Muuten olen...

täysin tyytyväinen...

lasteni kouluun, mutta....

Onko kenelläkään kokemusta, voiko eurytmiasta saada vapautusta?

Onhan se kuulema yleisestikin ei-pidetty aine, mutta kun sitä opettaa vielä sellainen ihminen, kuin lapsilleni, niin...!

9

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fichte

      Riippuu koulusta.

      Perusasteella lupa jättää pois on luultavasti hankalampi saada.

      Jos asia on tärkeä, niin voithan tehdä vapaamuotoisen hakemuksen opettajakunnalle, joka sitten käsittelee asian.

      Jos tunti ei ole päivän viimeinen tai ensimmäinen, on se hankala jättää pois. Perusopetuksessa oppilaita ei haluta jättää itsekseen ilman valvontaa.

    • teitä

      steiner-vanhempia huolestuta, että lapsenne saavat aika kapeakatseista opetusta? "Oppikirja" tehdään opettajan sanelun mukaan, siis opettaja valikoi, mitä sisältö on. Opetuksessa ei hyödynnetä tietokoneita, joiden käyttö on kuitenkin työelämssä ja steinerin ulkopuolisessa opiskelussa välttämättömyys. "Indigolapset" saavat opettajalta luokassa syntyperäänsä perustuvaa erikoiskohtelua. Työkaverini lapset ovat steinerissa ja häneltä olen näistä asioista kuullut.

      • jepssiii

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.


      • Isis-boy
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        "Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin..."

        Kyllä, pitää osittain paikkansa. Mytologioita Atlantiksesta ja Egyptistä, intiaanitaruja ja Suomen kansan suurta menneisyyttä ym. sisältyy opetukseen hämmästyttävän paljon.

        Taru ja tosi suloisessa sekamelskassa. Tosiasiassa opettajille itselleen nuo mytologiat ovat totisinta totta, koska Steiner-guru on niin sanonut.


      • kai kuuluu
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.


      • äiti ja ajattelija
        kai kuuluu kirjoitti:

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D


      • se on
        äiti ja ajattelija kirjoitti:

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.


      • mä täs
        se on kirjoitti:

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.


      • surusyli
        mä täs kirjoitti:

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.

        voisi olla huolissaan, että lapsilla ei ole kohta kirjoitustaitoa kauniista käsialasta puhumattakaan, kun kaikki pitäisi nykyään saada tehdä tietokoneella näpytellen tai kopioiden (lainaten) jostain.

        Vanhin lapseni käy steinerkoulun 7. luokkaa ja kyllä heillä ainakin on tänä vuonna ollut tietokoneiden käyttöä koulussa. Samoin on kotiläksyissä saanut/ pitänyt hyödyntää nettiä ja tietokoneita.
        Omat lapseni ovat kotikoneiden lisäksi tehokkaasti hyödyntäneet kirjaston tarjoamia mahdollisuuksia, joten ei sitä konetta tarvitse olla edes kotona, kyllä lapset löytävät näitä mahdollisuuksia käyttää koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe