen hintaan, siihen aikaan sai repsikan lipun poonuksena laivayhtiöltä, kun vihjasi toisesta kuljettajasta, samalla kaveri tuskaili palkkansa kanssa, että pitää tehdä pisnestä, jotta homma kannattaisi.
        myöhemmin tuli viikkarilta ilmoitus, ettei enää saa repsikalle lippua, kuin eri hintaan, siihempä sekin luontaisetu loppui muutamien pisnesmiesten vuoksi.


      • Anonyymi
        ivecolla kirjoitti:

        Millainen oli F86 nokkamalli?
        Minäkin sen verran tiedän, ettei tuommoista ole ikinä ollutkaan.

        Et toellaan paljo tiijä f86 on saman näkönen kuin f88 nokka malli


      • Anonyymi

        Ei ollut pynnösen janne kanssa missään tekemisissä


    • se on ihan

      hyvä tiilitalo, mutta saunapääty on tehty jälkeenpäin puusta.

    • Linjan kuski

      No hei Iivari. Kyllä varmaan se pari kuukautta kestänyt lakko vaikutti Kuusisto- yhtymän konkurssiin myös jotain. Kun tiedät asioista noinkin hyvin niin tiedät myös mistä lakko johtui. Siinä ei Erkillä ollut osaa eikä arpaa.

    • rahtari hiace

      punatiilinen hyvälle pohjalle rakennettu omakotitalo

    • Asioista tietävä

      Täällä kirjoitetaan, että Linja-Kuljetuksella oli pelkkiä Volvoja. Ei pidä paikkaansa, sillä Scanioita alkoi tulla, kun ykkössarja esiteltiin. Ensin tuli sarjaa 111 sekä puoliperän vetoon että 3-akselisen täysperävaunun vetäjäksi. Myöhemmin täysperän vetäjät vaihtuivat järeämpiin 141 malleihin. Muutama uusi mersukin ehti tulla Kuusiston kaudella ennen konkurssia.

    • 82-

      No löysin tälläisen vanhan jutun niin pakko kirjoittaa jotain,Ensinnäkin Luoma myi pois kuljetuksen,toiseksi hommat meni hyvin kunnes uuden omistajan vaimo tuli möhlimään asioita,elikä mitä hiton ministeripalkkoja täällä maksetaan??siitä se lakko lähti aikoinaan.

      • Lavettikuski

        Siellä joku jo ehti laittamaan kuljetusneliönkin konkurssiin,, no sehän ei pidä paikkaansa ollenkaan, velkasaneerauksessa tosin oli aikanaan, valuutalainoista johtuen, siitä sitten lähettiin rrrajuun nousuun,. Linjakuljetuksessakin ajelin vuosia, kuusiston konkurssiin asti, josta palasin Sallisen leipiin, Kuljetusneliöön, Luoman Erkki myöhemmin osti ko yhtiön Salliselta, ja sama vanha patruunahenki jatku, kaikilla oli hyvä olla


    • Bek-ka
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Linjakuljetuksen pesästä ostetuilla autoilla alotti moni autoilijan uransa,minä myös,,,,

      • Anonyymi

        Hyvä talo edustava kalusto.


    • Anonyymi

      Ajoin silloin vanhaan hyvään aikaan pynnösellä pohjoismaihin ja koko suomi päästä päähän,autot oli scanian 110 ja 140 sarjaa ja volvon 88 ja 89 lähinnä,oli 86 sarjaakin pari puoliperän veturia lyhyemmässä ajossa päivävuorossa.

    • Anonyymi

      Tuleeko palkka ajallaan?

    • Anonyymi

      Isäukko ajeli mersun v-10 hollanissa viritetyllä puoliperävetäjällä. se kulki ihan hirviästi.

    • Anonyymi

      Luoman Erkki tuon Mersun aikoinaan osti mielenhäiriöstä Kauko-Liikenteelle.
      Kuskit nimesivät sen myyrän pelottajaksi?

    • Anonyymi

      Ja tuota Lempääläntien tukikohtaa kutsuttiin nimellä Älymäki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe