Muuten olen...

täysin tyytyväinen...

lasteni kouluun, mutta....

Onko kenelläkään kokemusta, voiko eurytmiasta saada vapautusta?

Onhan se kuulema yleisestikin ei-pidetty aine, mutta kun sitä opettaa vielä sellainen ihminen, kuin lapsilleni, niin...!

9

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fichte

      Riippuu koulusta.

      Perusasteella lupa jättää pois on luultavasti hankalampi saada.

      Jos asia on tärkeä, niin voithan tehdä vapaamuotoisen hakemuksen opettajakunnalle, joka sitten käsittelee asian.

      Jos tunti ei ole päivän viimeinen tai ensimmäinen, on se hankala jättää pois. Perusopetuksessa oppilaita ei haluta jättää itsekseen ilman valvontaa.

    • teitä

      steiner-vanhempia huolestuta, että lapsenne saavat aika kapeakatseista opetusta? "Oppikirja" tehdään opettajan sanelun mukaan, siis opettaja valikoi, mitä sisältö on. Opetuksessa ei hyödynnetä tietokoneita, joiden käyttö on kuitenkin työelämssä ja steinerin ulkopuolisessa opiskelussa välttämättömyys. "Indigolapset" saavat opettajalta luokassa syntyperäänsä perustuvaa erikoiskohtelua. Työkaverini lapset ovat steinerissa ja häneltä olen näistä asioista kuullut.

      • jepssiii

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.


      • Isis-boy
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        "Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin..."

        Kyllä, pitää osittain paikkansa. Mytologioita Atlantiksesta ja Egyptistä, intiaanitaruja ja Suomen kansan suurta menneisyyttä ym. sisältyy opetukseen hämmästyttävän paljon.

        Taru ja tosi suloisessa sekamelskassa. Tosiasiassa opettajille itselleen nuo mytologiat ovat totisinta totta, koska Steiner-guru on niin sanonut.


      • kai kuuluu
        jepssiii kirjoitti:

        Eikö peruskoulun kirjat ole juuri sitä?!!!! Faktaa, faktaa ja faktaaa!!! Käsittäkseni steinerissä opetetaan katsomaan asioita monelta kantilta eikä tuijoteta vain faktoihin... Tietokoneita ei juurikaan käytetä, mutta...ups...mutta mähän osaan...kylläpäs mä olen tyhmä kun steinerin olen käynyt.

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.


      • äiti ja ajattelija
        kai kuuluu kirjoitti:

        koulussa ensisijaisesti tulisi opettaa. Aika arveluttavaa, jos opetus perustuu johonkin muuhun, kuin faktaan. Ja jos kotona ei ole tietokonetta, kuinka sen käyttöön perehdytään? Muissa kouluissa se on jo arkipäivää ja opitaan muun ohella.

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D


      • se on
        äiti ja ajattelija kirjoitti:

        Sitä tässä äitinä hieman miettii, että onko se todella nykyaikana se tietokoneiden puuttuminen koulun arkikäytöstä se ongelma? Kun moni vanhempi joiden lapset ns. normiperuskoulussa pikemminkin painiskelee sen ongelman kanssa, että lapsi ei muuta kotona tee kun nököttää koneen äärellä. Että todellako nämä vanhemmat toivoisivat lapsiensa vielä koulussakin vain näpyttelevän koneita? Tällä tavalla Steinerkoulu on todella puutteellinen, kun siellä ei tätä virtuaalielämää pääse toteuttamaan 24/7.

        Sivuhuomiona niille, jotka pelkäävät, että ilman koulussa tapahtuvaa Atk-opetusta ei nykymaailmassa pärjää: ystävieni lapsi kävi koko koulutiensä eli 13- luokkaa Steinerkoulua. Tänäpäivänä hänellä on oma yritys (tekee mm. kotisivuja yms) sekä tekee töitä IT-alan yrityksissä.

        Että tosi luusereita ja tekniikkataidottomia todella siellä kasvatetaan :D

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.


      • mä täs
        se on kirjoitti:

        Ei tarvitse muuta kuin ajatella, millaiseksi maailma olisi mennyt, jos Kehruu-Jennyn keksimisen jälkeen kaikki lapset olisi opetettu vain käyttämään tätä uutta rekkulaa. Kyllä kompuutterin hakkaamisen oppii sen jälkeen, kun ensin on opittu elämälle arvokkaammat asiat.

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.


      • surusyli
        mä täs kirjoitti:

        Juuri näin. Tietokoneen käytön ehtii oppia myöhemminkin. Täytyy myös miettiä kuinka paljon tietokoneen käyttö aiheuttaa haittavaikutuksia;
        riippuvuutta, asentovirheitä, pääkipua jne.
        Koulun tai opetuksen laatu ei varmastikaan ole kiinni tuosta laitteesta. On olemassa paljon kehittävämpiä tapoja oppia asioita.

        voisi olla huolissaan, että lapsilla ei ole kohta kirjoitustaitoa kauniista käsialasta puhumattakaan, kun kaikki pitäisi nykyään saada tehdä tietokoneella näpytellen tai kopioiden (lainaten) jostain.

        Vanhin lapseni käy steinerkoulun 7. luokkaa ja kyllä heillä ainakin on tänä vuonna ollut tietokoneiden käyttöä koulussa. Samoin on kotiläksyissä saanut/ pitänyt hyödyntää nettiä ja tietokoneita.
        Omat lapseni ovat kotikoneiden lisäksi tehokkaasti hyödyntäneet kirjaston tarjoamia mahdollisuuksia, joten ei sitä konetta tarvitse olla edes kotona, kyllä lapset löytävät näitä mahdollisuuksia käyttää koneita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe