Minun 4,5 vuotias kummityttöni oli rajussa kolarissa 90 luvulla,hän oli isänsä autossaan vain pelkässä turvavyössä.Silloin ja nykyäänkin on lapsilla tapana laittaa turvavyö kainalon alta tai selän takaa.Muistan poliisin raportista vain sen että turvaistuin olisi hänet pelastanut tai vyö oikein käytettynä istuinkorokkeen kera.Tuli tuo mieleen kun taas näin lapsia vöissä väärinkäytettynä,olisi syytä miettiä jos sattuu niin käy huonosti.
Turvaistuin olisi pelastanut
4
1493
Vastaukset
- kitta 83
Jokainen joka rakastaa lasta ei tyydy pelkkään lannevyöhön,joka sekin on 30% parempi kun olla ilman turvavyötä,valitettavasti vieläkin näkee lapsia ilman turvavöitä.Kokemäellä sattuneessa kolarissa eilen lensi 1,5v ulos autosta,toinen lapsi myöskin ilman turvaistuinta ja aikuiset vöitä.
Kuinka voi olla nykyäänkin tuollaisia toopeja,istuinkoroke tai tyyny on pieni hinta siitä suojasta minkä ne tarjoaa,mutta niitä on aina käytettävä. - niffariini
Vähän riippuu autosta, mutta periaatteessa alle 140 cm lapsi pitäisi istua aina korokkeen päällä jotta turvavyö voi kulkea oikein ja suojata kuten sen tehtävä on. Etupenkillä pitää jopa alle 150 cm olevan lapsen käyttää vielä koroketta jotta turvatyyny auttaa lauetessaan kuten sen kuuluu. Ellei takapenkillä tavallinen istuinkoroke riitä siihen, että turvavyö asettuu lapselle oikein, on olemassa erilaisia vyön ohjaimia asian korjaamiseksi. Tiedustella voi hyvin varustetuista lastentarvikeliikkeistä. Taatkaa lastenne turvallisuus ettei tartte loppuikää jossitella !
- kummi.
Siinä autossa ei ollut airbageja joten niistä ei ollut vaaraa lapselle.Kuoleman aiheutti ylävartalon ja pään iskeytyminen lähinnä,ja sen olisi olkavyö pitänyt paikoillaan.Toinen olisi ollut turvaistuin omilla 5-pistevöillä käytettynä.
- essu
Turvaistuimet pelasti lapsemme,mummi lantiovyössä kuoli,Oikein käytetty vyö olisi pelastanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482