Minun poikani (kohta 10 v) on aivan hurahtanut Harry Potteriin ja ilmeisesti pitää fantasiakirjoista, koska sain hänet innostumaan Susan Cooperin "pimeä nousee" sarjasta. Olisiko kellään suositella mitään muita vastaavan tyyppisiä kirjoja? Olen jotenkin tipahtanut kyydistä ja koska tarjonta on nykyisin niin valtava, niin katoan "kirjaviidakkoon"...
Tarvitaan kirjavihjeitä
12
922
Vastaukset
- poika
Laske se irti kirjastossa, kyllä se siitä.
- Zola
Patricia c. Wreden lumotun metsän kronikat, Eoin Colferin Artemis Fowlerit, Walter Moersin kirjat, Diana Wynne Jonesin kirjat ja lukematon määrä muita hyviä kirjoja löytyy. Ja tosiaan, sinne kirjaston hyllyille vaan takakansia lukemaan!
- Ice
Ainakin minun oma pikkusiskoni(13) on pitänyt Ursula K. Le Guimin Maamerisarjasta, itse en ole sitä lukenut mutta hän kehuu sitä mahtavaksi. Myös David Eddingsin kirjoittama Belgarionin Taru (1-5) on aivan loistavaa luettavaa (ei mitään erittäin karseita kohtauksia).... Ja jos kirjastosta löytyisi vaikka auttamis intoinen kirjasto täti tai osasto mihin olis laitettu kaikki fantasiakirjat...niin eikun etsimään ja kysymään!
- Maruzella
Itse olen aloittanut fantaisan lukemisen Eddingsillä eli Belgarion, Mallorean, Eleniumin ja Tamulin tarut ovat kuluneet kädessä. Myös Belgarion sagan lisäkirjat Belgarath ja Polgara ova rakkaita.
Tietysty klassikko Taru Sormusten Herrasta, tosin yksin luettuna voisi kuvitelle sen olevan joissain kohdin pelottava.
Kirjastoa tosiaankin kannattaa käyttää hyväksi, tosin jossain vaiheessa tulee vastaan että on lukenut lähes kaikki fantsukirjat ja miettii mitä seuraavaksi.
Itse aloitin silloin lukemaan fantasiaa engalanniksi, tosin olin silloin jo lukiosssa ;) - melyn
Tohon David Eddingsin Belgarionin taruun löytyy myös jatko-osia, nimellä Mallorean taru. Niitä on myös viisi kirjaa.
- Milla
Mä suosittelisin C.S.Lewisin Narnia kirjoja. Itse luin ne jo vähän vanhempana mutta ehkä ne koahtaa myös muillekkin.
- Narniasta vielä
olen nyt parikymppinen taideopiskelija, ja lukenut narnian viitisen kertaa läpi... sarjassa on jotain todella klassista, sadunomaista ja kuitenkin omaperäistä... ehdottomasti omalla tavallaan yhtä vaikuttava kuin Sormusten Herra. Ja sopii aivan kaiken ikäisille!
- Wuffe
Taru kolmesta miekasta on oikein hyvä ja luettavaa riittää.. 12 kirjaa...
- Blank...
Davidillä on paljon hyviä kirjoja kuten Mallorean ja Belgarionin tarut. Olen itse retkahtanut noihin. Suosittelen todella.
Ja myös Belgarath ja Polgara velhojen tarinat ovat puoleensa vetäviä! - ttppii
Blank... kirjoitti:
Davidillä on paljon hyviä kirjoja kuten Mallorean ja Belgarionin tarut. Olen itse retkahtanut noihin. Suosittelen todella.
Ja myös Belgarath ja Polgara velhojen tarinat ovat puoleensa vetäviä!Eddingsissä on se vika, että kirjat ovat surkeasti käännettyjä. Huumori, ja eri henkilöiden erilainen kielenkäyttö ovat lähes kokonaan kadonneet suomalaisesta versiosta.
Narnia taas on puhdasta kristillistä propagandaa. Ei se tosin minuun vaikuttanut vaikka pienenä luin ne kaikki monta kertaa läpi, pesunkestäväksi pakanaksi aikuisena tulin kuitenkin.
- roger
Lukekaa Philip Pullmanin erinomaisen loistava trilogia eli Kultainen kompassi, Salaperäinen veitsi ja Maaginen kaukoputki. Ne maistuvat uskoakseni monen ikäisille. (Itse olen 22, ja tällä hetkellä luen Olemisen sietämätöntä keveyttä ja philip Gourevitchin kirjaa Huomenna meidät ja perheemme tapetaan... suosittelen.)
Eli kannatan C.S. Lewis Narnian tarinoita!! Olen lukenut KAIKKI kirjat ainakin 2 kertaa! Ja sit kannatan J.R.R. Tolkienin Hobitti eli Sinne ja Takaisin ja Taru Sormusten Herrasta(toisin sanoen Sormusten Herrasta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854022
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353071Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992263Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312038Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271811- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell701790Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501