Mitä mieltä olette nimestä Peppi?

Äitiliinikki

Mitä mieltä olette nimestä Peppi?

27

5425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

      Mielestäni pirteä tytön nimi, mutta kun tytöistä kasvaa aikanaan naisia, niin onko sitten enää kivaa olla Peppi. Minusta ei olisi.

      • 1säpappa

        Tiiä sitä sitten. Mun haavenaiseni on aikuinen peppipitkätossu.


    • hiuksia

      Kunhan ei vain ole punatukkainen. Silloin voisi tulla kiusatuksi. Jos äidillä ja isällä ei ole kummallakaan yhtään punertavat hiukset niin siitä sitten vaan. Sukulaistytöllä on kirkuvanpunaiset hiukset luonnostaan ja olisi ollut vähän liiallista jos nimeksi olisi tullut Peppi.

    • ryppyineen ja riippurintoineen

      Kysyttäessä vastaan ihmisnimeksi sopimaton,korkeintaan koiralle.
      Jos vielä pikkutytölle lempinimenä käypä,mutta ajattele 5kymmppistä peppiä ryppyineen ja riippurintoineen?!Höh!

      • Järki käteen hei!

        On tuokin nyt peruste antaa lapsille nimiä! "Ei tätä voi antaa ku kuvittele ny sit ku se on joskus 50..." Ilmeisesti kaikille lapsille pitäisi siis antaa jotain mauttomia vanhusten nimiä jostain 50-luvulta niin ovatpahan sit vanhuksina nimiensä näköisiä!

        Peppi on kiva nimi ja tunnen useampia AIKUISIA Peppi-nimisiä neitokaisia, jotka, ihme kyllä, eivät millään tavalla tunnu kärsivän nimistään. Eivät, vaikka olisivat jo kasvoiltaan ryppyisiä. :)


      • Mr Tossawainen
        Järki käteen hei! kirjoitti:

        On tuokin nyt peruste antaa lapsille nimiä! "Ei tätä voi antaa ku kuvittele ny sit ku se on joskus 50..." Ilmeisesti kaikille lapsille pitäisi siis antaa jotain mauttomia vanhusten nimiä jostain 50-luvulta niin ovatpahan sit vanhuksina nimiensä näköisiä!

        Peppi on kiva nimi ja tunnen useampia AIKUISIA Peppi-nimisiä neitokaisia, jotka, ihme kyllä, eivät millään tavalla tunnu kärsivän nimistään. Eivät, vaikka olisivat jo kasvoiltaan ryppyisiä. :)

        Sanotte,mitä sanotte,mutta on se,Peppi, järkyttävä nimi niin lapselle kuin vanhalle naisellekin ja siltä väliltä.


      • niin niin juu juu
        Järki käteen hei! kirjoitti:

        On tuokin nyt peruste antaa lapsille nimiä! "Ei tätä voi antaa ku kuvittele ny sit ku se on joskus 50..." Ilmeisesti kaikille lapsille pitäisi siis antaa jotain mauttomia vanhusten nimiä jostain 50-luvulta niin ovatpahan sit vanhuksina nimiensä näköisiä!

        Peppi on kiva nimi ja tunnen useampia AIKUISIA Peppi-nimisiä neitokaisia, jotka, ihme kyllä, eivät millään tavalla tunnu kärsivän nimistään. Eivät, vaikka olisivat jo kasvoiltaan ryppyisiä. :)

        Kukaan ei muuten sanonut, että "lapsille pitäisi siis antaa jotain mauttomia vanhusten nimiä jostain 50-luvulta niin ovatpahan sit vanhuksina nimiensä näköisiä!" Niin paitsi sinä.

        Eiköhän kyse ollut siitä, että kannattaako antaa nimeä, joka sopii pienelle tytölle mutta ei aikuiselle. Olisiko kuitenkin järkevämpää antaa nimi, joka sopii lapselle ja aikuiselle, vanhukselle?


      • Täytyy_muistaa_että
        niin niin juu juu kirjoitti:

        Kukaan ei muuten sanonut, että "lapsille pitäisi siis antaa jotain mauttomia vanhusten nimiä jostain 50-luvulta niin ovatpahan sit vanhuksina nimiensä näköisiä!" Niin paitsi sinä.

        Eiköhän kyse ollut siitä, että kannattaako antaa nimeä, joka sopii pienelle tytölle mutta ei aikuiselle. Olisiko kuitenkin järkevämpää antaa nimi, joka sopii lapselle ja aikuiselle, vanhukselle?

        Siinä vaiheessa kun tällä hetkellä nuoret Peppi-nimiset ovat vanhuksia, se ei ole mitenkään harvinainen nimi vanhukselle, ja ihmiset yleisesti pitävät sitä ihan sopivana vanhuksen nimenä.


    • mymmeli.dx

      on yksi suloisimmista nimistä, jonka tiedän.

    • .......

      Pikkutytölle soma nimi, mutta kuten jo joku aiemmin sanoi, olisi aika koomisen kuuloinen aikuisella naisella. Otapa vakavasti joku suuri yritysjohtaja tai presidentti jonka nimi on Peppi.

      Lisäksi nimi voi saada aikaan tietynlaisia paineita jo lapsena tuon erään tunnetun punapään takia. Peppi-nimisen tytön odotetaan helposti olevan vilkas, vahva, rämäpäinen, rohkea yms. Mitä jos Peppi-tyttö onkin kiltti ja hiljainen, kuten Peppi-kirjojen Annika?

      • Näillä mennään

        Niin että kannattaa kastaa vaikka Kyllikiksi niin onpahan uskottava toimitusjohtajana. Tai Irmeli, passais sit vaikka opettajaksi. Ja kun lapsi tulee itkien koulusta ja kysyy miksi annoitte niin hirveän, vanhan ihmisen nimen, niin voitte perustella, että "halutaan vaan tukea sun urakehitystäs, kulta."

        ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ!!!!


      • NamiNamiNam
        Näillä mennään kirjoitti:

        Niin että kannattaa kastaa vaikka Kyllikiksi niin onpahan uskottava toimitusjohtajana. Tai Irmeli, passais sit vaikka opettajaksi. Ja kun lapsi tulee itkien koulusta ja kysyy miksi annoitte niin hirveän, vanhan ihmisen nimen, niin voitte perustella, että "halutaan vaan tukea sun urakehitystäs, kulta."

        ANNA MUN KAIKKI KESTÄÄ!!!!

        Juuri niin!Koeta kestää.Ota lääkkeesi ja käy petiin.Kyllä se siitä!


    • Riikka2

      Mielestäni kaunis nimi. Peppi sopii myös mielestäni mummullekkin ja kun joku sanoim, että tulee ennakkoasenteita. Niin kaverillani on poika, joka on Eemeli --> tummatukkainen ja ruskeasilmäinen ja aivan älyttömän rauhallinen ja silti näyttää ihan Eemeliltä.

      Peppi on kaunis nimi ja jos iitä tykkää sitä kannattaa käyttäää...

    • hirvee....

      Vauvalle sopii, mut mitäs kun on jotain 40.w?

      Ite en tykkää Peppi nimestä, ihan hirvee nimi, mut makunsa kullakin....

      • Pyyanna

        Minusta Peppi on soma nimi joka ääntyy suomeksi kauniisti ja jolla on hauska tausta.
        Lindgrenin kirjat loivat aaivan uudenlaisen tyttöhahmon joka todella muutti maailmaa.


    • juuuulia

      Minun koiran nimi on Peppi. Peppi Pitkäkorva. Ja täytyy sanoa, että kyllä se sopii ennemmin lemmikin nimeksi kuin lapselle, josta myöhemmin kasvaa aikuinen.

    • T'ätyykkä

      Suloinen nimi

    • pomeeri

      PEPPI-ILONA PAREMPI OIS.

    • Peppitäälä

      Hei, itse olen Peppi ja ihan ylpeä siitä. Ei siinä mitään pahaa ole. Ja jos joku sanoo nimeäni hirveäksi (niinkuin joku sanoikin jo) en ymmärrä miksi. Yrjö tai Kalja tai jotain sinnepäin olisivat epämukavia nimiä mutta PEPPI mitä pahaa siinä on? No jokaisella oma mielepide, moro!

      • Anonyymi

        Ihan niin ,ei nimi naista pahenna jos ei nainen nimeään


    • Mielipidettä

      Lapsellinen nimi. Nimen tulisi "tukea" henkilöä esim. ammatillisesti erilaisissa työelämään liittyvissä tilanteissa. Ajaton nimi on paras.

    • Anonyymi

      Minun nimi on Peppi,ja mä olen todella onnellinen että mun nimi on Peppi .enkä ole ikinä ees ajatellut että haluaisin vaihtaa nimeä.

    • Anonyymi

      Ihan kiva lukea tätä kun oma nimi on Peppi... Ilmeisesti Peppi on paskin nimi jonka voi saada, taidampa vaihtaa nimen kun ikä riittää...

      • Anonyymi

        Munkin nimi on Peppi ja nää kommentit vahvisti mun mielipidettä vaihtaa nimee😂


    • Anonyymi

      Ihana nimi lapsen lapseni pikimusta kissa Keskisuomessa oli Peppi. Maailman ihanin kissa.Joka eli lähes 20 vuotiaaksi.

    • Anonyymi

      Peppi on suomalainen väännös ruotsalaisen kirjailian Astrid Lingrenin kirjasta
      Pippi Långstrump .
      Ruotsissa on yli 200 inhmistä joiden nimi on Pippi , joten kai se Peppikin on kiva nimi tytölle suomessa.

    • Anonyymi

      PEPPI MAAILMAN IHANIN,SÖPÖIN,KAUNEIN, PIRTEIN JA HIENOIN NIMI 😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe