Megane3 1.5dci vai 1.9??

kumpi parempi

Hakusessa farkku megane 2004-, erityisesti diisel, kumpi olisi viisaampi ostos 1.5 vai 1.9?? käsittääkseni tota 1.5:sta on ainakin kahta eri tehoista(60 / 74kw), mutta mitenkä tollasen 100hp pikkukoneen kestävyys?? ja onko moottorissa tyyppivikoja?

1.9:stä olen kuullut/lukenut paljon huonoa nokkahihnan kestävyydestä, mutta ei kokemusta meganen korissa.

(käsitykseni mukaan ainakin välttyy noilta puola-ongelmilta, mistä on paljon rellua tälläkin palstalla moitittu ,jos ostaa diiselin.)

14

12047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bensarellu

      Löysin Nettiautosta yhden 207 tkm ajetun. Siihen on vaihdettu jo moottori ja turbo.

      http://www.nettiauto.com/1684406

      Muuten tuo diesel kiinnostaisi minuakin mutta kestävyyteen en oikein usko.

      • haksii

        Kiva olis tietää mitä hajonnu koneesta,ja valitettavasti aika normaalia et turbo on 30tkm öljyn vaihtivälil 200tkm kohdil aika valmis ainakin niis autois mis perus garret.Jakohihnasta ja vesipumpusta veikkaisin koneen tuhon johtuvan,kun ei ainaskaan oma 60kw versio vie öjlyä 20tkm vaihto välil,kuin sen puolet tikun min/max välistä.Ja vesipumppu/hihna kiristimineen vaihdettu 80tkm.Nyt 115tkm ajettu,ei pahaa sanottavaa toistaiseks.Ite kyl ajanu sen 80tkm-115tkm välin ja melkein pelkästään moottoritie ajoa.Huoltokulut alle 100e(öljyt ja suodattimet EI merkkiliikkeestä)ostettaes tingittin se hihnan vaihtoshow(ei taida mikään liike tehdä sitä alle 500 osineen)eli vaihtoon ennen sitä hetkeä,jos se kelpaa kellekään.Kun ostettaes vajaa vuosi sitten ei maksanu 80tkm ajettu 04vm sedan kuin 14,500e samaan hintaan olis saanu ilman ilmastointia olevan 190tkm ajetun klokswagen kolopallon 04vm myös(nyt tosin samanverran ajetun 05 pitäs irrota liikkeest n13,500 kiitos autveropäätöksen)Ja min mielestä se konerempattu on suht saman ikäisistä järkevin ostos,on sen jälkeen kestävyys itsestä kiinni.


      • ALATOOPI

        Ostin joukukuussa 2004 uuden Megane Sedanin 1,5 dCI
        ( 100 heppanen kone) ja olen nyt ajanut sillä jo 240 000 km. Keskikulutus talvirajoituksilla vakionopeuden säätimellä ajaessa noin 3,7 l per 100 km- en valita kulutuslukemia.

        Ainoa vika, mikä on tähän asti tullut on se, että autosta meni laturi uusiksi 160 000 km kohdalla mutta mun mielestä laturin tunnit tulee täyteen automerkistä riippumatta 150000 - 170000 km kohdalla.

        Huollot olen teetättänyt täsmälleen huoltokirjan mukaan.

        Ruostetta ei ole ja auto onn edelleen helkatin hiljainen ( eli ei kuulu ajomelu pahemmin sisälle vaikka nastarenkaat hakkaa asfalttia).

        Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa auto, silloin siinä on varmaan n. 300 000 km mittarissa eikä siitä enää mitään saa vaihdossa ( niinkuin ei muistakaan automerkeistä, joilla rullattu 300 000 km). Täytyy varmaan mennä ryöstämään pankki ja ostaa uusi Renault Laguna 3 sillä pikkudiissellillä
        tai sitten jos tulee ussi Megane 3 versio ( kuvia näkyy olevan jo netissä)


      • kumpi parempi
        ALATOOPI kirjoitti:

        Ostin joukukuussa 2004 uuden Megane Sedanin 1,5 dCI
        ( 100 heppanen kone) ja olen nyt ajanut sillä jo 240 000 km. Keskikulutus talvirajoituksilla vakionopeuden säätimellä ajaessa noin 3,7 l per 100 km- en valita kulutuslukemia.

        Ainoa vika, mikä on tähän asti tullut on se, että autosta meni laturi uusiksi 160 000 km kohdalla mutta mun mielestä laturin tunnit tulee täyteen automerkistä riippumatta 150000 - 170000 km kohdalla.

        Huollot olen teetättänyt täsmälleen huoltokirjan mukaan.

        Ruostetta ei ole ja auto onn edelleen helkatin hiljainen ( eli ei kuulu ajomelu pahemmin sisälle vaikka nastarenkaat hakkaa asfalttia).

        Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa auto, silloin siinä on varmaan n. 300 000 km mittarissa eikä siitä enää mitään saa vaihdossa ( niinkuin ei muistakaan automerkeistä, joilla rullattu 300 000 km). Täytyy varmaan mennä ryöstämään pankki ja ostaa uusi Renault Laguna 3 sillä pikkudiissellillä
        tai sitten jos tulee ussi Megane 3 versio ( kuvia näkyy olevan jo netissä)

        ovat saaneet molemmat ihan asiallista palautetta ainakin testeissä!

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Renault Mégane Sedan 15 dCi Diesel Pack Authentique/HL20040904SI1AL02xso

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Renault Mégane Break Pack 19 dCi diesel/HL20040424SI1AL02prk


      • haksii
        ALATOOPI kirjoitti:

        Ostin joukukuussa 2004 uuden Megane Sedanin 1,5 dCI
        ( 100 heppanen kone) ja olen nyt ajanut sillä jo 240 000 km. Keskikulutus talvirajoituksilla vakionopeuden säätimellä ajaessa noin 3,7 l per 100 km- en valita kulutuslukemia.

        Ainoa vika, mikä on tähän asti tullut on se, että autosta meni laturi uusiksi 160 000 km kohdalla mutta mun mielestä laturin tunnit tulee täyteen automerkistä riippumatta 150000 - 170000 km kohdalla.

        Huollot olen teetättänyt täsmälleen huoltokirjan mukaan.

        Ruostetta ei ole ja auto onn edelleen helkatin hiljainen ( eli ei kuulu ajomelu pahemmin sisälle vaikka nastarenkaat hakkaa asfalttia).

        Ensi vuonna olisi tarkoitus vaihtaa auto, silloin siinä on varmaan n. 300 000 km mittarissa eikä siitä enää mitään saa vaihdossa ( niinkuin ei muistakaan automerkeistä, joilla rullattu 300 000 km). Täytyy varmaan mennä ryöstämään pankki ja ostaa uusi Renault Laguna 3 sillä pikkudiissellillä
        tai sitten jos tulee ussi Megane 3 versio ( kuvia näkyy olevan jo netissä)

        Juu kyl nää menee vähällä,sais kyllä olla vaan se 6des vaihde moottotie ajoa varten täs heikompi tehoses versios.Eikös se löydy 74kw versiosta?Ja jos pelkästään maantieajoa ajaa,niin se paljon autoa kuluta,toi mun heitto et 200tkm on turbolta ok kesto koskee enememmän normaalia ajoa mis muutakin kuin maantie.4,2l on mulla ollu keskikulutus reilun 25tkm matkal,ja hiljainen matkakumppani tosiaan on.Enkä usko et kovin helposti ruostuukaan kun on pohjas jo tehtaan jäljiltä massaa ja taka-akselikin on muovilla suojattu pahimmalta suola/kivi suihkulta.Eikä etulokari ainakaan ruostu,muovia on.Henkisesti olen varautunut kakenlaisiin pikkuvikoihin(ei ole kyllä mitään ollu vielä),kun käytettynä saa todella vastinetta rahalle.Ja halvin megane2 1,5dci 126tkm ajettu 9900e Simo autohuoneelta terve!Ei tule mieleen minkä ton ikäsen pikkudiisselin ilmastoinnilla sais noin halvalla varsinkin ominaisuudet huomioon ottaen.Pari poloa tai ibitsaa ilman ilmastointia ja laiskemmalla sdi kiisselillä löytyy,ilmastoidut suht samankokoiset paljon enempi ajettuja yleensä et olis edes lähellä samaa hintaluokka.


      • niin pihi
        haksii kirjoitti:

        Juu kyl nää menee vähällä,sais kyllä olla vaan se 6des vaihde moottotie ajoa varten täs heikompi tehoses versios.Eikös se löydy 74kw versiosta?Ja jos pelkästään maantieajoa ajaa,niin se paljon autoa kuluta,toi mun heitto et 200tkm on turbolta ok kesto koskee enememmän normaalia ajoa mis muutakin kuin maantie.4,2l on mulla ollu keskikulutus reilun 25tkm matkal,ja hiljainen matkakumppani tosiaan on.Enkä usko et kovin helposti ruostuukaan kun on pohjas jo tehtaan jäljiltä massaa ja taka-akselikin on muovilla suojattu pahimmalta suola/kivi suihkulta.Eikä etulokari ainakaan ruostu,muovia on.Henkisesti olen varautunut kakenlaisiin pikkuvikoihin(ei ole kyllä mitään ollu vielä),kun käytettynä saa todella vastinetta rahalle.Ja halvin megane2 1,5dci 126tkm ajettu 9900e Simo autohuoneelta terve!Ei tule mieleen minkä ton ikäsen pikkudiisselin ilmastoinnilla sais noin halvalla varsinkin ominaisuudet huomioon ottaen.Pari poloa tai ibitsaa ilman ilmastointia ja laiskemmalla sdi kiisselillä löytyy,ilmastoidut suht samankokoiset paljon enempi ajettuja yleensä et olis edes lähellä samaa hintaluokka.

        ole, kuin 1.5. Minulla on 04 Megane Break (KMOG), jolla on ajettu 202 tkm ja kulutus viimeisten 25 tkm:n aikana oli 5,9 l/100 km. Tämä siis isommalla 1.9 (F9Q800) moottorilla, jossa on muistaakseni 88 kW. En osaa moottorin kestävyydestä sanoa, mutta öljyä ei vielä syö eikä tarvitse lisätä vaihtovälillä (30 tkm). Teknisten tietojen mukaan pikkukone (K9K)on varustettu Delphin CR-suihkutuslaitteistolla, kun taas isommassa on Boschin CR-järjestelmä. Kumpaa pidätte (mielikuvan perusteella) parempana? Vaihteistona minulla on 6-portainen (NDO), josta ei myöskään ole pahaa sanottavaa. Minulla on "sähkösälää" jonkin verran (automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, kaikki ikkunat, ym), eikä niissä ole ollut ongelmia. Kaikki pelaavat toistaiseksi hienosti.


    • megane 11 break harvoin tarjolla, kun katselee nettiautoa tai autotallia niin ihan muutamia löytyy.

    • kumpi parempi

      kävin koeajamassa 1.9:n, vääntää mukavasti ja 6-vaihde on tarkoitettu varmaan motarinopeuksille 120->..

      ,silti jäi sellainen kuva moottorista,että tolla 1.9:llä ei ainakaan vakiona mitään vauhti hurmaa saa, joten taloudellisuus / käytännöllisyys syistä toi 1.5dci olisikin ehkä kiinnostavampi.

    • rellunpippana

      Noista 1,5 dci koneista on mennyt naftapumppuja. Niistä on lähtenyt metallilastua liikkeelle ja hajottanut koko polttoainejärjestelmän. Korjauskustannukset siinä 5000 euroa. Kannattaa miettiä ennen ku ostaa semmosen vehkeen. Renaultilla ongelma tunnetaan, mutta siitä vaietaan.

      • Armas

        Kyllä sinä puhut paskaa.
        Kuulostaa ihan kuin olisit kilpailijan myyjä


      • Miksa76
        Armas kirjoitti:

        Kyllä sinä puhut paskaa.
        Kuulostaa ihan kuin olisit kilpailijan myyjä

        Täyttä provoa tuo naftapumppu homma. Taitaa olla Focus-kuski :-))))


      • oihl

        Nää on kyllä aina mielenkiintoisia miten se vika olis vaan relulla samaa k-sarjan ruikkijaa kun käyttää lähes kaikki muut kun gm:n omistuksessa olevat niistäkin osa käyttää


      • anxirtf
        oihl kirjoitti:

        Nää on kyllä aina mielenkiintoisia miten se vika olis vaan relulla samaa k-sarjan ruikkijaa kun käyttää lähes kaikki muut kun gm:n omistuksessa olevat niistäkin osa käyttää

        Meillä megane 2 1.5 dci 60kW break, ja hyvin on toiminut. Eipä ole vikoja ollut kuin alussa koiranluut, jotka meni vaihtoautotakuuseen samoin nyt syksyllä egr.än putki joka vuoti öljyä. Nyt mennään oikeen mainiosti eteenpäin, autolla ajettu ostaes 122 ja nyt 143tkm. Autoon on asennettu alustasarja ja tehoboksi jolla sai ihan kivasti vääntöä lisää. tehot boksin kanssa 98.8hp/222Nm väännöllä. Ohituskiihtyvyys parani mukavasti.


      • StepWay

        5000€ no on käsimies uuden koneen saa 2500€ 1.5 Dci turbon aika hukassa oleva henkilö en vaivautuisi lukemaan viesti kädettömille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2152
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe