Onko tuttu juttu Sembo.fi

Tahtoo ulkomaille halvalla

törmäsin matkamessuilla uuteen tulokkaaseen Sembo.fi-palveluun. ruotsista alun perin, nyt tuli suomeen. valikoimaa ainakin on.

onko joku varannut / käyttänyt noiden matkoja? etenkin lentojen hinnat tuntuis olevan kohdillaan. kommenttei???

45

19044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trepub

      Lentojen hinnat eivät ainakaan Suomen sivuilla ole todellakaan kohdallaan. Tosi kallista. Suoraan Finnairin sivuilta pääsee suoralla lennolla huomattavasti edullisemmin vaikkapa Prahaan.

    • Jarra

      Moi,

      Olen käyttänyt Semboa paljon koska asun Ruotsissa. Olen todella tyytyväinen. Paljon valinnanvaraa ja hyvä laatu/hinta suhde. He käyvät katsomassa / tarkastamassa kaikki tuoteet ennen kuin tulevat myyntiiin.

      • Takuulaatuu

        Moi,

        Kyllä sitä itse ainakin arvostaa, että tietää ihan oikeasti, mihin on matkalla. Ja niinkun Jarra laitoitkin, Sembossa ne oikeasti ovat käyneet kaikki kohteet läpi ja tsekanneet kohde kerrallaan, mitä matkustaja oikeasti saa. Lennoista en uskalla itse sanoa, kun oon yleensä ottanut räätälöidyn paketin.

        Sembon kanssa toivottavasti ei käy näin: Varasin nimeltä mainitsemattomalta nettioperaattorilta Barcelonasta hotellin viikoksi. Kuvaus meni jotenkin näin: "Upealla paikalla, keskellä legendaarista vanhaa Barcelonaa sijaitsee tyylikäs, lapsiperheelle sopiva hotelli XX. Kaikki olennainen yhdessä kerroksessa. Sisäpiha on juuri kunnostettu ja siellä voi uima-altailun lisäksi nauttia minigolffista". Luonnollisesti kertomusta siivitti muutama pirun hyvä valokuva.

        Totuus oli tämä:

        Keskellä legendaarista Barcelonaa = vähintään yhtä vanhassa talossa kuin muutkin kurtistuneet paikalliset rakennukset. Ja sen tunsi nahoissaan.

        Tyylikäs = No, nostalginen ainakin, koska sisustus oli suoraan 1970-luvulta.

        Lapsiperheelle sopiva = Uima-allas vain aikuisille, ei pienille lapsille mitään.

        Sisäpiha juuri kunnostettu = Remontti kesken edelleen ja työkalut levällään hotellin aukiolla.

        Minigolf = Rata oli, välineiden vuokrauspiste oli kiinni, koska paikallinen yrittäjä teki sillä vain tappiota.

        Ainoa asia, mikä oli niin kuin luvattiin, olikin sitten keli. Aurinkoa piisasi 32 koko matkan. Tähän ei voi Sembo tai muutkaan vaikuttaa... ;)


    • Pasi Perheenisä

      Varasin sembolta Mallorcan perheelle hiihtolomalle. Edullinen ainakin oli.

    • matkailijana

      Yritin varata sembon kautta matkaa eurooppaan. Nettisivut eivät toimineet oikein ja varausjärjestelmä heitti minua jatkuvasti ulos varauksesta. En saanut varattua matkaa, soitin siis sembolle, josta sanottiin että kokeile myöhemmin uudelleen.

      Kyselin myös hotelleista ja matkakohteista mutta tietoa heillä ei ollut, katsoivat googlesta jonka olin jo itse ehtinyt tehdä. Hotellien tiedoisssa oli paljon virheitä.

      Eivät ole oikeasti tarkistaneet kaikkia matkakohteita, ainoastaan ne muutamat harvat joissa on sembon logo?? Suurimmasta osasta heillä ei ole mitään tietoa, ja jos jotain kysyy, vastaus on että he ovat nettimatkatoimisto joka ei palvele asiakkaitaan.

      Löysin samat lennot ja hotellit halvemmalla internettiä selailemalla.

      Olin pettynyt koko semboon. mainostavat itseään hiukan väärin...

      • Voipahan

        Nettisivut lentovarauksissa erittäin.ongelmalliset,palvelu englanniksi tai ruotsiksi,ei peruutusmahdolista!


      • bellek

    • Ei ikinä Sembo

      Kokeumukset Sembosta ovat hirveät, yritys ottaa maksun kätevästi etukäteen, mutta sen jälkeen mikään ei toimi. Kun selvittelin Sembon taustoja selvisi, että kyseessä on Ruotsalaisyritys heikolla maineella ja tämä ilmeisesti vaikuttaa toimintaan siten, että ollaan ns. heikoilla jäillä asiakkaana.

    • sempalot_

      halvalla saa paskaa.

    • piikapii

      Palvelu pelasi hyvin tilatessa liput Finnairin lennolle. Asiakaspalvelusta vastattiin heti kysymykseeni, joka osoittautui turhaksi.

      Suosittelen.

    • Ei IKINÄ SEMBO

      Sembo ei todellakaan vastaa mistään jos jotain menee matkanaikana pieleen, perheemme ei ikinä enää ota yhtään matkaa Sembolta, teimme valituksen aiheesta johon ei saatu ensin mitään vastausta ja tämän jälkeen piti oikein toimitusjohtajan kanssa vääntää, toki hän ymmärsi mutta Ruotsalaiseen tapaan vain pahoitteli. Jos lähtee Sembon matkaan kannattaa varautua ongelmiin ja jos niitä tulee niin olet omillasi.

    • Tyytyväinenkäyttäjäj

      On hyvä palvelu, käytetään aina lentoja ostaessa

    • joo o

      Varokaa tätä firmaa!
      Selittelevät ja pesevät kätensä vastuusta.

    • Itä-Suomi

      Varasimme Sembon kautta lennot yhdellä välilaskulla Italiaan. Varaaminen oli tosi hankalaa, sivuilla ei kerrota kaikkia ehtoja eikä sieltä löytynyt tarvittavia tietoja. Varaamisen yhteydessä ei voinut varata paikkoja, joista kirjoitimme infokohtaan, kun muutakaan paikkaa ei ollut. Myöhemmin tuli sähköpostiviesti ja mainos, että paikat ovat ilmaisia ja että ne on nyt varattu. Sitten tuli lasku asiakaspalvelusta. Ja sitten ilmoitettiin, että paikat ovat maksullisia ja seuraavana päivänä tuli lasku paikoista. Sivuilla oli tieto, että matkalaukun saa ottaa mukaan ja laitoimme ensimmäiellä kerralla rastin ruutuun. Siellä sivuilla ei kerrottu mitään siitä, että matkalaukku varattiinkin vain menomatkalle, paluumatkalle olisi pitänyt varata laukku erikseen. Ja jälleen tuli sähköpostilla lasku ja käsky käydä omatoimisesti itse varaamassa matkalaukku (maksullisena) paluulennolle - se oli neljäs viesti asikaspalvelusta. Kun ihmettelimme ja valitimme toimintaa, kommentti oli "Olemme pahoillamme, mikäli teille tuli harmeja." En ikinä enää käytä ko. firmaa.

    • Joskustaas

      Kerran olen varannut matkan sembon kautta.
      Lensimme Kööpenhaminaan, jossa olimme päivän. Iltapäivällä oli jatkolento
      Billundiin. Olimme 4vrk Legolandissa. Takaisin tulimme Oslon kautta.
      Kaikki toimi hyvin ja matka oli noin puolet edullisempi kuin olis ollut Matkavekan kautta.

    • SofiaU

      Voi olisinpa selvittänyt jo ennen matkaa kokemuksia kyseisestä firmasta! Nyt meni häämatka persiilleen ja rahat sen mukana :(

    • SonjaJa

      Varasin ja maksoin hotellihuoneen etukäteen toisesta kaupungista. Sain matka-asiakirjat välittömästi sähköpostiin, mutta en löytänyt hotellista tarpeeksi tietoja Sembon kautta. Vaikka varauksesta jäi epämääräinen tunne, se oli Sembon puolelta onnistunut ja olin majoitukseen tyytyväinen.

    • jalve

      Maksaminen ei näköjään onnistu, jos ei ole tiliä Nordeassa tai OP:ssä. Mastercardilla tulee aina virhe, ja Dinersia eivät huoli. Turha haaskata aikaa Sembon kanssa.

      • IdaKo

        Mulla sama ongelma. En pystynyt maksamaan koska on toinen pankki ja ei Mastercardiakaan oo. Sain kuitenkin matkavahvistuksen sähköpostiin mutta tietääkö joku voiko sitä vielä perua kun lippu ei oo maksettu tai vanheneeko tilaus? Nyt alkoi tuntua vähän epävarmalta tää Sembo..


    • Emiliahy

      Hei
      Varasin lennot ja sain vain sähköpostiin maksu vahvistuksen. Onko kenelläkään kokemusta/tietoa tuleeko jälkikäteen liput tmv. sähköpostiin, koska varauksessa lukee ettei kyseinen dokumentti kelpaa yksikseen.

      • Roussss

        Oletko jo saanut liput s-postiin/tms.? Varasin itsekin sembon kautta lentoliput, mutta lippuja ei varauksen yhteydessä tullut,eivätkä ne olleet sembon omat sivut osiossa.


    • Jamppooni

      Juurikin sama ongelma kuin edellesellä "emiliahylla". Raha kelpaa, mutta lippuja ei heru. Onneksi matka vasta toukokuussa, niin aikaa miekkailla, mutta kyllä vähän kylmää tämä epävarmuus

      • kukkakeppilasdf

        Täällä sama vika. Ei lippuja. Joko sait omasi?


    • HyvästiSembo

      Katsoin sivun ja en katso toiste,saatavilla ainoastaan lentolippuja turistiluokkaan.
      En matkusta pitkää mannertenvälistä turistiluokassa.
      Hyvästi Sembo.
      Ostan edelleen suoraan lentoyhtiöiden sivuilta lentolippuni.

    • TurhiaOvat

      Vain uusavuttomat käyttävät nykyaikana matkatoimistoja.

    • Jape40

      On tuttu ja kannattaa käyttää Turkin matkoissa. Vain niissä on todella kilpailukykyinen. Samanlainen palvelu kuin muissakin matkatoimistoissa, tietysti tsekkaat hotellit ennakkoon esim. Tripadvisorista tms.

    • Kettuuntunut

      Suoraan sanotusti aivan Pas%23%AA%21%21%21 En suosittele kenellek%C3%A4%C3%A4n%21 Pesee tosiaan k%C3%A4tens%C3%A4 kaikesta%2C eiv%C3%A4tk%C3%A4 osaa vastata kysymyksiin%21 My%C3%B6s hyvin harhaanjohtava peruutusturva%21%21 Olkaa t%C3%A4m%C3%A4n kanssa tarkkoja%21

    • Manzikki

      Kannattaako pelkkiä lentoja ostaa tuota kautta? Hieman edullisempana kun saisi...

    • toomuchluggage

      Meillä toiminut paremmin kuin hyvin! Kahdesti ollaan ostettu pelkät lennot sembon kautta ja molemmilla kerroilla ollaan maksettu sembolle erikseen yhdestä kirjattavasta matkatavarasta yhdelle matkustajalle, mutta lentoyhtiön (norwegian) sivuille mentäessä jokaisella matkustajalla on lipussaan kaksi kirjattavaa matkatavaraa. Esim viime reissulle olisimme siis porukalla saaneet ottaa 8 laukkua, vaikka yhdestä maksettu! Otimme sitten kaikki yhdet laukut ruumaan ja ilmaiseksi saatiin. Kerrankin bugi asiakkaan hyväksi!

      Pieni miinus siitä, että meni tovi ennenkuin saatiin sähköpostiin tuo Norwegianin varaustunnus. Siinä kerkeää hetken miettiä, mihinhän rahat ovat menneet..

    • Vanhaatietoajaossa

      Ennen nimenomaan matkatoimiston kautta hankittuihin Norwegianin lippuihin sai kaksi matkatavaraa ilmaiseksi vaikka pelkät liput saattoivat olla halvemmat kuin suoraan Norwegianilta.

      Tuo etu on poistunut jo yli vuosi sitten eli nyt ei enää tule laukkuja "kaupanpäälle" matkatoimistoista hankittaessa.

      • ottaakolaukunmukkaan

        Vielähän tuo etu on? Me ostettiin lentoliput Sembolta, (Norwegianin lennot), 22.5. 2017 ja nyt vasta huomasin, että matkalaukkuja näyttäs kuuluvan 2 laukkua per henkilö, vaikka emme maksaneet varausta tehdessämme ruumaan menevistä laukuista. Ajattelimme, et pärjätään pelkillä käsimatkatavaroilla, koska kirjattava matkalaukku ois maksanut 50 € meno-paluu. Uskaltaako siis ottaa kirjattavia matkalaukkuja mukkaan, ettei vaan menis ylimäärästä maksua lähtöselvityksessä?


    • 3plus
    • Yksipienielefantti

      Meiltä perittiin 60 €, koska emme buukanneet itseämme lennolle. Sembon viestistä ei selvinnyt, että buukkaus pitää tehdä ennen matkaa lentoyhtiön sivuilta.
      Ei koskaan enää Semboa, vaikka lentoja ei saisi enää muualta. Olen raivoissani!
      Matkalaukku muuten maksoi 90 €, että se siitä halvasta matkasta.

      • apuvaa

        Mitä tarkoitat buukkauksella? että perittiin 60e kun ette buukanneet itseänne? Missä se perittiin, lentokentälläkö?


    • Ärsyyntynyt

      Kerran varannut matkan kyseisetä puljusta ja oli kyllä niin hirveetä sontaa, että oksat pois ja pala latvaa! Peruutusturva on aivan paska ja asiakaspalvelu hyvin epäystävällistä. Ottivat rahat (700 €) emmekä koskaan päässeet reissuun. Enkä ole ainoa jolle näin on käynyt. Trustpilotilla on liuta tarinoita, jotka kertovat Sembon todellisen puolen!

    • matkasuunnitteilla

      Mutta Sembollahan on suomalainen asiakaspalvelu. Vastasivat heti, kun kyselin varaustunnuksen perään. Tunnukset tuli vasta seuraavana päivänä. Mitä tarkoitat buukkaamisella? Kävin kirjautumassa Finnairin sivuilla uteliaisuuttania ja siellä näkyi lentovarauksemme. Pitääkö siellä vielä jotenkin kirjautua ennen lentoa vai? Lähtöselvityksenhän voi tehdä vrk ennen lähtöä??

    • Anonyymi

      Kehoitan kiertämään Sembon palvelut kaukaa.

    • Anonyymi

      Misään tapauksessa ei tälle matkatoimistolle kannata maksaa yhtään euroa. Kruunusta ei kokemusta.

      • Anonyymi

        Ei kai se matkatoimisto ole? Välitysfirma, kuten booking ja hotels.com.


    • Anonyymi

      SEMBO heillä on huono asiakaspalvelu. he ottavat rahasi ilman suostumustasi lentoyhtiöiden peruuttamalle lennolle. heidän oletetaan tekevän lentoyhtiöiden kanssa perutun lennon. he ovat huijareita. En suosittele sinua käyttämään Semboa lainkaan. kun joudut murtamaan, että menetät lentosi ilman sinun syytäsi, he vievät rahasi. Varasin lennon Sembon kautta maksamalla 779 €. lentoyhtiö peruutti lennoni, ohjelmani oli sekava. Ostin toisen lipun. Sembo palautti rahani 10 kuukauden kuluttua. Olen soittanut heille monta kertaa, he jättivät huomiotta puheluni. lopulta he palauttavat minulle 500 euron vähennetyn palvelumaksun antamatta minulle mitään palvelua. ne ovat kauheita

    • Anonyymi

      Lentomme muuttuivat yllättäen ja vaihdot tulivat täysin mahdottomiksi. Jouduimme varaamaan uudet liput ja peruuttamaan vanhat. Rahoja vanhoista joutui heidän mukaan odottamaan 6-12 kuukautta. Nyt luonnollisesti koko loman budjetti totaalisen sekaisin.

    • Anonyymi

      Myyvät lentoja ilman matkalaukkuja lennoille joille muilla välitys toimistoilla kuuluu matkalaukut, Sitten maksat itsesi kipeäksi että saat matkalaukun mukaan. Törkee rahastus Firma.

    • Anonyymi

      Samalla tavalla kävi just päivä ennen juhannusta (Anonyymi) ja maksoi noin 500,00€
      Älkä ostakoon matakan, Ihan PASKA

      • Anonyymi

        Samoin kävi minulle. Silloin kun ostin lippuja ei mainittu että laukku pitää erikseen maksaa. Firma on täysin epäluotettava. Nyt maksoin lähtöluukulla laukusta 209 e joka painoi vajaa 20 kg. Sama maksu uudelleen jos tulen takasin laukun kanssa. Eli yli 400 e edes takas yks laukku...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe