onko Sinulla? Minulla on sininen, jonka veljeni sai lapsuuskotini naapurilta rikkinäisenä. Hän korjasi sen ja maalasi siniseksi. Ostin sen 40 vuotta sitten ja lasten ollessa pieniä se oli ahkerassa käytössä, kun uni ei tahtonut tulla, oli korvakipua ja muuta sellaista. Lapsuuskodissani oli korituoli, jonka me lapset rikoimme, kun panimme ylösalaisin ja vetelimme pitkin lattiaa. Äiti osti huonekaluliikkeestä käytetyn, tosi tukevan. Siinä hän istui ja lauloi virsiä. Keinutteli myös lapsenlapsia sylissään.
Keinutuoli,
4
240
Vastaukset
- Otto-Vaan
Keinutin.Musta sellanen.Muuten hyvä, vie vain niin
ison lattia tilan.Monesti ole jo uhannut heittää
menemään, tuossa se vain silti olla möllöttää. useampikin. Käytössä on kaksi oikein aitoa nakkilalaismallista keinutuolia.
Toisen tehnyt minun pappani ja toisen isännän kummisetä.
Monen, monet yön hetket on keinutuolissa vietetty
lasten ollessa pieniä, on keinuteltu ja nukuteltu. Vielä pojan tytärtäkin olen keinutuolissa nukuttanut. Myös monet sadut on siinä luettu.
Istuinpa siinä joskus yöllä ja odottelin poikaa moporetkiltä kotiin, kun oli se aikakausi.
Nyt jo on itselläkin aikaa vain olla ja keinutella, vetää vaikka pienet nokoset siinä.
Ovat eniten käytössä olevia "mööpeleitä" meidän huushollissa.- Fridanna
Ostin keinutuolin, kun muutin omakotitalosta kerrostaloon. Harvoin siinä kuitenkaan istun, ja se vie aivan liikaa tilaa. Mutta kunhan tulen vanhaksi (!), niin ehkä sitten keinuttelen.
Silloin kun lastenlapset olivat pieniä, istuin lukemassa satuja tai nukuttamassa heitä pyörivässä ja keinuvassa nojatuolissa. Se oli kuin äidin syli minullekin. Kannoimme sen kuitenkin kierrätykseen, kun kankaan väri riiteli muiden uudempien huonekalujen kanssa.
- lupiini
kyllä löytyy. Se on vanhempieni kodista, musta väriltään. Isäni siinä useimmiten istui, äitini ehti harvoin. Monia heidän huonekalujaan annoimme Kierrätyskeskukseen, mutta keinutuolin säilytimme. Se on saunan pukuhuoneessa odottamassa, että joskus siirrämme sen takkahuoneeseemme, kunhan takkahuone valmistuu. Emme ole pitäneet sitä kiireellisenä huoneena, kuten esim. viherhuonetta, joka valmistui jo ennen saunaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2316177
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263964- 902748
- 412207
- 331982
- 461926
- 1091820
- 211686
- 271532
Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot
halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi2291436