Tunnistaako hormonihoidon jalkeen alkuperaista sukupuolta?

Sisi__11

Hei, minulla olisi kysymys asiasta enemman tietaville. Olen lukenut jonkin verran tata palstaa joten tiedan sukupuolen vaihdoksesta vahan.
Jonkun tekstin mukaan taydellinen sukupuolen vaihdos kestaisi noin 4 vuotta.
Onko tama fakta? Onko myos totta etta naishormoneja syomalla miesta ei enaa tunnista mieheksi?

Jos myos genitaali alue pistetaan uusiksi, voiko transnainen harrastaa normaalia seksia miehen kanssa?

Olen tietysti lukenut lehdista ja nahnyt telkkarista ohjelmia, joissa kauniit, naisellisen nakoiset naiset ovatkin oikeasti miehia (syntyneet miehiksi).

Olen luullut etta tama on vain jotain amerikan hopinaa, ja hoito tallaiseen on niin kallista ettei tavallisella tallaajalla voi olla varaakaan.

Onko kuitenkin mahdollista, etta suomalaismies vie hehkean naisen kotiinsa, harrastaa seksia taman kanssa, ja heraa aamulla tyytyvaisena taman vieresta, kun tama tokaisee, etta "ma oon muuten oikeasti mies"? :D

En tieda onko oikeasti tallaista kaynyt, mutta mietin tata mielenkiinnosta.
Olen nainen itse ja minulla on naisystava, jonka epailen syntyneen mieheksi.
En pysty asiaa kysymaan mitenkaan hanen tunteitaan loukkaamatta (varsinkin jos han kieltaa asian, on selittelemista).
Mista voin huomata, onko mitaan merkkeja, joista voisin saada edes vahan selvyytta?
Hanella on naisen vartalo, rinnat ja alapaata myoten nainen.
Tiedan hanen harrastavan seksia miesten kanssa ja han on myos seurustellut miehen kanssa vuosia.
Han on myos kiinnostunut jonkin verran naisista, mutta on enemman miehiin meneva.
Hanella on naisen aani.
Kasvonpiirteet ovat naiselliset, mutta leuat ovat miesmaiset, isommat kuin naisilla normaalisti.
Hormoonihoidollahan ei saa leukoja pois, eiko?
Myos kadet (kammenpohja, sormet) ovat epanaisellisen isot, samoin kuin jalat.

Han valittaa kuukautisista, mutta voiko se olla feikkia?

Han on kolmikymppinen, mutta ei pode minkaanlaista vauvakuumetta. (Sanoo olevansa jo liian vanha hankkiakseen lapsia-tekosyita?)

Miten hyvin ihminen voi peittaa alkuperaisen sukupuolensa?

Luonteeltaankin han on tietylla lailla hyvin miesmainen. Mutta eiko transihmiset yleensa kayttaydy naismaisesti (miehet jotka siirtyvat naisvartaloon, ovatko he naisellisia luonteeltaan)?

Voisiko joku kiltti ihminen, joka naista asioista tietaa, kertoa minulle, onko mitaan mahdollisuutta (teoriassa) onko ystavani oikeasti mies, vai olenko vain vainoharhainen?

Kiitos jo etukateen jos joku viitsii vastata!

(Viela sori jos tekstia vaikea ymmartaa, kun aasta puuttuu pisteet, nappiksessani ei ole sita kirjainta!!)

21

4294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunnistaaaaa

Miks ihmeessä pitäisi tunnistaa joku "entiseksi mieheksi"? Sehän on nyt oma itsensä ja nainen. Eikä ole todellakaan yhtään sen kummempi otus kuin muutkaan naiset.

• ????

"Jonkun tekstin mukaan taydellinen sukupuolen vaihdos kestaisi noin 4 vuotta.
      Onko tama fakta?"
      Melko lähelle kun kyseessä on miehestä naiseksi. Toiseen suuntaan voi kulua vähän enemmän.

"Onko myos totta etta naishormoneja syomalla miesta ei enaa tunnista mieheksi?"
      Riippuu ihmisestä.

"Jos myos genitaali alue pistetaan uusiksi, voiko transnainen harrastaa normaalia seksia miehen kanssa?"
      Kyllä voi.

"Olen luullut etta tama on vain jotain amerikan hopinaa, ja hoito tallaiseen on niin kallista ettei tavallisella tallaajalla voi olla varaakaan."
      Transhoidot hoidetaan suomessa julkiselta puolelta, joten ei kovin kallista. Kauneusleikkaukset menee sitten omasta pussista.

"Onko kuitenkin mahdollista, etta suomalaismies vie hehkean naisen kotiinsa, harrastaa seksia taman kanssa, ja heraa aamulla tyytyvaisena taman vieresta, kun tama tokaisee, etta "ma oon muuten oikeasti mies"? :D"
      Täysin mahdollista. Mutta transnainen ei tokaise noin koska hän ei ole mies vaan nainen.

"En tieda onko oikeasti tallaista kaynyt, mutta mietin tata mielenkiinnosta.
      Olen nainen itse ja minulla on naisystava, jonka epailen syntyneen mieheksi.
      En pysty asiaa kysymaan mitenkaan hanen tunteitaan loukkaamatta (varsinkin jos han kieltaa asian, on selittelemista).
      Mista voin huomata, onko mitaan merkkeja, joista voisin saada edes vahan selvyytta?
      Tiedan hanen harrastavan seksia miesten kanssa ja han on myos seurustellut miehen kanssa vuosia.
      Han on myos kiinnostunut jonkin verran naisista, mutta on enemman miehiin meneva.
      Hanella on naisen aani.
      Kasvonpiirteet ovat naiselliset, mutta leuat ovat miesmaiset, isommat kuin naisilla normaalisti.
      Hormoonihoidollahan ei saa leukoja pois, eiko?
      Myos kadet (kammenpohja, sormet) ovat epanaisellisen isot, samoin kuin jalat."
      On paljon naisia jotka ovat ruumiinrakenteeltaan hyvin miehisiä (vrt. mm. Brusiinin siskokset).

"Han on kolmikymppinen, mutta ei pode minkaanlaista vauvakuumetta. (Sanoo olevansa jo liian vanha hankkiakseen lapsia-tekosyita?)"
      On paljon naisia jotka eivät halua lapsia.

"Luonteeltaankin han on tietylla lailla hyvin miesmainen. Mutta eiko transihmiset yleensa kayttaydy naismaisesti (miehet jotka siirtyvat naisvartaloon, ovatko he naisellisia luonteeltaan)?"
      Jokainen ihminen on erilainen. On naisellisia ja miehisiä transnaisia, samoin muitakin naisia.

"Voisiko joku kiltti ihminen, joka naista asioista tietaa, kertoa minulle, onko mitaan mahdollisuutta (teoriassa) onko ystavani oikeasti mies, vai olenko vain vainoharhainen?"
      Jos pidät ystävästäsi, miksi haluat edes kaivella taustaa. Transnainen on aina nainen eikä "oikeasti" mies. Tuollainen ajatustapa on loukkaus.

• PIMs

Just! Voit varmaankin ruveta nyt kutsumaan ystävääsii 'transuksi', kun sehän on 'oikeesti' mies... voit vielä kertoa kaikille kavereillesi tämän hyvänä juttuna ja päivitellä.

• Kolmois-S

"Tunnistaako hormonihoidon jalkeen alkuperaista sukupuolta?
      Kirjoittanut: Sisi__11 20.1.2008 klo 00.41

Olen lukenut jonkin verran tata palstaa joten tiedan sukupuolen vaihdoksesta vahan. "

Mutta et tiedä, että sitä kutsutaan sukupuolen korjaukseksi?

"Jonkun tekstin mukaan taydellinen sukupuolen vaihdos kestaisi noin 4 vuotta.
      Onko tama fakta?"

Ei.

"Onko myos totta etta naishormoneja syomalla miesta ei enaa tunnista mieheksi? "

Ei.

"Jos myos genitaali alue pistetaan uusiksi, voiko transnainen harrastaa normaalia seksia miehen kanssa? "

Ei.

"Olen tietysti lukenut lehdista ja nahnyt telkkarista ohjelmia, joissa kauniit, naisellisen nakoiset naiset ovatkin oikeasti miehia (syntyneet miehiksi). "

Olen pahoillani. Me olemme kyllä pyrkineet siihen, ettei sellaisia ohjelmia esitettäisi.

"Olen luullut etta tama on vain jotain amerikan hopinaa, ja hoito tallaiseen on niin kallista ettei tavallisella tallaajalla voi olla varaakaan. "

Menee rahat ja maine. Henki säästyy, mutta siitäkään en takuuseen mene.

"Onko kuitenkin mahdollista, etta suomalaismies vie hehkean naisen kotiinsa, harrastaa seksia taman kanssa, ja heraa aamulla tyytyvaisena taman vieresta, kun tama tokaisee, etta "ma oon muuten oikeasti mies"? :D "

On.

"Olen nainen itse ja minulla on naisystava, jonka epailen syntyneen mieheksi. "

Epäilyksesi on aiheeton.

"Mista voin huomata, onko mitaan merkkeja, joista voisin saada edes vahan selvyytta?
      Tiedan hanen harrastavan seksia miesten kanssa ja han on myos seurustellut miehen kanssa vuosia."

Joo, ei ole transnainen.

"olenko vain vainoharhainen? "

Olet vainoharhainen.
      Sitä paitsi tässä maassa pahoinpidellään jatkuvasti lällinaisia kun heitä luullaan meikäläisiksi.

• asiaan

"Olen tietysti lukenut lehdista ja nahnyt telkkarista ohjelmia, joissa kauniit, naisellisen nakoiset naiset ovatkin oikeasti miehia"

Transsukupuolinen nainen EI koskaan ole oikeasti mies sukupuolenkorjausprosessin jälkeen. Transnaisen prosessista on kyse juuri vartalon korjaamisesta vastaamaan sitä että on nainen.Transnaiset jotka menevät myös sukupuolenkorjausprosessin lisäksi sukupuolielinten korjausleikkaukseen ovat sen jälkeen fyysisesti naisia.Hormonit muuttavat myös ihmistä sisältäpäin esim.aivot surkastuvat sen kokoisiksi kun ne ovat muillakin naisilla. Ainoastaan tavallisista miehistä jotka pukeutuvat naisten vaatteisiin,niin niistä voi sanoa että he ovat oikeasti miehiä koska ne on miehiä naisten vaatteiden alla eli esim.transvestiiteista,joten älä koskaan sekoita transsukupuolista transvestiittiin,heillä ei ole mitään yhteistä keskenään.Transsukupuolisuudessa on kyse ns. synnynnäisestä epämuodostuneisuudesta ja tiitit vain pukeutuvat vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin fetissin takia tai muuten vaan.

• -- sama
        asiaan kirjoitti:

"Olen tietysti lukenut lehdista ja nahnyt telkkarista ohjelmia, joissa kauniit, naisellisen nakoiset naiset ovatkin oikeasti miehia"

Transsukupuolinen nainen EI koskaan ole oikeasti mies sukupuolenkorjausprosessin jälkeen. Transnaisen prosessista on kyse juuri vartalon korjaamisesta vastaamaan sitä että on nainen.Transnaiset jotka menevät myös sukupuolenkorjausprosessin lisäksi sukupuolielinten korjausleikkaukseen ovat sen jälkeen fyysisesti naisia.Hormonit muuttavat myös ihmistä sisältäpäin esim.aivot surkastuvat sen kokoisiksi kun ne ovat muillakin naisilla. Ainoastaan tavallisista miehistä jotka pukeutuvat naisten vaatteisiin,niin niistä voi sanoa että he ovat oikeasti miehiä koska ne on miehiä naisten vaatteiden alla eli esim.transvestiiteista,joten älä koskaan sekoita transsukupuolista transvestiittiin,heillä ei ole mitään yhteistä keskenään.Transsukupuolisuudessa on kyse ns. synnynnäisestä epämuodostuneisuudesta ja tiitit vain pukeutuvat vastakkaisen sukupuolen vaatteisiin fetissin takia tai muuten vaan.

...mulle mistä hömppäteoriasta tai itsesuggestiosta te mummot haette oikeutuksen olemassaololenne. mun puolestani voit olla ihan niin nainen kun itse haluat. voit vakuutella naiseuttasi muille ja itsellesi mielipiteitäsi esittämällä vaikka maailman tappiin saakka.

minäkin olen sellainen tyttö kun satun olemaan enkä siihen mitään oikeutusta tai selittelyä tarvitse. mun tyttöys tulee sisältä ja sitä ei ole mitään tarvetta pönkittää sen ollessa luonnollinen osa minua.

• vainiinon
        asiaan kirjoitti:

Jos otat mukaan fyysisyyden tai biologisuuden, transsukupuolinen nainen ei ole oikeasti nainen. Sukupuolialue on leikattu muistuttamaan naisen vastaavaa, mutta siitä puuttuu olennaisimmat osat, jotka löytyvät vain aidoilta naisilta. Hormoneista ym. riippumatta. Ei, fyysisesti, biologisesti, tieteellisesti, miten vain faktatasolla haluat sitä kutsua, transsukupuolinen nainen ei ole "oikeasti" nainen. Vaan transsukupuolinen ihminen, joka on biologisesti alkuperältään mies.

Sosiaaliset ja henkiset kategoriat ovat sitten oma asiansa, joiden puitteissa transsukupuolinen nainen tulisi ehdottomasti käsittää ja hyväksyä naiseksi, kyllä. Todellisuudessa nämä kategoriathan ovat ne joilla on merkitystä. Tuolla biologisella puolella ei. Aivan kuten käytännössä adoptoitujen lasten kohdalla ne adoptiovanhemmat ovat ne todelliset vanhemmat, vaikka biologisesti asia olisi varmennettavissa toiseksi.

Minusta tämä priorisointi on oikeastaan aika tärkeä, myös identiteetin ja itsensä hyväksymisen kannalta. Fyysinen naiseuden haku omaa ainakin nykytekniikalla vielä rajansa, mutta sen faktan ei pitäisi vaikuttaa omaan ja muiden käsitykseen tällaisen henkilön identiteetistä ja todellisesta sukupuolesta (= nainen), koska on täysin toissijainen seikka.

Ei, transsukupuolinen nainen ei ole myöskään biologisesti verrattavissa steriiliin naiseen.

Lisäksi koen jossain määrin ikävänä tämän "fetissi tai muuten vaan" -asenteen transvestiitteja kohtaan. Kapeat on kategoriat näköjään. Voisin kokea sen myös loukkaavana itseäni kohtaan, jos antaisin tunteitteni saada suunvuoronsa ja voisin rakentaa aivan samanlaisia yksinkertaisia yleistyksiä ja stereotyyppejä transsukupuolisista naisistakin, tai muista. En osaa sinusta sanoa, mutta onneksi on kuitenkin henkilöitä, jotka ymmärtävät transhenkilöidenkin olevan yksilöitä, joita jokaista ajaa täysin omat motiivit ja tuntemuksensa, sekä jotka ymmärtävät että transhenkilöitä on jokaisessa karkeassa jaottelukategoriassa täysin laidasta laitaan ja erilaisia.

• ja kaarna ropisee
        vainiinon kirjoitti:

Jos otat mukaan fyysisyyden tai biologisuuden, transsukupuolinen nainen ei ole oikeasti nainen. Sukupuolialue on leikattu muistuttamaan naisen vastaavaa, mutta siitä puuttuu olennaisimmat osat, jotka löytyvät vain aidoilta naisilta. Hormoneista ym. riippumatta. Ei, fyysisesti, biologisesti, tieteellisesti, miten vain faktatasolla haluat sitä kutsua, transsukupuolinen nainen ei ole "oikeasti" nainen. Vaan transsukupuolinen ihminen, joka on biologisesti alkuperältään mies.

Sosiaaliset ja henkiset kategoriat ovat sitten oma asiansa, joiden puitteissa transsukupuolinen nainen tulisi ehdottomasti käsittää ja hyväksyä naiseksi, kyllä. Todellisuudessa nämä kategoriathan ovat ne joilla on merkitystä. Tuolla biologisella puolella ei. Aivan kuten käytännössä adoptoitujen lasten kohdalla ne adoptiovanhemmat ovat ne todelliset vanhemmat, vaikka biologisesti asia olisi varmennettavissa toiseksi.

Minusta tämä priorisointi on oikeastaan aika tärkeä, myös identiteetin ja itsensä hyväksymisen kannalta. Fyysinen naiseuden haku omaa ainakin nykytekniikalla vielä rajansa, mutta sen faktan ei pitäisi vaikuttaa omaan ja muiden käsitykseen tällaisen henkilön identiteetistä ja todellisesta sukupuolesta (= nainen), koska on täysin toissijainen seikka.

Ei, transsukupuolinen nainen ei ole myöskään biologisesti verrattavissa steriiliin naiseen.

Lisäksi koen jossain määrin ikävänä tämän "fetissi tai muuten vaan" -asenteen transvestiitteja kohtaan. Kapeat on kategoriat näköjään. Voisin kokea sen myös loukkaavana itseäni kohtaan, jos antaisin tunteitteni saada suunvuoronsa ja voisin rakentaa aivan samanlaisia yksinkertaisia yleistyksiä ja stereotyyppejä transsukupuolisista naisistakin, tai muista. En osaa sinusta sanoa, mutta onneksi on kuitenkin henkilöitä, jotka ymmärtävät transhenkilöidenkin olevan yksilöitä, joita jokaista ajaa täysin omat motiivit ja tuntemuksensa, sekä jotka ymmärtävät että transhenkilöitä on jokaisessa karkeassa jaottelukategoriassa täysin laidasta laitaan ja erilaisia.

Biologisesti transsukupuolisen sukupuolta ei voi yksiselitteisesti määrittää. "Biologinen mies" olisi urospuolinen ihmisyksilö, jonka kaikki kudokset ovat maskulinisoituneet normaalisti. Transnainen ei ole maskulinisoitunut normaalisti. "Biologinen nainen" olisi naaraspuolinen ihminen, jonka kaikki kudokset ovat feminisoituneet normaalisti. Transnainen ei ole myöskään feminisoitunut normaalisti. Transsukupuolinen on aina sukupuolikimera, ennen hoitoa ja jälkeen.

Transnaisella on tietenkin aina urospuolinen kromosomisto, mutta kromosomisto ei määritä yksin kudosten sukupuolittumista. Maailmalla syntyy jatkuvasti tyttömäisiä lapsia, joista ei vielä aikuisenakaan voi saada selville heidän olevan urospuolisia kromosomistoltaan ilman kromosomitutkimusta. Hormoneja rukkaamalla minkä tahansa nisäkkään elimistön saa maskulinisoitumaan tai feminisoitumaan osittain tai lähes kokonaan ristiin kromosomiston kanssa. Sukupuolikromosomien erot liittyvät jotakuinkin täydellisesti sukusolujen tuottamiseen, joten tässä on ainut ero jossa kromosomeilla on todellinen määräävä merkitys.

Koko homman ydin on siinä, että transnainen on sukupuolisesti ristiriitainen yksilö, eikä hänestä saa sukupuolisesti ristiriidatonta yksilöä. Siksi tähdätään sellaiseen kompromissiin, jossa transnaisen on helpointa itse elää: eli muokataan maskulinisoituneista osista mahdollisimman feminisoituneen oloisen. Biologista ristiriitaa eri kudosten välillä ei voi poistaa, mutta sen synnyttämä henkinen ristiriita voidaan korjata.

Ihmisillä on kumma fiksaatio siihen, että sukuelimet määrittäisivät onko joku mies vai nainen. Kukaan ei tunnu ajattelevan sen ilmeistä seurausta: sen mukaan, jos naiselta poistetaan munasarjat ja emätin ja hänelle annetaan penis- ja kivessiirrännäiset hän muuttuu heti identiteetiltään mieheksi ja on onnellinen miehenä. Käsitys on suunnilleen yhtä nurinkurinen kuin antiikin ajan selitys sydämestä mielen tyyssijana ja aivoista verenjäähdytysjärjestelmänä. Ihminen on 100% biologiaa, vaikka ihmiset tappelevatkin irrationaalisista syistä tätä totuutta vastaan. Jokainen tunne, jokainen ajatus, jokainen muisto on olemassa vain aivojen biologian ansiosta. Ilman sitä ei ole olemassa yksilöitä, minuuksia eikä sukupuolista identiteettiäkään.

• vainiinon
        ja kaarna ropisee kirjoitti:

Biologisesti transsukupuolisen sukupuolta ei voi yksiselitteisesti määrittää. "Biologinen mies" olisi urospuolinen ihmisyksilö, jonka kaikki kudokset ovat maskulinisoituneet normaalisti. Transnainen ei ole maskulinisoitunut normaalisti. "Biologinen nainen" olisi naaraspuolinen ihminen, jonka kaikki kudokset ovat feminisoituneet normaalisti. Transnainen ei ole myöskään feminisoitunut normaalisti. Transsukupuolinen on aina sukupuolikimera, ennen hoitoa ja jälkeen.

Transnaisella on tietenkin aina urospuolinen kromosomisto, mutta kromosomisto ei määritä yksin kudosten sukupuolittumista. Maailmalla syntyy jatkuvasti tyttömäisiä lapsia, joista ei vielä aikuisenakaan voi saada selville heidän olevan urospuolisia kromosomistoltaan ilman kromosomitutkimusta. Hormoneja rukkaamalla minkä tahansa nisäkkään elimistön saa maskulinisoitumaan tai feminisoitumaan osittain tai lähes kokonaan ristiin kromosomiston kanssa. Sukupuolikromosomien erot liittyvät jotakuinkin täydellisesti sukusolujen tuottamiseen, joten tässä on ainut ero jossa kromosomeilla on todellinen määräävä merkitys.

Koko homman ydin on siinä, että transnainen on sukupuolisesti ristiriitainen yksilö, eikä hänestä saa sukupuolisesti ristiriidatonta yksilöä. Siksi tähdätään sellaiseen kompromissiin, jossa transnaisen on helpointa itse elää: eli muokataan maskulinisoituneista osista mahdollisimman feminisoituneen oloisen. Biologista ristiriitaa eri kudosten välillä ei voi poistaa, mutta sen synnyttämä henkinen ristiriita voidaan korjata.

Ihmisillä on kumma fiksaatio siihen, että sukuelimet määrittäisivät onko joku mies vai nainen. Kukaan ei tunnu ajattelevan sen ilmeistä seurausta: sen mukaan, jos naiselta poistetaan munasarjat ja emätin ja hänelle annetaan penis- ja kivessiirrännäiset hän muuttuu heti identiteetiltään mieheksi ja on onnellinen miehenä. Käsitys on suunnilleen yhtä nurinkurinen kuin antiikin ajan selitys sydämestä mielen tyyssijana ja aivoista verenjäähdytysjärjestelmänä. Ihminen on 100% biologiaa, vaikka ihmiset tappelevatkin irrationaalisista syistä tätä totuutta vastaan. Jokainen tunne, jokainen ajatus, jokainen muisto on olemassa vain aivojen biologian ansiosta. Ilman sitä ei ole olemassa yksilöitä, minuuksia eikä sukupuolista identiteettiäkään.

Hyvä, että selvensit, kiitän. En tosiaan tunne biologiaa ja lääketiedettä noin tarkalta kannalta, mutta käytännössä kuitenkin korjasit ja syvensit pointtiani: pohjimmiltaan transsukupuolinen ei ole koskaan varsinainen nainen biologisesti. Ja tämä puolestaan ei sosiaalisten kategorioiden kannalta pitäisi ollakaan olennaista. Identiteetin kannalta kylläkin.

Olen samaa mieltä tuosta fiksaatiosta. Samaten tuosta 100% biologiasta. Tämä "aivojen biologia" toki reagoi puolestaan ulkoisiin ärsykkeisiin (sosiaaliset ja kulttuuriset ärsykkeet), ja koko kokonaisuus muodostaa tällöin kivan mosaiikin.

• Leena Lyijykynä
        vainiinon kirjoitti:

Hah! Olen itse prosessin loppuvaiheessa ja lähipiirissäni on myös transsukupuolisia henkilöitä...miehestä naiseksi ja naisesta mieheksi.
        Transsukupuolisuus ja transvestisuus ovat aivan eri asia joten olet hiukan väärä henkilö kertomaan transsukupuolisista yhtään mitään. Tiesitkö, että monilla transsukupuolisilla on jo lapsesta asti vastakkaisen sukupuolen piirteitä. Esim. minulla on aina ollu naisen identiteetti, naisellinen lantio, käsivarret, kädet, ääni naisellisen käheä, muttei miesmäinen..yms. yms. ystävilläni kasvot, olemus..henkinen puoli..mikä tärkein..yms yms..Transsukupuolinen ei ole mikään partainen ja karvainen ukko mikää vetää päällensä muijansa kusiset sukkikset ja kiihottuu niistä niin paljon, että haluaa 'vaihtaa' sukupuolta. Transhenkilö puhuu sukupuolenkorjauksesta vastaamaan hänen hänen identiteettiään. No oli hiukan huonosti selitetty, mutta netistä löytyy ihan faktatietoa. Sinne vaan tsekkailemaan. Miksi se voikin olla niin vaikeaa kirjoittaa hakusanaksi 'transsukupuolisuus'..hah! Ja mitä tulee Kolmois-s.n kommentteihin niin niitä ei pidä ottaa tosissaan. Itsepä on pilannut reikänsä..leikkauksen jälkeen on laajennettava jonkun aikaa 'lemmentunnelia', ettei kasva umpeen kuten on käynyt iki-ihanalla kiukkupussilla ja nyt jakelee väärää tietoa noille nuorille. Vähemmän mässyttäisit karkkeja ja liikkuisit niin kyllä joku huolisi sinutkin ja lopettaisit vitun kitinän..oikea neiti negatiivinen.

• vainiinon
        Leena Lyijykynä kirjoitti:

Hah! Olen itse prosessin loppuvaiheessa ja lähipiirissäni on myös transsukupuolisia henkilöitä...miehestä naiseksi ja naisesta mieheksi.
        Transsukupuolisuus ja transvestisuus ovat aivan eri asia joten olet hiukan väärä henkilö kertomaan transsukupuolisista yhtään mitään. Tiesitkö, että monilla transsukupuolisilla on jo lapsesta asti vastakkaisen sukupuolen piirteitä. Esim. minulla on aina ollu naisen identiteetti, naisellinen lantio, käsivarret, kädet, ääni naisellisen käheä, muttei miesmäinen..yms. yms. ystävilläni kasvot, olemus..henkinen puoli..mikä tärkein..yms yms..Transsukupuolinen ei ole mikään partainen ja karvainen ukko mikää vetää päällensä muijansa kusiset sukkikset ja kiihottuu niistä niin paljon, että haluaa 'vaihtaa' sukupuolta. Transhenkilö puhuu sukupuolenkorjauksesta vastaamaan hänen hänen identiteettiään. No oli hiukan huonosti selitetty, mutta netistä löytyy ihan faktatietoa. Sinne vaan tsekkailemaan. Miksi se voikin olla niin vaikeaa kirjoittaa hakusanaksi 'transsukupuolisuus'..hah! Ja mitä tulee Kolmois-s.n kommentteihin niin niitä ei pidä ottaa tosissaan. Itsepä on pilannut reikänsä..leikkauksen jälkeen on laajennettava jonkun aikaa 'lemmentunnelia', ettei kasva umpeen kuten on käynyt iki-ihanalla kiukkupussilla ja nyt jakelee väärää tietoa noille nuorille. Vähemmän mässyttäisit karkkeja ja liikkuisit niin kyllä joku huolisi sinutkin ja lopettaisit vitun kitinän..oikea neiti negatiivinen.

olen kyllä lukenut määritelmät useista eri lähteistä, mm. transtukipisteestä ym. Tottakai ne ovat aivan eri asioita. Enpä toisin väittänytkään. Mitä väitin on se, että niin transsukupuoliset kuin transvestiitkään eivät ole mitään liukuhihnasmurffeja, jotka ovat vain kopioita toisistaan ominaisuuksiltaan. Toisin sanoen kumpaankin ryhmään mahtuu laajaa vaihtelua, sekä aivan satavarmasti transhenkilöistä muodostettujen kategorioiden välillä on sumeita rajapintoja, joihin kuuluu ihmisiä siltä väliltä, tai vain hieman enemmän toiselta suunnalta, jne. Ovatko sinusta kaikki transvestiitit tosiaan "partainen ja karvainen ukko mikää vetää päällensä muijansa kusiset sukkikset ja kiihottuu niistä niin paljon, että haluaa 'vaihtaa' sukupuolta."?

En oikein näe täysin mistä tällainen negatiivisuus tulee. Näen osasyitä, kyllä, mutta en sitä miksi ei voi yrittää valita tai kehittää vähemmän negatiivista suhtautumista. Kyllä siihen pystytään monenmoisissa muissakin asioissa. Toki hyvin inhimillistähän tämä on.

Ovatko sinusta nämä muutamat luodut erilaisten transhenkilöiden määritelmät absoluutteja, joihin kaikki ihmiset jakautuvat kaksijakoisella "kyllä-ei" -mentaliteetilla? Ja siinä ryhmässä kumpaan sijoittuu kaikki ovat sitten samanlaisia? Ei ole sumeita rajapintoja mihinkään suuntaan, vaan ihmiset elävät transidentiteeteissään jossain kaksipuoluejärjestelmässä, jossa ei ole mahdollista olla puolueeton?

• !!!
        vainiinon kirjoitti:

"Sukupuolialue on leikattu muistuttamaan naisen vastaavaa, mutta siitä puuttuu olennaisimmat osat, jotka löytyvät vain aidoilta naisilta."

Tiedätkö edes mitä nykyisin tapahtuu sukupuolenkorjauksen genitaalileikkauksessa. Kyllähän sieltä puuttuu "olennaisimmat osat", nimittäin kohtu ja munasarjat. Mutta mitä niillä tekisikään, kun laki kieltää lasten synnyttämisen. Bartholin rauhaset ovat korvautuneet Cowperin rauhasilla ja sijoittuu eri paikkaan, josta on hieman haittaa yhdynnässä (vähemmän luonnollista liukkautta). Muuta puutetta en keksi.

• vainiinon
        !!! kirjoitti:

"Sukupuolialue on leikattu muistuttamaan naisen vastaavaa, mutta siitä puuttuu olennaisimmat osat, jotka löytyvät vain aidoilta naisilta."

Tiedätkö edes mitä nykyisin tapahtuu sukupuolenkorjauksen genitaalileikkauksessa. Kyllähän sieltä puuttuu "olennaisimmat osat", nimittäin kohtu ja munasarjat. Mutta mitä niillä tekisikään, kun laki kieltää lasten synnyttämisen. Bartholin rauhaset ovat korvautuneet Cowperin rauhasilla ja sijoittuu eri paikkaan, josta on hieman haittaa yhdynnässä (vähemmän luonnollista liukkautta). Muuta puutetta en keksi.

ehkä nykyään siis jo mahdollista muokata kaikki vastaamaan naisten ominaisuuksia, kohtua, munasarjaa, suvunjatkamiskykyä, ym? Mikäli laki tietenkin sen sallisi. Mielenkiintoista, en tiennytkään! Jos siis näin on.

Pahoittelen, sillä en tunne nykylääketieteen uusimpia saavutuksia.

• kokeiltu
        vainiinon kirjoitti:

ehkä nykyään siis jo mahdollista muokata kaikki vastaamaan naisten ominaisuuksia, kohtua, munasarjaa, suvunjatkamiskykyä, ym? Mikäli laki tietenkin sen sallisi. Mielenkiintoista, en tiennytkään! Jos siis näin on.

Pahoittelen, sillä en tunne nykylääketieteen uusimpia saavutuksia.

Kohdun ja munasarjojen siirtoa on tiettävästi kokeiltu naiselle. Ei vaan vielä onnistunut.

• mahdollista!
        kokeiltu kirjoitti:

Kohdun ja munasarjojen siirtoa on tiettävästi kokeiltu naiselle. Ei vaan vielä onnistunut.

siirtää p-m:lle uusi entisen ruikkivan tilalle

• mahdollista!
        mahdollista! kirjoitti:

siirtää p-m:lle uusi entisen ruikkivan tilalle

aivojen siirto

• Kolmois-S

"Otapa asioista ensin selvää..
        Kirjoittanut: Leena Lyijykynä 20.1.2008 klo 15.58
           Hah! Olen itse prosessin loppuvaiheessa".

Tuo kertoo jo kaiken, et siis ole prosessia itse käynyt läpi, mutta jakelet kuitenkin asiantuntijaohjeita sen suhteen.

"Esim. minulla on aina ollu naisen identiteetti, naisellinen lantio, käsivarret, kädet, ääni naisellisen käheä, muttei miesmäinen..yms. yms. ystävilläni kasvot, olemus..henkinen puoli..mikä tärkein..yms yms.."

Todista se.
        Muuten arviosi on pelkästään subjektiivinen. Erityisen mielelläni haluaisin nähdä lukuja ja mittoja.

"netistä löytyy ihan faktatietoa. Sinne vaan tsekkailemaan."

Netistä löytyy subjektiivisesti värittyneitä transihmisten kokemuksia ja sitten tietämättömän hoitohenkilökunnan löpinää. Sitten on ihan täysiä friikkejä ja trolleja.

"Ja mitä tulee Kolmois-s.n kommentteihin"

Nyt siis puhuu sellainen asiantuntija, joka ei ole käynyt prosessiaan vielä läpi.

"Itsepä on pilannut reikänsä..leikkauksen jälkeen on laajennettava jonkun aikaa 'lemmentunnelia', ettei kasva umpeen kuten on käynyt iki-ihanalla kiukkupussilla"

Minulle ja monelle muulle jaettiin puuttelliset ohjeet TAYSistä. Diladointi Suomessa ylipäätään aloitetaan myöhään (jos satut ohjeet joskus saamaankin).
        Oli miten oli, vagina on kuiva ja karhea, ilman liukkaria nämä fanittajat ovat sanoneet että se on kuin naisi hiekkapaperia. Samoin, tietyssä asennossa ollessa vaginan syvyys vähenee merkittävästi. Tulee pohja vastaan.

Neovagina ei siis vastaa oikeaa missään mielessä, ei vaikka sen kuka rakentaisi.

"ja nyt jakelee väärää tietoa noille nuorille."

Alas osoittaa vääräksi minun sanomani.

"Vähemmän mässyttäisit karkkeja ja liikkuisit"

Minä en syö karkkia lainkaan ja minä liikun raivokkaasti poistaakseni minua riivaavat itseinhon tunteet.

"niin kyllä joku huolisi sinutkin ja lopettaisit vitun kitinän.."

Vittu kitisee kuivuuttaan. Pitäisikö se öljytä?

"oikea neiti negatiivinen."

Minä olen ainoa, joka sanoo asiat niin kuin ne ovat eikä niin kuin niiden pitäisi olla. Fantasiaporukan ovi onkin tuolla Dreamwearclubin puolella. Käytä sitä seuraavalla kerralla niin löydät omasi.

• taas pöytään
        Kolmois-S kirjoitti:

Tuo kertoo jo kaiken, et siis ole prosessia itse käynyt läpi, mutta jakelet kuitenkin asiantuntijaohjeita sen suhteen.

"Esim. minulla on aina ollu naisen identiteetti, naisellinen lantio, käsivarret, kädet, ääni naisellisen käheä, muttei miesmäinen..yms. yms. ystävilläni kasvot, olemus..henkinen puoli..mikä tärkein..yms yms.."

Todista se.
        Muuten arviosi on pelkästään subjektiivinen. Erityisen mielelläni haluaisin nähdä lukuja ja mittoja.

Netistä löytyy subjektiivisesti värittyneitä transihmisten kokemuksia ja sitten tietämättömän hoitohenkilökunnan löpinää. Sitten on ihan täysiä friikkejä ja trolleja.

Nyt siis puhuu sellainen asiantuntija, joka ei ole käynyt prosessiaan vielä läpi.

"Itsepä on pilannut reikänsä..leikkauksen jälkeen on laajennettava jonkun aikaa 'lemmentunnelia', ettei kasva umpeen kuten on käynyt iki-ihanalla kiukkupussilla"

Minulle ja monelle muulle jaettiin puuttelliset ohjeet TAYSistä. Diladointi Suomessa ylipäätään aloitetaan myöhään (jos satut ohjeet joskus saamaankin).
        Oli miten oli, vagina on kuiva ja karhea, ilman liukkaria nämä fanittajat ovat sanoneet että se on kuin naisi hiekkapaperia. Samoin, tietyssä asennossa ollessa vaginan syvyys vähenee merkittävästi. Tulee pohja vastaan.

Neovagina ei siis vastaa oikeaa missään mielessä, ei vaikka sen kuka rakentaisi.

Minä en syö karkkia lainkaan ja minä liikun raivokkaasti poistaakseni minua riivaavat itseinhon tunteet.

Minä olen ainoa, joka sanoo asiat niin kuin ne ovat eikä niin kuin niiden pitäisi olla. Fantasiaporukan ovi onkin tuolla Dreamwearclubin puolella. Käytä sitä seuraavalla kerralla niin löydät omasi.

"Fantasiaporukan ovi onkin tuolla Dreamwearclubin puolella. Käytä sitä seuraavalla kerralla niin löydät omasi. "

Ei näy olevan viestiä, jossa et ilmaisisi vihaasi transvestiitteja kohtaan. Vihaisit vähemmän toisia, niin ehkä jaksaisit itsekin paremmin?

• Leena Lyijykynä
        Kolmois-S kirjoitti:

Todista se.

Älä nyt vaan allesi laske, kun hermosi niin taas reistailevat. Kyllä vaan olen prosessissa ja sille et mahda mitään. Jos vittusi on kuiva, niin käytä liukkaria niin muutkin tekevät. Tuskinpa noin kiukkuista kukaan haluaakaan silti jyystää ja sinähän olet hirveän ylipainoinen pallukka :-) Jos kokemuksesi ovat noin negatiiviset niin ei se tarkoita, että jokaisella on tuollaista helvettiä kaikki. Olet sellainen hysteerinen drama-quuen poitsu..Olen aina ollut sitä mieltä, että olet väärin diagnosoitu, josta on haittaa vain muille prosessisa olijoille. Harmittaa, että kaltaisesi kammotukset aukovat aina täällä päätään antaen täysin väärän kuvan prosessista ja tuloksista. Minulla on kaikki mennyt hyvin kuten myös ystävilläni, mutta he nyt osaavatkin suhtautua tähän vähän eri tavalla. Onko sinulla yhtään ystävää? Jos on niin pyydäpä heitä hiukan arvioimaan millainen kuva heillä on sinusta, käytöksestäsi ja ulkomuodostasi ja sitten yhdessä lähtisitte vähän tsekkaamaan ongelmiasi. Itse suosittelen hyppäämään ongelmajäteastiaan, koska olet niin negatiivinen ja ikävä ihminen..yök!!

• Kolmois-S
        taas pöytään kirjoitti:

"Fantasiaporukan ovi onkin tuolla Dreamwearclubin puolella. Käytä sitä seuraavalla kerralla niin löydät omasi. "

Ei näy olevan viestiä, jossa et ilmaisisi vihaasi transvestiitteja kohtaan. Vihaisit vähemmän toisia, niin ehkä jaksaisit itsekin paremmin?

"Dream wear", mitähän se tarkoittaa?
        Ei siinä ole mitään vihaamista, jos sanoo tiittien fantasioivan sukupuolta. Ne jotka elävät siinä sukupuolessa ovat ihan muita.

• Kolmois-S

Älä nyt vaan allesi laske, kun hermosi niin taas reistailevat. Kyllä vaan olen prosessissa ja sille et mahda mitään. Jos vittusi on kuiva, niin käytä liukkaria niin muutkin tekevät. Tuskinpa noin kiukkuista kukaan haluaakaan silti jyystää ja sinähän olet hirveän ylipainoinen pallukka :-) Jos kokemuksesi ovat noin negatiiviset niin ei se tarkoita, että jokaisella on tuollaista helvettiä kaikki. Olet sellainen hysteerinen drama-quuen poitsu..Olen aina ollut sitä mieltä, että olet väärin diagnosoitu, josta on haittaa vain muille prosessisa olijoille. Harmittaa, että kaltaisesi kammotukset aukovat aina täällä päätään antaen täysin väärän kuvan prosessista ja tuloksista. Minulla on kaikki mennyt hyvin kuten myös ystävilläni, mutta he nyt osaavatkin suhtautua tähän vähän eri tavalla. Onko sinulla yhtään ystävää? Jos on niin pyydäpä heitä hiukan arvioimaan millainen kuva heillä on sinusta, käytöksestäsi ja ulkomuodostasi ja sitten yhdessä lähtisitte vähän tsekkaamaan ongelmiasi. Itse suosittelen hyppäämään ongelmajäteastiaan, koska olet niin negatiivinen ja ikävä ihminen..yök!!

"Kolmoispersoonalle
        Kirjoittanut: Leena Lyijykynä 21.1.2008 klo 15.58
        Jos vittusi on kuiva, niin käytä liukkaria niin muutkin tekevät."

Ketkä muut?
        Yli kuusikymppiset naiset ja homot lähinnä? Sen huomaa jo liukkarin tarjonnastakin, ei sitä missään Alepassa myydä.

"sinähän olet hirveän ylipainoinen pallukka :-) "

Olet väärässä, en ole yhtään ylipainoinen.

"Jos kokemuksesi ovat noin negatiiviset niin ei se tarkoita, että jokaisella on tuollaista helvettiä kaikki."

1) Olenko niin väittänytkään?
        2) Miten täällä kuulee vain myönteisiä kokemuksia vaikka jo todennäköisyyslaskenta osoittaa sen, että negatiivisiakin kokemuksia pitäisi olla?

"Olet sellainen hysteerinen drama-quuen poitsu.."

Hysteria on puhtaallisesti naisellinen ominaisuus.

"Olen aina ollut sitä mieltä, että olet väärin diagnosoitu"

Mun diagnoosini ei riipu sinun mielipiteestäsi. Minun diagnoosini kuului helpoimpiin Lapparissa, kas kun minulla oli asia jo lapsuusiältä hyvin dokumentoituna. Ei tarvinnut muuta kuin että "Elia Liassa" sai kuoren postissa ja luki vanhemmat potilaskertomukset niin asia oli siinä. Oli vielä kiukkuinen siitä, ettei asiaa hoidettu silloin varhain.
        Sehän oli perin omituista, koska eihän 1980-luvulla hoidettu ketään eikä lapsia koskaan muutenkaan.

"Minulla on kaikki mennyt hyvin kuten myös ystävilläni"

Niin, sinähän et olekaan edennyt leikkaukseen asti vielä.
        Mitä taas tulee ystäviisi, niin sinuun pätee sama kuin vaikkapa Jehovan todistajiin, jos ystäväsi rupeavat kertomaan asioita prosessista, jotka eivät sinua miellytä, he lakkaavat olemasta sinun ystäviäsi. Joku päivä kuplasi puhkeaa ja niin makaa kuin petaa.

"Itse suosittelen hyppäämään ongelmajäteastiaan, koska olet niin negatiivinen ja ikävä ihminen..yök!!"

Pienempikin uho riittäisi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      85
      3895
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1822
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1136
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      100
      1101
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      67
      966
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      882
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      811
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      761
    Aihe