Koiran luonne

Starlight's Nemo*

Miten koirasta voi päätellä onko se ns. kova vai pehmeä koira? Miten nämä ilmenevät?

ja sitten toinen kysymys:

Minulla on 2 koiraa, joista vanhempi on 2,5v. Onko tässä iässä joku myöhäis murkkuikä vai mikä tuolle on tullut kun on ruvennut karkailemaan vapaana ollessaan? Ennen tullut luokse, mutta nykyään painelee menemään kuin korvia ei olisikaan ja vaikka huutaisit niin kuin tuomiopäivä ois tuloillaan ni ei kiinnosta. Nameja on saanut totellessaan.

7

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pukeli 1

      löystymään...Jos koirasi on uros, niin niiden ihanien hajujen perään tietysti ryntäilee...
      Jokatapauksessa koirasi tarvitsee nyt tottelevaisuus koulutusta, eli lue kirja: Koira ongelmia ja ongelma koiria.
      Uskon, että apu löytyy siitä teoksesta.

      • Starlight's Nemo*

        siis "äijien äijä" on tämä vanhempi. Pallit on lähdössä tässä keväällä ja toivottavasti auttaa. Ajattelin ottaa luoksetulon kokonaan uusiksi alusta.

        Itseasiassa päinvastoin pomon ote on kiristynyt, koska uusi tulokas on huomattavasti dominoivampaa laatua. Siksi ihmettelenkin mistä moinen vanhemman luoksetulossa johtuu.


      • Pukeli 1
        Starlight's Nemo* kirjoitti:

        siis "äijien äijä" on tämä vanhempi. Pallit on lähdössä tässä keväällä ja toivottavasti auttaa. Ajattelin ottaa luoksetulon kokonaan uusiksi alusta.

        Itseasiassa päinvastoin pomon ote on kiristynyt, koska uusi tulokas on huomattavasti dominoivampaa laatua. Siksi ihmettelenkin mistä moinen vanhemman luoksetulossa johtuu.

        uroksen?...Pallien poistosta ei ole ollenkaan varmaa, että mikään muuttuisi, ainakaan kovin paljon paremmaksi. Sitten on se huono puoli vielä, että muut koirat suhtautuvat tuoksuttomaan eunukkiin kummeksuen ja rähäkkä voi laueta erittäin helposti.... Luoksetulon opetus ja pysähtyminen käskystä on ne kaikkein tärkeimmät asiat koiran opetuksessa.
        Vielä kerran tutustu mainitsemaani kirjaan.


      • Starlight's Nemo*
        Pukeli 1 kirjoitti:

        uroksen?...Pallien poistosta ei ole ollenkaan varmaa, että mikään muuttuisi, ainakaan kovin paljon paremmaksi. Sitten on se huono puoli vielä, että muut koirat suhtautuvat tuoksuttomaan eunukkiin kummeksuen ja rähäkkä voi laueta erittäin helposti.... Luoksetulon opetus ja pysähtyminen käskystä on ne kaikkein tärkeimmät asiat koiran opetuksessa.
        Vielä kerran tutustu mainitsemaani kirjaan.

        Leikkautan uroksen koska se menee niin sekaisin nartuista että ulvoo vielä sisälle päästyäänkin ja yrittää astua tyynyjä ym. Minun mielestä on ainoastaan armollista tässä tapauksessa leikkauttaa koira kun sitä ei ikinä käytetä jalostukseen. Miksi antaa koiran mouruta narttujen perään sekopäisenä kun nips naps ja halut on poissa eikä tarvitse itkeä enää niitten perään. Lisäksi taloudessa on toinen uros, ja kun ne yhdessä sekoilevat nartuista niin on niissä pitelemistä ulkona.

        Kyseinen kirja on luettu.


      • Pukeli 1
        Starlight's Nemo* kirjoitti:

        Leikkautan uroksen koska se menee niin sekaisin nartuista että ulvoo vielä sisälle päästyäänkin ja yrittää astua tyynyjä ym. Minun mielestä on ainoastaan armollista tässä tapauksessa leikkauttaa koira kun sitä ei ikinä käytetä jalostukseen. Miksi antaa koiran mouruta narttujen perään sekopäisenä kun nips naps ja halut on poissa eikä tarvitse itkeä enää niitten perään. Lisäksi taloudessa on toinen uros, ja kun ne yhdessä sekoilevat nartuista niin on niissä pitelemistä ulkona.

        Kyseinen kirja on luettu.

        leikatusta uroksesta, joka tosin oli leikattu iäkkäämpänä... Jotain oli jäänyt sen korvienväliin, koska sen suurempaa panomiestä sai etsiä...Koira rakastui välittömästi jokaiseen vastaantulevaan neitikoiraan ja "voimistelemaan" olisi pitänyt päästä heti...
        Kaikkineen koira oli kuitenkin upea luonteinen,tottelevainen ja tavattoman viisas rotunsa edustaja.


    • Kova koira ei muistele kokemaansa pahaa.Noin niinkuin kansankielellä.

      Karkee esim.koira kävelee metsässä maa-ampiaisen pesään.Piikkiä tulee,että soi.Seuraavalla kerralla kun lenkki kulkee samasta kohtaa,pehmeä kiertää kaukaa,hidastelee ym.Kova painelee samaa reittiä kuin ennenkin.

      Tosin noita luonteenpiirteitä katottaessa ne muutkin osa-alueet merkitsee eli ei se käytös ihan joko tai ole pelkästään pehmeydestä/kovuudesta johtuen.

      En tiedä rotuasi,mutta tietyilla isoilla roduilla on esim.ihan tyypillistä,että se kunnon "kokeilemiskausi" voi tulla myöhemmin,kuin ns.normaalimurkku-ikä.
      Voi olla myös ihan hyvin,että narttujen hajut kunnolla on alkanut kinnostaa,ja nyt vasta on tullut uskallusta kokeilla myös omia siipiä ja olla välittämättä siitä mamista siellä toisessa päässä.

      Ei muuta kun vahvistamaan/koulimaan kunnolla luoksetuloa ja yleensäkin tottelevaisuutta ja kontaktia koiralta sinne ohjaajan päähän.Ja yleensäkin vahvistamaan sitä omaa johtajuutta.

      • Ei se pallien poisto tilalle takaisin tuo kunnon luoksetuloa tai vie pois karkailua.Se on nyt todennäköisesti opittu "huono"tapa,joka siis on poistettavissa koulutuksella ym.

        Kaikilta uroksilta ei suinkaan pallien poistolla saa edes kiinnostusta pois nartuista.Toisilta saa,toisilta vähenee,toisilla ei mitään hyötyä pelkästään poistolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe