polttareiden hinta

morsion ystävä

Ystävän polttareita vietettiin pari viikkoa sitten. Tiesin jo suunnittelua sivusta seuranneena, että melko monipuoliset kekkerit olivat tulossa. Hinta-arviosta ei kuitenkaan ollut sen enempää tieto kuin "melko halvalla tehdään". Edeltävällä viikolla ilmoitettiin sitten kunkin jo ilmoittautuneen osallistujan maksuksi 170 euroa!!!

Onko tämä todella muidenkin mielestä edullinen hinta? Itse jäin hieman ihmettelemään.

10

4637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oho*

      Aika hurja summa polttareista! Itse en kyllä maksaisi moista summaa...mielestäni 'osallistumismaksu' pitäisi sopia jo ennen polttareita, jotta kaikki osaisivat varautua ja jos jollain ei ole varaa niin voi muuttaa järjestelyjä tms. Itse en ole polttareihin osallistuessa maksanut kuin korkeintaan 30€...olen myös jättänyt väliin joitakin ohjelmakohtia, koska ei muinoin ollut varaa osallistua esim. 40€ maksavaan melontareissuun.

      Tietenkin riippuu että missäpäin Suomea polttarit järjestää...kyllä meilläkin on kaikenlaista ohjelmaa ollut mutta aina on löytynyt jonkun osallistujan kautta edullinen tapa järjestää asia.

      Ihan mielenkiinnosta kysynkin että mitä kaikkea tuohon 170 euroon oikein sisältyi...aikamoiset polttarit taisi kyllä olla:)

      • sisältyi

        ennustajalla käynti, hemmotteluhoitoa kaasolle ja morsiammelle, 4pulloa siideriä (2morsiammelle ja 2 kaasolle), ruoka kaasolle ja morsiammelle a 8,90€ ruokajuomat a 4,50€, 2 drinksua kaasolle ja 2 drinksua morsiammelle, morsiammen ja kaason taksit. muut makso omat ruuat ja juomat omistaan sekä taksit. perusmaksu oli 170€ per maksava osallistuja. meitä oli morsian, kaaso ja 9 maksavaa.


      • siis..
        sisältyi kirjoitti:

        ennustajalla käynti, hemmotteluhoitoa kaasolle ja morsiammelle, 4pulloa siideriä (2morsiammelle ja 2 kaasolle), ruoka kaasolle ja morsiammelle a 8,90€ ruokajuomat a 4,50€, 2 drinksua kaasolle ja 2 drinksua morsiammelle, morsiammen ja kaason taksit. muut makso omat ruuat ja juomat omistaan sekä taksit. perusmaksu oli 170€ per maksava osallistuja. meitä oli morsian, kaaso ja 9 maksavaa.

        Mikä tuossa oli niin kallista, että jokaisen piti maksaa 170 euroa, johan siitä tulee 1530 euroa!!

        Eikö kaasonkaan tarvinnut maksaa omistaan mitään, miksi?

        Siis morsiammen ja kaason kestittämiseen meni 1530 euroa??


      • itsekkin
        siis.. kirjoitti:

        Mikä tuossa oli niin kallista, että jokaisen piti maksaa 170 euroa, johan siitä tulee 1530 euroa!!

        Eikö kaasonkaan tarvinnut maksaa omistaan mitään, miksi?

        Siis morsiammen ja kaason kestittämiseen meni 1530 euroa??

        mikä siinä muka voi maksaa noin paljon ja jäi vähän sellanen maku, että häiden maksajaksi siinä jouduin.

        toisaalta nykyään mikään ei ole ilmaista ja varmaan se aika paljon maksaa, jos morsiammelle ja kaasolle tehdään oma tähtikartta ennustajalla.
        hemmotteluhoito kahdelle hierontoineen, naamioineen ja ynnä muine mutakylpyineen on myös aika arvokasta.

        kaaso on morsiammen hyvä lapsuuden ystävä ja nähnyt tosi paljon vaivaa häiden eteen, niin
        sen takia morsian ei halunnut kaason osallistuvan kustannuksiin.


      • kesäheinä
        itsekkin kirjoitti:

        mikä siinä muka voi maksaa noin paljon ja jäi vähän sellanen maku, että häiden maksajaksi siinä jouduin.

        toisaalta nykyään mikään ei ole ilmaista ja varmaan se aika paljon maksaa, jos morsiammelle ja kaasolle tehdään oma tähtikartta ennustajalla.
        hemmotteluhoito kahdelle hierontoineen, naamioineen ja ynnä muine mutakylpyineen on myös aika arvokasta.

        kaaso on morsiammen hyvä lapsuuden ystävä ja nähnyt tosi paljon vaivaa häiden eteen, niin
        sen takia morsian ei halunnut kaason osallistuvan kustannuksiin.

        vai että morsmaikku päätti ettei hänen kaasonsa tarvitse maksaa hänen polttareista omaa osuuttaan. Kukahan tuon polttariohjelman sitten laati, taisi olla morsiammella sormet pelissä kun kerta työnjako oli tuommonen....

        ei tainnut olla ihan reilu kauppa kaikkia muita kohtaan. ennustajan tähtikartat maksavat about 50-70€ per henkilö ja mutasotkut suurin piirtein 70-100€ on tietysti mahdollista, että taksilla kaahailut on tulleet aivan erityisen kalliiksi, mutta uskon silti, että rahat on tainnut kadota hääsviitin maksuun tms.


    • ...........

      onhan se aika iso summa, mutta nykypäivänä kun ei mitään saa halvalla... itse olen juuri järjestämässä polttareita serkulleni ja vaikka siinä yrittää päästä edullisesti niin ei tule onnistumaan... oma arvio on että menee n. 100 euroo/henk. halpaa ei ole hupi! mutta toisaalta hinnoista olisi pitänyt sopia/keskustella kaikkien kanssa etukäteen... ettei tule sit yllätyksiä! mutta niin mielenkiinnosta kysyn, mitä teitte? itse kaipaisin vielä vinkkejä :)

      • morsion ystävä

        No, kyllähän sillä jo saakin ohjelmaa. Osallistujat maksoivat tietenkin its kulunsa ja jaoimme kollektiivisesti kaikki morsion kulut.
        Ohjelma oli kaksi päiväinen ja se koostui hotelliaamiaisesta, ratsastustunnista, tuopillisista karaokebaarissa, ravintolalounaasta, alusvaate-esittelystä, morsamaikun meikkitaiteilijalla käynnistä ja manikkyristä, porukalle oli varattu yöksi vuokramökki ja seuraavana päivänä menimme vielä kylpylään yhdessä uimaan ja lillumaan. Mökillä eväät hoidettiin itse.

        Voi sanoa kyllä olleen hintansa väärti, vaikkakin tuntui kukkarossa.


      • kaikki osanottajat huomioon
        morsion ystävä kirjoitti:

        No, kyllähän sillä jo saakin ohjelmaa. Osallistujat maksoivat tietenkin its kulunsa ja jaoimme kollektiivisesti kaikki morsion kulut.
        Ohjelma oli kaksi päiväinen ja se koostui hotelliaamiaisesta, ratsastustunnista, tuopillisista karaokebaarissa, ravintolalounaasta, alusvaate-esittelystä, morsamaikun meikkitaiteilijalla käynnistä ja manikkyristä, porukalle oli varattu yöksi vuokramökki ja seuraavana päivänä menimme vielä kylpylään yhdessä uimaan ja lillumaan. Mökillä eväät hoidettiin itse.

        Voi sanoa kyllä olleen hintansa väärti, vaikkakin tuntui kukkarossa.

        Varmasti on hintansa väärti, mutta mielestäni polttareita järjestäessä tulisi huomioida kaikki osanottajat. Voihan olla, että teidän polttareissa oli kaikki työssäkäyviä ihmisiä ja hyvätuloisia, mutta esimerkiksi ystäväni polttareissa aika moni on vielä opiskelija. Meillä onkin käyty vääntöä siitä mitä polttarit saavat maksaa ja työssäkäyvien on aika vaikeaa ymmärtää sitä, että opiskelija ei voi missään nimessä pistää 150 euroa menemään polttareihin. Tai siis varmaankin voisi, jos sellaisia rahoja olisi.

        Minun mielestäni tämä koko polttaritouhu on nykyään vähän eksynyt tarkoituksestaan eli siitä, että pidetään hauskaa tyttöporukalla ennen kuin morsiamesta tulee vaimo. Monissa polttareissa pääasia tuntuu olevan, että on mahdollisimman kallista ja hienoa ohjelmaa, joka sitten tulee maksamaan ihan älyttömiä summia. Mutta, kuten sanoin, mikäpä siinä jos kaikilla osallistujilla todella on varaa maksaa. Sittenhän jokainen voi laittaa polttareihin vaikka satoja euroja eikä se ketään haittaa.


    • hui kauhistus

      Suunnittelemme polttareita ystävälleni, niin budjetti on max. 50 euroa/henkilö (osallistujia n. 8). Ei pienellä palkalla asuntolainan maksun jälkeen jää juurikaan ylimääräistä..

    • Eppu81

      kaikki pitää nykyaikana olla niin suurta ja näyttävää? Kyllä jotain on pielessä kun ystävien hauskanpidon pitää maksaa monia satoja euroja. Eikö ilman rahaa voi olla hauskaa? Tai ainakin vähän vähemmällä rahankäytöllä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe