Ajattelin sinua

Ajattelin sinua taas,
vaikka päätin toisin.
Pyyhin sinut pois,
yritin ainakin.
Kuten sinä pyyhit minut.

En voi syyttää sinua,
sinä olet järkevä,
toimit niinkuin pitää.
Loppu mikä loppu,
piste.

Jokin minussa ei toimi,
ei toimi niin.
- Kaikki entinen
on talletettu kovalevyyn,
vaikka kone on rikki.

---

Sadan vuoden päästä,
me olemme unohtaneet
ja meidät on unohdettu.
-Mutta joku lukee
näitä levyjä, ehkä.

8

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ollaan me ihmiset kummia paketteja.
      Ja ajatukset sitten, ne vipeltävät
      omia teitään,
      meistä välittämättä.
      Sama mitä päätit, jotenkin muuten se menee.

      Sadan vuoden päästä...huh, mitä jälkiä
      meistä on, pelkkiä bittijälkiäkö?

      Vaan sinun runokoneesi ei ole rikki, tiedän sen
      ja olen siitä iloinen;)

      • Lekart.

        olet oikeassa, olemme me kummallisia, emme toimi niinkuin pitäisi. Ehkä tärkeää on sekin, että toimimme jotenkin kaikesta huolimatta. Myös runot.


    • ??..

      "Tulet ajatuksiini yllättäen,
      silloin kun olen surullinen ja
      tunnen sinun olevan kaukana."
      Runoystävälle kauniista runosta, ??..

      • Lekart.

        minulle on ilo, jos voin tulla ajatuksiisi. Minäkin ajattelin yhtä, kun kirjoitin runon. Luulen, että jokainen on iloinen, jos häntä ajatellaan rakkaudella - yleensä ajatellaan. Sekin on paljon.


    • nimetön----

      Tämä on kuin omasta elämästäni, samanlaisia ajatuksia joskus. Hassua kun joku kirjottaa runon melkein kuin omista ajatuksista.

      Pakko vaan jatkaa,ja sitä onnea sinullekin tulevaisuudessa.

      • Lekart.

        Ihmisen elämässä on yllättävän usein samankaltaisuutta toisen ihmisen elämään. Myönteinen asia silti, luulen. Sinun viestisi ovat tuottaneet minulle iloa - ei ilo on väärä sana - lämpöä. Tunteen myötäkokemisesta. Onnea toivon sinunkin elämääsi.


    • lindalinda1

      Kaikki sydämiimme talletettu
      ei pyyhkiydy ajan saatossa pois
      ei Sinun, eikä minun.

      Ei syyttelyitä
      ei muistelua pahalla,
      ainoastaan kaipausta entiseen
      siihen minulla on lupa.

      En ole jälkeesi entiseni
      eikä minusta sellaista tule,
      Sinä asutit minut
      kuljet rinnallani tänäänkin.

      ***

      Lekart - tiedän tunteesi, usko pois. Koskettavas-
      ti runossasi ne kerroit, kuten aina.

      • Lekart.

        kestävästä ystävyydestä ja mukana elämisestä runoissani.
        Niin, joskus tuntuu, kuin ihmismieli olisi kovalevyn kaltainen, muistot pyyhittävissä pois ja tiedosto uudelleen kirjoitettavissa. Mutta kuten tiedetään, se täydellinen poispyyhkiminen on harhaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe