Näyttö väärinpäin

äippänen

Ööh.. tuli pikku ongelma tyttären koneen kanssa. Hän häsläsi kaverinsa kanssa jotain (ilmeisesti näppäilivät näppäimiä päättömästi) ja tsädäm... näyttö kääntyi vaakatasoon. Meinaa tulla niska kipeäksi, jos sillä yrittää jotain tehdä =) Tai voihan näytön tietty kääntää pöydälle vaakatasoon, kun onneks ei oo läppäri.. Tai sitten voi toivoa täältä hyviä neuvoja, mitä pitää tehdä.

61

33271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin yksi

      toinen päivä, miksi pitäisi uskoa

      • äippänen

        No kuulehan... mä en todellakaan ole valittanut tästä asiasta täällä ennen tätä!!! Toi sattui ekan kerran koneen kanssa eilen illalla. Ei ole tapana turhia valitella.

        Kiitos asiallisista neuvoista! Niitä pitää kokeilla aamulla.


      • Anonyymi

        Mutta acer nitro ja BSOD pukaa... 2 tunnin välein koko ajan.


    • kakkosella

      Napsauta hiiren kakkosella työpöydällä. Valitse valikosta Grafiikkaominaisuudet ja sieltä Kierrä. Sieltä sitten kierrät 180 astetta. Kyllä se siitä. Vähän vaatii kieli keskellä olo, että hiiri osuu oikealle kohdalle, mutta onnistuu se, kun yrität.

      • stiga

        Kiitos paljon. Työpäivä pelastettu. :D


    • tietokonenero

      Paina Ctrl Alt nuoli ylöspäin niin näyttö kääntyy taasen oikein päin.

      • äippänen

        Kiitos avusta tietokonenero. Tuo auttoi ja sen osasi helposti tehdä tällainen tumpelompikin tietokoneenkäyttäjä =)


      • hakkma14

        Kiitokset hyvistä kuukauden takaisista neuvoista, kohdalleni tuli sama ongelma, kun pikku veijaritar osasi tehdä käännön eilen ja minä en osannut tehdä vastakääntöä. Mistään valmistajien ohjeista en löytänyt opastetta, mutta onneksi osuin keskustelupalstalle googlettamalla "näyttö kääntynyt". Näin se homma etenee nuorten voimalla. Vielä: Isot kiitokset ja hyviä kevään päiviä.


      • mommankoneenkorjaaja
        hakkma14 kirjoitti:

        Kiitokset hyvistä kuukauden takaisista neuvoista, kohdalleni tuli sama ongelma, kun pikku veijaritar osasi tehdä käännön eilen ja minä en osannut tehdä vastakääntöä. Mistään valmistajien ohjeista en löytänyt opastetta, mutta onneksi osuin keskustelupalstalle googlettamalla "näyttö kääntynyt". Näin se homma etenee nuorten voimalla. Vielä: Isot kiitokset ja hyviä kevään päiviä.

        Tämähän auttoi jo toistamiseen pienen tietokoneneron tekemiin kepposiin... saatiin taas momman näyttö oikein päin

        Kiits ;)


      • Näyttö väärin päin

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...


      • ex-nörtti
        Näyttö väärin päin kirjoitti:

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...

        kiitos tietekononenörttii.. help löytyyllättämäi nopesti :)


      • cats scratch fever
        Näyttö väärin päin kirjoitti:

        Minulla sama kävi koiran puuhastellessa, meni tunti taas aikaa hukkaan tiedon hakemiseen. Ei löynyt helpeistä mitään apua...

        kiitos myös täältä, kissa tönäisi näytön kyljelleen mutta sain kuvan oikeinpäin, nyt vaan ihmettelen kun katson laajakuvaa niin se on keskeltä kapeampi kuin pystyyn...


      • helpottunut

        tiedoillasi pelastui myös 1-vuotiaan tuhon jäljiltä pulassa olleet vanhemmat:)!!


      • puurokasvaapuussa

        kiitos tietokonenero


      • ylösalas

        pittää painaa alaspäin


      • Kissa.

        Kissat olivat koneella ja olivat kääntäneet näytön ; )
        Nyt on oikein, kiitos!


      • GeniusOlenMäXD

        Kiitos, mulla oli sama probleema


      • Tuhoojaäiti

        Näyttö käänty vaakatasoon...tytön läppis ja se nukkuu...raivoo aamulla kun ei pääse koneelleen lomallaan....saakeli...ei jeesannu cntr alt ja nuoli ylös....grafiikkaominaisuuksiin ei päästä...mitä mä teen???


      • Anna550

        Neuvosi Ctrl Alt nuolinäppäin hoiti pulman ja nyt on näyttö kuten kuuluu olla. Halusin postata suuret kiitokset sinulle :)


      • 1vvauhtivarvas

        Kiitos tästä :) tilanne pelastettu myös täälläkin


      • Anonyymi

        KIITOS, NIIN MYÖS TÄÄLLÄ.


      • Anonyymi

        Mikä vitun nuoli?

        Missä?


    • Aasuviton

      Juu eli semmonen outo ongelma ois että kun käännän näytön väärinpäin, niin en näe enää kuvaa ollenkaan vaan jotain liittimiä ja johtoja. Mites tollasen saa korjattua?

    • öööhm...?

      Mullekkin tuli noin, tai oikeastaan, mulla on se nyt.Mä en saa sitä pois! Se on ärsyttävä ! :)

      • öööhm...?

        Kiitoos neuvojen. Se oli oikeesti apuun! Äiti ois varmaankin suuttunu, mutta kiitoos. Nyt pitää laittaa ylös tuo ohje.


      • juupase..
        öööhm...? kirjoitti:

        Kiitoos neuvojen. Se oli oikeesti apuun! Äiti ois varmaankin suuttunu, mutta kiitoos. Nyt pitää laittaa ylös tuo ohje.

        kiitokset :) Poika oli yksin kotona ja sai näytön nurinkurin.


    • tail1

      kiitti neuvost kaikki

    • ruutuäippä

      Tämä neuvo ei vanhene koskaan! :D

    • kiitollinen (:

      Ihanaa et tälläne keskustelu oli täällä, kissa sai meinaan eilen näytön väärinpäin :D onneksi täältä neuvo että miten sen saa taas oikein päin :D KIITOS !

    • neuvoja?

      mulla taas on semmonen ongelma, että kun yritän käynnistää jotain peliä (ladattavaa/cd peliä) niin näyttö kääntyy takas nuriinkurin :( ja aina kun käynnistänn koneen niin pitää ensiksi laittaa näyttö takas normaaliks. onkohan tää kone laittanu sen toisinpäin olevan näytön vakioks tai jotain? apuja pliis

    • Niska kipeänä

      Kiitoksia! Itselläni meni tuo näyttö läppärillä ja tunnissa meni niska kipeäksi pakollisia hommia tehdessä. =)

    • kylmiäosasin

      Kiitos

    • Hutiloija

      Kiitos tietokonenerolle täältäkin!
      Nyt muistan vastaisuuden varalta Ctrl Alt nuoli ylöspäin.

    • kiki

      kiitos paljon :D mulla ei toiminu toi ctrl alt nuoli ylöspäin, vain piti korjata vika grafiikkaominaisuuksien kautta.. onneksi se sitte toimi!! :P

    • alt+ctrl+nuoli ylös

      eihän tosta tapahdu mitää.

    • Mitäs tästä napista

      Jos näyttö on oikein päin niin mitään ei tapahdu ctrl alt nuoli ylös. Tämä on kiva ja harmiton tapa tehdä kaverille pila jos ei tiedä tätä ennestään :) ctrl alt nuoli näppäimiä käyttämällä saat näytön kääntymään vaikka miten päin. Sama tapahtuu kun painaa alt gr nuolinäppäimiä :P

      Minulle tuli myös näytön kanssa kyseinen ongelma ja täältä löyty hyviä vinkkejä mistä se johtui. Kiitos. Samalla tuli näppäiltyä muitakin nuolia siinä sivussa ;P

      • :))

        ei ainakaan mun XP:ssä tapahdu mitään. Varmaan jotain moderneja hapatuksia nämä. :)


      • Intel1§§109 SAATANA*
        :)) kirjoitti:

        ei ainakaan mun XP:ssä tapahdu mitään. Varmaan jotain moderneja hapatuksia nämä. :)

        Ei se ole XPstä kiinni vaan näytönohjaimen ajureista. toimii varmasti Intelin näytönohjaimilla muistaakseni nvidia eikä amd ohiamilla tapahdu yhtään mitän.


    • trollaajaks syntyny

      näistä neuvoista oli tosi paljon apua, iskä kyllä veti aikamoiset raget ku onnistuin kääntämään työkoneen näytön tollaseks...oho. anyway, kiitti paljon :)

    • tuhannet_kiitokset

      Huh, kiitos tuhannesti avuista!! Toimi! Olin tekemässä juuri tutkielmaa ja kun kotona vielä asun niin äitihän se tuppaa käymää kattomassa vähän väliä miten sujuu, säikähin puol kuoliaaks ku yks kaks näyttö oliki väärin päin vaan ku olin yrittäny tehä jotain merkkiä wordilla.. Onneks kerkesin saada käännettyä ennen kut mrs. tarkastaja tuli ... :)

    • Kiitän

      Mullakin oli sama juttu mut kiitos kun löyty täältä apua

      • riksutin

        Kiitos tietokonenero, sama ongelma täälläkin, pikkutytär teki taikojaan koneella :D


    • Ellaria

      Kiitos - tällä selvitiin kanivahingosta. :)

    • Pixie hollow

      Kiitos. Kisaa hyppäsi tyttöni läppärin päälle ja näppäinyhdistelmä pelasti iltamme.

    • Ripa Ska

      Kiitos, täällä hamsteri tanssi ripaskaa ja näyttö pyöri samaa tahtia.
      Nyt on taas oikeinpäin.

    • Kiitokset

      Jes omakin näyttö oli väärinpäin kiitos neuvosta läppäri on hankala

    • Simppu

      KIITOS! Kissa käänsi näytön nurin! Tää oli jumalallinen apu!

    • kissanainenwee

      meillä näytön käänsi kissa.. ei muuta kun kone väärinpäin ja kattoon googlesta apuja :D:D

      • UPSIDEDOWN

        ´TOISI HYVÄ JUTTU


    • kesis

      Joo kiitos saatiin näyttö oikein päin meilläkin =)

      • appa

        Voi mikä pelastus!!! Ctrl alt nuoli ylöspäin ja niskat pelastettu! Kiitos google ja tämä kirjoitusrimpsu!


      • Kilkal
        appa kirjoitti:

        Voi mikä pelastus!!! Ctrl alt nuoli ylöspäin ja niskat pelastettu! Kiitos google ja tämä kirjoitusrimpsu!

        Upeeta, täälläkin 1vee sääti iskän työkonetta ;-)


    • kkkhgfj

      k

    • enosaaaaaaaaaa

      Mulla kääntyi se alapalkki osaako joku auttaa

      • Pidä hiiren vasenta painiketta painettuna sen "alapalkin" (Tehtäväpalkkia taisit tarkoittaa, vai kuinka?) päällä, ja vedä se haluamaasi näytön reunaan.


    • Anonyymi

      Miten sen saa käännettyä

    • Anonyymi

      Mun Tietokone meni väärin päin

    • Anonyymi

      Mun tietokone meni väärin päin

    • Anonyymi

      Minä sain myös vahingossa näytön ylösalaisin. Ctrl + alt + nuoli ylöspäin saan sen kääntymään ja samoin myös grafiikka-asetuksista, mutta ongelma palaa koko ajan takaisin. Mikä neuvoksi?

      • Anonyymi

        Nostit sitten 2008 avatun keskustelun. :(


      • Anonyymi

        Kun ihminen on yhtä tyhmä kuin sinä ei siinä ole mitään tehtävissä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe