kroatiaan

matkaseuraa

olisko lähtijöitä kroatiaan?
ja koska?
seura kelpaa,
tähän asti ajanut yksin
onko joillakin uusia vinkkejä?,reittejä?

5

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vee kakkonen

      Käsittääkseni äijällä aika hyvä tietämys kohteesta ja varmaan myös neuvoo.
      Kirjoittelee enemmän tonne HD palstalle, mutta ajoittain myös tänne.

    • Nimetön

      Siitä ei ole montaa vuotta, kun sota loppui ja se lopputulos taisi olla Ahtisaarelle sopiva - ei välttämättä kaikille asukkaille?

      Itse tulin Sloveniasta 3pvää ennen, kuin todellinen sota alkoi siellä olisko ollut 91-92. KPllä uhkasivat rajalla, kun yritin passiin saada Jugoslavian leimaa. ZZR lähti tullikopilta vilkkaasti kohti Italiaa..

      No sulla on varmaan jotain mukavaa mielessä siellä päin? Olen itse kiertänyt nyt Italiaa ja varhaisemman nuoruuden aikaiset ajelut alpeilla ovat tehneet tehtävänsä ja sinne pitää päästä.

      Olen itse Tampereen kupeesta, joten Ryanairin suoria lentoja voi hyödyntää esim. viikonloppumatkailussa, koska minulla on tiedossa säilytys. Olen kyllä menossa vähän samaan suuntaan ja voisin viedä jo Helmi-maaliskuulla pyörän toiselle puolelle alppeja. Sieltä voisi sitten singahdella pariksi päiväksi johonkin lähikohteeseen, koska siellä kevät alkaa jo pari kuukautta ennen kuin täällä. Eikä esim. Bergamosta ole Triesteen varmaan kuin joku 350km-400km. Sen verran pääsee Pannarin tankillisellakin... Adrian meren rannat ovat kyllä kiinnostavia!
      Yksi asia niiltä kulmilta historian näkövinkkelistä kummastuttaa: vanhoissa historiankirjoissa kehittyi Euroopan johtavia kulttureja ja taidetta/rakennuksia tälle alueelle, mutta nämä ihmiset eivät ole pystyneet hyödyntämään historianperimäänsä oikein mitenkään. Potentiaalia olisi kyllä.

      • -kävijä-

        Enpä minäkään osaa sanoa "mix just kroatiaan", mutta sanoisinpa "mix ei".
        Siisti ja turvallinen paikka, inhimillinen hintataso, hyvät tiet, ei kaupustelijoita, hienoja maisemia ja nähtävyyksiä esim kansallispuistot. Uida voi melkein missä vaan ja historiallisia rakennuksiakin riittää lämmintä riittää - viime kesänä 30-35, silti lämmin ei ollut tukahduttavaa leudon tuulen ansiosta kaiketi.

        Voisinpa mennä vaikka uudelleenkin, oli se niin mainio reissu.


      • -kävijä-
        -kävijä- kirjoitti:

        Enpä minäkään osaa sanoa "mix just kroatiaan", mutta sanoisinpa "mix ei".
        Siisti ja turvallinen paikka, inhimillinen hintataso, hyvät tiet, ei kaupustelijoita, hienoja maisemia ja nähtävyyksiä esim kansallispuistot. Uida voi melkein missä vaan ja historiallisia rakennuksiakin riittää lämmintä riittää - viime kesänä 30-35, silti lämmin ei ollut tukahduttavaa leudon tuulen ansiosta kaiketi.

        Voisinpa mennä vaikka uudelleenkin, oli se niin mainio reissu.

        Kotimaan kielellä http://www.dalmatiino.net/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe