Madeiran kartta

_donna_

Onko Suomesta käsin ostettavissa Madeiran karttaa? Tiedän kyllä että netistä löytyy karttoja, mutta ne ovat kovin surkeita ilmestyksiä! Haluaisin kunnollisen kokoontaitettavan, jonka kanssa voisi tehdä matkasuunnitelmia ja tutkia reittejä valmiiksi. Mukava olisi myös Funchalin katukartta.

13

8148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akateeminen.

      Hesan akateemisen kirjakaupan matkaopas ja karttavalikoima on hyvä, sieltä ehkä.

      Paikan päältäkin löytyy hyvin ja kun kaupat ovat auki iltaisin ja sunnuntaisin, niin sieltä (valikoima pääosin saksan- ja engl.kielistä).

      Madeira Shoppingissa on esim. tavaratalossa ollut karttoja (myös Azoreille) ja aurinkomatkojen toimistolla on ollut karttoja myynnissä kohtuuhintaan. (AM tervetuliaissetissä on kartta, jolla pääsee alkuun).

      Kaupunkialueella navigoimista haitaa katujen kapeus ja kaartelu, eli päätyy helpolla vähän eri suuntaan kuin luuli menevänsä, no lähempänä rantaa no problemos.

      • noista hyviä otoksia

        Netistä saa suurentamalla aivan upeita karttoja noista linkeistä. Edellyttää tietysti tulostinta
        ja teippailua. Mutta juuri tuo suurentamisen mahdollisuus on oiva juttu - saa tietystä kohdin suurennoksen, kun nuo kartat yleensä aika pienellä tekstillä.


      • _donna_

        Kiitos Jardins! Tuosta Funchalin kartasta saa ihan oivan työkalun kun askartelee vähän! Empäs vaan itse taaskaan löytänyt tuota linkkiä, vaikka olen kovasti etsiskellyt.

        Itse Madeiran maantiekartta menee kyllä tilaukseen. Nuo nettikartat koko saaresta on turhan pelkistettyjä (lue: haluan / olen tottunut parempaan). Pitää katsella tarkemmin tuota Amazonin linkkiä - josko lähettäisivät tänne Suomeenkin...
        Iso kiitos senkin linkin laittajalle!

        Olette tosi kivoja ja auttavaisia kaikki!!!


      • don X
        _donna_ kirjoitti:

        Kiitos Jardins! Tuosta Funchalin kartasta saa ihan oivan työkalun kun askartelee vähän! Empäs vaan itse taaskaan löytänyt tuota linkkiä, vaikka olen kovasti etsiskellyt.

        Itse Madeiran maantiekartta menee kyllä tilaukseen. Nuo nettikartat koko saaresta on turhan pelkistettyjä (lue: haluan / olen tottunut parempaan). Pitää katsella tarkemmin tuota Amazonin linkkiä - josko lähettäisivät tänne Suomeenkin...
        Iso kiitos senkin linkin laittajalle!

        Olette tosi kivoja ja auttavaisia kaikki!!!

        vielä tilata karttaa, niin Akateemisesta kirjakaupasta saa mainion Madeira Tour& Trail-kartan. Sen mittakaava on 1:40,000, joten se on parahultainen kävelyretkillä. Levadat, kävelyreitit, polut ja tiet on hyvin merkitty, kuten muukin retkellä tarvittava. Materiaali on vedenpitävää polymeeriä ja sehän saattaa olla Madeiralla joskus tarpeen. Hinta noin 16 euroa. Julkaisija Discovery Walking Guides Ltd.


      • _donna_
        don X kirjoitti:

        vielä tilata karttaa, niin Akateemisesta kirjakaupasta saa mainion Madeira Tour& Trail-kartan. Sen mittakaava on 1:40,000, joten se on parahultainen kävelyretkillä. Levadat, kävelyreitit, polut ja tiet on hyvin merkitty, kuten muukin retkellä tarvittava. Materiaali on vedenpitävää polymeeriä ja sehän saattaa olla Madeiralla joskus tarpeen. Hinta noin 16 euroa. Julkaisija Discovery Walking Guides Ltd.

        Empäs ehtinytkään vielä, kun on mennyt vielä nettiä selaillessa. Pitääkin katsoa Akateemisesta.
        Kiirettä ei ole vielä ollut kun matka on vasta loppukeväästä.
        Kiitos vinkistä!


      • donX
        _donna_ kirjoitti:

        Empäs ehtinytkään vielä, kun on mennyt vielä nettiä selaillessa. Pitääkin katsoa Akateemisesta.
        Kiirettä ei ole vielä ollut kun matka on vasta loppukeväästä.
        Kiitos vinkistä!

        Ja kun menet sinne Akateemiseen niin ostappa samantien (englanninkielisiä löytyy moniakin)suomenkielinen Rotherin vaellusopas: Madeira. Näitä käyttäen täytyy jo olla tosi tonttu jos ei pärjää. Itse olen menossa Madeiralle kolmatta kertaa helmikuun loppupuolella, ja olen jo suunnitellut muutamat kävelyreissut. Ja kaiken tämän sinäkin voit tehdä näillä kahdella opuksella ja Madeiran bussien aikataululla jonka saat viimeistään saavuttuasi Funchalin.


      • saa netistä.
        donX kirjoitti:

        Ja kun menet sinne Akateemiseen niin ostappa samantien (englanninkielisiä löytyy moniakin)suomenkielinen Rotherin vaellusopas: Madeira. Näitä käyttäen täytyy jo olla tosi tonttu jos ei pärjää. Itse olen menossa Madeiralle kolmatta kertaa helmikuun loppupuolella, ja olen jo suunnitellut muutamat kävelyreissut. Ja kaiken tämän sinäkin voit tehdä näillä kahdella opuksella ja Madeiran bussien aikataululla jonka saat viimeistään saavuttuasi Funchalin.

        Ja ne bussien aikataulutkin saa netistä ! Itse olimme siellä muutama viikko sitten ja netistä otetut bussiaikataulut pitivät täysin paikkansa, pääsimme Ribeiro Frio-Portela -levadalta Santo Serran bussilla hienosti takaisin Funchaliin. Oli elämys kyllä se matka - penkkirivillä oli 2 3 penkit, joten ne penkit oli tosi kapeita. Bussikuski oli asiansa osaava ja matka taittui.


      • _donna_
        saa netistä. kirjoitti:

        Ja ne bussien aikataulutkin saa netistä ! Itse olimme siellä muutama viikko sitten ja netistä otetut bussiaikataulut pitivät täysin paikkansa, pääsimme Ribeiro Frio-Portela -levadalta Santo Serran bussilla hienosti takaisin Funchaliin. Oli elämys kyllä se matka - penkkirivillä oli 2 3 penkit, joten ne penkit oli tosi kapeita. Bussikuski oli asiansa osaava ja matka taittui.

        Joops, bussiaikataulut on jo "löydetty" ja hallussa.
        Kartta vieläkin hakematta; täytynee viikonloppuna suunnistaa Akateemiseen. Täytynee vilkaista sitä kirjaakin... Tosin erilaisia opaskirjoja alkaa jo olla melkoisesti, mutta jos tosi hyvältä vaikuttaa, niin ainahan semmonen kannattaa hankkia.


      • Olin useasti
        _donna_ kirjoitti:

        Joops, bussiaikataulut on jo "löydetty" ja hallussa.
        Kartta vieläkin hakematta; täytynee viikonloppuna suunnistaa Akateemiseen. Täytynee vilkaista sitä kirjaakin... Tosin erilaisia opaskirjoja alkaa jo olla melkoisesti, mutta jos tosi hyvältä vaikuttaa, niin ainahan semmonen kannattaa hankkia.

        On kyllä upea, itse teimme sen aikoinaan niin, että menimme taksilla alkuun ja taksi odotti meitä loppupäässä. sovimme hinnan etukäteen, niin ei tullut yllätyksiä.


      • Eemeli10
        Olin useasti kirjoitti:

        On kyllä upea, itse teimme sen aikoinaan niin, että menimme taksilla alkuun ja taksi odotti meitä loppupäässä. sovimme hinnan etukäteen, niin ei tullut yllätyksiä.

        Jossain täällä joku taisi mainitakin sen, että levadat eivät juuri koskaan ole sellaisia, että palaisivat alkuun jotain toista kautta, vaan pitää päästä jollain kulkupelillä (taksilla) loppupäästä takaisin. Ovatko nuo arviolukemat reitin kestosta sellaisia, joissa on laskettu kulku vain yhteen suuntaan?

        Mahtaako Madeiralta saada tuoreempia karttoja? Luulisi.


    • Talviasukas

      Kirjoja ja karttoja voi ostaa edullisesti Madeiralla Sao Lourenco kauppakeskuksen kirjakaupasta Funchalin keskustassa.
      Suosittelen kirjaa: Pentti Korpela MADEIRA Patikoitsijan paratiisi, sitä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut myynnissä Madeiralla. Kartoissa kannattaa katsoa painovuosi, Madeiralla rakennetaan jatkuvasti uusia teitä ja ne tietenkin puuttuvat vanhemmista kartoista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe