Muuten olen...

täysin tyytyväinen...

lasteni kouluun, mutta....

Onko kenelläkään kokemusta, voiko eurytmiasta saada vapautusta?

Onhan se kuulema yleisestikin ei-pidetty aine, mutta kun sitä opettaa vielä sellainen ihminen, kuin lapsilleni, niin...!

9

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fichte

      Riippuu koulusta.

      Perusasteella lupa jättää pois on luultavasti hankalampi saada.

      Jos asia on tärkeä, niin voithan tehdä vapaamuotoisen hakemuksen opettajakunnalle, joka sitten käsittelee asian.

      Jos tunti ei ole päivän viimeinen tai ensimmäinen, on se hankala jättää pois. Perusopetuksessa oppilaita ei haluta jättää itsekseen ilman valvontaa.

    • teitä

      steiner-vanhempia huolestuta, että lapsenne saavat aika kapeakatseista opetusta? "Oppikirja" tehdään opettajan sanelun mukaan, siis opettaja valikoi, mitä sisältö on. Opetuksessa ei hyödynnetä tietokoneita, joiden käyttö on kuitenkin työelämssä ja steinerin ulkopuolisessa opiskelussa välttämättömyys. "Indigolapset" saavat opettajalta luokassa syntyperäänsä perustuvaa erikoiskohtelua. Työkaverini lapset ovat steinerissa ja häneltä olen näistä asioista kuullut.

      • jepssiii

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.


      • Isis-boy
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        "Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin..."

        Kyllä, pitää osittain paikkansa. Mytologioita Atlantiksesta ja Egyptistä, intiaanitaruja ja Suomen kansan suurta menneisyyttä ym. sisältyy opetukseen hämmästyttävän paljon.

        Taru ja tosi suloisessa sekamelskassa. Tosiasiassa opettajille itselleen nuo mytologiat ovat totisinta totta, koska Steiner-guru on niin sanonut.


      • kai kuuluu
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.


      • äiti ja ajattelija
        kai kuuluu kirjoitti:

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D


      • se on
        äiti ja ajattelija kirjoitti:

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.


      • mä täs
        se on kirjoitti:

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.


      • surusyli
        mä täs kirjoitti:

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.

        voisi olla huolissaan, että lapsilla ei ole kohta kirjoitustaitoa kauniista käsialasta puhumattakaan, kun kaikki pitäisi nykyään saada tehdä tietokoneella näpytellen tai kopioiden (lainaten) jostain.

        Vanhin lapseni käy steinerkoulun 7. luokkaa ja kyllä heillä ainakin on tänä vuonna ollut tietokoneiden käyttöä koulussa. Samoin on kotiläksyissä saanut/ pitänyt hyödyntää nettiä ja tietokoneita.
        Omat lapseni ovat kotikoneiden lisäksi tehokkaasti hyödyntäneet kirjaston tarjoamia mahdollisuuksia, joten ei sitä konetta tarvitse olla edes kotona, kyllä lapset löytävät näitä mahdollisuuksia käyttää koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      122
      1153
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1018
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      852
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      233
      653
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      647
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      574
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe