Suomalaisille EI Kelpaa SIIVOUSTYÖ!

namisuku

...Työttömyyden aikana Olen Huomioinut, että ei kuka tahansa lähde vaikka esmes Siivoamaan?

Avoimia SiivousPaikkoja On Pilvin Pimein, mutta Ei kelpaa:(/

Ulkolaiset MaahanMuttajat Omivat SiivousAlan Kohta kokonaan Itselleen=D

Olin Itse joskus Aikoinani RappuSiivooja, Työ oli Liikunnallista (eli Kunto) kasvoi!
Aikaiset Aamutyövuorot olivat Ihania, ainakin Kesäisin: Linnut Lauloivat ja Oli Upeat Aurinkoiset Päivät! Ovet sai Pitää Selällään (rapunovet)Tosi Nasta Mesta:)

Eikä Kukaan Huohohtanut Johtajista Selkään, Yksi Ihana HuoltoMies Kylläkin, kun Minulla Oli SaunanPesuVuoro,,,heh..;D

103

2643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitäisi saada

sellainen palkka että sitä kannattaa tehdä.
      Siivoajien palkat on iaka onnettomat, niillä ei pärjää

• namisuku

...Työ (Vielä Maistaa) Voithan Edetä SiivousTyönJohtajan Johtajaksi tai Perusta Oma Firma (Ala Kuin Ala):D

TyöMotivaatio Kärsii ja Kynnys Duunintekoon Nousee=(((

Itse Olemme Suunnitelleet Mieheni Kanssa (Pikkuruista Eläimiin Suunnattua PalveluApu (firmaa) Perästä Kuuluu=DD

• vai niin
        namisuku kirjoitti:

...Työ (Vielä Maistaa) Voithan Edetä SiivousTyönJohtajan Johtajaksi tai Perusta Oma Firma (Ala Kuin Ala):D

TyöMotivaatio Kärsii ja Kynnys Duunintekoon Nousee=(((

Itse Olemme Suunnitelleet Mieheni Kanssa (Pikkuruista Eläimiin Suunnattua PalveluApu (firmaa) Perästä Kuuluu=DD

se "yllätys"perintö sitten sijoitetaankin?

• haastat

mutta olen kuullut joidenkin sanovan, "mitä sitä siivoamaan, kun liitolta saa saman rahan, tekemättä mitään".

Että, jokainen tekee valintoja ja valitetaan työttömyydestä.

• namisuku
        vai niin kirjoitti:

se "yllätys"perintö sitten sijoitetaankin?

...Perintörahat ovat Laitettu eteenpäin: Osuus Lapsille Ja Osuus Eläimille Loput HautajaisMenoihin=D Kiitos Kysymästä:)

• namisuku
        haastat kirjoitti:

mutta olen kuullut joidenkin sanovan, "mitä sitä siivoamaan, kun liitolta saa saman rahan, tekemättä mitään".

Että, jokainen tekee valintoja ja valitetaan työttömyydestä.

...puolesta valitsisin kuitenkin se Siivouksen ja Siitä Saamani Rehellisen Palkan=D Olisi Paljon Parempi Mieli=DD

• sanoista tekoihin

olet kaiken kertomasi pohjalta niin reipas ja hyväkuntoinen joten joudat siitä vallan mainiosti siivoajaksi. Toivotan onnea.

• namisuku

...Toinen Ala Jo Tiedossa, Liittyy Eläimiin=DD

• ei kait sentään
        namisuku kirjoitti:

...Toinen Ala Jo Tiedossa, Liittyy Eläimiin=DD

sinä rehellistä siivoustyötä, muille tyrkytät mutta et itse ole valmis sitoutumaan. Todella omituista.

• namisuku
        ei kait sentään kirjoitti:

sinä rehellistä siivoustyötä, muille tyrkytät mutta et itse ole valmis sitoutumaan. Todella omituista.

....Aikana NIIIN monet paskat, ykät ja veripiikit siivonnut, että Oman Osani Olen Varmasti Tehnyt, Siivouksen Puitteissa;D
        Sitäpaitsi olen (Osa-aikaisella SairasEläkkeellä)

Minä En Likaa enkä Paskaa Pelkää=D

• justiinsa juu
        namisuku kirjoitti:

....Aikana NIIIN monet paskat, ykät ja veripiikit siivonnut, että Oman Osani Olen Varmasti Tehnyt, Siivouksen Puitteissa;D

ei puhuttakkaan kotitöistäsi vaan vieraalle tehdystä työstä

• jopas nyt jotakin
        namisuku kirjoitti:

että sairaseläkeläinen pystyy vuorokaudet ympäri tekemään noin paljon haasteellisia asioita kuin mihin sinä pystyt, olet ilmeisesti lnetäjä ammatiltasi?

• namisuku
        justiinsa juu kirjoitti:

ei puhuttakkaan kotitöistäsi vaan vieraalle tehdystä työstä

...Ole Kuullut "MaanantaiRapuista" ja Saunoista...Ylläreitä voi olla vaikka mitä, ruumiitakin saunoissa=D

• namisuku
        jopas nyt jotakin kirjoitti:

että sairaseläkeläinen pystyy vuorokaudet ympäri tekemään noin paljon haasteellisia asioita kuin mihin sinä pystyt, olet ilmeisesti lnetäjä ammatiltasi?

...nyt sentään mikään Heinäsirkka ole:)
        Aikaisin Nukkumaan ja Aikaisin Ylös, päivällä Ihanat puolen H:N Päikkärit ja Taas Jaksaa=D
        Ei Haastelliset Asiat ole Sama Kuin Raskaat ja Väsyttävät?..Halooo
        Rakastelussakin RENTOUMINEN On Hyväksi Naiselle;D

• namisuku
        ei kait sentään kirjoitti:

...pidän sinun äänestäsi...heh;)

• niinkö??
        namisuku kirjoitti:

...nyt sentään mikään Heinäsirkka ole:)
        Aikaisin Nukkumaan ja Aikaisin Ylös, päivällä Ihanat puolen H:N Päikkärit ja Taas Jaksaa=D
        Ei Haastelliset Asiat ole Sama Kuin Raskaat ja Väsyttävät?..Halooo
        Rakastelussakin RENTOUMINEN On Hyväksi Naiselle;D

siivoustyö olisi raskasta ja väsyttävää?

• Shiippari
        namisuku kirjoitti:

omaan kysymykseesi "Miksi siivoustyö ei kelpaa".

Tuossa oli jo aika monta syytä.

• mies_vm56

jos ei kelpaa kun siitä maksetaan niin huonosti mutta viedään työntekijästä kyllä kaikki mehut.
      Eihän noilla näyttäisi enään olevan edes aikaa hoitaa työ hyvin.

• namisuku

...On Niin ,että Suurin Osa On MaahanMuuttajia.
        He ovat Onnellisia Pienestäkin Palkasta ja se sama Palkka Tarjotaan Suomalaisille ja me sanomme kiitos Ei!
        Siivooja HUOMATAAN Vasta Sitten Kun Hän Ei Ole Käynyt!!

Enemmän Huomiota SIIVOOJILLE, Ainaskin ne Huomenet, Päiväät ja Heipat=D

SiivousPalvelu ON HUJAN TÄRKEÄÄ=D=D=D

• siivoustyöstä!
        namisuku kirjoitti:

He ovat Onnellisia Pienestäkin Palkasta ja se sama Palkka Tarjotaan Suomalaisille ja me sanomme kiitos Ei!

Niska limassa ne painaa tuolla hullunkiilto silmissään että saavat tonttinsa hoidettua!
        Rappusiivoojat varsinkin ajetaan niin piippuun että ei oo älyäkään.
        Ja ...siitä seuraa tämä..oon oikein kattonu ja kyylänny naapurirappuun,kolme kerrosta...siivooja menee sisään...minuutti kaksi ja tuklee ulos...jotta ehtii seuraavaan paikkaan..senkin omalla ajallaan!

• mies_vm56
        namisuku kirjoitti:

on tärkeää mutta siivous on myös muuta kuin vain roskakorin tyhjennys. Omassa työssäni vaikka tyhjentäisin ilomielin sen roskiksen itse, jos vaan lattia olisi puhdas.

• näin on näreet
        namisuku kirjoitti:

eivät olekkaan kaltaisia reheviä ja voimakasrakenteisia mopin kanssa pärjääjiä, joille siivoustyö olisi kuin luotu. Heidän on pakko tehdä koulutuksesta huolimatta esim. siivoustyötä, koska Suomessa vaaditaan kielitaito liian tiukalla seulalla.

• namisuku
        siivoustyöstä! kirjoitti:

Niska limassa ne painaa tuolla hullunkiilto silmissään että saavat tonttinsa hoidettua!
        Rappusiivoojat varsinkin ajetaan niin piippuun että ei oo älyäkään.
        Ja ...siitä seuraa tämä..oon oikein kattonu ja kyylänny naapurirappuun,kolme kerrosta...siivooja menee sisään...minuutti kaksi ja tuklee ulos...jotta ehtii seuraavaan paikkaan..senkin omalla ajallaan!

...Kohtuus Kaikessa!!
        Tee Työsi Laulellen lalalallallaa...Eiks ne Kääppäritkin niin Lauleskelleet=D

Olet Sitten Eläkkeellä, kun oikein ON AIKAA kyyläillä ja tehdä huomioita..heh...
        Pyydä Siivoojat joskus Kahville ja keskustele Heille!?

• siivousavuton
        namisuku kirjoitti:

...Kohtuus Kaikessa!!

Olet Sitten Eläkkeellä, kun oikein ON AIKAA kyyläillä ja tehdä huomioita..heh...

sinä kyyläilemäänkin kaiken muun lisäksi?

• namisuku
        mies_vm56 kirjoitti:

on tärkeää mutta siivous on myös muuta kuin vain roskakorin tyhjennys. Omassa työssäni vaikka tyhjentäisin ilomielin sen roskiksen itse, jos vaan lattia olisi puhdas.

... sen lattian Saisi Puhtaaksi???

• mies_vm56
        namisuku kirjoitti:

... sen lattian Saisi Puhtaaksi???

että siivoojalle jätetään aikaa hoitaa työnsä, oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja.

• namisuku

...Taas Yhtenä Ritamana SiivousPalkkoja Nostattamaan=D
        Jollei olisi Siivoojia, Paskaanhan Tämä Pallomme Hukkuisi=/(/

• namisuku
        mies_vm56 kirjoitti:

...ole vai roskisten Tyhjentämistä:(
        Jos on Konttorista kysymys, siihen kuuluu paljon muuta: pölyjen pyyhintä, lattian moppaaminen tai pesu, astioitten pesu keittiössä ynnä keittiön siivous, Veskien pesu ja yleensä saniteettitilat ja mahdolliset saunat ym ja ym:)
        Paljon sellaista mikä on jollekkin VAIN Ilmaa:((/

• namisuku
        näin on näreet kirjoitti:

eivät olekkaan kaltaisia reheviä ja voimakasrakenteisia mopin kanssa pärjääjiä, joille siivoustyö olisi kuin luotu. Heidän on pakko tehdä koulutuksesta huolimatta esim. siivoustyötä, koska Suomessa vaaditaan kielitaito liian tiukalla seulalla.

...Taitoa vaadita SiivousTöissä, ainakaan tavallisissa Mestoissa!
        Riittää kun Oivaltaa Siivottavat Kohteet ja Ymmärtää Idean.
        Onneksi Useassa SiivousFirmassa On tosi Hyvät AlkeisKurssit=D

• namisuku
        mies_vm56 kirjoitti:

että siivoojalle jätetään aikaa hoitaa työnsä, oli sitten suomalainen tai maahanmuuttaja.

...Johtajaa Silmiin Katsoen: Teen Tämän Työni Ensi Loppuun ja Peukku Ylös=D

• vastapäätä,ei voi olla
        namisuku kirjoitti:

...Kohtuus Kaikessa!!

näkemättä koska tulee,kun on hiljainen pioha muuten!
        Ja hulluksi kattosivat töissä kun raahaisin siivoojan väkisin kahville...
        luulisivat lopullisesti mun seonneen...ja sitäpaitsi...ei siellä ole samaa siivoojaa kahta kertaa peräkkäin nä'kynyt!

• namisuku
        vastapäätä,ei voi olla kirjoitti:

luulisivat lopullisesti mun seonneen...ja sitäpaitsi...ei siellä ole samaa siivoojaa kahta kertaa peräkkäin nä'kynyt!

...Miksi väkisin, ajattelin Ihan Puhumalla Pyytäisit!

• varmaan pyydätkin
        namisuku kirjoitti:

...Miksi väkisin, ajattelin Ihan Puhumalla Pyytäisit!

työpaikalles kahville!

• namisuku
        varmaan pyydätkin kirjoitti:

työpaikalles kahville!

...Ovat Tervetulleita KahviPöytääni:D

• vai mitä
        vastapäätä,ei voi olla kirjoitti:

Kaikki miehet eivät ole kuin se namin huoltomies, että olisivat himoitsemassa koko ajan läähättämään jonkun juoppohullun rappusiivoojan selkään. Vaikka nami niin luuleekin

• Sorry vaan
        namisuku kirjoitti:

...Taitoa vaadita SiivousTöissä, ainakaan tavallisissa Mestoissa!
        Riittää kun Oivaltaa Siivottavat Kohteet ja Ymmärtää Idean.
        Onneksi Useassa SiivousFirmassa On tosi Hyvät AlkeisKurssit=D

Lukisitko ennenkuin vastaat?

• kökkä tauno

ei kantsi mennä parin kolmen tunnin vuoksi, kun palkka menee työmatkoihin.
      Opiskelijoille sopii hyvin, mutta ei hekään kaikkeen kerkiä.
      Vakituiset siivojan paikat on varmaan täytetty

• namisuku

...löytyy Jostain:(

• usko pois

Palkkaus oikeasti tosi huono.
      Kohteet ovat miinuuteissa mitattu.
      Esim .kohde voi olla 35 min.

Eli tarkoittaa suoraan suomeksi sitä, että menet kohteeseen, esim johonkin toimistolle
      Otat kaikki siivouksessa tarvittavat välineet esille, siivoat Sinulle osoitetut ja korjaat siivousvälinneet pois.,,,,ja tämän ajan sisällä pitää vielä ehtiä viedä roskat roskikselle!!!!
      (Mitä ei oikeasti ehdi, vaan sen joutuu tekemään palkatta ns. omalla ajalla)

Sitten vaihdat seuraavaan kohteeseen (palkatta, omalla ajalla) Kohde voi olla esim 2 t. Sama toistuu, mikä ed.paikassakin. Kohde vain on suurempi ja siivoustehtäviä enempi.

Kohteessa ihmiset ihmettelevät kun siivooja ei siivoakaan kaikkea, käväisee vain ja hoitaa osan.
      Jos kohteessa käydään esim.2-3 viikossa, on siivojalla "lukujärjestys" mitä kohteessa minäkin päivänä tehdään.
      Ja muutenkin, siivoojan aloittaessa kohteessa hänelle kerrotaan mitä siivoustoimia hän kohteessa suorittaa.

Ihmiset eivät oikeasti tietenkään tajua pyytäessään siivooja tekemään jotakin, että jos tuo tehtävä ei ole siivoojan tehtävälistassa niin tämä tekee sen "ilmaiseksi"

Koska kohteet ovat minuutti-aikataululla mitattu, yksikin ylim.tehtävä vie sen verran aikaa, että siivooja tekee sen omalla ajallaan, eli ilman palkkaa.

Huom! Lisäksi seuraava kohde jo odottaa.
      Voi olla nimittäin niin, että on sovittu tietty kellonaika jolloin siivooja saapuu kohteeseen.

Huonosti palkattu, erittäin huonosti arvostettu ja raskas työ.

Hattua nostan heille, jotka tätä työtä jaksaa tehdä.
      Toivoisin vain, että heitä arvostettaisiin enemmän.
      Hyvää kevättä Sinulle namisuku , sekä kaikille muillekin

• namisuku

...ollut Siivooja- Niin Rappu kuin KotiKin:)
        Suunsa PITÄÄ saada Auki Jos Joku Mättää ja Tämä Oli Kaikille Peukku Suussa Ihmettelijöille, jotka Eivät saa mitään AIKAISEKSI:(

usko poissille MYÖS Aurinkoista Kevään Odotusta=D
        Terkuin NAMI=DD

• invalidi
        namisuku kirjoitti:

Suunsa PITÄÄ saada Auki Jos Joku Mättää ja Tämä Oli Kaikille Peukku Suussa Ihmettelijöille, jotka Eivät saa mitään AIKAISEKSI:(

Terkuin NAMI=DD

selkävaivaiset viiskymppiä ihmisethän on namisuvulle sopiva syyllistettävien ryhmä :((

• kuutpai jos rupeet
        namisuku kirjoitti:

Terkuin NAMI=DD

kovin suutas soittamaan...meillä on valitettu vessojen putsaamisesta muutaman kerran...jopa taas vaihtui naama uudeks ja sama peli jatkui!
        Uusia tulee aina,on se valittaja sitten se siivooja tai se tilaaja!
        Pitäskös sun naMiSuKu käydä päivittämässä siivousalan tietosi jotka ovat luultavasti vuodelat nakki ja kaks.

• usko pois
        namisuku kirjoitti:

Terkuin NAMI=DD

Mistä asiasta pitää saada suunsa auki...?

• ainut,
        usko pois kirjoitti:

Mistä asiasta pitää saada suunsa auki...?

joka ei ymmärrä.

• namisuku
        invalidi kirjoitti:

selkävaivaiset viiskymppiä ihmisethän on namisuvulle sopiva syyllistettävien ryhmä :((

...Sinähän Nyt Vitsi Murjasit:(
        En tässä Syyllistä Ketään, YRITÄN saada Joitain Miettimään:)

Itsekkin Olen Selkä(kin)vikainen, Oikeat Lääkkeet ja Menoks, sanoi Annie Lennox=D

• Otto-Vaan

Immeisiä.Rappusiivousta ei oikein voi verrata
      kiertävään toimisto siivoukseen.
      Ennen oli ennen ja nyt on nyt.Ennen oli taloyhtiöllä
      omat siivojat ja kun ne kilpailutettiin siivous
      virmoilla.Monet siivoojat sai jatkaa samoilla
      ehdoilla, suurimmalla osalla kuitenkin palkka putosi
      tai tuli lisää siivottavaa aluetta.

Toimisto siivouksista tuli tuolla jo aivan totuuden
      mukaiset kommentit.En ihmettele tippaakaan jos
      siivous orja työ ei kiinnosta.

• namisuku

...Halveeraa Ihmistä Itseänsä, tekemisiänja sanomisiansa Kylläkin=D

Kaikenlainen SiivousTyö Kunniaan=D

• usko pois

Vaikeata sitä varmaaan on ymmärtää, että se on totta...

Nimittäin siivojien tehtäväjako kohteissa.
        En usko, että oikeasti kukaan haluaisi tehdä työtä palkatta.

Tarkoitan tällä juuri sitä, että aika on kohteissa vedetty niin tiukalle, että on todella suoritus tehdä sovitut työt siinä ajassa.
        Ei siinä ehdi sitä
        "pientä pyyhintää tehdä, mikä ei veisi aikaa kuin hetken"...
        minkä lauseen siivooja kuulee tosi usein.

Huomasin, että sinä ymmärrät :)

Iloista Kevättä :D

• on ihmeellinen

näkemys siivoustyöstä.

"...Työttömyyden aikana Olen Huomioinut, että ei kuka tahansa lähde vaikka esmes Siivoamaan? "

Kenestä tahansa ei ole siivoojaksi. Se on hyvinkin vaativaa työtä, niin ruumiillisesti, kuin myös osaamisen kannalta.
      Kenestä tahansa ei siihen suinkaan ole, kuten ei mihinkään muuhunkaan työhön.
      Ja kyllä siitä on linnunlaulut ajan mittaan kaukana.

• viskisiepon

örinää ja kännikoppelon kukerrusta..ja niitten jälkiä!

• ja tee
        viskisiepon kirjoitti:

työsi huomaamatta, hiljaa, ääneti, kuten yleensä siivoojat tekevät, itseään mainostamatta.

• namisuku

...Duunimesta Antaa Työhön vaativan Koulutuksen, että et viittis mulle:(
        SiivousTyötä On MonenMoista, Kevyttä ja Raskasta, valita voi...ken viitsii:(

• namisuku
        ja tee kirjoitti:

työsi huomaamatta, hiljaa, ääneti, kuten yleensä siivoojat tekevät, itseään mainostamatta.

...Pitää Laulaa tai Ainakin Hyräillä=D

• namisuku
        viskisiepon kirjoitti:

...Sinulla ihan Mielipidekkin tähän Asiaan liittyen...?

• kirjoittelen
        namisuku kirjoitti:

...Duunimesta Antaa Työhön vaativan Koulutuksen, että et viittis mulle:(
        SiivousTyötä On MonenMoista, Kevyttä ja Raskasta, valita voi...ken viitsii:(

VAIN sukulaiseni monikymmenvuotisella kokemuksella. Kaikille ei riitä niitä keveitä, iloisia pölynpyyhkimisiä.:(

• vain silloin?
        namisuku kirjoitti:

...Pitää Laulaa tai Ainakin Hyräillä=D

Minä hyräilen aina.

• namisuku
        kirjoittelen kirjoitti:

VAIN sukulaiseni monikymmenvuotisella kokemuksella. Kaikille ei riitä niitä keveitä, iloisia pölynpyyhkimisiä.:(

...camoon!!
        Pelkkää Lätinää ja Valittelua ja kaikkia syitä....
        Olkaa Ilman Työtä, Olkaa Työkkärin Fyffeillä, olkaa!
        Mutta Sanon vielä, että Reippaat ja Ahkerat MaahanMuttajat ovat Vielä Joskus Useassa JohtajaVirassa=DDD
        Ihmisellä Pitää Olla Haaaaveita!!!

• pakko tuottaa
        namisuku kirjoitti:

...camoon!!
        Mutta Sanon vielä, että Reippaat ja Ahkerat MaahanMuttajat ovat Vielä Joskus Useassa JohtajaVirassa=DDD

pettymys. Itse olen vakityössä, ihan siellä, missä muut siivoavat.

• älä viitti!
        namisuku kirjoitti:

...camoon!!

yhtäkkiä laskien tiedän montakin,jotka ei töihin lähde,koska menee hyvät edut!
        Ihan sama ku suomalaisissakin!

• namisuku
        pakko tuottaa kirjoitti:

pettymys. Itse olen vakityössä, ihan siellä, missä muut siivoavat.

...pettymys... mina ei jymmärrä, mitä Sina tarkoittaa?

• namisuku
        älä viitti! kirjoitti:

yhtäkkiä laskien tiedän montakin,jotka ei töihin lähde,koska menee hyvät edut!
        Ihan sama ku suomalaisissakin!

...että Niitä maahanMuuttajia Olisi Sittenkin Enemmän, niitä Ahkeria (Kaikki Työt Kelpaavat)
        Ihmisiä;)

• virassa
        namisuku kirjoitti:

...camoon!!

on monikin, onhan niillä noita kebabeja ja pizzerioita. Puoli sukua töissä mahapalkalla enemmän tai vähemmän laillisesti, verotuloja ei isommin kerry tähän maahan, koska....jaa no olkoon, et kumminkaan ymmärtäisi.
        Reippaat maahanmuuttajat eivät saa työlupaa samantien kun tänne tulevat, pitää kotoutua pari vuotta.

Onko parempi olla eläkefyffellä kuin työkkärin fyffellä, niin kun sinulla sanojesi mukaan oli osa-aikaeläke. Moni meistä on eläkeputkessa erinäisten syiden vuoksi (esim.ikärasismi yms. yt-neuvottelut), joten tuntuu kuin et sallisi meidän saavan sitä työkkärifyffee.
        Kyllä tässä haaveita on, mutta ei niitä huutamalla tavoiteta. Tuskinpa vuokrafirma huolisi meikäläistä siivoamaan.

Ohhoijaa.

• Kummallisen tutun

tuntuista tekstiä ja riitainen asenne eikä lue mitä toiset kirjoittavat samoin kuin poistaa aiheensa jos sanotaan vastaan,tulee muinoinen känni-Goldie mieleen;DDDD

• namisuku

...Ja Kohta Poistaa Lisää:(((
        Siitä harmitus!!!

• saat siitä sitten
        namisuku kirjoitti:

...Ja Kohta Poistaa Lisää:(((
        Siitä harmitus!!!

uusia valitusaiheita;D

• HÖH?

Niistä ajoista on siivousala muuttunut,rappusiivooja siivoaa päivässä koko korttelin raput nykyään palkka sopimus- ei tuntipalkka,ei siinä ehdi miesten tai naistenkaan kanssa flirttailla;D

• namisuku

...kaikki muuttuu ja Pitääkin:)
        Täytyy Kulkea Mukana Hampaat Välkkyen (Naurusta) Irvestä;)
        SilmänIskuun Ei kulu kuin puoli sekkaa;)

• Ehkä aika
        namisuku kirjoitti:

...kaikki muuttuu ja Pitääkin:)
        Täytyy Kulkea Mukana Hampaat Välkkyen (Naurusta) Irvestä;)
        SilmänIskuun Ei kulu kuin puoli sekkaa;)

opiskella oikeinkirjoitusta?

• pojat'
        Ehkä aika kirjoitti:

opiskella oikeinkirjoitusta?

päälle! Se alkaa kohta revetä...

• Fiksu mies

Luen vain aloituksen ja sen jälkeen joka toisen eli vastaajien kommentit,säästyy ärsyyntymästä Namin typerästä kirjoitustavasta ja tyhmistä mielipiteistä mutta pysyy kärryillä keskustelun vaiheista:)

• namisuku

...Kun Edes Aiheet Kiinnostavat ja Ketjun Puolikkuus..heh...

• se on

- nostan hattua joka jaksaa tänäpäivänä tehdä tätä työtä. Palkka huono, hiukanpäälle 7 euroa tunti, ja siihen tuntiin pitää todella olla ripeä otteinen ja jaksava.
      Kohteita on aivan liian paljon yhdelle työntekijälle. Se on kyllä ihme että tähän ei olla vielä puututtu, kun ihmiset revitään hajalle työmäärällä.Tämä on totta siistijän ammatissa tekevät sen tietävät.
      Onko täällä ketään alan ihmistä, laittakaapa töihin askel mittari jalkaan, ja pulssi mittari ranteeseen. Takaan että lukemat ovat korkeat.

• Sorry vaan

Siistijän eli "parkettikonsulentin" työ on raskasta,stressaavaa ja huonosti palkattua mutta jos hän on yhdenkin päivän poissa työstä sen heti huomaa,joku pomon tapainen voi olla viikonkin poissa ja työt hoituvat kuin ei mitään:)

• ja kun
        Sorry vaan kirjoitti:

Siistijän eli "parkettikonsulentin" työ on raskasta,stressaavaa ja huonosti palkattua mutta jos hän on yhdenkin päivän poissa työstä sen heti huomaa,joku pomon tapainen voi olla viikonkin poissa ja työt hoituvat kuin ei mitään:)

joskus kuuntelee asioita läheltä, niin mielellään se tuuraajakin pitäisi hommata itse jos sairastut.

• Pirre*

pitäisi voida vaikuttaa työstä kieltäytymiseenkin.

Miksihän työ ei kelpaa..

• + - 0

päiväraha voi olla isompi kuin siistijäntyö, ja käsitykseni mukaan tälläiseen ei ole pakko suostua et tulot alenis.

• Sorry vaan

Ei joka puolella Suomea edes ole siivoustyötä työttömälle,pitäisikö muuttaa Hesaan siivoamaan ja jättää talo jota ei pysty myymään sekä lasten ystävät?

• Fiksu mies

Useimmat 50 työttömät ovat työttömiä juuri koska raskas työ oli loppujen lopuksi liikaa,eivät yksinkertaisesti JAKSA SIIVOTA:)

• pikkukylässä
        Fiksu mies kirjoitti:

Useimmat 50 työttömät ovat työttömiä juuri koska raskas työ oli loppujen lopuksi liikaa,eivät yksinkertaisesti JAKSA SIIVOTA:)

asuvan on vaikea tajuta suurkaupungin (tässäkin kylässä yli 200 000 asukasta) työllistymistä, ei sitä noin vain mennä ja sanota, että tulin nyt teille töihin ja lähden siivoamaan. Tutkitaan taustat jokaiselta hakijalta, ettei ole esim. rikostaustaa. Miten sitä voi avaimet antaa, jos on entinen linnankundi.

Pitkät ja kiemuraiset on koukerot, mahd. työnantaja ottaa myös selville saisiko hakijasta valtiolta jotain tukea, jos ei saa niin kortistossa pysyt.

Olen työpaikallani aina koittanut laittaa valmiiksi roskikset sun muut, ettei siistijän aikaa kuluisi liikaa. Eli hän vain pyyhkii lattiaa sen tyhjän korin alta. Meillä kertyy sellaista paperia, mikä ei saa joutua yleiseen roskikseen, eli tuhoamme itse silppurilla.

• namisuku
        Fiksu mies kirjoitti:

...sivous ON Elämäntyö, Niin Pitäisi Keventää PäiväistÄ Siivous(Kuormitusta) ja Jutskata Pomolle ja olla Varma Asiastansa=D

• Otto-Vaan*
        Fiksu mies kirjoitti:

Laitetaan kilometri tehtaalle yli viisikymppiset
        siivoojat siinä yhteydessä kun tehtaalla tehdään
        työvoima saneerausta ja ulkoistetaan tehtävät.

Näin tapahtuu teollisuudessa ja jopa valtion
        laitoksissa.Ani harvoissa tapauksissa pääsee
        vanhat työn tekijät jatkamaan entistä työtään ja
        jos pääsevät, niin paljon huonoimmilla ehdoilla
        kuin ennen.

Tilalle tuodaan ulkoisen firman oma väki joka on
        vielä joko vuokra firmasta tai alihankkijalta.
        Miissä ei noudateta oikein minkäänlaisia työehto sopimuksia.

• Pirre*
        pikkukylässä kirjoitti:

asuvan on vaikea tajuta suurkaupungin (tässäkin kylässä yli 200 000 asukasta) työllistymistä, ei sitä noin vain mennä ja sanota, että tulin nyt teille töihin ja lähden siivoamaan. Tutkitaan taustat jokaiselta hakijalta, ettei ole esim. rikostaustaa. Miten sitä voi avaimet antaa, jos on entinen linnankundi.

Pitkät ja kiemuraiset on koukerot, mahd. työnantaja ottaa myös selville saisiko hakijasta valtiolta jotain tukea, jos ei saa niin kortistossa pysyt.

Olen työpaikallani aina koittanut laittaa valmiiksi roskikset sun muut, ettei siistijän aikaa kuluisi liikaa. Eli hän vain pyyhkii lattiaa sen tyhjän korin alta. Meillä kertyy sellaista paperia, mikä ei saa joutua yleiseen roskikseen, eli tuhoamme itse silppurilla.

että oisin kahen viikon päästä jo töissä jos sinne kaapunkkiin viittisin tulla.

• Siivoomassako?
        Pirre* kirjoitti:

että oisin kahen viikon päästä jo töissä jos sinne kaapunkkiin viittisin tulla.

Älä unta nää. Hoitotyöläisiä on myös työttöminä, pätkätyöläisinä, ei ole vakituisia virkoja jaossa.
        Pätkätyö=pari päivää työssä silloin tällöin, jonka jälkeen ei tietoa koska on seuraava työpäivä.
        Positiivisuus ei ole pahasta, kunhan se ei johda utopiaan.

• Pirre*
        Siivoomassako? kirjoitti:

Älä unta nää. Hoitotyöläisiä on myös työttöminä, pätkätyöläisinä, ei ole vakituisia virkoja jaossa.
        Pätkätyö=pari päivää työssä silloin tällöin, jonka jälkeen ei tietoa koska on seuraava työpäivä.
        Positiivisuus ei ole pahasta, kunhan se ei johda utopiaan.

ole utopiaa.

• En usko
        Pirre* kirjoitti:

ole utopiaa.

että muuttaisit pätkäsiivouksen perässä perheinesi toiselle puolelle Suomea!

• Pirre*
        En usko kirjoitti:

että muuttaisit pätkäsiivouksen perässä perheinesi toiselle puolelle Suomea!

saisi mistään rahaa ostaa leipää, pakkohan se olisi lähteä vaikka kerjuulle.

Mutta luulen että piäkaupungista löytys työtä ihan kokoaikaistakin, tai tiedän.

• Vakituista ei löydy
        Pirre* kirjoitti:

saisi mistään rahaa ostaa leipää, pakkohan se olisi lähteä vaikka kerjuulle.

Mutta luulen että piäkaupungista löytys työtä ihan kokoaikaistakin, tai tiedän.

Pätkätöitä vain

• Siistijä
        Otto-Vaan* kirjoitti:

Laitetaan kilometri tehtaalle yli viisikymppiset
        siivoojat siinä yhteydessä kun tehtaalla tehdään
        työvoima saneerausta ja ulkoistetaan tehtävät.

Näin tapahtuu teollisuudessa ja jopa valtion
        laitoksissa.Ani harvoissa tapauksissa pääsee
        vanhat työn tekijät jatkamaan entistä työtään ja
        jos pääsevät, niin paljon huonoimmilla ehdoilla
        kuin ennen.

Tilalle tuodaan ulkoisen firman oma väki joka on
        vielä joko vuokra firmasta tai alihankkijalta.
        Miissä ei noudateta oikein minkäänlaisia työehto sopimuksia.

Puhut asiaa Otto-Vaan*,näin kävi minulle.Olen puolityökyvyttömyys eläkeellä,ikä 54 vuotta,yksinhuoltaja ja velkainen asunto.Suututtaa puheet ettei siivoustyö kiinnosta,tämä on pieni paikkakunta,ei ole työpaikkoja tarjolla.Jokainen voi miettiä asiaa omalta kohdaltaan,moni asia muuttuu kun on sen toisen "housuissa"hetken aikaa...Olen kouluttautunut siivousalalle(laitoshuoltajan ammattitutkinto),mutta sairaus muutti suunnitelmat ja työnantaja ulkoisti työt.Siivoustyö on raskasta työtä,ainakin teollisuudessa,missä itse olen ollut.Harva siivooja pääsee normaalissa eläke iässä eläkkeelle,jalat tai kädet pettää,tai työt ulkoistetaan ja vanhat kilometri tehtaalle.

• Kuules

kaikki työttömät eivät asu Helsingin seudulla eikä sielläkään 90%:lla hakijoista ole mitään mahista saada noitakaan paikkoja,pitää olla nuori,terve,ajokortti ym;DD

• mikään noista

ei vakipaikka,jättäisitkö itse velallisen talon ja lapset vaihtaisivat koulua ja ystäviä mahdolliseti vuoden tai vähemmän kestävän siivoustyön vuoksi? Ei perheellinen yksinhuoltaja voi muuttaa Helsinkiin jos ei ole kysymys vakituisesta työpaikasta!

• joo,ja työtä
        Kuules kirjoitti:

kaikki työttömät eivät asu Helsingin seudulla eikä sielläkään 90%:lla hakijoista ole mitään mahista saada noitakaan paikkoja,pitää olla nuori,terve,ajokortti ym;DD

6,5t päivä...kyllä heti muutan Helssinkiin..ööö..
        paisti just oli hesaris että pitää tienata 3000kuussa että pärjää hesas.

• 1824
        joo,ja työtä kirjoitti:

6,5t päivä...kyllä heti muutan Helssinkiin..ööö..
        paisti just oli hesaris että pitää tienata 3000kuussa että pärjää hesas.

, euroa..paljonko se olikaan markkoina, - yli kymppitonnin...!
        Yhden hengen ruoka on n. 100 euroa kuukaudessa, ja vuokra n. 500 euroa..mihin ihmeeseen te tarvitsette sitä rahaa..niin paljon???

• se on,
        1824 kirjoitti:

Yhden hengen ruoka on n. 100 euroa kuukaudessa, ja vuokra n. 500 euroa..mihin ihmeeseen te tarvitsette sitä rahaa..niin paljon???

ei muuta. Mukava on makailla aamulla pitkään ja hoitaa kauneuttaan, prkle yhteiskunnan rahoilla!

• se on...
        1824 kirjoitti:

Minkä laskuopin mukaan 1824? pitäis opetella laskeen ensin oikein.Jos tuntipalkka on 7,60 ja 7,5 tunnin työpäivä,se tekee 1197 euroa ja siitä verot plus muut pakolliset maksut pois.Käteen voi jäädä 800 euroa kuukaudessa ja tästä se vuokra sähkö vesi ja ruoka pois.Eipä ihmeesti jää kaikkeen muuhun,eli vaatteisiin,työmatkoihin,lääkkeisiin,tv lupaan.vakuutuksiin jne..Että silleen.

• usko pois

...siksipä juuri...
      - koulutukseen...
      ...ja sitä tietä toiseen ammattiin.

Niin voi tehdä kun on haaveita
      ja uskoa itseensä

- usko pois :)

• usko pois

Eikös ole onnittelujen paikka silloin kun aloituksellaan aikaansaanut keskustelua....

Ja tämä siis oikeasti ilman sarvia ja hampaita

- usko pois

• lienee,

syy lienee,

ensin heikko palkka,siten heikko eläke,
      joka nouse 2,5 % joka kolmas vuosi ja
      kustannukset nousee joka vuosi enemmän.

sillä eläkkeellä ei yksinkertaisesti elä 5-10 v kuluttua enää.

• Pirre*

masentaa (nyppi) "tämä" toivottomuus, joka ilmenee passiivisuutena yrittää tehdä itse jotain taloutensa kohentamiseksi :(

Kun ei ole sitä niin ei kannata tehä tätä, ja kun on tätä ei kannata tehä tuota..ei kyllä kannata syödäkään..pastaahan siitä on tuloksena..

• Ihmettelen vaan

Oisko eläke sitten parempi 5-6:n vuoden kuluttua jos sensijaan on sen ajan työttömänä?

• lienee,
        Pirre* kirjoitti:

masentaa (nyppi) "tämä" toivottomuus, joka ilmenee passiivisuutena yrittää tehdä itse jotain taloutensa kohentamiseksi :(

Kun ei ole sitä niin ei kannata tehä tätä, ja kun on tätä ei kannata tehä tuota..ei kyllä kannata syödäkään..pastaahan siitä on tuloksena..

eikös tässä iässä ole tehty jo kaikki voitava,

joten mennään ylös-, tai alaspäin loppuelämä.

kerran sanottiin, jos ei rikauksia ole viisikymppisen mennessä saanut, ei niitä enää kannata toivoa, koska niitä ei osaa käyttää,
        tai edes säilyttää.

• yksi keino

Siivoustyön arvostuksen ja palkkauksen edistämiseksi.
      Julkiset virastot , sairaalat ym. pari päivää siivoamatta kaaos olisi valmis.
      Tehyn mallilla johan alkaisi tapahtuu......

• lukea koko

viestiketjua aiheen "typeryyden"takia!Mieti että työttömiä yli viiskymppisiä on koko maassa ei vain Helsingin seudulla,mikä tarkoittaa,että välimatkat ovat pitkiä.Täällä ei kulje metrot eikä bussit,joten oma auto pitäisi olla,mieti tuntipalkka 7,05€.Jokaisen on ajateltava tilannetta omalta osaltaan!Sen kirkkaampaa kruunua et saa jos teet tappioksesi töitä!Kaikki kunnia siivoustyölle,sitähän esim.hoitoalalla tekevät kaikki(ei sairaalatasolla)kunhan siitä raskaasta työstä saisi parempaa palkkaa,että olisi "varaa"käydä töissä.Välimatkat ovat pitkiä,käsittääkseni,myös pääkaupunki seudulla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe