Näyttö väärinpäin

äippänen

Ööh.. tuli pikku ongelma tyttären koneen kanssa. Hän häsläsi kaverinsa kanssa jotain (ilmeisesti näppäilivät näppäimiä päättömästi) ja tsädäm... näyttö kääntyi vaakatasoon. Meinaa tulla niska kipeäksi, jos sillä yrittää jotain tehdä =) Tai voihan näytön tietty kääntää pöydälle vaakatasoon, kun onneks ei oo läppäri.. Tai sitten voi toivoa täältä hyviä neuvoja, mitä pitää tehdä.

57

29553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin yksi

      toinen päivä, miksi pitäisi uskoa

      • äippänen

        No kuulehan... mä en todellakaan ole valittanut tästä asiasta täällä ennen tätä!!! Toi sattui ekan kerran koneen kanssa eilen illalla. Ei ole tapana turhia valitella.

        Kiitos asiallisista neuvoista! Niitä pitää kokeilla aamulla.


    • kakkosella

      Napsauta hiiren kakkosella työpöydällä. Valitse valikosta Grafiikkaominaisuudet ja sieltä Kierrä. Sieltä sitten kierrät 180 astetta. Kyllä se siitä. Vähän vaatii kieli keskellä olo, että hiiri osuu oikealle kohdalle, mutta onnistuu se, kun yrität.

      • stiga

        Kiitos paljon. Työpäivä pelastettu. :D


    • tietokonenero

      Paina Ctrl Alt nuoli ylöspäin niin näyttö kääntyy taasen oikein päin.

      • äippänen

        Kiitos avusta tietokonenero. Tuo auttoi ja sen osasi helposti tehdä tällainen tumpelompikin tietokoneenkäyttäjä =)


      • hakkma14

        Kiitokset hyvistä kuukauden takaisista neuvoista, kohdalleni tuli sama ongelma, kun pikku veijaritar osasi tehdä käännön eilen ja minä en osannut tehdä vastakääntöä. Mistään valmistajien ohjeista en löytänyt opastetta, mutta onneksi osuin keskustelupalstalle googlettamalla "näyttö kääntynyt". Näin se homma etenee nuorten voimalla. Vielä: Isot kiitokset ja hyviä kevään päiviä.


      • mommankoneenkorjaaja
        hakkma14 kirjoitti:

        Kiitokset hyvistä kuukauden takaisista neuvoista, kohdalleni tuli sama ongelma, kun pikku veijaritar osasi tehdä käännön eilen ja minä en osannut tehdä vastakääntöä. Mistään valmistajien ohjeista en löytänyt opastetta, mutta onneksi osuin keskustelupalstalle googlettamalla "näyttö kääntynyt". Näin se homma etenee nuorten voimalla. Vielä: Isot kiitokset ja hyviä kevään päiviä.

        Tämähän auttoi jo toistamiseen pienen tietokoneneron tekemiin kepposiin... saatiin taas momman näyttö oikein päin

        Kiits ;)


      • Näyttö väärin päin

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...


      • ex-nörtti
        Näyttö väärin päin kirjoitti:

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...

        kiitos tietekononenörttii.. help löytyyllättämäi nopesti :)


      • cats scratch fever
        Näyttö väärin päin kirjoitti:

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...

        kiitos myös täältä, kissa tönäisi näytön kyljelleen mutta sain kuvan oikeinpäin, nyt vaan ihmettelen kun katson laajakuvaa niin se on keskeltä kapeampi kuin pystyyn...


      • helpottunut

        tiedoillasi pelastui myös 1-vuotiaan tuhon jäljiltä pulassa olleet vanhemmat:)!!


      • puurokasvaapuussa

        kiitos tietokonenero


      • ylösalas

        pittää painaa alaspäin


      • Kissa.

        Kissat olivat koneella ja olivat kääntäneet näytön ; )
        Nyt on oikein, kiitos!


      • GeniusOlenMäXD

        Kiitos, mulla oli sama probleema


      • Tuhoojaäiti

        Näyttö käänty vaakatasoon...tytön läppis ja se nukkuu...raivoo aamulla kun ei pääse koneelleen lomallaan....saakeli...ei jeesannu cntr alt ja nuoli ylös....grafiikkaominaisuuksiin ei päästä...mitä mä teen???


      • Anna550

        Neuvosi Ctrl Alt nuolinäppäin hoiti pulman ja nyt on näyttö kuten kuuluu olla. Halusin postata suuret kiitokset sinulle :)


      • 1vvauhtivarvas

        Kiitos tästä :) tilanne pelastettu myös täälläkin


      • Anonyymi

        KIITOS, NIIN MYÖS TÄÄLLÄ.


      • Anonyymi

        Mikä vitun nuoli?

        Missä?


    • Aasuviton

      Juu eli semmonen outo ongelma ois että kun käännän näytön väärinpäin, niin en näe enää kuvaa ollenkaan vaan jotain liittimiä ja johtoja. Mites tollasen saa korjattua?

    • öööhm...?

      Mullekkin tuli noin, tai oikeastaan, mulla on se nyt.Mä en saa sitä pois! Se on ärsyttävä ! :)

      • öööhm...?

        Kiitoos neuvojen. Se oli oikeesti apuun! Äiti ois varmaankin suuttunu, mutta kiitoos. Nyt pitää laittaa ylös tuo ohje.


      • juupase..
        öööhm...? kirjoitti:

        Kiitoos neuvojen. Se oli oikeesti apuun! Äiti ois varmaankin suuttunu, mutta kiitoos. Nyt pitää laittaa ylös tuo ohje.

        kiitokset :) Poika oli yksin kotona ja sai näytön nurinkurin.


    • tail1

      kiitti neuvost kaikki

    • ruutuäippä

      Tämä neuvo ei vanhene koskaan! :D

    • kiitollinen (:

      Ihanaa et tälläne keskustelu oli täällä, kissa sai meinaan eilen näytön väärinpäin :D onneksi täältä neuvo että miten sen saa taas oikein päin :D KIITOS !

    • neuvoja?

      mulla taas on semmonen ongelma, että kun yritän käynnistää jotain peliä (ladattavaa/cd peliä) niin näyttö kääntyy takas nuriinkurin :( ja aina kun käynnistänn koneen niin pitää ensiksi laittaa näyttö takas normaaliks. onkohan tää kone laittanu sen toisinpäin olevan näytön vakioks tai jotain? apuja pliis

    • Niska kipeänä

      Kiitoksia! Itselläni meni tuo näyttö läppärillä ja tunnissa meni niska kipeäksi pakollisia hommia tehdessä. =)

    • kylmiäosasin

      Kiitos

    • Hutiloija

      Kiitos tietokonenerolle täältäkin!
      Nyt muistan vastaisuuden varalta Ctrl Alt nuoli ylöspäin.

    • kiki

      kiitos paljon :D mulla ei toiminu toi ctrl alt nuoli ylöspäin, vain piti korjata vika grafiikkaominaisuuksien kautta.. onneksi se sitte toimi!! :P

    • alt+ctrl+nuoli ylös

      eihän tosta tapahdu mitää.

    • Mitäs tästä napista

      Jos näyttö on oikein päin niin mitään ei tapahdu ctrl alt nuoli ylös. Tämä on kiva ja harmiton tapa tehdä kaverille pila jos ei tiedä tätä ennestään :) ctrl alt nuoli näppäimiä käyttämällä saat näytön kääntymään vaikka miten päin. Sama tapahtuu kun painaa alt gr nuolinäppäimiä :P

      Minulle tuli myös näytön kanssa kyseinen ongelma ja täältä löyty hyviä vinkkejä mistä se johtui. Kiitos. Samalla tuli näppäiltyä muitakin nuolia siinä sivussa ;P

      • :))

        ei ainakaan mun XP:ssä tapahdu mitään. Varmaan jotain moderneja hapatuksia nämä. :)


      • Intel1§§109 SAATANA*
        :)) kirjoitti:

        ei ainakaan mun XP:ssä tapahdu mitään. Varmaan jotain moderneja hapatuksia nämä. :)

        Ei se ole XPstä kiinni vaan näytönohjaimen ajureista. toimii varmasti Intelin näytönohjaimilla muistaakseni nvidia eikä amd ohiamilla tapahdu yhtään mitän.


    • trollaajaks syntyny

      näistä neuvoista oli tosi paljon apua, iskä kyllä veti aikamoiset raget ku onnistuin kääntämään työkoneen näytön tollaseks...oho. anyway, kiitti paljon :)

    • tuhannet_kiitokset

      Huh, kiitos tuhannesti avuista!! Toimi! Olin tekemässä juuri tutkielmaa ja kun kotona vielä asun niin äitihän se tuppaa käymää kattomassa vähän väliä miten sujuu, säikähin puol kuoliaaks ku yks kaks näyttö oliki väärin päin vaan ku olin yrittäny tehä jotain merkkiä wordilla.. Onneks kerkesin saada käännettyä ennen kut mrs. tarkastaja tuli ... :)

    • Kiitän

      Mullakin oli sama juttu mut kiitos kun löyty täältä apua

      • riksutin

        Kiitos tietokonenero, sama ongelma täälläkin, pikkutytär teki taikojaan koneella :D


    • Ellaria

      Kiitos - tällä selvitiin kanivahingosta. :)

    • Pixie hollow

      Kiitos. Kisaa hyppäsi tyttöni läppärin päälle ja näppäinyhdistelmä pelasti iltamme.

    • Ripa Ska

      Kiitos, täällä hamsteri tanssi ripaskaa ja näyttö pyöri samaa tahtia.
      Nyt on taas oikeinpäin.

    • Kiitokset

      Jes omakin näyttö oli väärinpäin kiitos neuvosta läppäri on hankala

    • Simppu

      KIITOS! Kissa käänsi näytön nurin! Tää oli jumalallinen apu!

    • kissanainenwee

      meillä näytön käänsi kissa.. ei muuta kun kone väärinpäin ja kattoon googlesta apuja :D:D

      • UPSIDEDOWN

        ´TOISI HYVÄ JUTTU


    • kesis

      Joo kiitos saatiin näyttö oikein päin meilläkin =)

      • appa

        Voi mikä pelastus!!! Ctrl alt nuoli ylöspäin ja niskat pelastettu! Kiitos google ja tämä kirjoitusrimpsu!


      • Kilkal
        appa kirjoitti:

        Voi mikä pelastus!!! Ctrl alt nuoli ylöspäin ja niskat pelastettu! Kiitos google ja tämä kirjoitusrimpsu!

        Upeeta, täälläkin 1vee sääti iskän työkonetta ;-)


    • kkkhgfj

      k

    • enosaaaaaaaaaa

      Mulla kääntyi se alapalkki osaako joku auttaa

      • Pidä hiiren vasenta painiketta painettuna sen "alapalkin" (Tehtäväpalkkia taisit tarkoittaa, vai kuinka?) päällä, ja vedä se haluamaasi näytön reunaan.


    • Anonyymi

      Miten sen saa käännettyä

    • Anonyymi

      Mun Tietokone meni väärin päin

    • Anonyymi

      Mun tietokone meni väärin päin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe