Minun 4,5 vuotias kummityttöni oli rajussa kolarissa 90 luvulla,hän oli isänsä autossaan vain pelkässä turvavyössä.Silloin ja nykyäänkin on lapsilla tapana laittaa turvavyö kainalon alta tai selän takaa.Muistan poliisin raportista vain sen että turvaistuin olisi hänet pelastanut tai vyö oikein käytettynä istuinkorokkeen kera.Tuli tuo mieleen kun taas näin lapsia vöissä väärinkäytettynä,olisi syytä miettiä jos sattuu niin käy huonosti.
Turvaistuin olisi pelastanut
4
1418
Vastaukset
- kitta 83
Jokainen joka rakastaa lasta ei tyydy pelkkään lannevyöhön,joka sekin on 30% parempi kun olla ilman turvavyötä,valitettavasti vieläkin näkee lapsia ilman turvavöitä.Kokemäellä sattuneessa kolarissa eilen lensi 1,5v ulos autosta,toinen lapsi myöskin ilman turvaistuinta ja aikuiset vöitä.
Kuinka voi olla nykyäänkin tuollaisia toopeja,istuinkoroke tai tyyny on pieni hinta siitä suojasta minkä ne tarjoaa,mutta niitä on aina käytettävä. - niffariini
Vähän riippuu autosta, mutta periaatteessa alle 140 cm lapsi pitäisi istua aina korokkeen päällä jotta turvavyö voi kulkea oikein ja suojata kuten sen tehtävä on. Etupenkillä pitää jopa alle 150 cm olevan lapsen käyttää vielä koroketta jotta turvatyyny auttaa lauetessaan kuten sen kuuluu. Ellei takapenkillä tavallinen istuinkoroke riitä siihen, että turvavyö asettuu lapselle oikein, on olemassa erilaisia vyön ohjaimia asian korjaamiseksi. Tiedustella voi hyvin varustetuista lastentarvikeliikkeistä. Taatkaa lastenne turvallisuus ettei tartte loppuikää jossitella !
- kummi.
Siinä autossa ei ollut airbageja joten niistä ei ollut vaaraa lapselle.Kuoleman aiheutti ylävartalon ja pään iskeytyminen lähinnä,ja sen olisi olkavyö pitänyt paikoillaan.Toinen olisi ollut turvaistuin omilla 5-pistevöillä käytettynä.
- essu
Turvaistuimet pelasti lapsemme,mummi lantiovyössä kuoli,Oikein käytetty vyö olisi pelastanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606684- 1003442
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262770- 212438
- 271963
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251680
- 321548
- 491502
- 111482